سیر نزولی متقاضیان ورود به دانشگاه در ایران

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از سیر نزولی متقاضیان ورود به دانشگاه در ایران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حسین توکلی ظهر امروز در هفتمین همایش تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری و نخبگان دانش‌آموزی و دانشجویی این شهرستان با تاکید بر اینکه بیشترین داوطلبان کنکور سراسری پس از انقلاب فرهنگی از سال ۸۱ به بعد بوده است، بیان کرد: در این سال یک میلیون و ۴۵۰ هزار داوطلب در گروه‌های آموزشی شرکت داشتند.
وی با اعلام اینکه این میزان اوج داوطلبان کنکور در کشور بود، تصریح داشت: از آن سال به بعد تعداد داوطلبان و متقاضیان ورود به دانشگاه کاهش یافته است.
توکلی با تاکید بر اینکه در حال حاضر روند متقاضیان ورود به دانشگاه در حال کاهش است، گفت: با افزایش تعداد دانشگاه‌ها و ایجاد ظرفیت‌های جدید کاهش داوطلبین نیز مشاهده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در ایران ظرفیت پذیرش دانشجو از تعداد داوطلبان فراتر رفته است، افزود: امروز هر فردی اراده کند و بخواهد که وارد نظام آموزش عالی شود می‌تواند اما اینکه در چه رشته محلی این امر صورت گیرد بحثی متفاوت است.
مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه پس از انقلاب ۵۱ کنکور سراسری در ایران برگزار شده است، افزود: پس از انقلاب فرهنگی شرایطی فراهم شد تا پذیرش دانشجو با امکانات و عدالت بیشتری صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه منطقه‌بندی برای پذیرش دانشجویان در ایجاد عدالت در پذیرش دانشجو موثر بوده است، اظهار داشت: امروز افتخار می‌کنیم که در هر شهری از کشور دانشجویان دکترا تربیت می‌شوند و این در توسعه عدالت در نظام آموزشی مفید بوده است.
توکلی با اشاره به اینکه با لحاظ شدن طبقه‌بندی بومی در کنکور افراد می‌توانند در منطقه خود به تحصیل بپردازند، یادآور شد: منطقه دو بیشترین سهمیه را در پذیرش دانشجو داشته است.
وی با اشاره به جایگاه دوم مازندران در کنکور سراسری اظهار داشت: مازندران در داشتن رتبه‌های برتر کنکور از استان‌های پیشگام در کشور است.
به گزارش فارس؛ در این مراسم از نخبگان دانش‌آموزی شهرستان آمل تجلیل شد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها