اهواز| اختصاص ۳۰ درصد استخدامی در استانداری خوزستان به بانوان

امروز در استانداری خوزستان نشست بانوان فرهیخته استان با حضور شریعتی استاندار خوزستان و با هدف بررسی نقطه نظرات بانوان و بیان مشکلات و کمبودهای حوزه کاری برگزار شد.

نظرپور نماینده بانوان آموزش و پرورش نیز در این نشست با اشاره به سختی کار معلمان اظهار داشت: به ازای این سختی کار می‌طلبد که شرایط رفاهی برای بانوان آموزش و پرورش نیز ایجاد شود.

وی به لزوم ساخت استخرهایی ویژه بانوان آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه حقوق و دستمزد معلمان با میزان کاری که انجام می‌دهند همخوانی ندارد بنابراین از استاندار خواستاریم با رایزنی با بانک‌ها تسهیلات و وام‌هایی را برای این قشر از جامعه در نظر بگیرند.

مشارکت استانداری برای افزایش سطح سلامت بانوان

همچنین دکتر حسین‌نژاد به نمایندگی از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: نهادینه قربالگری سرطان با هدف افزایش سطح سلامت بانوان شاغل جامعه در ادارات دولتی و حتی غیردولتی بار مالی بالایی دارد که مشارکت استانداری در این زمینه را می‌طلبد.

وی ضمن تاکید بر ایجاد شرایطی برای بالابردن سطح نشاط و رفاه کارکنان گفت: در خصوص تامین کادر پرستاری با مشکلاتی مواجه هستیم بنابراین مجوز استخدام پرستاران افزایش یابد همچنین یکی از میادین شهر را به نام پرستار نامگذاری کنید.

قاعدی به نمایندگی از قشر بانوان ورزشکار نیز در ادامه جلسه با اشاره به مشکلات بانوان ورزشکار عنوان کرد: کمبود تجهیزات ورزشی از جمله سالن‌های ورزشی و نیز حتی عدم استقبال از بانوان ورزشکاری که از مسابقات به کشور بازمی‌گردند را می‌توان اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: سال گذشته حواله‌ای به بانوان وزشکار قهرمان دادند که متاسفانه هنوز نقد نشده است. مسئولان از ورزش بانوان حمایت کنند همچنین برای بانوان ورزشکار معلول و جانباز شرایط و امکانات ویژه‌ای در نظر بگیرند.

مشاور بودن زنان یک امر تزئینی نباشد

اشرفی نماینده حوزه علمیه بانوان نیز در این جلسه گفت که در بودجه فرهنگی استان نگاه ویژه ای به حوزه‌های علمیه خواهران شود.

شعاعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز مشاور بودن زنان را یک امر تزئینی خواند و تاکید کرد: نباید فقط از گوشه چشم و یا از صدقه سری به بانوان نگاه شود چرا که بانوان این جامعه با استعداد و فعال هستند بنابراین با نگاه ویژه به بانوان باید چنین تفکراتی را از بین برد.

نریمیسا بانوی کارآفرین نیز خواستار توجه بیشتری به برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس در استان شد همچنین بهدادفر نیز به نمایندگی از بانوان جامعه کارآفرین در ادامه جلسه یادآور شد: کارگروه‌هایی در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت، فرهنگ، هنر و پوشاک تشکیل شود تا مشکلات هر حوزه موجود در کارگروه‌های تخصصی بررسی و حل شوند.

 

وی به برگزاری همایش‌هایی برای شناسایی بانوان فعال اشاره کرد و در ادامه نشست نیز پروا آقاخانی به نمایندگی از بانوان رسانه علاوه بر توضیح درباره مشکلات بانوان خبرنگار از جمله نبود بیمه و عدم دریافت حقوق کافی و عادلانه گفت: از ظرفیت مشورتی بانوان رسانه در تصمیم‌گیری‌ها استفاده شود.

آقاخوانی بیان کرد: استانداری خوزستان به عنوان پایلوت و الگوی دیگر ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادها به جذب ۳۰ درصدی نیروها از قشر بانوان اقدام کند.

پراه‌اندازی بازاچه‌های خود اشتغالی برای بانوان

چوبن نماینده سازمان های مردم نهاد نیز خواستار احداث و راه‌اندازی بازاچه‌های خود اشتغالی برای بانوان با توجه به پیش رو داشتن ایام عید نوروز و ورود مسافران نوروزی به استان شد.

سبحانی نماینده بانوان شهرستان کارون  نیز در این جلسه یکی از مشکلات بانوان هنرمند و شاغل این شهرستان را نبود محل فروش محصولات تولیدی اعلام کرد و ادامه داد: بازاچه خود اشتغالی در ورودی شهرستان کارون به آبادان برای بانوان احداث شود.

 

امیری به نمایندگی از زنان فعال سیاسی در این جلسه ضمن تشکر از ورود به موقع استاندار در بحث آی‌سن دختر ۸ ساله وزنه بردار عنوان کرد: هر کجا که خانم‌ها ورود کنند کارها بهتر انجام می‌شوند بنابراین استاندار خوزستان با صدور دستورالعمل‌های کتبی و آئین‌نامه‌ها سهمیه ۳۰ درصدی بانوان در ادارات را اجرایی کند.

بانوان نیازمند پارک بانوان در خور شأنشان هستند

وی همچنین خواستار توجه بیشتر و ویژه به مدارس دخترانه شد و در ادامه جلسه نیز فهیم‌پور نماینده بانوان فعال حوزه کودک اظهار کرد: راه‌اندازی سرای محله و پاتوق‌های فرهنگی و هنری افزایش یابد همچنین با هدف اجرایی کردن ایده‌های ناب بانوان بودج‌ای در این زمینه اختصاص یابد. بانوان نیازمند پارک بانوان در خور شأنشان هستند.

زنگنه نماینده بانوان شاغل در آژانس بانوان نیز در این جلسه گفت: اسنپ به کار ما ضربه زده. اکثر بانوان شاغل خودسرپرست و یا سرپرست خانوار هستند این در حالی است که در بسیاری از مسائل از جمله نبود بیمه رنج می‌بریم لذا خواستار حل مشکلات این قشر از جامعه با ارائه سوخت رایگان هستیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها