سامانه کارا/ آغاز ثبت نام اشتغال روستایی در سامانه کارا

سامانه کارا جزو سامانه های پرکاربرد و مفیدی به شمار می رود که برای اهداف خاصی طراحی و توسعه یافته است.  در این بخش از باشگاه خبرنگاران جوان  قصد داریم شما را با کاربرد “سامانه کارا” و شرایط لازم وام اشتغال روستایی آشنا کنیم،  با ما همراه باشید.

کاربرد سامانه کارا چیست؟

با توجه به گفته های معاون اشتغال وزیر کار افراد می توانند برای دریافت وام اشتغال روستایی در سامانه کارا ثبت نام کنند. طبق این سخنان تمامی سرمایه گذاران و  کارآفرینان روستایی  از سامانه کارا برای معرفی نمودن طرح های خود استفاده خواهند کرد. با ثبت نام در این سامانه افراد متقاضی می توانند از تسهیلات مربوطه بهره مند شوند.

نحوه ثبت نام در سامانه کارا

  • در ابتدا به سایت http://kara.mcls.gov.ir مراجعه کنید. این سایت متخص وام اشتغال روستایی است.
  • بعد از وارد شدن به سایت به بخش تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بروید.
  •  چنان چه پیش از این ثبت نام کرده باشید، می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمزتان وارد حساب کاربری شوید. اما اگر می خواهید تازه این کار را انجام دهید بر روی  ثبت نام در سامانه کارا کلیک کنید.

سامانه کارا/ آغاز ثبت نام  اشتغال روستایی در سامانه کارا

سامانه کارا/ آغاز ثبت نام  اشتغال روستایی در سامانه کارا

نحوه استفاده از سامانه کارا

سامانه کارا که برای متقاضیان دریافت وام اشتغال روستایی طراحی شده دارای بخش های مختلفی است. تمامی افرادی که درخواست وام دارند بایستی این موارد را به طور دقیق مطالعه و بررسی کنند تا در روند کاری دچار مشکل نشوند. از جمله این موارد که  در صفحه اصلی سامانه کارا به آن ها پرداخته شده است عبارتند از؛

  1. جزییات تسهیلات و اشتغال فراگیر و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در قالب دستور العمل
  2.   آیین نامه اشتغال روستایی و عشایری
  3. دستورالعمل اجرایی برنامه اشتغال فراگیر
  4. شیوه نامه یارانه تسهیلات

اشخاص متقاضی وام بعد از وارد شدن  و ثبت نام در سامانه کارا  و بارگذاری طرح هایشان به صورت الکترونیکی  بایستی برای بررسی و تایید شدن طرح خود در صف انتظار بمانند. تاییدیه طرح های ارائه شده توسط ایمیل یا پیام کوتاه به شماره فرد متقاضی ارسال می گردد.

مراحل پس از ثبت نام در سامانه کارا

بعد از ثبت نام در سامانه شما بایستی به عنوان فرد متقاضی برای تایید شدن طرح خود منتظر بمانید. در این بازه زمانی کمیته های فنی در استان ها، ابعاد طرح ارائه شده را از لحاظ کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار می دهند. بعد از بررسی بر حسب شاخص های مختلف مرتبط  به طرح امتیاز می دهند  و مجموع امتیازات جهت تاییدیه طرح بررسی می کنند.  چنان چه طرحی تایید گردد مراحل بعدی  اجرا می شود.  بدین ترتیب که  طرح جهت تامین اعتبار به بانک معرفی شده و پیام تایید و پذیرش طرح به فرد متقاضی فرستاده می شود. بانک های عامل نیز بعد از بررسی در صورت داشتن توجیه فنی و اقتصادی طرح و اهلیت کارآفرین یا سرمایه گذار  به آن وام اشتغال می دهند.  طبق سخنان وزرای وزارت کار  تا حد ممکن فرایند ثبت نام، معرفی و تصویب طرح  در مدت زمان کوتاهی باید انجام گیرد تا  طرح های خوب به موقع پیشرفت نمایند.

شرایط لازم برای دریافت وام اشتغال روستایی

سامانه کارا/ آغاز ثبت نام  اشتغال روستایی در سامانه کارا

در سامانه کارا پرداخت وام به اشخاص حقیقی و حقوقی انجام می شود. ولی به طور کلی  کسانی در اولویت دریافت وام قرار می گیرند که  از کارهای جمعی استقبال کرده و طرح هایشان را در قالب شرکت های سهامی خاص و تعاونی ها ارائه دهند. علاوه بر این  وزارت کار قصد دارد  از فعالان جوان و دانش آموختگان  طرح ها دعوت به عمل آورد و در صورت نیاز برای آموزش مهارت آنان را به سازمان فنی و حرفه ای معرفی کند.

میزان تسهیلات پرداختی و نرخ سود وام روستایی چقدر است؟

پاسخ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار به این سوال: با توجه به فعالیت  افراد در کسب و کارهای خرد  سعی خوهیم کرد محدودیتی در پرداخت کردن تسهیلات نداشته باشیم، اما ملاحظات خود را برای جلوگیری از انحراف منابع داریم.

هم چنین وی افزود:  از محل منابع صندوق توسعه ملی معادل ریالی ۱/۵میلیارد دلار اختصاص یافته که مقدار ۶ هزار میلیارد تومان می شود. هم چنین معادل این عدد را بانک ها و موسسات بیاورند که جمعا ۱۲ هزار میلیارد بشود. تسهیلات دوازده هزار میلیارد تومانی در منطقه های عشایری و روستایی  معمولی  ۶ درصد و در ناحیه های صنعتی شهر ها زیر ۱۰ هزار نفر با نرخ سود ۱۰ درصد توزیع می شود.

کدام مشاغل می توانند تسهیلات روستایی بگیرند؟

سامانه کارا/ آغاز ثبت نام  اشتغال روستایی در سامانه کارا

 

 

بر اساس سخنان معاون وزیر کار وام روستایی  طبق برخی چیزها به مشاغل خاصی پرداخت می شود. منصوری اذعان داشت: همه تسهیلات بر اساس مزیت ها  و ظرفیت های هر منطقه عشایری یا روستایی انجام می شود. به طوری که افراد متقاضی بایستی نیازهای و ویژگی های منطقه  را بشناسند و طبق آن طرح های خود را تعیین و ارائه کنند. برای نمونه وی افزود: چنان چه یک منطقه شرایط دام داری دارد، تسهیلات روستایی نیز با این رویکرد  پرداخت می گردد که فرد  باید به سراغ دام با هدف اصلاح نژاد برود که بهروه وری و سود در بر داشته باشد. بر همین اساس وام روستایی به مشاغلی که ثبات ندارند یا ممکن است انحراف منابع در آن رخ دهد، تعلق نمی گیرد. نمونه دوم برای روستایی است که در آن تولید کردن گیاهان دارویی، صنایع دستی و بسته بندی اولویت است. یا برای عشایر موضوع تولید و پخت نان  و ایجاد نانوایی سود داشته باشد. هدف از ذکر این مثال ها آن است که  تمامی طرح های ثبت شده در سامانه کارا  بایستی در راستای مزیت های مناطق عشایری یا روستایی باشد.

لازم به ذکر است که برنامه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی به عنوان دو طرح مطرح شده توسط دولت دوازدهم جهت رونق بازار کار و کاهش نرخ بیکاری در روستاها و شهرها به شمار می رود. در طرح اشتغال روستایی نیز رویکرد مداخلات توسعه‌ای و ارائه تسهیلات یارانه‌ای دنبال می شود و در چنین  طرحی پیش‌بینی گردیده است که  تسهیلات در سه  قسمت  ناحیه های  صنعتی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر، مناطق روستایی و عشایری و مناطق روستایی و عشایری مرزی تخصیص پیدا کند. نوع اول شامل شهرهای زیر ده هزار نفر که مشمول سود ۱۰ %می‌ گردند. نوع دوم نواحی  روستایی و عشایری که مشمول نرخ سود ۶% می شوند  و در مناطق عشایری و روستایی مرزی که نرخ سود آن ها ۴ % هست. سامانه کارا نیز با هدف تسهیل و تسریع  ارائه تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار گرفته است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها