طرح جدید آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم/ شانس دانشجویان دانشگاه‌های دولتی برای معلمی افزایش یافت

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش از پیشنهاد طرح بکارگیری نیروی طرحی برای جبران کمبود معلم خبر داد.

اسفندیار چهاربند، رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره راهکار‌های تامین نیروی انسانی با توجه به کمبود شدید معلم طی سال‌های آتی اظهار کرد: مسیر‌های متفاوتی از جمله سرباز معلم، نیرو‌های حق التدریس، معلمان طرح خرید خدمات آموزشی و مواردی از این قبیل را برای تامین نیروی انسانی در نظر گرفتیم تا بخشی از نیاز رفع شود.

وی به چالش‌های این طرح‌ها اشاره کرد و ادامه داد: تامین نشدن به موقع منابع اعتباری برای پرداخت حقوق معلمان اصلی‌ترین چالش محسوب می‌شود و چنانچه این چالش‌ها رفع شود، راهکار‌های این چنینی برای تامین نیروی انسانی تا حدی موثر است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از طراحی راهکاری جدید برای جبران کمبود نیروی انسانیطی سال‌های آتی خبر داد و گفت: براساس این طرح در نظر داریم تا از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی که رشته‌های مرتبط با آموزش و پرورش دارند، در مدارس استفاده کنیم.

اولویت جذب نیرو از دانش‌آموختگان شرکت کننده در طرح

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح رزومه خوبی برای دانش‌آموختگان محسوب می‌شود، تصریح کرد: چنانچه قرار بر جذب نیرو در آموزش و پرورش داشته باشیم این گروه از دانش آموختگان در اولویت هستد.

چهاربند گفت: براساس طرح جدید، دانش آموختگان علوم تربیتی و سایر رشته‌های موردنیاز  آموزش و پرورش در دانشگاه‌های دولتی که تحصیل رایگان داشتند، دو سال طرح نیروی انسانی را در کلاس‌های درس سپری می‌کنند.

وی یادآور شد: امیدواریم با توجه به پیگیری‌های انجام شده و حمایت وزارت علوم و مجلس این طرح را در سال ۹۷ اجرایی کنیم چرا که این روش به جبران نوسانات نیروی انسانی کمک می‌کند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها