جذب ۹ هزار پرستار در مرحله اول استخدام

جذب ۹ هزار پرستار در مرحله اولبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،کمبود نیروی پرستار و طولانی شدن معوقات پرستاران اصلی‌ترین مشکلات این جامعه بودند؛ این کمبود به حدی است که بنابر گفته محمد شریفی‌مقدم دبیرکل خانه پرستار به ازای هر یک هزار نفر جمعیت حدود یک و نیم نفر پرستار در کشور وجود دارد در حالی که متوسط جهانی ۶ پرستار به ازای هر هر یک هزار نفر جمعیت است.
در چنین شرایطی و علی رغم کار سخت، تاخیر در پرداخت مطالبات پرستاران طولانی‌تر و طولانی‌تر می‌شود و زمان روشنی برای تعیین تکلیف آن وجود ندارد.
بیشتر بخوانید:توقف پذیرش در رشته مراقبت سلامت از مهر ۹۸/ حذف نام کمک بهیار از دوره‌های آموزش پرستاری
در حالی که شک و شبهه‌های زیادی مبنی بر استخدام پرستاران و پرداخت معوقات‌ آنها وجود دارد، سعید نمکی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات و مطالبات پرستاران اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین دلایل تاخیر در پرداخت مطالبات پرستاران به دلیل اختلالاتی بود که در پرداخت سازمان‌های بیمه گر مثل تامین اجتماعی و بیمه سلامت به وجود آمده بود.
وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به توزیع ۳ هزار میلیارد تومان بودجه در وزارت بهداشت حجم زیادی از این مطالبات در یک مرحله پرداخت شد و امیدوار هستیم تا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته سایر معوقات آن‌ها هم تا آخر شهریور‌ماه پرداخت شود.
نمکی با تاکید بر تلاش برای استخدام پرستاران گفت: خوشبختانه مجوز استخدام ۱۰ هزار نیرو را در نظام سلامت از سازمان امور استخدامی کشور دریافت کردیم که بنا داریم ۹ هزار واحد از این ظرفیت را به پرستاران اختصاص دهیم.
وزیر بهداشت تشریح کرد: در تلاش برای اخذ مجوز برای استخدام ۱۰ هزار نیروی دیگر هستیم که احتمال می‌دهیم به اواخر سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ موکول شود و بدون شک بخش عمده‌ای از این ظرفیت را به نیرو‌های پرستار اختصاص خواهیم داد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها