بلاتکلیفی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۶قوه قضائیه

در حالی سال ۹۶ قوه قضائیه آزمون استخدام بیش از  ۷ هزار  نفر  کادر اداری را برگزار کرد و بنا شد افرادی که در آزمون کتبی و مصاحبه قبول می‌شوند تا سال ۹۷ به کار مشغول شوند،که بعد از گذشت بیش از یک سال از برگزاری آزمون هنوز این افراد به کار گرفته نشده‌اند و در بلاتکلیفی به سر می برند.

این در حالی است که یکی از شروط پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی سال ۹۶ قوه قضائیه اشتغال نداشتن در مشاغل دیگر بود، به همین دلیل افرادی که در این آزمون پذیرفته شدند از کار قبلی خود انصراف داده و بعد از گذشت دو سال همچنان بیکار هستند.

در این بین قوه قضائیه به کارگیری نشدن این افراد را کمبود بودجه اعلام کرد و عنوان می کند: اگر دولت بودجه لازم برای استخدام این افراد را تأمین کند، دیگر مشکلی برای به کارگیری ۷ هزار ۲۰۰ قبول شده آزمون سال ۹۶ ندارد.

اما این اظهارات در قوه قضاییه در حالی است که ، دولت اعتقاد دارد آزمون سال ۹۶ بدون مجوز برگزار شده است.

برگزاری آزمون ۱۰۰درصد قانونی بود

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با ادعای دولتی ها مبنی بر غیر قانونی بودن برگزاری آزمون استخدام در قوه قضائیه می گوید: اقدامی که قوه قضائیه مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی کارکنان انجام داد یک اقدام ۱۰۰ درصد قانونی و بر مبنای مجوز بود؛ در قانون برنامه و بودجه به قوه قضائیه اجازه داده شده است که سالانه ۸۰۰ قاضی و هر قاضی سه کارمند استخدام کند.

اسماعیلی اظهار می دارد: در یکی دو سال اخیر این کار انجام نشد و قرار شد مجموع تمام استخدامی‌های سال‌های اخیر یک مرتبه انجام شود و براساس مجوز سازمان برنامه و بودجه این اقدام انجام و آزمون استخدامی در سال ۹۶ برگزار شد.

وی می گوید: اهتمام قوه قضاییه بر آن بود که این افراد در همان سال ۹۶ استخدام شوند و شروع به کار کنند، اما متأسفانه شرایط و اوضاع کشور و شاید قدری بهانه گیری‌ها و یا بی مهری دولت وعدم تخصیص اعتبار برای جذب افرادی که در آزمون قبول شده اند باعت تأخیر در استخدام همکارانی شده است که واقعاً ما به حضورشان در قوه قضائیه نیاز داریم.

وی افزود: امروز نیاز جدی قوه قضاییه جذب نیروهای جدید است، اما جذب نیروها در دوره قبلی ریاست قوه قضائیه به سرانجام نرسید، در دوره جدید و اوایل اردیبهشت ماه امسال، ریاست قوه قضائیه تعدادی از معاونین و وزیر دادگستری را موظف کرده که پیگیری‌های قانونی برای تخصیص اعتبار در دولت و سازمان برنامه و بودجه را برای استخدام این افراد انجام دهند و این موضوع کاملاً قانونی پیگیری می‌شود.

وی گفت: موضوع استخدام نیروهای جدید آن قدر مهم است که رئیس قوه قضاییه شخصاً این موضوع را از دولت و رئیس جمهور پیگیری می‌کند.

پذیرفته شدگان جذب می شوند؟

اما ۴شهریور ماه معاونت منابع انسانی قوه قضائیه از جذب کلیه پذیرفته شدگان کادر اداری سال ۹۶ ، در سال جاری خبر داد و گفت: در راستای حل مشکل پذیرفته شدگان کادر اداری قوه قضاییه ، روز چهارشنبه ۹۸/۵/۳۰ ، جلسه‌ای در محضر ریاست قوه قضائیه با حضور آقایان نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کل کشور، مهندس انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، آوایی وزیر دادگستری ، امینی معاون منابع انسانی قوه قضائیه و فروزان‌ مهر معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه برگزار گردید و در این جلسه توافق شد، بودجه لازم در این خصوص تأمین شود و کلیه پذیرفته شدگان، در سال ۹۸ جذب دستگاه قضا شده و مشغول خدمت شوند.

قول هایی که عملی نمی شود

یکی از پذیرفته شدگان این آزمون در استان فارس ضمن تماس با تحریریه روزنامه قدس  در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد:  سال ۹۶  همراه بیش از  ۷۰۰۰ نفردیگر در آزمون استخدامی قوه قضائیه پذیرفته شدم  و تمام آزمایش ها و بررسی ها را انجام دادیم به طوری که انجام آزمایش سلامت و برخی کلاس های ما حدود ۳ میلیون تومان هزینه داشت و از طرفی  از ما تعهد گرفتند که جذب هیچ کاری نشویم؛ این درحالی است که اغلب پذیرفته شدگان متأهل می باشند وناچارند برای امرار معاش به سختی زندگی کنند.

وی در خصوص برگزاری جلسه اخیر و قول مساعد بر به کارگیری قبول شدگان گفت: هر زمان که ما پیگیری هایمان را افزایش می دهیم،باز قول ماه بعد را به ما می دهند اما  بعد از یک ماه باز هیچ اتفاقی نمی افتد و ما همچنان بلاتکلیف هستیم.

 صفر پوراظهار داشت: پس از مراجعات متعدد به دستگاه های مختلف متوجه شدیم به حدود۲ هزارنفری که جذب قطعی شده اند، گفته شده در صورت اینکه تعهد دهید که بخشی ازمزایا و فوق العاده های شغلی را (نیمی از حقوق) دریافت نکنید به کارگیری می شوید.

  یکی دیگر از پذیرفته شدگان اظهار می دارد: با گذشت بیش از یکسال از برگزاری آزمون کادر اداری قوه قضاییه در آذر ماه سال ۹۶ و قبولی در این آزمون متأسفانه همچنان چشم انداز روشن  و مشخصی برای شروع به کار ما وجود ندارد و با داغ بودن بازار شایعات از قبیل عدم تخصیص بودجه  و … شیرینی قبولی  برای ما و خانواده های ما به تلخی مبدل شده است.

  وی می افزاید: چرا باید بیش از  یکسال  از عمر بیش از ۶۰۰۰ جوان  در بی اطلاعی و نگرانی سپری شود؟ خواهشاً پیگیری کنید تا فرایند استخدامی که در نوبه خود بی سابقه بوده سرعت پیدا کند و مسئولان امر یک تاریخ قطعی و مشخص برای اتمام فرایند و شروع به کار ما در سرتاسر کشور مشخص کنند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها