عدم تخصیص بودجه برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه

به گزارش نافع، شنیده شده هنوز پس از گذشت دو سال ۷۲۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۶ جذب نشده اند و آن هم به علت عدم تخصیص بودجه از سوی دولت به قوه قضائیه.البته برخی این تعداد را ۶۹۰۰ و برخی دیگر ۶۲۰۰ نفر اعلام کرده اند، هر تعداد که باشند، مسئله اصلی این است چرا با وجود آن که قوه قضائیه دستگاهی است که هر روز بر برنامه ها و کارهایش افزوده می شود و از سویی دیگر تعدادی از کارمندان این نهاد بازنشسته می شوند، نیروهای جوان و تازه نفس را نمی تواند وارد میدان خدمت رسانی به مردم کند؟ سوالی که جوابش از سوی برخی مجلسی ها ین است دولتی در این زمینه کوتاهی کرده اند. در واقع دوات دست قوه قضائیه را خالی گذشته است.
در این باره «محمدعلی پورمختار» عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت و گو با خبرنگار نافع؛ گفت: آن گونه که می گویند بودجه لازم برای جذب نیروهای جدید قوه قضائیه موجود است، اما مشخص نیست که چرا سازمان برنامه و بودجه در تخصیص این ردیف بودجه کوتاهی می کند.
وی اظهار کرد: باید پیگیری های لازم از سوی مجلس نیز انجام شود که علت عدم تخصیص بودجه از سوی این سازمان چیست، آیا سازمان برنامه و بودجه اولویت های دیگری برای خود در نظر گرفته که در این زمینه کوتاهی می کند؟
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: بودجه عمومی لازم در دولت موجود است اما اینکه هنوز چرا تخصیص داده نمی شود جای سوال، تحقیق و بررسی موشکافانه ای دارد.
«محمد کاظمی» دیگر عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هم در گفت و گو با خبرنگار نافع، اظهار کرد که از این موضوع مطلع نبوده، به همین دلیل وعده داد تا پیگیری لازم را برای احقاق حقوق پذیرفته شدگان در مجلس انجام دهد.
پبش از این نیز از سوی «ابوالفضل ابوترابی» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس هم عنوان شده بود که؛ در قانون برنامه ششم توسعه تأکید دارد که هر سال قوه قضائیه باید ۸۰۰ قاضی استخدام کند که این تعداد نسبت به قضاتی که بازنشسته می‌شوند و تعداد پرونده‌های ورودی ناچیز است.
وی با بیان اینکه مسئولان دولتی در جهت اجرای برنامه ششم با دستگاه قضایی همکاری نمی‌کنند، عنوان کرده بود که قانون مجوز لازم برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز قوه قضائیه را داده است، اما مسئولان دولتی مربوطه همکاری لازم در این رابطه را ندارند که این موضوع مشکلاتی را برای دستگاه قضایی در روند رسیدگی‌ها ایجاد کرده که اطاله دادرسی یکی از آنها است.
به گزارش نافع، با وجود آن که دستگاه قضایی این روزها بیشتر از همیشه با کمبود نیروی انسانی یا همان کادر قضائی و کارمند مواجه است، هنوز علت این عدم همکاری دولت یا به نوعی سنگ اندازی آنان در مورد قوه قضائیه مشخص نشده است و مشخص نشده چرا و به چه علت دولتی ها و دستگاه هی متولی خلاف قانون برنامه ششم توسعه عمل می کنند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها