آموزش پرستاری صرفا بایستی از طریق دانشکده ها صورت گیرد/ اولویت اول به کارگیری پرستاران بی کار است

آموزش پرستاری صرفا بایستی از طریق دانشکده ها صورت گیرد/ اولویت اول به کارگیری پرستاران بی کار است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد:
آموزش پرستاری صرفا بایستی از طریق دانشکده ها صورت گیرد/ اولویت اول به کارگیری پرستاران بی کار است
در رابطه با اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی وزارت بهداشت ادعا می کند که در این زمینه بر اساس قانون عمل کرده و کاری بر خلاق چهار چوب و موازین قانونی انجام نمی دهد و از سوی دیگر با توجه به نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی به نیروی پرستاری، اجرای این طرح را بسیار لازم و ضروری می داند.

به گزارش خبر نگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری محمد حسین قربانی با انتقاد از آئین نامه غیر کارشناسانه تربیت پرستار بیمارستانی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پس از جلسه ای که بین هیئت رئیسه سازمان نظام پرستاری و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، آقای دکتر نوبخت ریاست کمیسیون بهداشت نا مه ای مبنی بر لزوم توقف این طرح و انجام کار کارشناسانه برای بررسی ابعاد همه جانبه آن تهیه نمود. چراکه این موضوع از اهمیت خاصی بر خوردار است و برای اینکه بتوانیم معضل کمبود پرستاری را برطرف کنیم بایستی با نگاهی همه جانبه و نیز کارشناسانه به تحلیل و بررسی صحیح موضوع بپردازیم.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در حال حاضر اصلی ترین دغدغه جامعه پرستاری توقف این طرح غیر کارشناسانه است و البته این در خواست کاملا منطقی ای است چرا که به هر حال و در هر شرایطی بایستی تربیت نیروهای پرستاری صرفا از طریق مراکز دانشگاهی و بر اساس نیاز و همچنین با بهره گیری از سابقه طولانی آموزش پرستار آکادمیک صورت پذیرد.
وی در ادامه با اشاره به راهکارهای حل مشکل کمبود پرستار تصریح کرد: جهت حل معضل کمبود نیروهای پرستاری اولویت اول ایجاد شرایط مناسب شغلی و نیز استخدام وجذب نیرو از بین پرستارانی است که در حال حاضر فاقد شغل بوده و البته تعداد قابل توجهی نیز هستند.
قربانی در پایان خاطر نشان کرد:وزارت بهداشت مدعی است که تربیت نیرو توسط بیمارستان ها با توجه به نیاز نیرو و نیز در حد نیرو های بهیار و کمک پرستاری است اما حتی در این صورت هم بیمارستان ها نمی توانند به عنوان تنها مرجع آموزشی فعالیت نمایند. بنابراین لازم می نماید ضمن توقف هر چه سریعتر این طرح با تشکیل کارگروه تخصصی به بررسی کامل و صحیح ابعاد مختلف طرح پرداخته شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها