نقض کپی‌رایت ۵ دانشجو را روانه زندان کرد

نقض کپی‌رایت ۵ دانشجو را روانه زندان کرد

یک دانشجوی رشته رایانه در شفیلد انگلستان به جرم نقض کپی رایت به ۵ سال زندان محکوم شده است.

به گزارش فارس به نقل از اینترنت ویک، با توجه به اینکه این دانشجو شاکی آمریکایی دارد باید دوران حبس خود را در زندان های آمریکا بگذارند و به زودی به این کشور منتقل خواهد شد.

ریچارد او-دایر ۲۳ ساله دانشجوی دانشگاه Sheffield Hallamچهار سال قبل وب سایتی به نام TVShack.net را راه اندازی کرد و در این وب سایت لینک های دانلود هزاران فیلم و برنامه تلویزیونی را قرار داده بود. با توجه به اینکه اکثر این برنامه ها تحت قانون کپی رایت بودند این اقدام وی باعث شکایت استودیوهای فیلم سازی و شبکه های تلویزیونی شد.

وب سایت یاد شده در حال حاضر بسته شده و کاربرانی که به آن مراجعه کنند با اطلاعیه تعطیلی آن از سوی پلیس فدرال آمریکا مواجه می شوند. تخلف دیگر این دانشجو آن بوده که پس از توقیف سایت اولیه اش سایت دیگری در نشانی TVShack.cc راه اندازی کرده بود که البته این سایت هم بسته شده است.

دولت آمریکا مدعی است این دانشجو با راه اندازی این وب سایت بیش از ۲۳۰ هزار دلار درآمد به جیب زده و این مبلغ را هم باید عودت دهد. پیش از این گری مک کینون انگلیسی هم به جرم هک کردن سایت ناسا به ۷۰ سال زندان و استرداد به آمریکا محکوم شده بود.

دولت تونی بلر پس از حملات ۱۱ سپتامبر موافقتنامه ای جنجالی برای استرداد مجرمین با دولت بوش امضا کرد که هموراه مورد انتقاد شدید مردم بریتانیا بوده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها