تبدیل وضعیت بیش از ۴ هزار نیروی قراردادی شهرداری‌های استان

میثم معمار عصر امروز (سه‌شنبه) در کارگروه تخصصی آتش‌نشانی‌های استان اصفهان که در سازمان آتش‌نشانی شهرداری شهرضا برگزار شد، با بیان اینکه استخدام نیروهای غیرمتخصص در آتش‌نشانی‌ها که در گذشته انجام شده، مشکلاتی را برای این سازمان‌ها ایجاد کرده است، اظهار کرد: شهرداری‌ها موظف به ارایه خدمات ایمنی و اطفاء حریق به شهروندان هستند و باتوجه به اینکه امکان برون‌سپاری این خدمات نیز وجود ندارد، باید از نیروهای توانمند و متخصص در این سازمان استفاده شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی برای تبدیل وضعیت نیروهای قرادادی شهرداری‌های استان، یادآور شد: چهار هزار و ۳۰۷ نفر از این نیروها که تا پایان سال ۹۷ دارای سه سال سابقه کار و مدرک تحصیلی متناسب باشند، با این آزمون تبدیل وضعیت می‌شوند و نیروهایی که امتیاز یا شرایط لازم را از طریق این آزمون کسب نکنند نیز پس از این مرحله ساماندهی می‌شوند.

کارشناس استخدامی دفتر امور شهری استانداری اصفهان با بیان اینکه محل و شیوه برگزاری این آزمون هنوز مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: سؤالات این آزمون به صورت کاملا تخصصی و از رده‌های شغلی متقاضیان طرح می‌شود و همین مسئله برگزاری آزمون را با تأخیر مواجه کرده است.

معمار از ساماندهی نیروهای شرکتی شهرداری‌ها پس از برگزاری آزمون استخدامی تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی خبر داد و افزود: تاکنون ۲۳۰ پست بلاتصدی از سوی شهرداری‌های استان اعلام شده که آزمون استخدامی این افراد نیز از بین نیروهای غیرشاغل در شهرداری‌ها، پس از اخذ مجوز از سازمان اداری استخدامی کشور، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بخشنامه وزیر کشور مبنی بر بازنگری و اصلاح نیروهای شاغل در سازمان‌های وابسته به شهرداری‌ها، تصریح کرد: استخدام هر نیروی جدیدی در شهرداری‌ها مشروط به برگزاری آزمون و اخذ مجوزهای قانونی است.

کارشناس استخدامی دفتر امور شهری استانداری اصفهان با بیان اینکه اساسنامه سازمان آتش‌نشانی‌ها ایراداتی دارد که باید برطرف شود، یادآور شد: اداره سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی جزو وظایف ذاتی شهرداری‌ها بوده و قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست و اگر مواردی در این خصوص مشاهده شده، خلاف قانون است.

معمار با بیان اینکه مزایای قابل پرداخت به نیروهای شهرداری‌ها در دو رده کارگری و کارمندی متفاوت است، تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شده و آتش‌نشانان از مزایای قانونی و حمایت‌های بیمه‌ای در این خصوص بهره‌مند می‌شوند، اما برای اجرایی شدن این قانون در هر شهرستان، شهرداری‌ها باید مکاتباتی را با ادارات تأمین اجتماعی انجام دهند.

وی تأکید کرد: مدیران عامل سازمان‌های آتش‌نشانی و شهرداران باید دقت لازم برای تطبیق عناوین شغلی آتش‌نشانان با رسته شغلی آنان در لیست‌های بیمه را داشته باشند، زیرا پس از گذشته شش ماه از ارسال این لیست‌ها به ادارات تأمین اجتماعی، امکان تغییر آن‌ها وجود ندارد.

کارشناس استخدامی دفتر امور شهری استانداری اصفهان با بیان اینکه طبق قانون محدودیتی برای پذیرش نیروهای غیربومی در سازمان‌های اتش‌نشانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: پس استخدام آتش‌نشانان به آن‌ها تأکید می‌شود که باید محل سکونت آن‌ها در شهر محل استخدام باشد.

معمار با بیان اینکه در کلان‌شهر اصفهان امکان استفاده از نیروهای امریه آتش‌نشان وجود دارد، تأکید کرد: امکان استفاده از نیروهای آموزش دیده مردمی به عنوان آتش‌نشان افتخاری، طبق ضوابط قانونی وجود دارد، به شرطی که فرایند انجام این کار به گونه‌ای باشد که تعهد حقوقی و استخدامی برای شهرداری‌ها ایجاد نکند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها