استخدام ۴۳ هزار نیروی جدید طی برنامه پنجم در وزارت بهداشت

معاون توسعه وزارت بهداشت گفت: ۴۳ هزار نیروی جدید تا پایان برنامه پنجم توسعه به وزارت بهداشت اضافه می‌شوند که سهم دانشگاه‌های علوم پزشکی به تفکیک به معاونت توسعه ریاست جمهوری اعلام شده است.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، سید عباس حسنی در حاشیه مراسم افتتاح هزارمین پایگاه جاده‌ای اورژانس کشور در شهرستان بومهن اظهار داشت: در حال حاضر نیازهای نیروی انسانی وزارت بهداشت به معاونت توسعه ریاست جمهوری اعلام شده است که به محض دریافت مجوزها استخدام‌ها انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: در پی اصلاح قانون بهره‌وری خدمات بالینی به ۲۳ هزار نیروی پرستار جدید نیاز داریم همچنین با توجه به اینکه ۸ هزار بازنشسته از مجموعه وزارت بهداشت خارج خواهند شد و با توجه به اینکه ۳۰ هزار تخت تا پایان دولت دهم به تدریج به بهره‌برداری خواهد رسید و برای بهره‌برداری از آنها به ۱۲هزار نیرو نیاز داریم مجموعا ۴۳ هزار نیرو تا پایان برنامه پنجم توسعه نیاز داریم که این تعداد به تفکیک دانشگاه‌ها به معاونت توسعه ریاست جمهوری اعلام شده است…

حسنی درباره کسری بودجه وزارت بهداشت تصریح کرد: در پایان سال ۸۸ میزان کسری ۱۹۰۰میلیارد تومان بود که به همت مجلس و دولت ۹۵۰میلیارد تومان آن در پایان سال ۸۸ اختصاص یافت و در سال ۸۹ نیز حرکت‌های خوبی انجام شده است تا بقیه کسری جبران شود.
وی اضافه کرد: امسال قصد داریم تا پایان سال حسابداری سنتی را از دانشگاه‌ها برداشته و آنها را به سمت حسابداری تعهدی سوق دهیم.
معاون توسعه وزارت بهداشت ادامه داد: ۳۰ هزار تخت بیمارستانی در دولت نهم به مجموعه تخت‌ها اضافه شد و به مرز ۹۰ هزار تخت رسید. در حال حاضر هم ۳۰ هزار تخت در دست احداث داریم که از این بین ۲۱ هزار تخت توسط وزارت بهداشت و حدود ۱۰ هزار تخت توسط وزارت مسکن و شهرسازی احداث می‌شود.
وی ادامه داد: تأمین اتوبوس‌‌ آمبولانس‌های مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی در دستور کار قرار دارد و به زودی مناقصه خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس اجرا می‌شود این در حالی است که الان فقط ۱۲ اتوبوس آمبولانس فرسوده در اختیار داریم.
حسنی گفت: همچنین مناقصه خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس، ۵۰۰دستگاه ونتیلاتور و ۵۰۰ دستگاه شوک دهنده اتوماتیک انجام شده است و به تدریج خریداری می‌شود.
معاون توسعه وزارت بهداشت همچنین درباره ماندگاری پزشکان در مناطق محروم خاطر نشان کرد: امیدواریم امسال اعتبار خوبی صرفاً برای پرداخت به پزشکان متخصص و عمومی در مناطق محروم در دستور کار قرار گیرد که اعتبار جداگانه‌ای علاوه بر حقوق و مزایای موجود به این افراد خواهیم پرداخت تا اختلاف درآمد مناطق محروم و برخوردار به تعادل برسد.
وی گفت: بیش از ۱۰۰میلیارد تومان نیاز داریم تا در مناطق محروم نسبت به تأمین دستمزد نیروهای تخصصی به طور کامل اقدام کنیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها