افزایش ۲۵ درصدی میزان اشتغال در استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: میزان اشتغال در استان اصفهان در سال جاری نسبت به ۶ ماه مشابه در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس رضایی استاندار اصفهان شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهار کرد: انتخابات یکی از جنبه‌های اراده و اختیار انسان است، خداوند انسان را آزاد آفریده و این یکی از عنایات خداوند به بشر است.

استاندار اصفهان ادامه داد: استفاده از این حق نوعی شکرگزاری به درگاه خداوند است و بر همین اساس شرکت در انتخابات یکی از الزامات مشارکت مدنی در قالب حقوق شهروندی است.

او تاکید کرد: مسوولان استان باید آمار واقعی به پایتخت ارسال کنند و از خود بزرگ جلوه دادن خودداری کنند، به عنوان مثال در ابتدای سال جاری زراعی متوسط بارش ۹.۶ میلی متری را در استان اصفهان داشتیم که این آمار در سال گذشته ۹.۴ میلی‌متر بود و تغییر بارش ۰.۲ میلی‌متری قابل اعتنا نیست، اما اگر درصدگیری کنیم عدد بزرگی را نشان خواهد داد.

رضایی در تشریح لزوم برخورد فعالانه با بودجه عنوان کرد: مدیران کل دستگاه‌ها باید تعامل خوبی با مجمع نمایندگان استان داشته باشند تا در آینده نیاز نباشد برای مقدار جزئی اعتبار خواهش و تمنا کنند.

استاندار اصفهان گفت: به مدیران کل استان تاکید می‌کنم تا جایی که می‌تواند اختیارات خودش را به مدیران شهرستانی تفویض کنند اگر چه تاکنون نامه‌ای از هیچ فرمانداری مبنی بر درخواست تفویض اختیار دریافت نکرده‌ام.

او با تاکید بر لزوم ارتباط بهتر مدیران با رسانه‌ها و ضمن تقدیر از رسانه‌های استان عنوان کرد: خودبزرگ‌بینی و کوچک انگاشتن تلاش‌ها هر دو مذموم هستند، بسیاری از مدیران از رسانه فراری هستند و این باعث شده تا بسیاری از تلاش‌ها نادیده بماند و اطلاع‌رسانی نشود.

رضایی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت مدت مشابه سال قبل تعداد مجوز‌ها ۳۹ درصد افزایش پیدا کرده و جلسات کمیسیون ماده ۵ که پیش از این به فاصله چند ماه برگزار می‌شد در حال حاضر هر هفته یکشنبه‌ها برگزار می‌شود.

استاندار اصفهان گفت: میزان سرمایه‌گذاری در استان اصفهان در شرایط تحریمی به نسبت به سال قبل ۳۱ درصد افزایش پیدا کرده است، در این زمینه تحدی می‌کنم و آمادگی دارم تا با هر استان دیگر و هر دوره از تاریخ مقایسه شوم.

او عنوان کرد: میزان اشتغال در استان اصفهان در سال جاری نسبت به ۶ ماه مشابه در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده و ۱۹۵ واحد تولیدی با پیگیری‌های انجام شده از سوی معاون امور اقتصادی به چرخه فعالیت بازگردانده شده‌اند.

رضایی در موضوع خدمت‌رسانی به جانبازان بیان کرد: تمامی دستگاه‌ها باید شرایط حضور معلولان و جانبازان را با مناسب‌سازی فضای اداره خود مانند ایجاد سطوح شیب‌دار برای تردد با ویلچر در دستور کار قرار دهند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها از همین زمان نسبت به جذب اعتبارات اقدام کنند در غیر این صورت بدون تذکر بودجه دستگاهی که اعتبار خودش را جذب نکند به دستگاه فعال‌تر می‌دهیم پس مدیران به دنبال درخواست ترک تشریفات در روز‌های پایانی نباشند.
او اظهار کرد: طبق نظر اداره کل هواشناسی بارش‌های خوبی را در آبان و آذر خواهیم داشت و این بر همین اساس نیاز است تا اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات سیل احتمالی انجام شود.

رضایی گفت: بخشنامه حذف کپی مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی از مدارک مورد نیاز مجموعه‌ها تا دو روز آینده ابلاغ خواهد شد و دستگاه‌ها ۱۵ روز فرصت دارند تا این بخشنامه را اجرا کنند از این پس نباید از فردی تقاضای کپی مدارک هویتی کنیم و این قانون را حتی به قیمت تعطیلی چند روزه شعب بانک‌ها اجرایی خواهم کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها