تسهیلات اشتغال به ۳۵۰۰ خانوار مددجوی استان بوشهر ارائه شد

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: تسهیلات اشتغال به سه هزار و ۵۰۰ خانوار مددجوی استان بوشهر ارائه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: یکی از مهمترین فعایت‌های کمیته امداد، ارائه بسته‌های حمایتی در راستای توانمندی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت است.
وی افزود: در این راستا با استفاده از توان کارشناسان متخصص حمایت، نیازهای آن احصاء و با ارائه بسته‌ها مختلف از جمله آنها را به سمت حرفه آموزی راهنمایی و زمینه اشتغال آنها فراهم می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: در گذشته، حتی برخی از خانواده‌ها تا بیش از دو دهه تحت حمایت بودند که با تغییر رویکرد، به دنبال کاهش سن تحت حمایت بین سه تا پنج سال هستیم تا ضمن توانمند کردن آنها زمینه بازگشت مناسبی به جامعه برای آنها فراهم شود.
لطفی بیان کرد: تجربیات چهل ساله کمیته امداد نشان می‌دهد که این نهاد به تنهایی قادر به ریشی کنی فقر نیست و در این راستا واگذاری برخی از خدمات به مراکز خیریه و نیکوکاری آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم در کنار منابع خود تجمیعی صورت و خدمات مناسب‌تری ارائه دهیم.
وی بیان کرد: در بیش از ۵۰ سرفصل به مردم و گروه‌های هدف خدمات ارائه می‌کنیم که مهمترین آنها فعایت‌های فرهنگی است، این فعالیت‌های فرهنگی سرپرستان خانواده‌ها، فرزندان در حین تحصیل و غیر محصل را در بر می‌گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اعلام اینکه یکی از ماموریت‌های این نهاد، زمینه سازی برای اشتغال خانواده‌های تحت حمایت با طی کردن دوره‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، یادآور شد: در سال جاری با ارائه تسهیلات ارزان قیمت موفق به ایجاد اشتغال برای سه هزار و ۵۰۰ خانواده شده ایم که عمده این مشاغل خرد اما زود بازده بوده است.
لطفی بیان کرد: ارائه بیش از سه هزار خدمت مسکن شامل ساخت، خرید، تعمیر و بازسازی منازل مسکونی دیگر فعالیت این نهاد در استان بوشهر طی سال جاری بوده است.
وی ادامه داد: در کنار این فعالیت‌ها، به دنبال ازدواج آسان خانواده‌های تحت پوشش گام برداشته ایم که اهدا یک هزار و ۵۰۰ فقره جهیزیه نیز در این راستا بوده است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: این نهاد در راستای ارج گذاشتن به سنت حسنه قرض الحسنه، صندوق قرض الحسنه ولایت را راه اندازی کرد که در طی سال جاری به ۵ هزار و ۵۰۰ خانواده با میزان ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت ارائه کرده است.
لطفی ادامه داد: این تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال، مسکن، درمان، ازدواج و سایر نیازهای مددجویی پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها