اعتراض به جذب نیرو با اولویت «فرزندان فرهنگیان» در برخی استانها

در این نامه آماده است: طی روزهای اخیر شاهد اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش برخی استانها مبنی بر جذب نیرو برای پیش دبستانی های استان با اولویت فررندان فرهنگیان بودیم .به نظر می رسد این آگهی منتشر شده از سوی نهادی که باید مروج و آموزش دهنده عدالت،مبارزه با تبعیض و شایسته سالاری در بین اقشار دانش آموز و نو پای جامعه باشد،خلاف اهداف والای تعلیم و تربیت جامعه اسلامی است.

تهیه کنندگان نامه با اشاره به این که متاسفانه شاهد همین اولویت بندی این مجموعه در آزمون های جامع استخدامی نیز بوده ایم، تاکید کرده اند: در شرایطی که دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی به رغم برخورداری از شایستگی های علمی متعدد ، هنوز موفق به اشتغال نشده اند این بار نیز علاوه بر ” درد” بیکاری باید با ” درد” تبعیض نیز بیش از همیشه مواجه شوند.به نظر می رسد تبعیض در این نهاد مهم نیز رخنه کرده است.

در بخش دیگری از این نامه با تاکید بر این که بسیاری از جوانان صاحب علم در استانها علیرغم قبول شدن در استخدام های پیاپی هنوز موفق به استخدام نشده اند، آمده است: بدون در نظر گرفتن صلاحیت های عملی و علمی افراد با ملاک قرار دادن شغل والدین،زمینه برای جذب افرادی فراهم می شود که چه بسا شاید صلاحیت علمی نیز نداشته باشند.ضمن احترام به تمام فرهنگیان ،جای سوال است که فرزندان فرهنگیان چه امتیازی بالاتر از سایر تحصیلکرده ها دارند? چرا معیار صحیحی برای جذب افراد در نهاد حساسی همچون آموزش و پرورش که اساس آموزش درس زندگی و انسانیت را عهده دار است ، در نظر گرفته نمی شود. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدرک کارشناسی ارشد در مدارس غیردولتی مشغول هستند اما هیچ تصمیمی برای جذب این افراد پس از چندین سال تدریس گرفته نمی شود.انتظار می رود وزارت آموزش و پرورش و اداره کل مربوطه در استان با تجدید نظر در این رفتار تبعیض آمیز ، به مطالبه جوانان تحصیلکرده و شایسته  اهتمام بیشتر داشته باشد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. بی نام گفت:

    چرا به شرکت نفت و بانکها که فرزندان کارکنان خود را سالهاست در الویت گذاشته اند اعتراض نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همه اعتراضها مربوط به قشر مظلوم فرهنگی و خانواده آنها می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها