استخدام نیروی توانبخشی توسط آموزش و پرورش استثنایی

معاون وزیر آموزش و پرورش یکی از گام های اصلی مداخلات بهنگام را برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان دانست و اظهار کرد: در سال جاری ۲۲ هزار و ۴۰۰ پایگاه سنجش در سال جاری با بیش از ۲۰ هزار نیروی متخصص کار سنجش ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان را انجام دادند و یکی از سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کاهش سن برنامه سنجش است.
به گزارش بازارکار، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در استان یزد؛ نشست هم اندیشی مدیران مدارس استثنایی این استان برگزار شد. دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی نظام تعلیم و تربیت اجرایی کردن سند تحول بنیادین است اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در سال ۱۳۹۹ سه بسته تحولی «مدرسه انطباقی»، «مداخلات بهنگام طلایی» و « توسعه مشارکت ها و اجتماعی شدن» در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است.
وی گفت: بسته تحولی مدرسه انطباقی به دنبال تحقق جامعه عادلانه، برابر، در دسترس و بدون محدودیت برای دانش آموزان استثنایی است و این بسته تحولی به دنبال مناسب سازی فضا، تجهیزات، معلمان، اولیا و جامعه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

وی افزود: برای تحقق این امر در سال جاری در هر استان یک مدرسه عادی و یک مدرسه اتیسم در تمامی جوانب به صورت الگویی مناسب سازی خواهند شد.

وی گفت: تاکنون بیش از هزار عنوان کتاب برای گروه های مختلف دانش آموزان استثنایی تالیف و مناسب سازی شده است و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ محتوای مناسب این دانش آموزان نیز در شبکه شاد بارگذاری شده است.

حسینی با اشاره به بسته مداخلات بهنگام طلایی گفت: بسته مداخلات بهنگام طلایی به دنبال شناسایی به موقع تمامی نوآموزان و کودکان لازم التوجه و انجام مداخلات بهنگام استاندارد است.

وی افزود : در آموزش و پرورش استثنایی مداخلات از بدو تولد است و در حال حاضر نیز ۲ هزار کودک زیر ۳ سال تحت پوشش خدمات آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند.

معاون وزیر یکی از گام های اصلی مداخلات بهنگام را برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان دانست و اظهار کرد: در سال جاری ۲۲ هزار و ۴۰۰ پایگاه سنجش در سال جاری با بیش از ۲۰ هزار نیروی متخصص کار سنجش ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان را انجام دادند و یکی از سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کاهش سن برنامه سنجش است.

معاون وزیر در ادامه گفت: بسته تحولی توسعه مشارکت ها نیز در پی توسعه مشارکت همه ارکان و اجزای جامعه در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

حسینی با بیان اینکه بیش از ۲۳ هزار دانش‌آموز تلفیقی و ۵۰ هزار دانش‌آموز با مشکلات یادگیری در ۲۱ هزار مدرسه پذیرا در حال تحصیل هستند اظهار کرد: ۸۳۴ مدرسه به‌عنوان مدارس پشتیبان و ۷۲۳ معلم پشتیبان وظیفه حمایت و پشتیبانی از این دانش‌آموزان را برعهده دارند.

وی افزود: علاوه بر این مدارس ۷۵۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری نیز در کشور خدمات ویژه به دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری ارائه می دهند و یکی از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی گسترش این مراکز است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر تعلیم و تربیت دانش آموزان وظیفه توانبخشی را نیز بر عهده دارد گفت: یکی از نیازهای دانش آموزان استثنایی توانبخشی است و آموزش و پرورش استثنایی از کمبود نیروی توانبخشی در رنج است که با پیگیری به عمل آمده در سال جاری ۵۰۰ نیروی توانبخشی استخدام خواهند شد.

منبع : بازار کار

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها