سازمان امور استخدامی مجوز جذب پرستار را نمی دهد/ وزارت بهداشت لایحه جذب پرستار را به مجلس ارائه کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با یادآوری اینکه سازمان امور استخدامی مجوز جذب پرستار را نمی دهد، گفت: وزارت بهداشت می تواند موضوع جذب نیرو را در قالب لایحه ای به مجلس ارائه کند تا مجلس در مورد آن تصمیم گیری کند.

یعقوب شیویاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری اینکه علیرغم آنکه دولت یازدهم در حوزه سلامت اقدامات مناسبی مانند اجرای طرح تحول سلامت را انجام داده است اما متاسفانه در رابطه با مدیریت منابع انسانی ضعیف عمل کرده است، گفت: متاسفانه در تمامی حوزه های سلامت با کمبود نیرو مواجه هستیم که این موضوع معضلی جدی است.

تعداد نیروی پرستاری باید به استانداردهای جهانی نزدیک شود

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تعداد نیروی پرستاری باید به استانداردهای جهانی نزدیک شود، افزود: نیروهای پرستاری به تناسب نیازهای درمانی نبوده و بر این اساس دیده نشده است؛ البته هر چند سالانه تعداد زیادی از نیروهای پرستاری بازنشسته می شوند اما به بکارگیری نیروهای جایگزین آنها توجه نشده است.

سازمان امور استخدامی مجوز جذب پرستار را نمی دهد

وی با یادآوری اینکه سازمان امور استخدامی مجوز جذب پرستار را نمی دهد، تصریح کرد:  وزارت بهداشت باید برای انجام فعالیت های خود با جدیت پیگیر جذب نیروی انسانی باشد و نهایت اهتمام خود را برای جذب پرستار به کار گیرد؛ این دستگاه می تواند مجوز جذب و استخدام نیرو را در قالب لایحه ای به مجلس ارائه کند تا مجلس در مورد آن تصمیم گیری کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه با اجرای طرح تحول سلامت بار و فشار کاری پرستاران چندین برابر شده است، ادامه داد: مراجعه بیماران به مراکز درمانی افزایش یافته در حالی که به تعداد پرستاران افزوده نشده است.

تقویت و ارتقای سیستم ارجاع یکی از راهکارهای بهبود وضعیت طرح تحول سلامت و رفع کمبود پرستار در کشور

شیویاری با تاکید بر اینکه تقویت و ارتقای سیستم ارجاع یکی از راهکارهای بهبود وضعیت طرح تحول سلامت و رفع کمبود پرستار در کشور، تصریح کرد: با ارتقای سیستم ارجاع از مراجعه بی جهت بیماران به پزشکان پیشگیری و از فشار کاری پرستاران نیز کاسته می شود که این موضوع می تواند تا حدودی کمبود نیروی پرستاری را در کشور رفع کند.

لزوم توجه بیشتر به مقوله پیشگیری در حوزه سلامت

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به مقوله پیشگیری در حوزه سلامت، گفت: توجه به مقوله پیشگیری در حوزه سلامت منجر به کاهش هزینه های حوزه سلامت می شود از این رو می توان با کنترل هزینه ها نسبت به جذب پرستار اقدام کرد.

نماینده مردم میانه در مجلس دهم، عمده علت عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را کمبود منابع اقتصادی دانست و افزود: وزارت بهداشت با کمبود منابع اقتصادی روبرو است و همچنین بیمه ها نیز نمی تواند از پس تامین بار مالی آن برآیند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از پیگیری موضوع کمبود پرستار در کمیسیون بهداشت خبر داد و گفت: به طور قطع موارد مربوطه به پرستاران در صورتی که مغایر قانون نباشد و قابلیت اجرایی داشته باشد را از طریق دولت پیگیری خواهیم کرد./

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها