زندگی انسان چند دلار می‌ارزد؟

شاید قیمت گذاشتن بر روی زندگی انسان به نظر سنگدلانه بیاید، اما برای تحلیلگران ایمنی این کار کاملا ضروری است که می‌توان با آن بر مقررات ایمنی خاص در مقایسه با قیمت جان انسان داوری کرد.

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه اوهایو که بر روی امنیت ملی و تجزیه و تحلیل خطرات کار می‌کنند، قیمت انسان را چیزی در حدود پنج میلیون دلار برآورد کرده‌اند!

بر این اساس می‌توان هزینه ساخت بناها را در مقایسه با هزینه جان انسانها در نظر گرفته و ساختمان مورد نظر را اجرا کرده یا طرح را به کناری نهاد.

برای مثال فرض کنید که یک شهربازی قرار است در سطح دریا در ساحل خلیج ساخته شود. در این حالت مقامات مدیریت شرایط اضطراری، به تحلیل احتمال وقوع گردباد و طوفان در منطقه و نیاز به ساخت پناهگاه برای افراد حاضر در پارک می‌پردازند. برای انجام این کار آنها به برآورد تعداد طوفان‌ها برای تعیین هزینه ساخت پناهگاه‌ها می‌پردازند. این افراد به بررسی بسامد طوفان‌ها، تعداد افراد ساکن با هزینه هر کدام پنج میلیون دلار و هزینه ساخت و نگهداری از پناهگاه‌ها از یک طوفان تا طوفان بعدی می‌پردازند. اگر هزینه حفظ جان افراد از هزینه ساخت پناهگاه بیشتر باشد،‌ منطقی است که ساختمان‌ها برپا شوند.

به گفته این محققان شاید این رقم کم به نظر بیاید، اما در مقابله با پول یا دیه‌ای که در برابر کشته شدن یک فرد طی سوانح و یا جنگ توسط دولت پرداخت می‌شود، هزینه بسیار بالایی است.

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها