کمبود ۱۷۰۰ معلم در قم

علی محمدی معاون آموزش و پرورش قم افزود: یک هزار و ۴۰۰ معلم در مقطع ابتدایی و ۳۰۰ معلم نیز در سایر مقاطع تحصیلی کمبود داریم.
وی اضافه کرد: با وجود این کمبودها تلاش می کنیم از طریق جذب نیروی انسانی به روش های مختلف، سطح کیفی فعالیت های آموزشی همچنان رو به رشد باشد و خللی در امور آموزشی مدارس ایجاد نشود.
وی با بیان این که در سال جاری ۸۰۰ نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می شوند، تصریح کرد: به دلیل عدم تعادل بین بازنشسته و جذب نیرو، در سال های پیش رو از نظر وضعیت نیروی انسانی سال های سختی در پیش است.
محمدی اضافه کرد: آموزش و پرورش قم در سال تحصیلی آینده برای جبران کمبود نیروی انسانی، ۷۸۳ نیروی حق التدریس رسمی، ۶۷ سرباز معلم، ۳۰۰ تن از طریق خرید خدمات آموزشی، ۳۰۳ تن از طریق جذب نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و تعدادی نیز با آزمون استخدامی جذب می کند.
در استان قم ۱۴ هزار و ۴۲۸ نیروی اداری و آموزشی در آموزش و پرورش قم شاغل هستند.
وی بیان کرد: در سال تحصیلی آینده، ۱۴ هزار و ۵۱۲ دانش آموز به تعداد دانش آموزان استان اضافه می شوند.
وی اضافه کرد: امسال نظام۳-۳-۶ به مرحله نهایی می رسد و با توجه به این که از سال ۱۳۹۱ هر سال یک پایه به نظام آموزشی اضافه شده است، پایه دوازدهم به صورت کامل استقرار پیدا می کند.
معاون آموزش و پرورش قم تصریح کرد: اضافه شدن این تعداد دانش آموزان در سال تحصیلی جاری، باعث می شود کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بیشتر شود و از سوی دیگر کلاس، کارگاه آموزشی و امکانات بیشتری نیز نیاز است.
به گفته وی، اگر میانگین هر کلاس درس ۳۰ دانش آموز باشد، در سال تحصیلی آینده به ۴۸۳ کلاس درس و ۴۸ مدرسه نیاز داریم که باید برای رفع این مشکل تدابیر لازم اتخاذ گردد.
در سال تحصیلی جاری، حدود ۲۴۰ هزار دانش آموز قمی در ۶۳۵ ساختمان آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. رضا یعقوبی گفت:

    سلام،فوق دیپلم‌ نرم افزار هستم،علاقه شدید به رشته ام و حرفه معلمی هستم

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها