طرح نمایندگان برای تعیین تکلیف استخدام نیروهای آموزش و پرورش

روح اله متفکرآزاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از کلید خوردن طرح ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این طرح با بیش از ۷۰ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده تا برای بررسی به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شود.

وی در تشریح دلایل و اهداف تهیه و تدوین طرح ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، گفت: با اشاره به انواع گسترده همکاری‌‌ معلمان با وزارت آموزش و پرورش، ضرورت ساماندهی نیروی انسانی در این وزارتخانه و تعیین تکلیف استخدام معلمان امری لازم بود که این طرح در این راستا تدوین شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح بخشی از جزئیات طرح ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد:بر اساس این طرح، آموزش و پرورش مکلف است ظرف ۵ سال نیروهای مورد نیاز خود را با جزئیات احصا کند و سازمان امور استخدامی نیز موظف به فراهم کردن شرایط برای بستر استخدامی این نیروها است.

متفکرآزاد در همین راستا ادامه داد: همچنین در طرح مذکور تاکید شده که دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تنها مبادی ورود معلم به آموزش و پرورش است؛علاوه بر این در این طح آمده است که حداقل ۶۰ درصد نیروهای آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان با طی دوره ۴ ساله تامین شوند و مابقی نیز از طریق آزمون ذیل ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب شوند و باید یک دوره یکساله در این ۲ دانشگاه بگذرانند.

وی افزود: همچنین معلمان فعلی شاغل در آموزش و پرورش در آزمون مذکور به تعداد سنوات فعال در آموزش و پرورش ضریب خواهند داشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اینکه به کارگیری معلمان از مبادی مختلف و غیر متعارف باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده است، گفت: در طرح مذکور تمهیداتی اندیشیده شده تا از هرگونه به کارگیری از مبادی دیگری غیر از آنچه که ذکر شد جلوگیری شود تا دیگر به کارگیری‌های غیرمتعارف در آموزش و پرورش ادامه نداشته باشد لذا بر اساس این طرح وزارتخانه دیگر اجازه انعقاد قراردادهای خارج از معیارهای ذکر شده در این طرح با معلمان را نخواهد داشت.

منبع : خبرگزاری تسنیم

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها