طرح جذب هزار نفر نیروی دامپزشک

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سلامت دام و انسان از هم جدا نیست، اظهار کرد: کمبود نیروی دامپزشک، تنها در برخی مناطق مرزی بیشتر دیده می شود و نیروی دامپزشک دولتی و بخش خصوصی در نقاط مختلف کشور، از صنعت دام حمایت می کنند.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در گفتگو با سلامت آنلاین به مناسبت ۱۴ مهر، روز دامپزشکی، اظهار کرد: این روز برای تقدیر و گرامیداشت زحمات همکاران و همه دستگاه هایی است که با سازمان دامپزشکی همکاری می کنند و امیدواریم با طرح جذب هزار نفر نیروی دامپزشک بتوانیم ضعف های موجود و کمبود نیروهای دامپزشک را از بین ببریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: همکاران ما در این حوزه، مسئول حفاظت از جان و مال مردم بوده و خدمات زیادی ارائه می کنند که در نوع خود یک مسئولیت بزرگ است. در حقیقت پاسخگوی سلامت جامعه و موفقیت اقتصاد دامی هستند. دامپزشکی یکی از ارکان مهم قدرت و پیشرفت در هر جامعه ای محسوب می شود که سلامت غذایی را عهده دار است.

وی با بیان اینکه وظیفه و زحمات سازمان دامپزشکی کشور آن طور که هست دیده نمی شود، ادامه داد: دامپزشکان فعالیت های زیرساختی بهداشت جامعه را انجام می دهند و به دلیل آن که آنها همانند پزشکان به طور مستقیم با مردم در ارتباط نیستند، اغلب زحماتشان نادیده گرفته می شود و آنگونه که در خور آنهاست به دامپزشکان توجه نمی شود.

رفیعی پور مسئولیت های سازمان دامپزشکی را در حد یک وزارتخانه بیان کرد و افزود: مسئولیت های سازمان دامپزشکی بسیار حیاتی است، زیرا در خدمت بهداشت، اشتغال، اقتصاد و تجارت کشور است و دامپزشکان با انجام معاینات ادواری منظم، پیشگیری و تشخیص به موقع بیماری‌ها و حتی درمان آنها، در سلامت صنعت دام، طیور و آبزیان، نقش کلیدی و قابل ملاحظه‌ای ایفا می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: همکاران ما برای حفظ سلامت جامعه و مردم، سنگرسازان بی سنگر حوزه سلامت هستند زیرا با عوامل بیماری زای دام و محیط کار یعنی دامداری و کشتارگاه، مستقیما در تماس هستند.

وی با بیان اینکه عوامل بیماری زای خطرناک دامی مانند تب مالت، گاهی در بدن برخی دامپزشکان دیده می شود، اظهار کرد: متاسفانه این موضوع باعث می شود همکاران ما دچار مشکلات جسمی شوند اما خوشحالیم که همواره مقاوم ایستاده ایم.

دکتر رفیعی پور، تصریح کرد: طی سال های گذشته با اقداماتی که در سازمان دامپزشکی انجام شده است، استخدام نیروی زیادی داشتیم و اکنون می توانم به صراحت بگویم در تمام شهرستانهای سراسر کشور، دامپزشک مستقر است. اگر نیرو به صورت دولتی مشغول به کار نباشد، بخش خصوصی برای خدمات رسانی به کمک می آید، اما قطعا در حوزه نظارت، احداث کشتارگاه ها و قرنطینه در مناطق مرزی نیاز به استخدام نیروی بیشتری داریم و تلاش می کنیم این کار ارزشمند انجام شود تا در مکان های پُرخطر مانند مبادی ورودی و خروجی و مکان های قرنطینه مرزی و استانی و کشتارگاه ها بتوانیم دامپزشک هایی را مستقر کنیم.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها