مسئولان در مقابل آمار بیکاری فقط سر تکان می دهند

راه نجات، پیشرفت وتوسعه ایران از مسیر اعتماد به مردم می گذرد و واگذاری امور به مردم اعتقاد و باور قلبی من است.
به گزارش خبرنگار موج، عبدالرضا شیخ الاسلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست پایش و پیگیری سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با اعلام این مطلب گفت: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد افتخار آفرینی ایرانیان در عرصه های مختلف بودیم بنابراین باید امور کشور به مردم واگذار شود.
وی افزود: دولت باید به صورت کامل از فعالیت های تصدی گرایانه خارج شود و صرفا به وظایف حاکمیتی و نظارتی بپردازد و امور اجرای اقتصاد را به دست مردم و فعالان اقتصادی بخش خصوصی واگذار کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت صرفا می تواند در موارد اضطراری به عرصه های اجرایی اقتصاد وارد شود در غیر این صورت لازم است تا امور مردم به خود مردم سپرده شود.
شیخ الاسلام با تاکید بر اهمیت قانون کار در کشور اذعان داشت: بعد از قانون اساسی ایران به طورقطع قانون کار مهمترین قانون کشور است که باید به درستی برای کارگر و کارفرما تبیین شود.
این عضو کابینه دولت دهم با اشاره به ضرورت اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری در کشور تصریح کرد: برخی ها در مقابل آمار نرخ رشد بیکاری در کشور سری تکان داده و می گویند این چه وضع مملکت است و هر مسئولی سعی دارد آمار بیکاری را به گردن مسئول دیگر بیندازد در حالیکه اگر همه عوامل اقتصادی با یکدیگر تعامل داشته باشند به طورقطع می توانند آمار بیکاری را کاهش داده و در مسیر افزایش نرخ اشتغالزایی کشور گام بردارند.
این مقام مسئول با بیان اینکه دشمنان در شیپور می دمند تا بخش تعاون ایران رشد نکند، خاطرنشان کرد: تعاون یکی از مهمترین بخش های اقتصاد ایران است بنابراین باید برای تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد ایران اقدامات جدی انجام دهیم.
به گفته شیخ الاسلام تا کنون ۳۲ میلیون نفراز مردم کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند و فرآیند بیمه این افراد تا پایان عمر آنان ادامه دارد.
وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر واگذاری سازمان های آموزش فنی و حرفه ای به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های ما از خدمات این سازمان ها استفاده می کنند.
این عضو کابینه دولت دهم با بیان اینکه مهارت حلقه نظام آموزشی کشور است، متذکر شد: در شرایط فعلی بسیاری از جوانان ما دارای چند مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس هستند اما نمی توانند در بازار از آموزش های خود بهره کافی ببرند.
وی ابراز داشت: تدوین نظام آموزشی مهارت، نظام اشتغال و تهیه سند توسعه ملی اشتغال سه راهکاری است که برای اشتغال زایی در کشور دنبال می شود تا جوانان ما بتوانند دانش تئوری خود را در بازار عملیاتی کنند.
شیخ الاسلام اظهار داشت: در سالهای گذشته نظام شاگرد استادی بود و شاگردان پس از مدتی به دامادی بازاریان در می آمدند اما هم اکنون این شیوه منسوخ شده است اما ما به دنبال احیای شیوه شاگرد استادی در بازار هستیم تا جوانان بتوانند از مهارت های کافی برای ورود به بازار کار بهره مند شوند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها