جذب و بکارگیری مربیان پیش دبستانی در کردستان تعیین تکلیف می‌شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش کردستان از تعیین تکلیف پنج گروه از مربیان پیش دبستانی خبر داد و گفت: در این راستا هزار و ۶۳۵ نفر شناسایی شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، نظام مرادی در مراسم استانی هفته گرامیداشت سواد آموزی و تجلیل از مدیران و فعالان حوزه سواد آموزی استان که در کانون ملی حضرت امام خمینی (ره) سنندج برگزار شد، با تبریک هفته سواد آموزی و هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره)، به بیان تاریخچه فعالیت سوادآموزی در ایران پرداخت و گفت: در سال ۱۳۱۵ اولین سازمان آموزشی به نام اکابر شکل گرفت و تا پیروزی انقلاب اسلامی ۶ سازمان در این حوزه فعالیت داشتند.

مرادی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۵۵ در استان کردستان ۲۹.۴ درصد افراد باسواد بودند که ۱۴.۷ درصد سهم زنان بوده است و حدود ۷۰ درصد جمعیت استان بی سواد بودند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فعالیت‌های چشم گیر و قابل تحسینی در حوزه سواد آموزی استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز فاصله‌ها کم شده و این موفقیت مرهون تلاش و زحمات دست اندرکاران و فعالان عرصه سواد آموزی استان بوده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان یکی از اقدامات مهم در زمینه توسعه سوادآموزی در استان را راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی سوادآموزی عنوان کرد و گفت: فلسفه وجودی این مراکز تلفیقی بین سواد، مهارت و حرفه است و خوشبختانه این کار به خوبی صورت گرفته است و بر اساس نیاز آموزش‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه سوادآموزی یک بخش فرا سازمانی است؛ بر مشارکت دستگاه‌های مختلف در زمینه توسعه سوادآموزی استان تاکید کرد و گفت: فرد بیسواد آسیب پذیر، آسیب رسان و آسیب دیده است و امروز نیاز‌های دیگر، چون نیاز‌های اقتصادی و مشکلات فرهنگی بر این نیاز اساسی (باسواد شدن) سایه انداخته بنابراین باید تلاش‌های لازم در این زمینه انجام شود.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به آموزش دهندگان، فلسفه وجود آنان را تلاش برای آموزش افراد بی سواد عنوان کرد و گفت: یک آموزش دهنده باید خود را به پنج عصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق مجهز کند تا بتواند سوادآموزان را به حیات طیبه که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است، برساند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان در ادامه سخنان خود به تعیین تکلیف پنج گروه مربیان پیش دبستانی، خرید خدمات آموزشی، حق التدریس غیر مستمر، آموزش دهندگان و آموزشیاران حوزه سواد آموزی که تا سال ۹۰ براساس چهارچوب‌های قانونی واجدشرایط شناخته شده اند، پرداخت و از شناسایی یک هزار و ۶۲۵ نفر در این پنج گروه خبر داد و گفت: براساس قان این افراد بزودی تعیین وضعیت خواهند شد.

وی افزود: در استان کردستان نیز پس از انجام پالایش‌های لازم یک هزار و ۶۲۵ نفر شناسایی و برایشان پرونده تشکیل شد و بر اساس قانون البته این افراد باید پس از شرکت در آزمون و در صورت قبولی در دوره یکساله آشنایی با روش‌های تدریس نیز شرکت کنند و پس از آن پذیرش خواهند شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها