اعتراض کارکنان شهرداری کرج به دستمزدها

بکارگیری بازنشتگان در مسند های مدیریتی به جای جوانان ،بی عدالتی ،نابربری،نادیده گرفته شدن،عدم پرداخت حق و حقوق مطابق با اصول و قوانینی مشخص،عدم اطلاع پرسنل از رتبه بندی ها،ارزشیابی های رفاقتی،عدم رعایت پرداخت حقوق مطابق با میزان تحصیلات و سابقه،اختلاف فاحش حقوق در سازمان قطار شهری باتمامی کارکنان شهرداری و شورا ،انتصابات فامیلی و روابطی،ایجاد کرسی مستقل جانشین در بدنه معاونت ها و سازمانها و بسیاری دیگر از جمله موارد اعتراضی کارکنان شورا و شهرداری است.
اعتراض مدیران ارشد و میانی به وضعیت نابسان حقوق دامنه این اعتراضات در تمامی رده ها ی مدیریتی ارشد و میانی نیز شنیده میشود به طوری که این افراد معتقد هستند پست مدیریتی حساسیت خاص خود را دارد و در این زمینه تمامی مدیران می بایست از پاداش ، مزایا ،حق جلسات و حق تلاش یکسانی برخوردار باشند چرا که کار یدی و اجرایی توسط بدنه انجام می پذیردو مدیر تنها مدیریت میکند.
بالاترین و پایین ترین حق تلاش و حق جلسات مربوط به چه افرادی است؟
بالاترین حق الجلسه درمعاونت ها: معاونت ادارای مالی ۰۰۰/۰۰۰/۴۱-پایین ترین معاون معماری و شهرسازی ۱۸.۵۰۰.۰۰۰ بالاترین حق الجلسه مناطق:منطقه ۸ و ۱ به ترتیب۱۵.۵۰۰.۰۰۰و۱۴.۵۰۰.۰۰۰- پایین ترین حق الجلسه مناطق ۲و۵و۱۲ مبلغ۲.۵۰۰.۰۰۰ بالاترین حق الجلسه مدیران: مدیر در آمد ۲۸.۲۸۰.۰۰۰ پایین ترین ها :مدیر امور ایمنی و مهندسی ترافیک-مدیر تشکیلات و بهبود روشها و مدیر توسعه و پژوهش بالاترین حق الجلسه به معاونین مدیران: مدیر حقوقی ۲۲.۲۸۰.۰۰۰ پایین ترین عدم دریافت حق الجلسه برای معاونین مدیران شهرسازی-املاک-طرح های کالبدی و راهبری بالاترین حق الجلسه معاونتهای اداری مالی مناطق :منطقه ۱۰ مبلغ۶.۵۰۰.۰۰۰ بالاترین حق الجلسه مدیر امور مالی مبلغ۲۷.۰۰۰.۰۰ پایین ترین ها :مدیر تالار نژاد فلاح و مدیر نظارت بر بررسیهای ترافیک ۲.۵۰۰.۰۰۰ نکته:آوارگی مردم برای گرفتن مدیران مالی در شهرداری کرج ،مدیرانی که بیشترین حقوق را از بودجه همین مردم دریافت می کنند اکثرا در اتاق خود نیستند،به عنوان نمونه کافی است سندی در دست داشته باشید که نیازمند امضای احمدی باشید به جرات عرض میکنم که چند هزار بار باید مراجعه کنید تا وی در دفترش حضور داشته باشد،نکته دیگر این است که دسترسی به امضای معاون شهردار آسان تر از مدیر مالی شهرداری است!!
پایین ترین پرداخت حق تلاش به روسای ادارت فنی و عمرانی مناطق ۲.۵۰۰.۰۰۰ و البته حذف حق الجلسه ناچیز ترین حق تلاش به معاونت های خدمات شهری مناطق مبلغ۳.۵۰۰.۰۰۰ بالاترین حق الجلسه در میان روسای ادارات: رییس درآمدهای عمومی۱۰.۰۰۰.۰۰۰ و پایین ترین ها:رییس اداره رسیدگی به صورت وضعیت ها-رییس اداره نظارت فنی بر صدور پروانه-رییس اداره انتظامات-رییس اداره مطالعات و نظارت بر پروژه ها-رییس اداره امور ثبتی که کلا حق الجلسه نمیگیرند تذکر۱:البته ناگفته نماند رییس درآمدهای عمومی با ۲۴ سال سابقه حقوق بسیار کمتری نسبت به سابقه خود در یافت میکند این درحالی است که فرد دیگری با دارابودن مدرک سیکل و سابقه کم نیم برابر بیشتر حقوق میگیرد. تذکر ۲:آیا واقعا واحدی به نام انتظامات که در حال خدمت همیشگی است ، نیاز به توجه ویژه ندارند؟؟
بالاترین حق الجلسه در میان مدیران عامل ،سازمان پارکها۱۷.۵۰۰.۰۰۰ و پایین ترین ها :میادین-آرامستانها-فرهنگی-زیباسازی ۵.۰۰۰.۰۰۰ بالاترین حق تلاش های مدیران عامل:خدمات موتوری ۶.۲۰۰.۰۰۰ و پایین ترین ها:ترمینالها-فرهنگی-آتش نشانی-اتوبوسرانی- میادین که کلا حق تلاش نمیگیرند.
نکته : تمامی مدیران عامل در مواجهه با مشکلات درون و برون سازمانی دارای یک نوع ماهیت هستند و هیچ یک بر دیگری برتری ندارد که شاهد این اختلاف فاحش در دریافت ها باشند. نکته بعدی آیا در بعد تلاشی بر اساس این جدول حقوقی، مسولیت مدیر عامل سازمان آتش نشانی بیشتر است یا خدمات موتوری؟
قائم مقامی که بیشتر از مدیر عامل سازمان دریافتی دارد
قائم مقام آرامستانها نزدیک به دوبرابر حقوق مدیر عامل سازمان دریافتی دارد.
نکته آیا واقعا سازمان آرامستانها نیازمند قائم مقام برای دفن مردگان و یا ساخت قبرهای چند طبقه است؟
کمترین حقوق ناخالص در میان معاونت های سازمانها :معاون عمومی با۶.۸۰۰.۰۰۰ریال
مدیر عاملی که پس از برکناری همچنان حقوق مدیر عاملی می گیرد
مدیر عامل گذشته سازمان فن آوری اطلاعات همانند مدیر عامل کنونی حق الجلسه و حق تلاش میگیرد.
پاداش دو برابری معاون از مدیرعامل
پاداش مدیر عامل فنی اجرایی سازمان فن آوری اطلاعات دوبرابر مدیر عامل است. براستی جای تامل ندارد ؟
بازنشستگان در مسند
تعدادی از کارمندان شهرداری کرج نیز بر این عقیده هستند وقتی فردی بازنشسته شد باید جایگاه خود را به جوانان بدهد نه اینکه به هر دری بزند برای ماندن،دوتن از بازنشستگان شهرداری نیز گفتند ما هنوز به زمان بازنشتگی نرسیده بودیم که متاسفانه از طریق دستان پشت پرده حذف شدیم این افراد از لحاظ جایگاهی در رده مدیران میانی بودند.
کرسی مستقل جانشین در معاونت ها وسازمان ها معنا ندارد
تعدادی از مدیران شهرداری معتقد هستند معاونت ها و سازمانها نیاز به کرسی مستقل جانشینی ندارند و این افراد تنها فشارهای برخی از اعضای شورا و افراد دیگر بر شانه های کلیدار است وگرنه معاون سازمان و یا رییس اداره میتواند نقش جانشین را نیز ایفا کند .
به نظر آنها این پست تنها با گرفتن حقوق مازاد بر عملکرد بیش از پیش بیت المال را تضییع میکند.
منتقدین مدیریت شهری اعتقاد دارند:پس از استقرار شهرداری در شهر کرج این ارگان مردم نهاد که بخش عمده ای از بودجه خود را از طریق مردمی دریافت میکند متاسفانه با جذب روابطی افراد حتی برای همراه نمودن عده ای از مدیران استانی با بکارگیری آقازاده ها و خانم زاده ها به جای خانواده معززشهدا ،آزادگان و جانبازان همچنین نخبگان و نوابغ وسایر تحصیل کرده ها، اقدام به جذب تعداد بالایی ازافراد نمودهاند که تنها بخشی از آنها دارای تحصیلات آکادمیک و یا دانشجو هستند که البته تعدادی از این افراد با رشته مرتبط و مورد نیاز در شهرداری کرج نیزجذب نشدند.
نکته قابل تامل تر اینکه آنهایی که با مدرک مرتبط نیز بکارگیری شدند در جای خود فعالیت نمیکنند. با گشت و گذاری در طبقات ۱۱گانه شهرداری ، سازمان ها ،معاونت هاو مناطق به خوبی پی به این نکات خواهید برد.
معاون فرهنگی بیتشرین حقوق ،کمترین خدمت
در واقع بار شهرداری کرج برروی برخی معاونت ها از جمله خدمات شهری و مالی است،متاسفانه سایر معاونت ها از جمله معاونت فرهنگی که آن معاون بالاترین دریافتی حقوق ناخالص را در میان معاونت ها در کارنامه اش دارد کمترین و غیر تخصصی ترین خدمات را به شهر ارائه می دهد و تاکنون هیچ گونه گزارش مالی دقیقی از این واحد به اصحاب رسانه نرسیده است و جالب تر اینکه هیچ یک از اعضای شورای شهر و شهردار نیز برای رفع این مهم اقدامی نکرده اند براستی بیت المال برای چه کسانی هزینه می شود؟
خون رنگین سازمان قطار شهری کرج
حقوق های سرسام آور سازمان قطار شهری که کمترین خدمات را تاکنون در سطح شهرانجام داده است در واقع سازمان کاری برای ارائه ندارد چرا که تمامی فعالیت ها توسط پیمانکاران صورت می پذیرد اما چرا خون کارکنان این سازمان از بقیه رنگین تر است جای سوال دارد!
موتوری زیانده ترین سازمان شهرداری کرج
سازمان خدمات موتوری که زیانده ترین سازمان در شهرداری کرج است،سازمانی است که ماهیانه مبلغ ۸۵۰میلیون تومان تنها حقوق و دستمزد پرداخت میکنند که این رقم منهای هزینه های سرسام آور حفظ و نگهداری خودروهای سنگین را شامل می شود و بدلیل مدیریت غلط از ابتدای تاسیس به غیر از دوران مدیرعاملی طالبی تا کنون میلیاردها تومان را از سهم بیت المال بلعیده است اما باز هم سکوت به جای چاره جویی جایگزین میشود.
دفن طلای کثیف در بازیافت
منتقدین از سازمان فشل بازیافت نقد میکنند که اخیرا نیز وارد سرازیری خدمت شده است البته این مهم ناشی از جابجایی های غیر کارشناسانه شهردار و یا فشار از سوی برخی از افراد شورای بر کلیدار دار شهر بوده یا نه علامت سوال بزرگ دیگری برای منتقدین است!در هر صورت این حمایت از سوی هر فرد مسئولی که بوده بر پیکره این سازمان آسیب جدی وارد کرده است آن هم سازمانی که مدیر کارشناسی چون مدنی را در کارنامه خود داشته است اما امروز مدیری دارد که کوچکترین تخصص و ایده ای در این سازمان ندارد و بدلیل ناآگاهی مدیر شاهد هدر رفت نیروی انسانی در آن سازمان هستیم.
نگاه مدیرعامل با اساسنامه همخوان نیست
سازمان زیباسازی که از ابتدای تشکیل هیچ گونه ساز و کاری نداشته است و تنها ۵در صد از وظایف سازمانی خود را در زمینه فضاهای تبلیغاتی آنهم بصورت کاملا غیر کارشناسانه ارائه داده است و متاسفانه حضور مدیرانی از دیروز تا امروز که هیچ گونه اعتقادی به اساسنامه سازمان نداشته را شاهد بوده است .
به این ترتیب وقتی مدیر برای اساسنامه ارزشی قائل نیست چه اتفاقی در بهره وری از نیروی انسانی و تخصص ها خواهد افتاد؟
از معاونت عمران بگوییم که بر اساس شنیده ها کمتر از ۲۰درصد نیروی متخصص دارد ،این معاونت آنقدر ضعیف عمل کرده که شهر کرج به واسطه همین کوتاهی ها چند سالی است که در گره کور ترافیکی به سر میبرد از همه بدتر شاهد افتتاح و یا انجام پروژه هایی هستیم که با وجود صرف هزینه های کلان از بیت المال خروجی ۱۰ در صدی در کاهش بار ترافیکی را هم ندارند.برخی از آنها نیز هنوز یکسال نشده بدلیل عدم نظارت کارشناسانه در دست تعمیر قرار می گیرند،مهمترین نکته شنیده شده انتخاب فرمایشی پیمانکاران است که در ظاهر امر مناقصات بی عیب ولی در باطن بوی ساخت و پاخت میدهد.
حراج بیت المال در سازمان میادین
سازمان میادین و قراردادهای فاجعه بارش که از زمان تاسیس با آن دست و پنجه نرم میکند .
ضرر زیان های میلیاردی و هدر رفت بیت المال بدلیل ارجعیت خرد فردی یک مدیرعامل بر مصلحت شهر و شهرداری ،دست کاری برخی قرارداد ها و عدم رعایت موازین قانونی قانون تجارت و قراردادها و باز هم لگد مالی بیت المال و تغییرات متعدد مدیران در این مجموعه آیا رمقی برای ارائه خدمت به کارکنان خواهد داد.
قردادهای پیمانی فرمالیته در سازمان پارک ها
سازمان فضای سبز بیشترین آمار قراردادهای پیمانی را دارا است البته قراردادهای ظاهری، چرا که اکثر افراد این قراردادها در ادارت مختلف شهرداری به عنوان کارمند فعالیت میکنند نه نیروی کارگری .
کارگرانی که با لابی مدیر شدند
افرادی با سوء استفاده از ارتباطات خود با وجود دارابودن قراردادهای کارگری از طریق برخی اعضای شورا و یا شهردار در زمان های مختلف سر از جایگاه مدیریتی در آورند که نمونه بارز آن یکی از سرپرستان کنونی سازمان هاست که با قرارداد کارگری خود، کوتاه مدتی است که برای بار دوم در جایگاه مدیر عاملی یک سازمان جلوس کرده است.
نکته اینجاست اگر کارگری حتی یک بار درپست مدیریتی بنشیند مجبورا بر اساس قانون تا آخر فعالیتش همان حقوق را به او پرداخت کنند. جذب ۱۲۰نیرو در سازمان فن آوری شنیده ها حاکی از جذب غیرقانونی ۱۲۰نفر از طریق معرفی ۵ فرد از سوی هر یک از اعضای شورای شهر و ما بقی از سوی شهردار کرج می باشد.
جبر در بکارگیری نیروهای سازمان آتش نشانی
با وجود اینکه این سازمان وظیفه خدمات رسانی در خصوص جان انسانها را دارد اما متاسفانه به غیر از افراد محدودی جمع کثیری از آنها فاقد مهارت های مورد نیاز در میان آتشنشانان هستند این در حالی است که بسیاری از نیروهای متخصص پشت درهای بسته استخدام شهرداری صف کشیدند.
جذب خانوادگی در شهرداری و شورای شهرکرج
با مشاهده اسامی کارکنان براحتی می توانید به ارتباطات خانوادگی جمع کثیری از آنها پی ببرید.اخیرا شنیده شده یکی از مدیران میانی در شهرداری علاوه بر پست دار کردن همسر خود خواهر همسر و یکی دیگر از افراد فامیل خود را نیز جذب نموده. سرکارآمدن خانواده های اعضای شورای شهر و شهردار شورای شهر اگر هیچ خیری برای مردم نداشته باشد برای خانواده های آنان برکات فراوانی ازجمله بکار گیری فرزندان ،خواهر و برادر به همین ترتیب در نسبت های دیگری فامیلی داشته است با حضور در شورا و دفاتر اعضا میتوانید از نزدیک شاهد این رانت بی چک و چانه درمجموعه مدیریت شهری باشید،ناگفته نماند آقای شهردار نیز برادر خود را به مجموعه عوامل دفتری اش اضافه نموده است به این ترتیب است که با عدم اجرای قوانین و مقررات و حکمیت روابط بر ضوابط بدنه شهرداری کرج امروز به حدی رشد نموده که ۶۰ درصد از بودجه هر سال خود را باید صرف هزینه های جاری خود نماید و شهروندان با پرداخت عوارض در واقع حقوق آقازاده ها و خانم زاده ها و سفارش شدگان را پرداخت میکنند و بدین جهت است که رشد سرانه های متعدد در کلانشهر کرج حتی از شهر های دور افتاده نیز کمتر است همچنین همین امر باعث ایجاد تالی فاسد در بدنه شهرداری خواهد شد چرا که ۶۵۰۰ پرسنل شهرداری شاهد این همه تفاوت در بدنه هستند به همین دلیل است که هر روز شاهد روزمرگی بیشتر از یک سو و از سوی دیگر بروز تخلفات برخی از پرسنل در پست های متعدد هستیم که پرونده های آن در شعبات مختلف دادگستری موجود است و اما امروز که بدلیل انتشار لیست حقوقی در بدنه شورا وشهرداری کارمندان به نشانه اعتراض به سراغ اصحاب رسانه برای دریافت حق و حقوق از دست رفته خود رفته اند.
براستی چه کسی پاسخگوی حقوق تضییع شده دیگر کارمندان در شهرداری است که از هیچ گونه روابطی برخوردار نیستند ،می باشد؟؟

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها