هسته‌های گزینش، نیروهای دارای مهارت و شایسته را جذب آموزش‌وپرورش کنند

سید محمد بطحایی در گرهمایی ۲ روزه‌مدیران واعضای هسته های گزینش آموزش و پروش سراسر کشور که با هدف تبیین سیاست های جدید جذب منابع انسانی آموزش وپرورش از جمله افزایش کرامت انسانی در مراحل بررسی گزینش وتغییر واصلاح دیدگاه جامعه نسبت به نهاد گزینش و در اردوگاه باهنر تهران برگزارشدباتبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد:خدمت کردن در هسته های گزینش و حوزه های مشابه مانند حراست بسیار سخت و دشوار است و کارکنان آن به نوعی در مظلومیت و مهجوریت هستند زیرا تلاش هایشان دیده نمی شود و اغلب افراد با فعالیت های آن ها آشنا نیستد.

وی افزود: سند تحول به عنوان نقشه راه در اختیار آموزش پرورش است هرچند نمی توان به عنوان یک نقشه راه مطلق از آن یاد کرد و ایراد هایی نیز بر آن وارد است اما انصافا در بین اسناد بالا دستی به لحاظ مفهومی و ارائه راهکار ها یکی از اسناد بسیار ارزشمند است .

بطحایی با اشاره به پیشینه تدوین سند تحول بنیادین در دهه ۸۰ اظهار کرد: وقتی سخن از تحول به میان می آید و سند تحول بنیادین را فراروی خود دارید که باید عملیاتی شود به آن معناست که محتوای سند در صحنه ی عمل باید به اجرا در آید بدین معنی که تنها سخن گفتن از سند تحول کافی نیست .

وی ادامه داد: هرگاه بخواهیم مبناها ومولفاتی را تغییر دهیم، قطعا با مقاومت هایی روبرو میشویم و نارضایتی هایی را شاهد خواهیم بود،بنابراین اگر قصد تحول داریم و بر این باور هستیم که شرایط فعلی آموزش پرورش اهداف ما را محقق نمی سازد،پس باید دست به تحول بزنیم.

وزیر آموزش پرورش گفت: اگر بخواهیم دانش آموزانی متدین و انقلابی و دارای مهارت تربیت کنیم تا در جامعه شاهدافرادی با اخلاق، صبور، اهل تعامل و گفتگو باشیم با وضعیت فعلی آموزش پرورش محقق نمیشود، پس باید تحول ایجاد کنیم در این خصوص برنامه هایی در راستای سند تحول در دست اقدام است که اولین آن حذف آزمون از دوره ابتدایی بود که در روز های اخیر اعلام کردیم.

وی گزینش را بحث اصلی در جذب نیروی انسانی برشمرد و تصریح کرد: هسته ها گزینش در جذب نیروی انسانی مهارت های معلمی و شایستگی لازم را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند زیرا مهم ترین و موثر ترین عامل تحول نیروی انسانی است .

عضو کابینه ی تدبیر امید خاطر نشان کرد : مدیران هسته گزینش باید دقت کنند اگر کسی شایستگی های لازم را برای جذب در آموزش پرورش دارد رد نشود و اگر شخصی فاقد مهارت ها و شایستگی های لازم است، جذب نشود زیرا هر دوی اینها خطر ناک خواهند بود.

وی ادامه داد: برای تحول در آموزش پرورش همه حوزه های ستادی باید به سند تحول محیط باشند و به صورت هماهنگ عمل کنند.

بطحایی اذعان کرد: تحول در مدرسه باید به نحوی باشد که فضای شور و نشاط را در دانش آموزان تقویت کند و همه ی افراد آن را احساس کنند.

وی بااشاره به حذف آزمون از دوره ابتدایی در روز های اخیر گفت :ممنوعیت برگزاری آزمون برای دانش آموزان ابتدایی و همچنین ورود کتاب های کمک آموزشی در این مقطع به کاهش رقابت واسترس بین دانش آموزان وایجاد فضای با نشاط در مدرسه کمک میکند .

وزیر آموزش پرورش گفت: آموزش پرورش دارای ظرفیت های قابل توجهی است که می تواند سند تحول را با سرعت بیشتری اجرایی کند، بنابر این هسته های گزینش با هماهنگی بیشتر با سیاست های آموزش پرورش و جذب نیرو های با انگیزه می توانند به تسریع در تحول کمک‌کنند.

وی مشکلات معیشتی معلمان را یکی از موضوعاتی دانست که همواره در طول سی سال اخیر وجود داشته است وافزود:م برای ارتقا جایگاه معلم باید مشکلات او را رفع و با کاهش ارسال بخشنامه ها به مدارس تفویض اختیار کنیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها