سالانه ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر در مجموعه دولت جذب می‌شوند

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر این که استخدام در دولت حجم کمی از نیروی کار جذب شده را تشکیل می‌دهد، گفت: در سال ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر در مجموعه دولت و حدود ۵۰ هزار نفر در بخش عمومی جذب می‌شوند.

جمشید انصاری با حضور در غرفه ایسنا، در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با تاکید بر این که دولت نیروی انسانی مازاد دارد و جذب نیرو به صورت عادی در دستور کار دولت نیست، گفت: جذب نیرو ممکن است در مناطق و مواردی که بسیار ضروری است رخ دهد. برای مثال در برنامه‌های توسعه‌ای در یک شهر محروم مانند به بهره‌برداری رسیدن یک بیمارستان دولت ممکن است نیرو جذب کند.

وی افزود: یا ممکن است خروجی طبیعی در دستگاه اجرایی داشته باشیم که برای بخشی از این خروجی در جاه‌هایی که باید، جایگزین تعیین می‌شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان این که استخدام در دولت حجم کمی از نیروی کار جذب شده را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: در سال ممکن است ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر در مجموعه دولت و حدود ۵۰ هزار نفر در بخش عمومی جذب شوند، در حالی که قرار است در کشور سالانه ۹۵۰ هزار شغل ایجاد شود به عبارت دیگر حدود ۹۰۰ هزار فرصت شغلی در بخش عمومی اقتصاد باید ایجاد شود و برنامه‌ریزی‌ها باید به آن سمت سوق پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که تا پایان سال جاری ممکن است چند نفر در مجموعه دولت جذب شوند، اظهار کرد: جذب یک فرآیند طولانی است. آزمون در شهریورماه برگزار شده و نتایج آن در مهرماه اعلام شده است. این که چه تعداد جذب شوند بستگی به نوع برنامه‌ریزی و اقدام دستگاه‌های اجرایی دارد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها