پنج عبارت که رزومه‌ی شما را زهردار می‌کند

پنج عبارت که رزومه‌ی شما را زهردار می‌کند

جویندگان کار براساس تجربه‌های سخت خود می‌دانند که محکم‌ترین مانع در جست و جوی شغل، «مصاحبه» است.
زمانی که شما مصاحبه می‌کنید، در مورد آنچه پیرامونتان می‌گذرد کمی کنترل پیدا می‌کنید، در آن مرحله، باید حضوری فعال داشته باشید و تحقیقات خود را انجام دهید.
نوشتن رزومه کار دشواری است باید به نحوی تهیه شودکه راه ورود شما را به کار هموار سازد به همین دلیل یک جوینده کار از بکارگیری پنج عبارت «کشنده» باید پرهیز کند. نگاهی به این عبارات بیاندازید، آیا کاربرد آن‌ها، رزومه شما را تحت‌الشعاع قرار داده و از نظر انداخته است؟

۱ . من «بهترین متقاضی» برای این کار هستم.
در مرحله نوشتن رزومه، جمله فوق غیرمسوولانه و گستاخانه است. به طور واضح، شما نمی‌دانید چه کسی غیر از شما درخواست کار کرده و یا صلاحیت شما چگونه ارزیابی می‌شود؟ در عوض می‌توانید بگویید: «من بسیار علاقه‌مندم و معتقدم شایستگی کار را دارم.» سپس جمله‌ی دیگر رزومه‌ی خود را بنویسید یا توضیح بیشتری دهید.

۲. من «سابقه کاری موفقت ثابت شده» دارم.
این جمله هیچ اثری ندارد. چه نوع سابقه‌ی کاری دیگری هست؟ چیزی به نام سابقه‌ی کاری اثبات نشده نیست. «پیروزی» ذره‌ای در انتها فقط از درک و دریافت هوش نویسنده می‌کاهد.

۳. «من شغلم را به خاطر اختلاف با مدیر ترک کردم».
هرگز پیشنهاد نمی‌کنم در رزومه دروغ بگویید، اما پیام اختلاف با مدیر مانند روشنایی نئون در رزومه برجسته می‌شود و دردسر و مزاحمت را می‌رساند. در عوض بگویید: «اولویت جابجایی در سازمان، باعث عدم تناسب این کار در طول زمان شد» یا «آموخته‌های زیادی کار کسب کردم، اما زمان رفتن بود».

۴. «من یک متفکر خلاق هستم».
حقیقت پیرامون متفکران خلاق این است که آن‌ها هرگز از کلیشه استفاده نمی‌کنند. نگویید شما خلاق هستید. نمونه‌ای از خلاقیتتان را ارایه دهید. برای نمونه: «جریان محاسبه‌ی پرداخت را بازنگری کردم و یک میلیون برای شرکتم صرفه‌جویی کردم».

۵. «شایستگی من، آشکار و مشهود است.»
تظاهر نکنید که شایستگی شما به شدت می‌درخشد. کارفرماها می‌خواهند بدانند که آیا شما برای شغل مورد نظر آن‌ها مناسب هستید؟ و مفهومش این است که شما رزومه‌ی خویش را (و همچنین نامه‌های درخواست شغل را) برای هر درخواستی به صورت ویژه متناسب با بنویسید. سرمایه‌گذاری زمانی بیشتر ارزش را دارد، فرصت شغلی خوبی برای یک فرد وجود دارد که ممکن است آن فرد شما باشید.

مترجم: پانیسا حسن زاده

با تشکر از : خانم، کارشناس الکترونیک

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها