مزایا و معایب سفر زمینی

Picture1

امروزه مسافرت جایگاه ویژه ای در زندگی تمامی افراد پیدا کرده است. سالانه افراد مختلفی برای بازدید از جاذبه های تفریحی و گردشگری مناطق گوناگون کیلومترها از شهر خود فاصله می گیرند. سفرهای زمینی و هوایی طرفداران خاصی دارند و هر کدام از این روش ها می تواند مزایا و معایب مختلفی داشته باشد، با در نظر گرفتن شرایط خود و بررسی مزایا و معایب این روش ها می توان روش مناسب مسافرت را انتخاب نمود. اگر می خواهید با مزایا و معایب سفرهای زمینی بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

انتخاب وسیله نقلیه مناسب در سفرهای زمینی

یکی از موارد مهمی که پیش از بررسی مزایا و معایب سفرهای زمینی نیاز است به بررسی آن بپردازیم انتخاب وسیله نقلیه مناسب می باشد. برای سفرهای زمینی به مناطق دور و نزدیک می توان از خودرو شخصی، اتوبوس و قطار استفاده نمود. در صورتی که بخواهید سفری با اتوبوس یا قطار به مقصد مورد نظر داشته باشید نیاز است که از چند روز قبل بلیط اتوبوس یا قطار را رزرو نمایید.

Picture3

مزایا و معایب سفر با اتوبوس

اتوبوس یکی از پر طرفدارترین وسایل نقلیه در مسافرت های زمینی می باشد. سفر با اتوبوس در کنار مزایایی که دارد دارای معایبی نیز می باشد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

مزایای سفر با اتوبوس

کم هزینه بودن

سفر با اتوبوس ارزان ترین روش مسافرت می باشد به طوری که قیمت بلیط اتوبوس مشهد تفاوت زیادی با قیمت بلیط هواپیما و قطار مشهد دارد. از این رو سفر با اتوبوس برای افرادی که هزینه سفر برای آن ها بسیار اهمیت دارد می تواند گزینه مناسبی باشد.

حمل چمدان های بیشتر

در سفر با اتوبوس بر خلاف قطار و هواپیما محدودیتی برای حمل چمدان بیشتر نخواهید داشت و دیگر مجبور به پرداخت اضافه بار نخواهید بود.

Picture4

امکانات ویژه اتوبوس های  VIP

امروزه بیشتر مسیرها مجهز به اتوبوس های VIP هستند و می توانید با رزرو بلیط اتوبوس تهران از نوع VIP سفری راحت را تجربه نمایید. این اتوبوس ها دارای ظرفیت کمتر و امکانات ویژه ای مانند سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب، مانیتور اختصاصی، پریز برق، اینترنت WIFI  و … می باشند.

جایگاه مناسب پایانه های اتوبوسرانی

با توجه به آنکه ترمینال ها معمولا در مراکز شهرها قرار دارند در نتیجه رفت و آمد به آن ها بسیار راحت می باشد و می توان با استفاده از مترو، اتوبوس، تاکسی به آن ها دسترسی پیدا کرد.

امکان رزرو

بلیط اتوبوس را به راحتی می توانید به صورت حضوری یا آنلاین برای تاریخ مورد نظر رزرو نماید. همچنین بر خلاف بلیط هواپیما و قطار بلیط اتوبوس را حتی در لحظات قبل از سفر نیز می توان رزرو نمود.

 

 

معایب سفر با اتوبوس

طول مدت سفر

مهم ترین عیب سفر با اتوبوس طولانی بودن مدت سفر می باشد که می تواند در مسیرهای طولانی بسیار خسته کننده و آزار دهنده باشد.

حوادث جاده ای

از دیگر معایب سفر با اتوبوس می توان به حوادث جاده ای یا ماهر نبودن راننده اشاره نمود که می تواند خسارات جبران ناپذیری را به بار آورد.

مزایا و معایب سفر با قطار

استفاده بهینه از زمان

سفر با قطار به دلیل امکانات و شرایطی که در این وسیله نقلیه حکم فرماست می تواند بسیار لذت بخش باشد. در طول سفر با قطار به بهترین شکل ممکن می توان از زمان استفاده نمود و به کارهای مورد علاقه خود مانند مطالعه، گوش کردن به موسیقی، مشاهده طبیعت، استراحت و … پرداخت.

مقرون به صرفه بودن

قیمت بلیط قطار در مقایسه با بلیط هواپیما بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد، از رو می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که نمی خواهند با اتوبوس به مسافرت بروند اما هزینه سفر نیز برای آن ها اهمیت دارد.

ایمنی

مهم ترین مزیت سفر با قطار ایمن بودن آن می باشد. قطار جز ایمن ترین وسایل نقلیه محسوب می شود که طرفداران بسیاری دارد. در سفر با قطار دیگر خطرات سفرهای جاده ای وجود نخواهد داشت و مسافران سفر بدون استرسی را تجربه می کنند.

چمدان بیشتر

در سفرهای دور افراد وسایل بیشتری به همراه می برند و معمولا فقط می توانند با قطار یا هواپیما خود را به مقصد برسانند.  درسفر با هواپیما محدودیت میزان بار وجود دارد و باید هزینه ای را بابت اضافه بار بپردازید، در حالی که در سفر با قطار می توانید چمدان های بیشتری را با خود به همراه داشته باشید.

معایب سفر با قطار

جدول زمان بندی بدون انعطاف

در سفر با قطار نمی توانید برای هر ساعتی که می خواهید همانند اتوبوس بلیط رزرو نمایید، زیرا جدول زمان بندی حرکت قطار دارای ساعات و روز های مشخصی می باشد واز تنوع زیادی برخوردار نیست. بنابراین در سفر با قطار این شما هستید که باید برنامه ریزی هایتان را بر اساس روز حرکت قطار تنظیم نمایید.

یکسان نبودن کیفیت تمامی قطارها

در ناوگان ریلی ایران انواع قطارها از قطارهای لوکس ۵ ستاره گرفته تا قطارهای سالنی وجود دارد که مسافران می توانند از آن ها استفاده نمایند. امکانات و خدماتی که قطارها ارائه می دهند با قیمت بلیط قطار رابطه مستقیمی دارد. در برخی از مسیرها قطارهای بسیار لوکس ۵ ستاره وجود ندارد در نتیجه شما مجبور هستید از قطارهایی با کیفیت پایین تر استفاده نمایید، این موضوع می تواند کیفیت سفر شما را تحت تاثیر قرار دهد.

مزایا و معایب سفر با خودرو شخصی

خیلی از افراد دوست دارند که با خودرو شخصی خود به مسافرت بروند و این روش مسافرت را هیجان انگیز می دانند. قطعا سفر با خودرو شخصی می تواند بسیار لذت بخش و به یادماندنی باشد، زیرا خیلی از محدودیت ها و قوانینی که در سفر با قطار یا اتوبوس هست وجود نخواهد داشت. تهیه بلیط اتوبوس رشت برای ایام نوروز کمی دشوار است زیرا شهرهای شمالی ایران در این ایام از پرتردد ترین مسیرها محسوب می شوند، بنابراین اگر می خواهید سفر کم هزینه ای داشته باشید بهتر است با خودرو شخصی خود به آن مناطق بروید.

مزایا سفر با خودرو شخصی

می توانید به هر طرف خواستید بروید

در سفر با خودرو شخصی می توانید به هر سمتی که می خواهید بروید و در طی مسیر هر مکانی که دوست داشتید توقف کنید واز جاذبه های دیدنی آنجا بازدید نمایید یا مدتی استراحت کنید. به عبارتی زمان بندی حرکت و توقف در مسیر دست خودتان است.

آقای خودتان هستید

در این سفر همانند سفر با قطار و اتوبوس قوانین و مقررات خاصی وجود ندارد و شما مجبور نیستید در زمان خستگی به حرکت ادامه دهید و می توانید توقفی کوتاه داشته باشید. اما در سفر با اتوبوس راننده است که تصمیم می گیرد درچه مکان هایی بایستد.

هزینه ها قابل کنترل هستند

در این سفر اگر برنامه ریزی دقیقی داشته باشید می توانید بسیاری از هزینه های سفر را کنترل کنید، زیرا می توانید تمامی وسایل مورد نیاز و مواد غذایی و .. را به همراه ببرید.

معایب سفر با خودرو شخصی

خستگی راننده و طولانی بودن مسیر

خستگی راننده و طولانی بودن مسیر یکی از معایب سفربا خودرو شخصی است. بهتر است در طول مسیر راننده ها عوض شوند وتوقف های بیشتری داشته باشید تا راننده ها بتوانند استراحت کنند وطولانی بودن مسیر کمتر احساس شود. با این کار میزان حوادث جاده ای که در اثر خواب آلودگی راننده اتفاق می افتد نیز کاهش می یابد.

 

 

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها