سنوات معلمان حق‌التدریسِ تبدیلِ وضعیت‌شده چگونه محاسبه می‌شود؟

با اشاره به نحوه محاسبه سنوات حق‌التدریسان، گفت: مصوبه مجلس در خصوص معلمان حق‌التدریسی که جدید استخدام شده‌اند، بدین صورت بود که این افراد باید حق بیمه خود را به روز و به صورت اقساط پرداخت نمایند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استنباط تامین اجتماعی از قانون احتساب سنوات حق‌التدریسان اشتباه بود، افزود: براساس تصور آنها این قانون شامل تمام حق‌التدریسان حتی معلمان حق‌التدریس تبدیل وضعیت شده با سابقه چندین سال خدمت نیز می‌شد؛ در حالی این برداشت کاملا اشتباه است و این افراد باید حق بیمه خود را به صورت یوم الادا پرداخت کنند (به تاریخ پرداخت باید محاسبه شود).

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده سازمان تامین اجتماعی پذیرفت معلمانی که چندین سال به صورت حق‌التدریس فعالیت کردند و پس از مدتی به حالت استخدامی درآمده‌اند باید حق بیمه خود را به نرخ روزهایی که حق‌التدریس بودند پرداخت کنند؛ آقای سلیمان‌زاده مدیر کل امور آموزش و پرورش در این زمینه نامه‌ای به این سازمان نوشته است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس اظهار کرد: با مذاکراتی که در کمیسیون آموزش و تلاش نمایندگان انجام شد مشکل فرهنگیان که مایلند سال‌هایی که به صورت حق‌التدریس فعالیت کرده‌اند را در سنوات خود محاسبه کنند، حل شد.

ابطحی تاکید کرد: این فرهنگیان باید حق بیمه خود را با نرخ گذشته و زمانی که باید پرداخت می‌شده پرداخت کنند. فرهنگیان نگرانی در این زمینه نداشته باشند چراکه نامه مربوط به این قانون توسط آقای سلیمان‌زاده و سازمان تامین اجتماعی به آموزش و پرورش مناطق مختلف و بیمه‌ها فرستاده شده است؛ امیدواریم این موضوع هرچه زودتر اجرایی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: براساس این قانون معلمان رسمی که در گذشته حق‌التدریس بودند می‌توانند با پرداخت مبلغی ناچیز سال‌هایی که به صورت حق‌التدریس فعالیت کردند را در سنوات خود محاسبه نمایند./

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها