بازنشستگی ۳۶۰ هزار فرهنگی در ۲ تا ۳ سال آینده

مرکز بوشهر، علی زرافشان در نشست با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش استان بوشهر در تالار اداره استثنایی این استان افزود: حل مشکل کمبود نیروی انسانی باید با برنامه ریزی مناطق حل شود و گرنه این مشکل در وزارتخانه و استان قابل حل نیست و تنها کاری که وزارتخانه در این زمینه می‌تواند انجام دهد استخدام نیروی انسانی لازم است که این ردیف استخدامی هم نمی تواند مشکل بحران نیرو را حل کند.

وی با بیان این که امسال ۴۰ هزار فرهنگی بازنشسته می‌شوند، ادامه داد: با این وجود فقط سهمیه استخدام ۱۵ هزار نیرو به ما داده شده که آن هم با چانه زنی اتفاق افتاده است.

زرافشان دیگر راه جبران کمبود نیرو را، استفاده از ۱۰ ساعت تدریس مدیر عنوان کرد و گفت: این کار هم احتمالا مشکلاتی داشته باشد ولی چاره ای نداریم.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای کاهش ساعت آموزشی دانش آموزان متوسطه، بیان کرد: پیشنهاد داده‌ایم که ساعت آموزشی از ۳۵ ساعت به ۳۰ ساعت است کاهش یابد و به جای ۵ روز کاری به ۶ روز کاری تقسیم شود که برای اجرای آن، منتظر ابلاغ شورای عالی آموزش و پرورش هستیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تلاش‌های این وزارتخانه برای برگزاری آزمون سراسری در دهه سوم تیر خبر داد و گفت: همچنین با سازمان سنجش در حال رایزنی هستیم تا سوابق تحصیلی دروس پایه دوازدهم حداقل ۵۰ درصد شود و نمرات امتحانات نهایی هم باید با ضریب یک تا سه اعمال شود تا مناطق کمتر توسعه یافته هم بتوانند رقابت کنند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها