کمبود ۷۰۰۰ نیروی اورژانس در کشور/نیاز ایران به ۵۰۰ دستگاه آمبولانس موتوری

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم حضور نیروی انسانی پایدار در اورژانس کشور گفت: ما در زمینه نیروی انسانی اورژانس با کمبود حداقل ۷۰۰۰ نیرو مواجهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح ۲۰۰ موتورآمبولانس اورژانس در تهران گفت: از همه کسانی که به حوزه سلامت کمک کرده‌اند، تشکر می‌کنم. باید توجه کرد که یکی از مهم‌ترین نیازمان در حوزه اورژانس، سرعت رسیدن بر سر صحنه حادثه و بر بالین بیماران است، به ویژه این موضوع در کلانشهرهایی مانند تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز و… اهمیت بیشتری دارد؛ چراکه زمان رسیدن با موانعی مانند ترافیک مواجه است.

وی افزود: راه‌اندازی این موتورآمبولانس‌ها می‌تواند این موانع را برداشته و زمان رسیدن بر سر حادثه را کاهش دهد و در نهایت باعث کاهش مرگ و میر و معلولیت‌ها شود. هرچند که انتظار داریم در کنار افزایش کمیت، کیفیت ارائه خدمات نیز بالا رود تا باعث رفاه و آسایش بیشتر مردم شود.

هاشمی همچنین گفت: چشم‌انداز ما در کشور این است که زمان حضور اورژانس بر سر صحنه حادثه را به زیر ۱۰ دقیقه برسانیم. باید توجه کرد که تامین موتورآمبولانس تنها مختص شهر تهران نیست، بلکه حداقل ۵۰۰ دستگاه دیگر موتورآمبولانس را در سایر شهرها نیازمندیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امیدواریم طی یک سال آینده بتوانیم حداقل ۴ آمبولانس هوایی ویژه اورژانس را در کشور مستقر کنیم، گفت: این خدمت در برخی از نقاط محروم، بسیار نیاز است. حال امیدواریم این اقدامات بتواند رضایت نسبی مردم را فراهم کند. البته همین که مردم ببینند ما تلاش می‌کنیم تا گره‌ای از مشکلات‌شان را باز کنیم، خوب است.

هاشمی با بیان اینکه تامین تجهیزات و وسیله نقلیه ساده‌تر از آموزش و نگهداری نیروی ماهر است، گفت: نیروهای اورژانس حتما باید دانش و مهارت کافی داشته و برایشان تجربه حرف اول را بزند. در عین حال همه اعم از دولت و مجلس باید کمک کنند تا اورژانس از نیروی انسانی پایدار برخوردار باشد؛ به گونه‌ای که نیروهای آن دغدغه‌ای جز ارائه خدمت به مردم نداشته باشند.

وی تاکید کرد: متاسفانه ما از این بابت بسیار فقیریم؛ به طوری که حداقل ۷۰۰۰ نیروی اورژانس در کشور کمبود داریم. افرادی را می‌شناسم که در اورژانس در ماه ۵۰۰ ساعت کار می‌کنند. بنابراین امیدوارم در کنار تکمیل ناوگان اورژانس شاهد کمک به پرسنل این مجموعه باشیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره میزان نیاز کشور به آمبولانس هوایی گفت: در گام اول به ۴۵ پایگاه و آمبولانس هوایی نیاز داریم که البته در آینده این نیاز بیشتر هم می‌شود.

هاشمی درباره ناوگان دریایی اورژانس نیز گفت: برای تکمیل امدادرسانی دریایی، قایق‌های ویژه‌ای برای اورژانس خریداری شده‌اند، البته در گذشته قایق‌هایی داشتیم که امیدواریم ظرف چند سال آینده آنها را با نمونه مدرن‌شان جایگزین کنیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها