بررسی استخدام نیرو در آموزش و پرورش

با تصمیم مجلس و در راستای پاسخگویی به نیاز کشور برای استخدام ۱۹۷هزار معلم، قرار شد آموزش و پرورش از نیروهای حق التدریسی و نهضتی که بعد از سال ۹۱ فعالیت های خود را آغاز کرده اند، استفاده و استخدام آنها را در دستور کار قرار دهد.
به گزارش اقتصادآنلاین، در حال حاضر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به کمبودهایی که در مقاطع مختلف تحصیلی دارد، نیازمند حداقل ۱۹۷هزار معلم است. پیگیری های قبلی مجلس یازدهم در خصوص تعیین تکلیف نیروهای نهضتی و معلمان حق التدریسی در نهایت باعث شد تا تکلیف این دسته از معلمان که قبل از سال ۹۱ فعالیت های خود را آغاز کرده بودند، مشخص شود و این دسته از نیروها وارد فرایند استخدامی شدند.
در مرحله بعد مجلس تصمیم گرفت تا برای جبران نیاز ۱۹۷هزار نفری آموزش و پرورش از معلمان حق التدریس و نیروهای نهضتی که بعد از سال ۹۱ نیز فعالیت های خود را آغاز کرده اند، استفاده کند.
در واقع از این طریق هم به نیازهای آموزش و پرورش برای تکمیل کادر آموزشی و اداری پاسخ داده شده و هم به مطالبات ده ها هزار نفر از نیروهای نهضتی، معلمان حق التدریسی و …برای استخدام رسیدگی شده است.
بنابراین کمبودهای آموزش و پرورش از طریق استخدام افراد ذیل ماده ۲۸، نهضتی ها، شرکتی ها، حق التدریسی ها و…تامین خواهد شد. سال آینده نیز دانشگاه فرهنگیان قول داده است ۵۲هزار معلم تحویل آموزش و پرورش بدهد تا بخشی از کمبودهای این حوزه پوشش داده شود.
ادارات آموزش و پرورش در سراسر کشور از اول مهرماه روند به کارگیری این نیروها آغاز کرده اند و به زودی روند استخدامی آنها نیز طی خواهد شد.

منبع : اقتصادآنلاین

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها