کمبود معلم در مدارس چهارمحال و بختیاری به ۱۵۰۰ نفر می‌رسد

چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: خواسته اصلی آموزش و پرورش استان افزایش نیروی اختصاصی به استان از طریق ماده ۲۸ و افزایش سهمیه است که تا سال ۱۴۰۰ کمبود معلم در مدارس به ۱۵۰۰ نیرو خواهد رسید.
فرحناز قائدامینی ۱۹ بهمن‌ماه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از سال ۹۲ به بعد جمعیت دانش‌آموزی در حال افزایش است که برآوردها نشان می‌دهد تا سال ۱۴۰۰، ۱۵۰۰۰ دانش‌آموز به جمعیت محصل اضافه شود، این درحالی است که تعداد معلمین روند نزولی دارد.
وی تعداد خروجی از آموزش و پرورش استان در سال ۹۹ را ۹۸۳ نفر برشمرد و ادامه داد: ورودی نیروی ما از طریق ماده ۲۸، در سال آینده ۳۶۶ نفر خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه به کمبود نیروی نیروی انسانی در استان اشاره کرد و افزود: رشد جمعیت و پراکندگی روستاها از علل مهم این کمبود است که خوشبختانه در زمینه پوشش تحصیلی در استان به‌طور مناسب کار شده است.
قائدامینی خروج نیروهای سازمان را هر ساله مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: این نیروها در قالب کمیسیون پزشکی، مهاجرت و همسران نیروهای نظامی از استان خارج می‌شوند و همین موضوع سبب کمبود نیرو خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: کمبود نیروهای خدماتی و پشتیبانی مسئله دیگر است که با احتساب بازنشستگی، ۴۷۰ نیرو در این زمینه برای استان لازم است و در جمع ۶۳۳ نفر نیرو در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.
وی آخرین استخدام نیروی خدماتی را در سال ۱۳۹۱ در قالب طرح مهرآفرین مطرح کرد و خواستار تامین اعتبار در این زمینه شد.
قائدامینی خاطرنشان کرد: خواسته اصلی آموزش و پرورش استان افزایش نیروی اختصاصی به استان از طریق ماده ۲۸ و افزایش سهمیه است که تا سال ۱۴۰۰ کمبود معلم در مدارس به ۱۵۰۰ نیرو خواهد رسید.

منبع : بازار کار

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها