مقطع ابتدایی در استان فارس با کمبود نیرو مواجه است

شیراز – معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: در این حوزه با کمبود نیرو مواجه هستیم و نیروهایی که وارد آن می شوند بعضا مهارت لازم را ندارند و غیر مرتبط هستند و راه جایگزین هم نداریم.

 به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس علی عسکر جمشیدی درجمع شرکت کنندگان کارگاه آموزشی مدرسان میانی آموزش ابتدایی دردبیرستان دخترانه مالک اشتر عشایری شیراز افزود:‌تمام نیروهایی که وارد ابتدایی می شوند نیازمند آموزش خصوصا آموزش های تخصصی در این حوزه هستند و اولویت این آموزش ها با کتب درسی است.

جمشیدی همچنین از افت تحصیلی به عنوان یکی دیگر از مشکلات این حوزه نام برده و گفت: باید معلمان به گونه ای تدریس کنند که هر کسی از دانش آموزان آزمون گرفت این عزیزان بتوانند نمره قبولی بگیرند، چرا که هر دانش آموزی که مردود می شود هزینه های بسیاری را به خود، خانواده، جامعه و دولت تحمیل می کند.

وی ادامه داد:سالانه هزینه ای معادل دو میلیون و هفتصد هزار تومان برای هر دانش آموز از سوی دولت هزینه می شود که مطمئنا بیش از این مبلغ نیز اولیای دانش آموزان هزینه می کنندهمچنین هزینه فرصت های از دست رفته را نیز باید بر آن بیافزاییم بنابراین لازم است هرچه در توان داریم در این خصوص بکار بندیم تا جامعه و خانواده ها بیش از این متحمل هزینه های گزاف نشوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس، گفت:‌با توجه به مشکلات موجود امسال سعی کرده ایم طرح هایی اجرایی این حوزه را از ۷۳ طرح به ۳۱ طرح کاهش دهیم تا معلمان عزیز بتوانند با فراغ بال و برنامه ریزی بیشتری وظایف خود را ایفا کنند.

جمشیدی ادامه داد:‌همچنین در اجرای این طرح ها معلم به تنهایی مجری نیست بلکه تمام عوامل مدرسه در این امر دخیل باشند و ایفای نقش کنند.

وی هدف از برگزاری دوره آموزشی مدرسان میانی را تسهیل در امر آموزش دانست و از آن به عنوان یکی از اولویت های اصلی آموزش و پرورش فارس یاد کرد و گفت: محتوای این دوره آموزشی ، آموزش دروس ریاضی، فارسی، علوم و توصیفی در دوره های اول و دوره دوم ابتدایی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر نقش عوامل انگیزشی در موفقیت معلمان گفت: اگر دوره های آموزشی از روی اجبار باشد و شرکت کنندگان بدون علاقه و انگیزه در این دوره ها شرکت کنند اثربخش نیست و طبیعتا به نتایج مورد نظر دست نخواهیم یافت و موجب اتلاف وقت و هزینه های بسیاری هم برای همکاران و هم برای دولت می شویم

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها