شرط بومی گزینی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید لحاظ شود

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: شرط بومی گزینی در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش باید لحاظ شود تا بتوانیم مانع از خروج نخبگان از استان شویم.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اخیراً دفترچه استخدامی آموزش پرورش انتشار یافته اما متاسفانه در آن سهمیه بومی گزینی لحاظ نشده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا پیرو نامه‌ای به معاون رئیس جمهوری خواستار جذب نیروهای بومی در این آزمون استخدامی شده‌ام.

وی ادامه داد: این نامه نگاری با هدف رفع کمبود نیروی آموزشی در مناطق محروم و جلوگیری از خروج و ماندگاری نیروی انسانی بومی در مناطقی همچون استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

مالکی تصریح کرد: مطابق با ماده (۲۹) دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۳/۹۷۵۷ مورخ ۱۳۹۳/۷/۱۹ مصوب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، تخصیص تا صددرصد مجوزهای استخدامی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته امکان پذیر است.

وی بیان کرد: همچنین دادنامه شماره ۲۳۵۸ الی ۲۳۵۹ مورخ ۱۳۹۸/۷/۳۰ هیات عمومی دیوان عدالت اداری نیز عدم ابطال ماده (۲۹) دستورالعمل مذکور را تایید کرده است بنابراین باید این سهمیه به متقاضیان استخدام در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته برابر فهرست ضمیمه تصویب نامه شماره ۷۶۲۵۴/ت/۳۶۰۹۵ ه مورخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ هیات وزیران به نیروهای بومی تخصیص یابد تا از َخروج بی رویه نیروی انسانی وجذب نیروی غیربومی جلوگیری شود.

منبع : خبرگزاری مهر

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها