تاکید کمیسیون آموزش بر جذب نیروهای حق‌التدریس و حل مشکل کمبود معلم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تفاهم کمیسیون با سازمان امور استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای راه اندازی سامانه به روزرسانی نیروی انسانی تا دو ماه آینده گفت که در این جلسه مقرر شد که تا دو هفته آینده توافقی بین سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش در خصوص جذب نیروهای حق‌التدریس و بلاتکلیف اتخاذ شود تا ضمن تعیین وضعیت این نیروها کمبودها در آموزش و پرورش احصاء شود.
به گزارش بازارکار میر حمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که این جلسه برای بررسی راهکارهای رفع کمبود نیروی انسانی و جبران کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش با حضور مسئولان سازمان امور استخدامی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
به گفته وی در حال حاضر نه تنها به خوبی از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استفاده نمی‌شود که بسیاری از قوانین مصوب مجلس برای ساماندهی نیروی انسانی نیز بن درستی اجرا نمی‌شود. با توجه به این موضوع تصمیم بر آن شد که برای جبران نیروی انسانی در کوتاه مدت نیروی انسانی موجود سازماندهی شده و از نیروهای بازنشسته و معلمانی که وقت خالی دارند، استفاده شود.
میرزاده گفت که قرار شد سامانه به روزرسانی نیروی انسانی به تفکیک جنس، رشته، مقطع، استان و شهرستان تا دو ماه آینده در آموزش و پرورش ایجاد و نتیجه کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شود. هچنین مقرر شد طی دو هفته آینده توافقی بین سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش در خصوص جذب نیروهای حق‌التدریس و بلاتکلیف اتخاذ شود تا ضمن تعیین وضعیت این نیروها کمبودها در آموزش و پرورش احصاء شود.
وی ادامه داد: مقرر شد تا ۱۵ مهرماه آیین‌نامه استخدامی نیروهای حق‌التدریسی با حضور دو نماینده ناظر کمیسیون آموزش و تحقیقات تدوین شده به تایید این نمایندگان برسد. همچنین از راه حل‌های دانشگاه فرهنگیان برای رفع کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش حمایت و استفاده شود.
وی افزود: همچنین تاکید شد وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان درباره جذب نیرو از سایر دانشگاه‌ها برای جبران نیروی انسانی در آموزش و پرورش به تفاهمی سه جانبه برسند. برآوردی از معلمان فارغ التحصیل انجام شده تا میزان اشتغال به کاری معلمان در شغل خود معلوم شود.

منبع : خبرگزاری ایسنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها