شیوه جذب اعضای هیئت‌ علمی بررسی شد

جلسه ۲۳۸ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی نژاد برگزار شد.
به گزارش بازارکار جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدا و در پیش از دستور این جلسه، دکتر محمدعلی کی‌نژاد در سخنانی با اشاره به فرآیند جذب متعهدان خدمت دانشگاه‌ها که جزو اعضای هیئت علمی محسوب نمی‌شوند، گفت: فرآیند بررسی صلاحیت علمی و عمومی متعهدان خدمت باید انجام شود؛ ضمن آنکه این مسئله باید شامل اعضای حق‌التدریس دانشگاه‌ها نیز باشد.
وی افزود: به منظور شفاف‌سازی سوابق اعضای هیئت علمی جذب شده، مناسب است گزارش فعالیت‌های علمی (رزومه) اعضای هیئت علمی در پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها برای اطلاع عموم مردم درج شود.
رئیس هیئت عالی جذب ادامه داد: ضمنا هیئت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز مانند هیئت مرکزی جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است دو برابر افراد پذیرفته شده در هیئت اجرایی جذب، پرونده‌ها را بررسی کند.
دکتر کی نژاد با اشاره به فرآیند اجرایی عملکرد جذب در دانشگاه‌ها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید سازوکار نظارت بر این فرآیند تعریف شود.
وی افزود:در این راستا گزارش فرآیند جذب اعضای هیئت علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط دبیر هیئت مرکزی جذب این وزارتخانه در جلسات آینده ارائه خواهد شد.
رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ادامه داد: هرگونه نامه‌نگاری برای دریافت ردیف بودجه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باید با تایید هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گیرد.
رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باید منطبق با نقشه جامع علمی کشور و در راستای آمایش آموزش عالی باشد تا زمینه توسعه کیفی دانشگاه‌ها به صورت نظام‌مند فراهم شود.
در ادامه جلسه ۲۳۸ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی؛ طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به فرآیند جذب اعضای هیئت علمی این دانشگاه از سال ۱۳۸۵ گفت: پرونده حدود ۵۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی که در بازه زمانی ۱۳۸۵-۱۳۹۷ به صورت یکساله با دانشگاه آزاد قرارداد همکاری داشته‌اند، در هیئت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی بررسی می‌شود.
وی افزود: در حدود ۴۰۰ نفر که در سال ۱۳۹۷ براساس فراخوان پذیرفته شده‌اند نیز وارد فرآیند جذب می‌شوند.
دستور اول جلسه تایید احکام هیئت اجرایی جذب دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بود که احکام مربوط به اعضای جدید هیئت اجرایی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بجنورد، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه یزد، پژوهشگاه فضایی، دانشگاه علوم و معارف قرآن، دانشگاه گنبد کاووس، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، دانشگاه مراغه، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه صنعتی قم، دانشگاه صنعتی همدان، دانشگاه صنعتی همدان، دانشگاه ملایر، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه لرستان، سازمان تحقیقات و آموزش ترویج کشاورزی و دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری تایید شدند.
دستور دوم جلسه ۲۳۸ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به بررسی وضع متقاضیان راتبه (بورسیه) معرفی شده به دانشگاه آزاد اسلامی توسط هیئت عالی جذب اختصاص داشت که در این باره گزارشی را رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد.
آقای طهرانچی با اشاره به فرآیند جذب بورسیه‌های معرفی شده توسط هیئت عالی جذب گفت: از ۱۳۱ متقاضی راتبه (بورسیه) بلاتکلیف برای جذب دعوت کرد و از بین این افراد بررسی علمی و عمومی ۳۳ متقاضی به صورت کامل انجام شده و جذب آن‌ها در مراحل نهایی است.
وی افزود: حدود ۳۰ نفر از فهرست یادشده نیز تایید صلاحیت عمومی شده‌اند و درحال بررسی برای جذب آن‌ها در مراکز استان‌ها هستیم که تاکنون ۶۳ نفر از افراد معرفی شده در دانشگاه آزاد اسلامی جذب خواهند شد.
در پایان جلسه ۲۳۸ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پیشنهاد واصل شده در خصوص مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون امکان تفکیک شئون اداری استخدامی از شئون علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه شد.
در این پیشنهاد آمده است تصمیم گیری درخصوص پرونده‌های آموزش عالی خارج از شمول مندرج در مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی با دیوان عدالت اداری باشد و سایر موارد مشمول مصوبه ۶۳۰ کماکان براساس مصوبه مذکور باشد.
در این باره و پس از بحث و بررسی موضوع اعضا مقرر کردند بعد از بررسی پیشنهاد مربوط گزارشی برای ارائه به قوه قضائیه تدوین شود، ضمن آنکه مفاد قانونی مذکور طی کارگروهی با مشارکت نمایندگان پارلمانی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شود.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها