استخدام معلمان حق‌التدریس تا ۲ ماه آینده

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: در صورت اعلام نظر هیات تطبیق مصوبات دولت در مجلس، استخدام معلمان حق‌التدریس تا ۲ ماه آینده انجام می‌شود.

به گزارش بازارکار به نقل از فارس، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰، پوشش تحصیلی حداکثری جمعیت لازم‌التعلیم کشور را از ماموریت‌های اصلی آموزش‌ و پرورش برشمرد و اظهار کرد: پراکندگی جمعیت دانش‌آموزی و ضرورت ارائه خدمات آموزشی و پرورشی ما را بر آن داشته تا از نیروهای پاره‌وقت استفاده کنیم؛ البته این نیروها بر اساس شرایطی در آموزش‌ و پرورش به کار گرفته می‌شوند و بخشی از وظایف تعلیم و تربیت را انجام می‌دهند.
وی تصریح کرد: افرادی که از سال ۸۸ دارای سابقه حق‌التدریسی بودند، استخدام شدند و تا سال ۸۹ تمام افراد حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی استخدام شدند اما چون همواره نیازمند نیروی انسانی هستیم بنابراین در سال‌های بعد مجدد از نیروهای حق‌التدریس استفاده کردیم.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌ و پرورش از فعالیت ۳۲ هزار معلم حق‌التدریس آزاد خبر داد و افزود: با توجه به آمار معلمان رسمی مشغول تدریس که حدود ۵۷۰ هزار نفر هستند این آمار کمتر از ۱۰ درصد معلمان را تشکیل می‌دهد.
وی در خصوص اجرایی کردن قانون استخدام معلمان حق‌التدریس و به‌کارگیری معلمان تا پایان برنامه ششم توسعه یعنی سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مصوب سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی، کمیته‌ای برای تدوین آیین‌نامه استخدام با حضور دو نماینده مجلس، نمایندگان سازمان برنامه‌ و بودجه، اداری و استخدامی و آموزش‌ و پرورش تشکیل و اقدام به تدوین آیین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس کردند سپس این آیین‌نامه در دولت تصویب و به آموزش‌ و پرورش ابلاغ شد، اکنون نیز منتظر اعلام نظر هیات تطبیق مصوبات دولت در مجلس هستیم که اگر مغایرتی اعلام نکنند تا دو ماه آینده جذب و استخدام نیروهای حق‌التدریس انجام می‌شود.
الهیار ترکمن در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی در خصوص بودجه آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: وزارت آموزش‌ و پرورش با کسری مزمن بودجه مواجه است؛ در آغاز سال ۹۸، ۱۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات پرداخت ‌نشده است که این کسری از سال ۹۷ وجود داشت که هم‌اکنون بخش زیادی از آن پرداخت ‌شده و۱۳۰ میلیارد تومان باقی‌مانده است.
وی از پرداخت حق‌التدریس معلمان رسمی به‌صورت ماهانه از آبان ماه خبر داد و اظهار کرد: بر اساس بنده «ک» تبصره ۱۲ بودجه تمام موارد غیر از حقوق که حکم حقوق دارد، از جمله حق‌التدریس معلمان ماهانه پرداخت خواهد شد؛ با ابلاغیه‌ای که ده روز قبل داشتیم مطالبات حق‌التدریس معلمان رسمی تا اسفند سال ۹۷ به‌طور کامل تسویه شد و مطالبات مربوط به فروردین و اردیبهشت ۹۸ را با حقوق مهرماه پرداخت می‌کنیم تا پرونده مطالبات حق‌التدریس سال ۹۷ بسته شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌ و پرورش، با اشاره به ورود نیرو به آموزش‌ و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بر اساس ماده ۶۳ قانون برنامه ششم گفت: ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۸ به‌کارگیری نیروی حق‌التدریس جدید را ممنوع کرده است و به همین دلیل ناچار به استفاده از سرباز معلمان و افراد بازنشسته هستیم. البته بر اساس آماری که هر دو روز یک‌بار از استان‌ها می‌گیریم تاکنون گزارشی از وجود کلاس‌های بدون معلم دریافت نکردیم.
وی در خصوص طرح رتبه‌بندی معلمان تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی بزودی در دولت تصویب می‌شود لذا هر زمان که ابلاغ شود اجرای آن از اول مهر محاسبه خواهد شد.

منبع : خبرگزاری فارس

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها