برگزاری آزمون وکالت به سازمان سنجش واگذار می شود

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: بر اساس طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت، آزمون وکالت دو بار در سال برگزار و برگزاری آن نیز به سازمان سنجش واگذار می شود.
ابوالفضل ابوترابی در مورد طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت با بیان وجود بیش از ۶۰ هزار وکیل در کشور و ۱۵ میلیون پرونده قضایی در محاکم، گفت: بیش از ۳۰۰ هزار نفر تحصیلکرده حقوق در کشور وجود دارد که حدود ۱۵۰ هزار نفر از این تعداد بیکار است.
نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون درمجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه تناسب لازم میان تعداد وکلا با پرونده های قضایی رعایت نشده است، افزود: متاسفانه در جذب وکیل انحصارطلبی می شود که در این راستا با خیل عظیم بیکاران در رشته حقوق مواجه هستیم بنابراین با تدوین طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت به دنبال آن هستیم که این آزمون دو بار در سال برگزار و برگزاری آن نیز به سازمان سنجش واگذار شود.
وی افزود: همچنین بر اساس این طرح اگر افراد شرکت کننده در آزمون ۵۰ درصد نمره قبولی را کسب کنند بدون تعیین سقف پذیرش وارد حرفه وکالت شوند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: از سویی وکالت به چند پایه تقسیم می شود که شامل کارآموزی و پایه حرفه ای وکالت است که به پرونده های سبک رسیدگی می شود.
نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون درمجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت به زودی اعلام وصول می شود، گفت: بیش از ۵۰ امضا جمع آوری شده و به طور قطع بعد از بررسی بودجه ۹۷ اعلام وصول می شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها