امسال حدود ۳۵ هزار نفر در کشور استخدام می‌شوند

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور گفت: امسال حدود ۳۵ هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی کشور از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند.
امسال حدود ۳۵ هزار نفر در کشور استخدام می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور در حاشیه نشست شورای ادارای سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه ساله در ۲ نوبت تابستان و زمستان آزمون استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار می‌شود که بخش قابل توجهی از نیرو‌ها با توجه به نوع فعالیت ۲ دستگاه اجرایی مهم «آموزش و پرورش و بهداشت و درمان» در تابستان جذب دستگاه‌ها می‌شوند.

وی ادامه داد: نیروی انسانی مورد نیاز رشته‌های مختلف شغلی که از سوی دولت تعریف شده است از میان دانش آموختگان دانشگاهی و از طریق آزمون‌های استخدامی متناسب با نیاز کشور، تأمین می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که در آزمون‌های استخدامی نیرو‌های داوطلب سیستان و بلوچستان توان رقابت با داوطلبان استان‌های برخوردار را ندارد، در این زمینه چه تدابیری اندیشیده شده است بیان کرد: معتقدم مردم این استان به ویژه جوانان آن از استعداد‌های بالایی برخوردارند و دانشگاه‌های استان نیز با داشتن اعضای هیأت علمی برجسته جزو دانشگاه‌های مطرح کشور بحساب می‌آیند که توانسته‌اند جوانان توانمندی تربیت کنند که در زمینه‌های علمی خوش درخشیده‌اند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد: قانون استخدام برای سراسر کشور یکسان است و دولت در زمینه استخدام‌های جدید همواره متناسب با اهدافی که قانون گذار برای جذب نیروی انسانی موردنیاز تعیین کرده تصمیم می‌گیرد.

انصاری با بیان اینکه آزمون‌های استخدامی در کشور بر اساس مقررات قانونمند برگزار می‌شود گفت: قانون و مقررات، نحوه شرکت و تعیین حد نصاب را در آزمون‌های استخدامی تعیین می‌کند.

وی افزود: حد نصاب آزمون‌های استخدامی و رشته محل شغل به صورت منطقه‌ای است و شهر‌ها با هم مقایسه نمی‌شوند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با اشاره به نیاز سیستان و بلوچستان در حوزه نیروی انسانی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در نظر داریم امسال علاوه بر سهمیه وزارت آموزش و پرورش برای این استان در زمینه تأمین نیروی انسانی یک سهمیه ویژه اختصاص دهیم تا برخی از این کمبود‌ها در این حوزه جبران شود.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در ۲ سال گذشته در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان استخدام شده‌اند که امسال بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده علاوه بر توزیع استانی قرار است ۲ هزار مجوز استخدامی به این دستگاه داده شود.

انصاری اظهار داشت: همچنین برای ۱۰ شهرستان تازه تأسیس سیستان و بلوچستان بنا داریم بیشتر از ۵۰ درصد پست‌های سازمانی آن‌ها را تأمین کنیم که در این زمینه از طریق استانداری مجوز‌هایی داده خواهد شد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به وضعیت نیرو‌های طرحی گفت: کسی که به عنوان نیروی طرحی بکار گرفته می‌شود حتماً در اجرای همان طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر افرادی برای ساخت سد به عنوان نیروی طرحی بکار گرفته شده باشند، اما در بخش دیگری مورد استفاده قرار گیرند خلاف مقررات محسوب می‌شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها