اشکالات آئین‌نامه دولت برای استخدام معلمان حق‌التدریس باید رفع شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اشکالات آیین‌نامه مصوب دولت برای استخدام معلمان حق‌التدریس توضیح داد.
به گزارش بازارکار ، قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که اشکالات آیین‌نامه دولت برای استخدام معلمان حق‌التدریس شامل چه مواردی است؟ اظهار کرد: به استناد مصوبه مجلس در تاریخ ۱۳ شهریور ۹۷ دولت موظف شد طی دو ماه آئین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس را تدوین کند که این کار، هشت ماه به طول انجامید و پس از این همه تاخیر در تدوین آیین‌نامه، آنچه در دولت مصوب شده است با آنچه در کمیته کارشناسی با حضور دو نماینده مجلس و نمایندگان آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه مصوب شده بود، تفاوت دارد.
وی افزود: آیین‌نامه مصوب دولت برخی موارد را تغییر داده است و آنچه در کمیته کارشناسی تعیین شده بود، مدنظر قرار نگرفته بنابراین قرار مقرر شد تا مجدد اشکالات برطرف شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در آیین‌نامه دولت، بحث الزام به دریافت حقوق از منابع دولتی مطرح شده که مجلس با آن موافق نیست همچنین اسم نیروهای خرید خدمات را نیاورده‌اند و برای مربیان پیش‌دبستانی اسناد دولتی خواسته‌اند اما بیشتر آنها از مدیر مدارس حقوق گرفته و امضا می‌دادند و اسناد دولتی نداشتند که با اعمال آن، جمع زیادی حذف می‌شوند، همچنین در آیین‌نامه دولت آمده حداقل دوره آموزشی باید یک سال باشد و اینکه افراد ۵ سال حق جابه جایی به شهر‌دیگر‌ را نداشته باشند به ۱۰ سال افزایش داده‌اند.
احمدی لاشکی بیان‌کرد: نمایندگان مجلس اعتراض خود نسبت به آیین‌نامه دولت درباره استخدام معلمان حق‌التدریس را به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه کردند و باید تا رفع اشکالات و اعمال اصلاحات فعلا متوقف بماند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها