تشریح جزییات استخدام نجاتگران با درجه ایثار در هلال‌احمر

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر، کریم همتی ضمن تشکر از اداره کل روابط عمومی که اخبار مربوط به این جمعیت را به صورت مستمر منعکس کرده و نقاط ابهام را از بین می‌برد، گفت: چند سالی است که در جمعیت هلال احمر آزمون استخدامی نداشتیم ، بنابراین تلاش کردیم تا بخشی از ۱۰ هزار عضو هلال احمر را که به صورت فعال با جمعیت هلال احمر همکاری دارند، جذب کنیم تا با تبدیل وضعیت، معیشت آن ها را با افزایش مبلغ در احکامشان ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر اینکه آزمون بهترین معیار برای انتخاب اعضا است، افزود: با توجه به اینکه در آزمون ایثار مهارت و دانش افراد محک زده می شود و نجاتگران، آزمون نسبتا سختی را می گذرانند، داشتن این درجه، معیار خوبی برای انتخاب افراد است و براساس آن اقدام می‌کنیم.

معیار استخدام فعلا درجه ایثار است

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه معیار، فعلا درجه ایثار است و برخی افراد که شبهه ای بر درجه ایثار آن ها وارد شده است، درجه اخذ شده مجددا مورد بررسی قرار می گیرد، اظهارداشت: اکنون بیش از ۸۰۰ نفر دارای درجه ایثار هستند و کسب درجه آن ها مربوط به سنوات گذشته است.

وی درباره برگزاری آزمون ایثار برای نجاتگران هلال احمر گفت: با توجه به اینکه مدتی است آزمون ایثار برگزار نشده، بنابراین مجددا درخواست برگزاری آزمون وجود داشت، بر این اساس برنامه ریزی های لازم انجام شده تا ۴ تیم ۱۰ نفره از افراد زبده و مورد اطمینان به استان ها بروند و آزمون ایثار را برگزار کنند. این فرآیند از هفته پایانی دی و یا هفته اول بهمن ماه آغاز می شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

افرادی که موفق به کسب درجه ایثار شوند، به لیست استخدامی‌ها اضافه می شوند

همتی اضافه کرد: هر تعداد از نجاتگران که موفق به کسب درجه ایثار شوند به لیست نهایی نجاتگران با درجه ایثار اضافه شده و در فرودین ماه، کارهای جذب این افراد انجام می شود. استخدام این افراد جدا از افرادی است که در آزمون استخدامی قبول می شوند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی از طریق آزمون امور اداری و استخدامی کشور، تاکید کرد: مراحل برگزاری این آزمون در حال انجام است و اطلاعات مربوط به برگزاری آزمون را به سازمان امور اداری و استخدامی کشور تحویل دادیم و بودجه مورد نظر برای آن در بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ می‌شود تا پیگیری کنیم. ممکن است همه افرادی که جذب می‌شوند؛ امدادگر نباشند.

۲۲ تا ۴۵ ساله ها در آزمون استخدامی شرکت کنند

رئیس جمعیت هلال احمر درباره شرایط تعیین شده برای شرکت در آزمون استخدامی این جمعیت، گفت: داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت در صورتی که در کاری که می‌خواهند انجام دهند، خدشه وارد نشود، مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و شرایط سنی ۲۲ تا ۴۵ سال است و بر همه این موارد مشارکت فعال افراد در هلال احمر و رضایتمندی سیستم هم اضافه می شود.

به گفته وی، بانوان با درجه ایثار هم جذب می شوند، اما شرایط کار در پایگاه ها در ساعات غیر اداری برای بانوان دارای درجه ایثار، متعارف نیست. بر این اساس این افراد را سعی می‌کنیم در حوزه ستادی نگه داریم و در مراکز ای او سی مشغول به کار شوند، البته پس از ارزیابی افراد و در صورتی که توانایی آن ها محک زده شد، می توانند در روابط عمومی هم مشغول به کار شوند.

همتی درباره رقم پرداختی به نجاتگران با درجه ایثار که در هلال احمر جذب می شوند، گفت: همه مزایای قانونی و حق بیمه سهم کارفرما برای این افراد پرداخت می شود. البته در حال حاضرمحدودیت‌هایی برای پرداخت همه مزایای کارمندان وجود دارد، اما همه مزایایی که به کارکنان پرداخت می شود به سایر افراد که با درجه ایثار جذب می‌شوند هم تعلق می‌گیرد.

اختصاص سهمیه استخدامی برای اعضای جوانان

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه در آزمون استخدامی این جمعیت برای اعضای سازمان جوانان سهمیه در نظر گرفته شده است، گفت: طبیعی است کسی که هلال احمر را بشناسد در آزمون حضور داشته باشد و این موضوع برای مجموعه بهتر است چون جمعیت را به خوبی می‌شناسد، اما در زمان آزمون سهمیه‌ها لحاظ می‌شود.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر مدیون زحمات امدادگران وجوانان و داوطلبان است و ما هم به خاطر قدردانی از این عزیزان برگزاری آزمون استخدامی و جذب آن‌ها را در دستور کار خود قرار دادیم.

همتی خاطرنشان کرد: هر کسی پارتی بازی کند از سیستم ما کنار می‌رود. در انتخاب افراد برگزار کننده آزمون باید دقت بسیار شود، حتی لازم است تا ترکیب برگزارکنندگان آزمون، بومی نباشد تا از پارتی بازی های احتمالی جلوگیری شود. همه تلاش ما این است که در آزمون استخدامی در حق کسی ظلم نشود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها