به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ آقایی در شورای اداری  منابع طبیعی لرستان ،اظهارکرد: بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و ۱۰ میلیارد تومان از سوی استانداری استان لرستان به اجرای پروژه های آبخیزداری استان اختصاص داده شده است.

اوافزود: در لرستان زمینه برای انجام کار بیشتر فراهم است و این استان می تواند تا سقف ۵۰ میلیارد تومان مجوز هزینه در اجرای پروژه های آبخیزداری، توسعه جنگل، احیای مراتع، کاداستر جنگل ها، غنی‌سازی مکان هایی که جنگل ها از بین رفته اند ، مبارزه با آفات و جلوگیری از خشکیدگی بلوط را داشته باشد.

آقایی با اشاره به تلاش بی وقفه مدیر و کارکنان  منابع طبیعی استان لرستان  از رایزنی و اخذ مجوز برای  استخدام ۵۴۴ نفر  نیروی  انسانی در کل کشور خبر داد و تصریح کرد: سهم لرستان ۱۳ نفر است.

او  با بیان اینکه هیچ سهمیه ای برای ستاد سازمان جنگل ها در نظر گرفته نشده است ،خاطرنشان کرد: تمامی این ۵۴۴ نفر  متعلق به ۳۳ استان کشور است.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور  به عنایات ویژه رهبر انقلاب به موضوع آبخیزداری و  اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی برای پروژه آبخیزداری اشاره کرد وافزود: دولت و مجلس این امر را مصوب و در اختیار سازمان جنگل ها قرار دادند تا شاهد آغاز یک نهضت اجرایی فراگیر در کشور باشیم.

آقایی  اجرای پروژه‌های آبخیزداری را تداعی‌کننده رشادت های سال‌های اول انقلاب دانست و گفت: اجرایی شدن این پروژه‌ها برای مردم نوید خیر است که در این شرایط  کم آبی و خشکسالی، این پروژه ها می تواند آب را هدایت کرده تا مردم استفاده بهینه از آب را داشته باشند.

او ادامه داد: در زمان ترسالی که بارش باران زیاد است، آب حاصل از بارش می تواند به سیل تبدیل شود که اجرای پروژه های آبخیزداری می‌تواند از وقوع سیل نیز جلوگیری کند.

آقایی همچنین  بابیان  به اینکه برای خشکیدگی و مبارزه با آفات درختان جنگلی بویژه بلوط ها هیچ محدودیت مالی قائل نمی‌شویم ،تاکید کرد: استان لرستان به هر میزان برای  مبارزه با خشکیدگی و دفع آفات درختان جنگلی نیازمند اعتبار باشد کوتاهی صورت نمی گیرد.