ایجاد اشتغال برای ۲۶۰۰ نفر از سوی جهاددانشگاهی کردستان

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان از ایجاد دو هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی جدید در راستای اجرای طرح مشاغل خانگی در استان خبر داد.
اکبر اسدی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از دهه ۷۰ که بحث اشتغال بحرانی نبود، وارد عرصه اشتغالزایی شد و پایه و اساس این فعالیت جهاددانشگاهی وصل کردن علم و دانش به بازار کار بود.

وی با بیان اینکه هدف نهایی جهاددانشگاهی هم‌اکنون به سمت اشتغال سوق یافته است، افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در راستای اجرای طرح مشاغل خانگی در استان ایجاد شد که استان کردستان یکی از الگوهای موفق کشور در این طرح بود.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان اعلام کرد: به منظور تحقق اشتغال، جهاددانشگاهی زنجیره‌ شناسایی، آموزش و اتصال به بازار کار را برای افراد جویای کار فراهم کرده است علاوه بر آن پیشران‌ هایی از این افراد حمایت می‌کنند.

وی به فعالیت مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی هم اشاره و بیان کرد: در این مرکز استعدادهای جوانان شناسایی و حتی افراد فاقد ایده هم حمایت می‌شوند تا به مرحله ایده‌آفرینی برسند.

اسدی توانمندسازی افراد سرپرست خانوار، خانواده زندانیان و اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر را از جمله گروه‌های هدف و دارای اولویت در طرح مشاغل خانگی دانست و بیان کرد: الگوهای قبلی اشتغال مبتنی بر پرداخت تسهیلات بود ولی در الگوی فعلی حدود ۱۰۰ پیشران فعال در استان تسهیلات دریافت و از مشاغل خانگی در زمینه تولید حمایت می‌کنند.

وی مهم‌ترین ویژگی پیشران‌ها را توانایی آنان در اتصال مشاغل خانگی به بازار کار اعلام و بیان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهاد تسهیل‌گر به برپایی نمایشگاه‌های عرضه کالا نیز کمک می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان به تبیین ۱۲ رسته شغلی در استان با رویکرد مشاغل سنتی برای بانوان و کسب و کارهای اینترنتی برای قشر تحصیل‌کرده اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی این مشاغل باعث شده تا در مناطق محروم و دورافتاده به ماندگاری روستاییان کمک شود.

وی یادآور شد: این طرح در ابتدا برای ۹ استان کشور اجرا شد که یکی از این استان‌ها، کردستان بود و در فاز دوم ۳۱ استان کشور مشمول این طرح شدند که حاکی از موفقیت ابتکار دولت در اعتماد به طرح‌های پایلوت است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها