هزینه بالای استیضاح ها بی نتیجه، معادل ۹۰۰۰وام ۳۰میلیونی برای اشتغال وازدواج جوانان

در حالیکه چند روز اخیر بحث استیضاح سه وزیر،موضوع داغ رسانه ها ومجلس شده است.مطلبی که یکی از سایت های کشور در مورد هزینه ی جلسات مجلس در این دو روز استیضاح منتشر کرده قابل تامل است.
در این سایت با یادآوری سخنان آقای فلاحت پیشه در مورد هزینه ی جلسات مجلس ،با یک حساب سرانگشتی حداقل بودجه مصرفی در این دو روز را ۲۷۰میلیاردتومان برآورد می کند.
طبق آمار آقای نماینده هزینه هر دقیقه جلسات مجلس حدود ۳۰۰میلیون تومان می باشد. با این اوصاف اگر هر جلسه استیضاح ۵ساعت طول بکشد(جلسه استیضاح آخوندی در اسفند ۹۵حداقل۵ساعت) بوده هزینه مصرفی هرجلسه برابر ۹۰میلیارد تومان می شود وبرای سه وزیر جمعا ۲۷۰میلیارد تومان پول بی زبان بیت المال دود می شود..

براستی چرا چنین اتفاقاتی در این مملکت رخ می دهد؟آیا مجلس محترم رسالت مطالبه گری خود را در راستای خدمت به مردم یا جریانات پش پرده جلو خواهد برد؟ آیا نماینده گان عزیز از روی احساس وخودنمایی ،فضای وزارتخانه ها و کشور را متشنج می کنند یا واقعا دلایل منطقی در کار بوده است؟آیا فرایند استیضاح یک شوی سیاسی بوده برای سرگرم کردن مردم جهت فراموش کردن مشکلات عدیده اقتصادی وبیکاری یا جهادی بزرگ در راه خدمت به بخش ها مرتبط با این وزارتخانه ها در پیش رو داریم؟
این سوالات مشت کوچکی از خروار سوالات مبهمی هست که اکنون در ذهن هزاران جوان بیکار ایرانی وجود دارد.
اما با عنایت به آمار ابتدایی این مطلب ،خدمت نماینده گان مردم اعلام می شود که با هزینه ای که صرف این سه استیضاح می شود می توان ۹۰۰۰وام ۳۰میلیون با بهره کم جهت اشتغالزایی به جوانان بیکار روستایی پرداخت کرد.همین جوانانی که برای گرفتن وام های با سودهای خدا درصد جهت کارآفرینی باید هفت خان رستم را رد کنند وعهدنامه ی ترکمنچای را بین خود وبانک ها امضای کنند..
البته اگر مسولان محترم از بیکاری جوانان ناراحت نمی باشند .اما باید طبق موازین اسلام برای ازدواج جوانان چاره اندیشی کنند .مبلغی که در استیضاح صرف می شود که نتیجه اش همچون هندوانه سربسته خواهد بود که آخرش هم سفید از آب درمی آید. برای رضای خدا جهت تسهیل در پرداخت وام ازداوج ۱۸هزار نفر معادل ۹۰۰۰زوج که گاها انتظار وام ازدواج برایشان به اندازه عمر نوح خواهد بود اقدامی صورت گیرد .البته باید گفت در این دوفقره کار مبلغ هزینه شده به مرور زمان به مقدار بیشتر به حساب بیت المال واریز می شود.
شایان ذکر است با این پول می توان درد های زیادی مانند:کمک به خانواده های تحت پوشش کمیته وبهزیستی،کمک به آزادی زندانیان،زنان بی سرپرست،کودکان سرطانی،ساخت درمانگاه ، مدرسه وجاده،کمک به کودکان کار و هزار معضل دیگر که دو نمونه بالا به نمایندگی ازکوله بار درد جوانان این مرز وبوم بیان شد..
خدمت نماینده گان محترم عرض کنم که صاحب اختیار مردم شمایید،کار نکنید که که جلسات مذکور مصداق ضرب المثل(نه خانی آمد،نه خانی رفت) باشد.برای قیامت تان که باشد اندکی درچنین جلساتی به فکر مردم باشید.

ریواس جنوب /بقلم سجاد افسر

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها