انتشار دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش بار دیگر به تعویق افتاد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، از ۲۹ بهمن ماه سال گذشته که وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری خود از برگزاری آزمون استخدامی در این وزارتخانه خبر داد، تا امروز اخبار متعددی در خصوص برگزاری این آزمون شنیده می‌شود.

بر اساس گفته‌های ۲۹ بهمن‌ماه وزیر آموزش و پرورش، آزمون استخدامی که به جذب ۱۸ هزار نفر در این وزارتخانه می‌انجامید در فروردین ماه ۹۷ برگزار می‌شد و قرار بود جزئیات آن نیز در اسفند ماه اعلام شود.

اما در اسفند ماه هیچ خبری نشد؛ ۵ روز بعد از آغاز سال ۹۷، اسفندیار چهاربند رئیس رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، خبر داد که در آزمون استخدامی سال ۹۷ این وزارتخانه در ۷۰ خوشه شغلی مربوط به مشاغل آموزشی تعداد ۱۷۳۶۸ نفر با رعایت ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمت کشوری بعد از طی مراحل آزمون به شرط گذراندن پودمان اول دوره مهارت‌آموزی، از تاریخ اول مهر ماه ۹۷ جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

در آن خبر عنوان شد که اطلاعات و ثبت نام در نیمه اول فروردین ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود و آزمون استخدامی در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برگزار می‌شود و نتایج اولیه آزمون نیز، حداکثر تا اواخر خرداد ۱۳۹۷ از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

این تاریخ‌ها ۱۳ روز بعد تغییر کرد و اسفندیار چهاربند در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که«دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده شده اما به دلیل اینکه باید هماهنگی با دستگاه‌های دیگر و سازمان امور اداری و استخدامی صورت گیرد، امیدواریم تا پایان فروردین ماه، این دفترچه منتشر شود».

در پایان فروردین ماه هم خبری از دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش نشد؛ اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش‌ و پرورش ۳۱ فروردین‌ماه در خصوص آخرین وضعیت زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی این وزارتخانه اظهار داشت: «مجوزهای استخدام اخذ شده و دفترچه آماده برای تحویل به سازمان سنجش است؛ نیازمند یک توافق با سازمان سنجش برای تعیین تکلیف زمان‌بندی برگزاری آزمون هستیم و امیدواریم قبل از آزمون سراسری بتوانیم آزمون استخدامی را برگزار کنیم».

وی در خصوص اعلام پایان فروردین ماه به عنوان زمان انتشار دفترچه ازمون استخدامی گفت: «برآورد ما بر این بود که در نیمه فروردین ماه با سازمان سنجش به توافق برسیم و یک فاصله زمانی با برگزاری آزمون کنکور داشته باشد اما چون یک مقدار اخذ مجوزهای مربوط به آزمون استخدامی زمان برد، زمان بندی ما قدری تغییر کرد».

روز سه‌شنبه هفته گذشته و همزمان با اختتامیه هشتمین دوره مجلس دانش‌آموزی، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص اعلام زمان دفترچه آزمون استخدامی اظهار داشت: «تا دو سه روز آینده دفترچه منتشر می‌شود».

اما با زهم دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش منتشر شد؛ اسفندیار چهاربند امروز در نشست خبری گفت: «برای آزمون استخدامی از اواخر مهر ۹۶ اعلام کردیم و نهایتاً در بهمن ماه مجوز جذب ۱۵ هزار نفر را مشروط بر تأمین اعتبار آنها، گرفتیم؛ در ۲۸ اسفند ماه، سازمان برنامه بودجه در نامه‌ای به سازمان امور استخدامی موافقت خود را منوط بر اینکه این نیروها در سال ۹۸ به‌کارگیری شوند، اعلام کرد؛ این نامه با درخواست ما مغایرت داشت زیرا اصرار ما برای جذب نیرو در سال ۹۷ بود».

چهاربند اضافه کرد: «نشست مشترکی بین سازمان امور استخدامی و آموزش و پرورش برگزار شد و موافقت شد که آزمون برگزار شود و اگر آموزش و پرورش می‌تواند تأمین نیروها را در سال‌جاری انجام دهد، برای سال ۹۷ به‌کارگیری کند؛ انتشار دفترچه، برگزاری آزمون و کلاس‌ها قطعی است و در حال حاضر هم دفترچه در اختیار سازمان سنجش قرار دارد که حدود ۶۰ هزار کد شغل محل است و باید این اطلاعات وارد پورتال شود؛ پیش‌بینی ما این است که ظرف ۷، ۸ روز آینده این کار انجام شود و در هفته آینده انتشار دفترچه قطعی است».

به گزارش فارس، باید دید آیا در هفته آینده دفترچه آزمون استخدامی این وزارتخانه منتشر می‌شود یا باز هم زمان انتشار این دفترچه به تعویق خواهد افتاد؛ در هر صورت علاقه‌مندان متعددی منتظر انتشار دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند که هنوز جوابی نگرفتند.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۵)

  1. یوسف گفت:

    سلام استخدام رشته مهندسی جوش چطور؟

  2. Amin گفت:

    سلام
    رشته مهندسی شیمی گرایش گاز دارم امکان ثبت نام در استخدامی آموزش و پروش هست یا خیر؟

  3. نگار گفت:

    سلام مهلت ثبت نام تموم شد؟؟

  4. زهرا گفت:

    مدیر جان این که خبر مهمی نیست شما گذاشتی!!!!بزار هر موقع دفترچه منتشر شد بزار.

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها