داوطلبان استخدامی شهرداری در ۵ گروه آزمون می‌دهند

داوطلبان استخدامی شهرداری در ۵ گروه آزمون می‌دهند
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی شهرداری در پنج گروه شغلی و دو حوزه، آزمون خود را فردا برگزار می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری آزمون استخدامی شهرداری در اردبیل اظهار داشت: آزمون ۲۲ دی ماه همزمان با ۱۴ استان کشور به شکل عمومی و تخصصی برگزار می‌شود که از استان اردبیل بیش از ۱۰ هزار و ۸۵۹ نفر داوطلب حضور در این آزمون هستند که ۲۲ درصد آنها را خانم‌ها و ۷۳ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.
معاون استاندار اردبیل با اعلام اینکه در کنار این تعداد داوطلب ۷۰ نفر متقاضی آزمون شهرداری‌ها از استان آذربایجان شرقی و شهر ورزقان به این مجموعه اضافه می‌شوند، گفت: البته سهمیه آنها خارج از سهمیه پذیرش استان اردبیل است که به دلیل محدود بودن شرکت‌کنندگان آزمون آنها در اردبیل برگزار می‌شود.
وی با اعلام اینکه این آزمون در دو حوزه شمال استان به مرکزیت پارس‌آباد و جنوب استان به مرکزیت اردبیل برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در شمال استان ۳ هزار و ۲۳ داوطلب و در جنوب استان نیز ۷ هزار و ۶۸۲ داوطلب رقابت می‌کنند تا از بین آنها افرادی که نمره لازم را کسب کنند به مرحله بعدی راه یابند.
بیگدلو با اعلام اینکه این آزمون در پنج گروه تحصیلی و تخصصی برگزار می‌شود، گفت: گروه‌های اول، سوم و پنجم آزمون خود را از ساعت هشت صبح فردا آغاز می‌کنند و گروه‌های دوم و چهارم عصر فردا با هم رقابت می‌کنند.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل این آزمون را فرصتی مناسب برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی در شهرداری‌ها اعلام کرد و افزود: این نیروها مشابه سایر داوطلبان در آزمون شرکت ‌کرده‌اند ولی به ازای هر سال سابقه خدمت در شهرداری دو امتیاز به جمع امتیازات آنها افزوده می‌شود که این ارفاق تا ۱۰ سال قابل محاسبه است.
این مسئول شرط این محاسبه را همکاری نیروهای قراردادی تا آخر سال ۸۹ و پرداخت حق بیمه به حساب آنها اعلام کرد و بیان داشت: در شرایط مساوی افرادی به مرحله گزینش راه پیدا می‌کنند که از این مزایا بهره‌مند باشند.
وی به تخصصی شدن فعالیت در شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: این پنج گروه بر اساس مدرک تحصیلی شرکت‌کنندگان تقسیم‌بندی شده‌اند که گروه اول که آزمون آنها صبح فردا برگزار می‌شود مربوط به داوطلبان عادی با مدرک دیپلم است که اغلب پذیرش آنها در رشته آتش‌نشان و رئیس دفتر می‌باشد.
بیگدلو تصریح کرد: این داوطلبان به ۱۰۰ سوال در ۱۲۰ دقیقه مهلت تعیین شده پاسخ خواهند داد.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گروه‌های دو تا پنج را نیز گروه‌های تخصصی در رشته‌های مختلف دانشگاهی اعلام کرد و یادآور شد: ‌داوطلبان این گروه علاوه بر دفترچه شماره یک که عمومی است، باید به سئوالات دفترچه شماره دو که تخصصی است پاسخ دهند.
وی این گروه‌ها را شامل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های راه و ساختمان، نقشه‌برداری، مهندس تجهیزات، حمل و نقل، برق، مسئول خدمات مالی، حسابداری، کاردان روابط عمومی و… عنوان کرد و افزود:‌ آزمون گروه‌های یک، سه و پنج از ساعت هشت صبح فردا و آزمون گروه دوم و چهارم از ساعت ۱۴:۳۰ عصر پنج‌شنبه ۲۲ دی برگزار می‌شود.
این مسئول بیان داشت: اغلب سئوال‌های طراحی شده در بخش تخصصی ۴۰ تا ۶۰ سئوال است که به طور میانگین در مدت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه شرکت‌کنندگان به آنها پاسخ خواهند داد.
بیگدلو با اعلام اینکه تمام مراحل برگزاری این آزمون اعم از طراحی سئوالات و تصحیح پرسش‌نامه‌ها بر عهده سازمان سنجش است، خاطرنشان کرد: داوطلبان اگر در کارت ورودی خود با مشکلی برخورد کردند در شمال استان باید به آموزش و پرورش  پارس‌آباد و در جنوب استان به آموزش و پرورش  ناحیه دو اردبیل مراجعه کنند تا موارد دارای اشکال به درستی اصلاح شده و در برگزاری آزمون دچار مشکل نشویم.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با اعلام اینکه هیچ مصاحبه تخصصی و یا آزمونی در این ارتباط بعد از برگزاری آزمون ۲۲ دی برنامه‌ریزی نشده است، افزود: داوطلبان با کسب امتیاز لازم و نمره مورد نظر در مرحله گزینش به اندازه دو برابر ظرفیت پذیرفته شده و بعد از طی کردن مراحل گزینش از سال آینده در شهرداری‌ها استخدام رسمی می‌شوند.
حمایت اعتباری دولت نباشد بسیاری از شهرداری‌ها قادر به اداره امور نیستند
وی در ادامه این نشست با اشاره به مسئولیت شهرداران در رفت و روب شهری و آسفالت معابر و خیابان‌ها ابراز داشت: اگر قصور و کوتاهی را در این زمینه می‌بینیم اغلب مربوط به توان مدیریتی شهرداری نیست بلکه کمبود منابع و محل درآمد شهرداری‌ها است به گونه‌ای که از ۲۳ شهرداری موجود استان اغلب آنها از حمایت‌های دولتی برخوردار هستند و با این حمایت‌ها سرپا ایستاده‌اند.
بیگدلو با بیان اینکه شهرداری‌ها باید در انجام وظیفه ذاتی خود که خدمت‌رسانی در حوزه شهری است به محل درآمد پایدار و قابل اطمینان مجهز و مسلط باشند، تصریح کرد: شهرداری‌ها باید در کسب منابع درآمدی پایدار تلاش کرده و از اتکای بیش از حد به اعتبارات دولتی بپرهیزند چرا که شایسته نیست شهرداری برای تامین منابع خود در ۸۰ درصد انجام خدمت‌رسانی وابسته به اعتبارات دولتی باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در پایان ابراز داشت: در سفر چهارم رئیس جمهور ۵۰ میلیارد تومان اعتبار کمکی برای شهرداری‌های استان پیشنهاد و مصوب شده که انتظار داریم در سال آینده با شارژ این مبلغ به حساب شهرداران بخشی از معضلات و مشکلات شهرداران استان برطرف شود.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها