اضافه کار پرستاران از کارانه جدا می شود

نخستین جلسه معاون پرستاری وزیر بهداشت با مدیران پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در این جلسه ضمن شنیدن مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی مدیران پرستاری در استان های مختلف با تشریح فعالیتهای ۸ ماهه معاونت پرستاری به پرسش های مدیران پاسخ گفت.
وی در این اینکه مدیران پرستاری به صورت مستقیم از سوی رییس دانشگاه معرفی و احکام آنها ابلاغ می شود، گفت: حضور مدیران پرستاری در جلسات هیات رییسه دانشگاه با موضوع پرستاری الزلمیست.
دکتر حضرتی در خصوص جذب نیروهای پرستار اظهارداشت: در این ارتباط جلساتی با سخنگوی کمیسیون کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاون محترم درمان داشتیم و به دنبال این هستیم که در این جلسات به یک نتیجه واحد برسیم تا جذب نیروی پرستاری را به استاندارد نزدیک کنیم.
معاون پرستاری وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص نوبت کاری پرستارن گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم و در جلسه آینده فصلی مدیران از معاونت توسعه دعوت می کنیم تا ضمن حضور در جلسه در این خصوص توضیحات لازم را ارائه کنند.
وی افزود: درخصوص استاندارد سازی نیرو نسبت به تخت چندین باراز معاونت توسعه خواسته ایم که در این خصوص شفاف سازی کنند. اما تا زمانی که معاونت توسعه نظر خود را اعلام کند طبق معیاری که از پیش اعلام کردیم(۸/۱ نیروی پرستاری و ۵/۲ گروه پرستاری) همچنان تاکید داریم.
دکتر حضرتی ادامه داد: ثبت گزارش دهی پرستاری در ۴ دانشگاه همدان، کردستان، ایلام و کرمانشاه به صورت پایلوت در دست انجام است که بعد از اتمام دوره آزمایشی و گرفتن نتیجه مثبت در سایر دانشگاهها نیز اجرا خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه واحد آموزش به بیمار را در بیمارستان راه اندازی شود، افزود: آیین نامه آموزش به بیمار تدوین شده به وزیر محترم تقدیم شده است که در صورت تصویب ابلاغ خواهد شد.
معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹ مدسه بهیاری در کشور داریم، تصریح کرد: بنایی برای تعطیلی این مدارس نداریم اما سیاستی هم برای توسعه ان در دستور کار نداریم. بنا برین در مناطق آمایشی که نیروی طرحی در صف زیاد داریم نیاز به ایجاد مدرسه بهیاری نیست.
وی در خصوص طراحی یک لباس واحد برای پرستاران، گفت: در این خصوص مدیران نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کنند تا تصمیم گیری کنیم.
وی با اشاره به اینکه تفکیک اضافه کار از کارانه حق پرستاران است، در خصوص پرداخت مبتنی بر عملکرد پرستاران، گفت: در این خصوص جلساتی برگزار شده و طی هفته های آینده نتیجه نهایی را اعلام می کنیم.
دکتر حضرتی در خصوص ساخت پانسیون ها در مناطق محروم، گفت: این پانسیون ها با هدف نگهداشت پرستاران و ماماها و با مشارک دانشگاهها و خیرین سلامت ساخته می شود. اگر مدیری تصور می کنند که منطقه او جزء مناطق محروم است درخواست دهد تا در الویت های بعدی قرار گیرد .
وی از ایجاد سامانه ارتباط مستقیم با معاونت پرستاری خبر داد و افزود: مسائل، مشکلات و پیشنهادهای خود را از این طریق اعلام کنید تا مستقیما پیگیری و پاسخ داده شود.
در این جلسه دکتر دادگری مدیر کل دفتر توانمند سازی و بهبود سرمایه های انسانی، رامین عوض پور، مشاور و رییس دفتر معاون پرستاری، حاتم احمدوند، معاون مدیر کل دفتر ارتقاء سلامت، خدمات بالینی و پرستاری، خانم محمودی، رئیس گروه تحول مدیریت سرمایه انسانی و خانم کوهی، رئیس گروه توسعه کیفی خدمات پرستاری حضور داشتند.

منبع : خبرگزاری مهر

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها