اجرای ۸ هزار طرح صنعتی با ۱۲۰ هزار شغل در کشور

خبر ۱۵ شهریور ۹۴ – اجرای ۸ هزار طرح صنعتی با ۱۲۰ هزار شغل در کشور

خبرگزاری فارس : مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای ۸ هزار طرح صنعتی با ۱۲۰ هزار شغل در کشور طی دو سال فعالیت دولت یازدهم خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بهروز ریاحی در دیدار با امام‌جمعه بوشهر اظهار داشت: در ۲۴ماهه گذشته از عمر دولت یازدهم ۸ هزار طرح صنعتی در کشور با میانگین ۱۲۰ هزار شغل ایجادشده است.
وی افزود: رشد اقتصادی کشور به کمتر از منفی ۵ رسیده بود که با تلاش دولت در دو سال اخیر این رشد به مثبت ۳ رسید و امیدواریم با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و تدوام جهش اقتصادی این رقم در پایان سال ۹۵ به مثبت ۶ درصد و در خاتمه برنامه ششم توسعه‌ای کشور به مثبت ۸ درصد برسد.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سه استراتژی برای بخش صنعت تعریف کردیم، تصریح کرد: هر سرمایه‌گذار همزمان با ورود سرمایه به کشور باید دانش فنی و تکنولوژی را هم وارد کند و در صادرات محصول شراکت داشته باشد.
ریاحی گفت: در بخش معدن به‌ طور جدی به دنبال جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی هستیم و برای ایجاد صنایع تبدیلی در جهت افزایش ارزش‌افزوده، ارزآوری و اشتغال پایدار، تلاش خواهیم کرد.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: در تجارت به‌ موازات تسهیل تجاری تلاش می‌کنیم در داخل کشور با کاهش مقررات دست‌وپا گیر زمینه‌های الحاق به سازمان تجارت جهانی را ایجاد کنیم.
مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت در ادامه اعلام کرد: اصلاح ساختار وزارتخانه در حال انجام است و بخشی از وظایف و امورات برون‌سپاری خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تمام بازرسی‌های معدنی در کشور به بخش خصوصی واگذارشده است، افزود: خانه صنعت، اتاق بازرگانی و خانه معدن در تمام ارزیابی‌های بخش صنعت، معدن و تجارت دخالت مستقیم دارند.
ریاحی اضافه کرد: دولت به‌طورجدی در تلاش است که در قیمت‌گذاری محصولات به‌جز کالاهای اساسی دخالت نکند و تجربه این‌گونه دخالت‌ها نتیجه عکس داده و مطلوب نیست.
وی گفت: بر اساس گزارش بانک صنعت و معدن مبلغ ۳۹۲ میلیون یورو به واحدهای صنعتی فعال در استان بوشهر تخصیص داده‌شده که تاکنون مبلغ ۴۷میلیون یورو پرداخت و مابقی نیز با توجه به پیشرفت فیزیکی طرح‌ها پرداخت می‌شود.
ریاحی افزود:‌ در حال حاضر مبلغ ۱۷میلیارد ریال از تسهیلات ریالی به استان بوشهر پرداخت‌شده که تا پایان سال به ۴۰میلیارد ریال خواهد رسید.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهار داشت: ازجمله اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت از ایجاد هاپیرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که این واحدها می‌توانند نقش مهمی در کاهش قیمت‌ها و رضایت خریداران ایجاد کنند.
ریاحی در پایان با اشاره به ظرفیت استان در تولید گوجه‌فرنگی بیان کرد: صنایع تبدیلی و تولیدی رب گوجه‌فرنگی در استان باید ایجاد شود و این مهم با انجام رایزنی‌های لازم از طریق مجتمع‌های کشت و صنعت در کشور قابل انجام است.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. جواد۲۰۱۵ گفت:

    والله ما که چیزی ندیدیم؟!؟!کجا استخدامه به ما هم بگین…خخخ

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها