آرشیو اخبار جذب هیات علمی

اخبار جذب هیات علمی

اعلام شرایط اختصاصی استخدام هیات علمی در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران از استخدام سالانه ۸۰ تا ۱۰۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه خبر داد و گفت: داشتن معدل ۱۵ برای دوره دیپلم و لیسانس، معدل ۱۶ برای دوره کارشناسی ارشد و معدل ۱۷ برای دوره دکتری از مهم‌ترین شرایط اختصاصی دانشگاه تهران برای استخدام اعضای هیات علمی در این دانشگاه است.

دکتر حسین حسینی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این مطلب شرایط و جزئیات استخدام اعضای هیات علمی در دانشگاه تهران را تشریح و اظهار کرد: با توجه به شرایط و موقعیت دانشگاه تهران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور، تعداد تقاضا برای استخدام اعضای هیات علمی در این دانشگاه بسیار بالا است و از طرف دیگر محدودیت‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد. به همین دلیل همواره نگاه دانشگاه در زمینه استخدام اعضای هیات علمی این بوده که افرادی را با سوابق آموزشی و پژوهشی برتر در کشور استخدام کند.
وی در ادامه تصریح کرد: شرایط عمومی استخدام اعضای هیات علمی در دانشگاه تهران، همانند دانشگاه‌های دیگر و همان شرایط اعلام شده از سوی وزارت علوم است، اما در کنار آن دانشگاه تهران یک سری شرایط اختصاصی در این زمینه در نظر گرفته تا بتواند افراد با سابقه برتر آموزشی و پژوهشی را به استخدام دانشگاه در بیاورد.
معاون آموزشی دانشگاه تهران، به شرایط اختصاصی استخدام اعضای هیات علمی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: داشتن معدل ۱۵ برای دوره دیپلم و لیسانس، معدل ۱۶ برای دوره کارشناسی ارشد و ۱۷ برای دوره دکتری از جمله حداقل‌های معدلی و علمی است که اعضای هیات علمی برای استخدام در دانشگاه تهران باید داشته باشند.
دکتر حسینی اظهار کرد: دانشگاه تهران به عنوان یکی از دانشگاه‌های سطح یک کشور این استقلال را دارد به صورت اعلامی یا نانوشته شرایط خاصی را برای استخدام اعضای هیات علمی در نظر بگیرد.
وی با اشاره به فعالیت ۲۲۰۰ اعضای هیات علمی در دانشگاه تهران، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو در این دانشگاه ۱ به ۲۵ است که باید این وضعیت به حالت استاندارد یعنی ۱ به ۱۸ برسد.
معاون آموزشی دانشگاه تهران همچنین یادآور شد: کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در برخی از واحدهایی که ظرفیت پذیرش بالایی دارند و همچنین استخدام اعضای هیات علمی جدید، دو راهکاری است که می‌تواند نسبت استاد به دانشجو را به یک شاخص استاندارد برساند.
دکتر حسینی در پایان از استخدام سالیانه ۸۰ تا ۱۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: فراخوان استخدام امسال اعضای هیات علمی از امروز اول بهمن آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

منبع:خبرگزاری ایسنا


خبر ۳۰ دی ۹۶: اعلام زمان بندی بررسی اعلام نیاز دانشگاه ها به جذب هیات علمی

بررسی و تایید نیاز دانشگاه ها به جذب هیات علمی از امروز ۳۰ دی ماه به مدت ۵ روز (۴ بهمن ۹۶) توسط مرکز امور هیات علمی وزارت علوم انجام می شود .

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی و تایید اعلام نیاز دانشگاه ها به جذب هیات علمی در هجدهمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی (پیمانی و طرح سربازی) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور مربوط به فراخوان بهمن  ۱۳۹۶ از امروز ۳۰ دی ماه به مدت ۵ روز (۴ بهمن ۹۶) توسط مرکز امور هیات علمی وزارت علوم انجام می شود.

بعد از بررسی های صورت گرفته، سهمیه هر دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی، با هماهنگی مرکز امور هیأت علمی تعیین شده و ثبت نام داوطلبان از تاریخ ۱۴ بهمن ماه جاری آغاز می‌شود

خبرگزاری مهر


خبر ۳۰ دی ۹۶ – جزئیات جذب اعضای هیات علمی در بهمن ماه ۹۶ اعلام شد

زمانبندی هجدهمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی (پیمانی و طرح سربازی) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور مربوط به فراخوان بهمن ۱۳۹۶ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرو سیاست های ابلاغی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیأت عالی جذب، برنامه زمانبندی هجدهمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی (پیمانی و طرح سربازی) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور مربوط به فراخوان بهمن ۱۳۹۶ به شرح زیر اعلام می شود.
براساس برنامه زمانبندی اعلام شده، دانشگاه ها تا ۲۸ دی ۹۶ برای اعلام نیاز فرصت دارند.
مرکز امور هیات علمی نیز از ۳۰ دی ۹۶ تا ۴ بهمن ۹۶ به مدت ۵ روز اعلام نیاز دانشگاه ها را تایید خواهد کرد.
۷ بهمن ۹۶ تا ۱۲ بهمن ۹۶ دانشگاه ها نیازهای خود را با تاییدیه مرکز امور هیات علمی تطبیق می دهند.
۱۴ بهمن ۹۶ فراخوان جذب اعضای هیات علمی توسط مرکز جذب وزارت علوم آغاز شده و تا ۲۳ بهمن ۹۶ به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.
فرایند جذب دانشگاه ها از یک اسفند ۹۶ آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت ۹۷ به مدت ۹۰ روز ادامه خواهد داشت.
براساس برنامه زمانبندی شده، از یک خرداد ۹۷ الی ۱۵ تیر ۹۷ به مدت ۴۵ روز بررسی مرکز جذب و طرح در هیات مرکزی توسط مرکز جذب اعضای هیات علمی انجام می شود.
براساس برنامه زمانی اعلام شده دانشگاه ها ملزم هستند، حداکثر تا ۲۵ تیر ۹۷ نتیجه نهایی را به متقاضی اعلام کنند.

ردیف اقدام کننده اقدام تاریخ شروع تاریخ خاتمه بازه زمانی
۱ دانشگاه اعلام نیاز ۱۶ دی ۹۶ ۲۸ دی ۹۶ ۱۲ روز
۲ مرکز امور هیات علمی تاییدیه اعلام نیاز دانشگاه ۳۰ دی ۹۶ ۴ بهمن ۹۶ ۵ روز
۳ دانشگاه تطبیق نیاز با تاییدیه مرکز امور هیات علمی ۷ بهمن ۹۶ ۱۲ بهمن ۹۶ ۶ روز
۴ مرکز جذب اعضای هیات علمی فراخوان ۱۴ بهمن۹۶ ۲۳ بهمن ۹۶ ۱۰ روز
۵ دانشگاه فرآیند جذب دانشگاه یک اسفند ۹۶ ۳۱ اردیبهشت ۹۷ ۹۰ روز
۶ مرکز جذب اعضای هیات علمی بررسی مرکز جذب و طرح در هیات مرکزی یک خرداد ۹۷ ۱۵ تیر ۹۷ ۴۵ روز
۷ دانشگاه اعلام نتیجه نهایی توسط دانشگاه به متقاضی ـــــــــــــــــــــ حداکثر تا ۲۵تیر ۹۷ ــــــــــــ

منبع:خبرگزاری مهر


۲۰ دی ۹۶ – کاهش اعضای هیئت علمی حق التدریس

جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برگزار و بر کاهش اعضای هیئت علمی حق التدریس تاکید شد.
به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه کی‌نژاد ضمن تأکید بر لزوم ارائه راهکار برای تسریع در روند جذب گفت: یکی از این راهکارها باید معطوف به کاهش اعضای هیئت علمی حق‌التدریس باشد.
وی افزود: مورد مهم دیگر اجتناب از حضور دانشجویان دکترا به عنوان استاد در کلاس‌های مقطع دکتراست.
رئیس هیئت عالی جذب با اشاره به برخی مشکلات ناشی از گسترش بدون ضابطه دانشگاه‌ها در کشور گفت: با توجه به محدودیت منابع و کاهش جمعیت دانشجو باید در این زمینه دقت لازم صورت پذیرد.
همچنین اعضای هیئت عالی جذب با توجه به مشکلات پیش‌آمده در مسیر انتقال اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به دانشگاه هم‌طراز، خواستار تسهیل و تسریع در روند انتقال این افراد شدند.
در ادامه جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، گزارش طرح توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور توسط معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی» در دانشگاه‌های ارائه شد.
در این گزارش با اشاره به برخی سرفصل‌های آموزشی در این دوره‌ها مانند اندیشه سیاسی اسلام، تحکیم خانواده و… آماری از حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها ارائه شد.
در ادامه این گزارش با اشاره به نقش این طرح، در افزایش تعاملات و هم‌افزایی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از طریق راه‌اندازی هیئت‌های مذهبی و کانون‌های علمی بر استفاده از این ظرفیت در تحکیم آزاداندیشی در میان اعضای هیئت‌های علمی تأکید شده است.
در بخش دیگر گزارش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی»در دانشگاه‌ها پیرامون طرح توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، برگزاری اردوهای علمی، تقویت ارتباطات خانوادگی میان اساتید دانشگاه‌ها و… از دیگر ثمرات این طرح برشمرده شده است.
پس از ارائه این گزارش، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: سنجش دقیق از اثرگذاری این طرح در ابعاد مختلف، نقش مهم این طرح در حل مشکلات مختلف اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، استفاده از فضای مجازی در این زمینه، اجرای سریع‌تر بخش اول مهارتی این طرح در دانشگاه‌ها که در این زمینه تأخیر دارند و ارائه اسناد مهم حوزه علم و فناوری مانند نقشه جامع علمی کشورو نیز سند دانشگاه اسلامی.
دستور بعدی جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، موضوع “ساماندهی نحوه جذب اساتید معارف” بود، که معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در دانشگاه‌ها گزارشی از مشکلات و مسائل پیش رو در این زمینه ارائه کرد.
براساس این گزارش، پس از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که اهم آن به شرح ذیل است: سطح‌بندی در ارائه سرفصل‌های این دروس معارف اسلامی، تربیت استاد متخصص برای تدریس، تلاش برای پاسخگویی به شبهات، مسئله محور بودن تدریس در این دروس و ضرورت افزایش ردیف استخدامی برای این گروه و استفاده از اساتید توانمند در قالب حق التدریس تا رفع مشکل ردیف‌های استخدامی.
دستور پایانی جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی “مشکلات پیش رو در زمینه اعضای هیئت علمی حق‌التدریس در دانشگاه‌ها” بود، که دکتر امید سرپرست دانشگاه علمی کاربردی در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد و در پایان مقرر شد دستگاه‌ها بر اساس مصوبات هیأت عالی جذب نسبت به ارزیابی علمی و عمومی این اساتید اقدام کرده و گزارش آن را به هیئت عالی جذب ارائه کنند.

منبع : خبرگزاری فارس


۳ دی ۹۶ – میزان جذب زنان در هیات علمی دانشگاه ها

خبرگزاری مهر : رئیس مرکز جذب وزارت علوم گفت: ۳۷ درصد هیات علمی دانشگاه ها را اساتید زن تشکیل می دهند و در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ زن به عنوان هیات علمی در دانشگاه ها مشغول فعالیت هستند.
محمدرضا رضوان طلب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار اساتید زن در دانشگاه ها گفت: براساس آمار، از سال ۸۳ تاکنون تقریبا ۶۳ درصد از اساتیدی که از مرکز جذب وزارت علوم تاییدیه دریافت کرده اند، هیات علمی مرد و ۳۷ درصد هیات علمی زن بودند.
وی تصریح کرد: آمار اساتید زن بسیار روبه رشد و رضایت بخش است و در این مدت ۶ هزار و ۵۰۰ نفر زن به عضویت هیات علمی دانشگاه ها درآمده اند.
رئیس مرکز جذب وزارت علوم تاکید کرد: مرکز جذب به هیچ عنوان حضور زنان به عنوان اساتید را محدود نکرده، و علاقمندیم خانم ها حضور پر رنگی در دانشگاه ها به عنوان هیات علمی داشته باشند و مرکز جذب همیشه به تقاضای زنان برای هیات علمی نظر مثبت می دهد.
رضوان طلب افزود: افزایش حضور زنان به عنوان هیات علمی مرهون تقاضا است.


خبر ۱۵ آبان ۹۶ – اعلام آخرین تغییرات آیین‌نامه جذب هیات علمی

دکتر محمدرضا رضوان‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به این سوال که نیاز سالیانه کشور برای جذب اعضای هیان علمی به چه میزان است، با تاکید بر اینکه نیاز کشور در این حوزه بسیار زیاد است، گفت: بر اساس آمارهای جهانی متوسط نسبت استاد به دانشجو یک به ۱۳ است و این میزان در کشور در خوش بینانه‌ترین وضعیت یک به ۲۳ است.

مشاهده کامل متن


خبر ۸ ابان ۹۶ – آخرین وضعیت جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

خبرگزاری مهر : هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی آخرین وضعیت جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، براساس آمار ارائه شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی ۲۷۲۵۰ نفر عضو هیات علمی در این دانشگاه اشتغال دارند، که از این تعداد ۲۵۸۴۳ نفر به صورت تمام وقت و ۱۴۰۷ نفر به صورت نیمه وقت در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار هستند.
از این تعداد ۱۳۱ نفر مربی آموزشیار، ۶۹۰۱ نفر مربی تمام وقت، ۳۶ نفر مربی نیمه وقت و ۳۳۷۰ نفر بورسیه تمام وقت هستند و ۲۴۰۵ نفر هم مأمور به تحصیل تمام وقت می‌باشند.
همچنین ۲۶۴ نفر در قالب طرح خدمت تمام وقت، ۱۱۰۰۷ نفر استادیار تمام وقت، ۴۴۲ نفر استادیار نیمه وقت، ۱۳۱۸ نفر دانشیار تمام وقت و ۴۵۱ نفر دانشیار نیمه وقت هستند و ۴۴۷ نفر استاد تمام وقت و ۴۷۸ استاد تمام نیمه وقت در دانشگاه آزاد اسلامی به کار اشتغال دارند.
در بخش دیگری از گزارش دانشگاه آزاد اسلامی و در تشریح روند جذب اعضای هیات علمی در این دانشگاه در طی ۱۰ سال گذشته، با اشاره به جذب ۱۴۱۲۶ نفر به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۰ سال اخیر، جذب ۲۴۱۹ نفر در سال ۱۳۸۶، ۲۳۶۲ نفر در سال ۱۳۸۷، ۱۵۳۴ نفر در سال ۱۳۸۸، ۸۴۶ نفر در سال ۱۳۸۹ و ۸۹۲ نفر در سال ۱۳۹۰ نیز مورد اشاره قرار گرفته است.
همچنین بر اساس این گزارش ۷۶۶ نفر در سال ۱۳۹۱، ۶۳۴ نفر در سال ۱۳۹۲، ۷۷۱ نفر در سال ۱۳۹۳، ۱۸۹۰ نفر در سال ۱۳۹۴، ۱۷۳۳ نفر در سال ۱۳۹۵ و ۲۷۹ نفر در سال ۱۳۹۶ نیز به عنوان هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار شده اند.
در بخش مربوط به ارتقاء وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۰ سال اخیر ارتقاء وضعیت ۲ مربی، ۲۰۳ استادیار و ۱۳ دانشیار در سال ۱۳۸۵، ۴ مربی، ۳۲۴ استادیار، ۳۳ دانشیار و ۴ استاد در سال ۱۳۸۶، ۲ مربی، ۱۳۸۹ استادیار، ۳۲ دانشیار و ۳ استاد در سال ۱۳۸۷ مورد اشاره قرار گرفته است.
در همین بخش و در تشریح ارتقاء وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارتقاء وضعیت ۱ مربی، ۵۷۳ استادیار، ۵۲ دانشیار و ۴ استاد در سال ۱۳۸۸، ارتقاء وضعیت ۳ مربی، ۴۵۷ استادیار، ۷۰ دانشیار و ۱۲ استاد در سال ۱۳۸۹، ۲ مربی، ۷۵۳ استادیار، ۱۶۷ دانشیار و ۱۰ استاد در سال ۱۳۹۰ نیز مورد اشاره قرار گرفته است.
در ادامه این گزارش و در بخش مربوط به ارتقاء وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعضای هیات علمی ارتقاء یافته در سال ۱۳۹۱ به ترتیب ۸ مربی، ۶۷۲ استادیار، ۱۴۱ دانشیار و ۱۰ استاد ارتقاء یافته‌اند و در سال ۱۳۹۲ نیز این آمار ۶ مربی، ۴۹۶ استادیار، ۲۷ دانشیار و ۱ استاد و در سال ۱۳۹۳، ۱۶ مربی، ۱۰۹۶ استادیار، ۱۱۳۵ دانشیار و ۲۰ استاد بوده‌اند.
همچنین در سال ۱۳۹۴، ۱۰ مربی، ۱۰۷۸ استادیار، ۲۵۸ دانشیارو ۵۵ استاد و در سال ۱۳۹۵ نیز ۹ مربی، ۹۹۶ استادیار، ۳۴۱ دانشیار و ۴۱ استاد و در سال ۱۳۹۶ تا کنون ۲ مربی، ۳۵۲ استادیار، ۹۶ دانشیار و ۱۲ استاد موفق به ارتقاء وضعیت شده‌اند و جمعاً در ۱۰ سال اخیر ۸۹۵۸ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارتقاء وضعیت یافته‌اند.
در بخش مربوط به درخواست تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بعد از صدور بخشنامه مورخ ۱۵ تیر ۹۵ موارد ذیل مورد اشاره قرار گرفته است:
۴۳۲۱ درخواست در سامانه تبدیل وضعیت ثبت شده که از این تعداد ۱۲۳۶درخواست ایجاد شده و ۱۲۳۲ درخواست نیز کارگزینی واحد دانشگاهی مربوطه در دست بررسی است و ۸۴ درخواست نیز توسط معاون آموزشی واحد دانشگاهی مربوطه در دست بررسی است.
همچنین ۹۹۱ درخواست در هیات اجرایی جذب استان جهت بررسی صلاحیت عمومی در حال بررسی است و ۷۷۸ درخواست نیز جهت صدور حکم تبدیل وضعیت به سازمان مرکزی ارسال شده و ۳۹۳ حکم نیز توسط سازمان مرکزی به منظور تبدیل وضعیت صادر شده است.
بنا بر گزارش دانشگاه آزاد اسلامی و در بخش مربوط به صدور کد شناسه تدریس اعضای هیات علمی و مدرسان حق‌التدریس آمار ذیل ارائه شده است:
۲۶۳۱۵ درخواست جهت اخذ کد شناسه تدریس برای تدریس تمام وقت و نیمه وقت و ۶۳۸۸۴ درخواست جهت اخذ کد شناسه حق‌التدریس ثبت شده که ۲۳۲ درخواست تمام وقت و نیمه وقت و ۱۸۷۶ درخواست اخذ کد شناسه حق‌التدریس در واحد دانشگاهی مربوطه در حال بررسی است.
همچنین ۵۳۲ درخواست اخذ کد شناسه تمام وقت و نیمه وقت و ۴۸۷۴ درخواست کد شناسه حق‌التدریس به علت نقص مدارک به متقاضی برگشت داده شده و ۳ درخواست اخذ کد شناسه تدریس تمام وقت و نیمه وقت و ۱۷۱ درخواست اخذ کد شناسه حق‌التدریس در سازمان مرکزی در دست بررسی است و جمعاً ۲۵۵۴۸ کد شناسه برای تدریس تمام وقت و نیمه وقت و ۵۶۹۶۳ کد تدریس حق‌التدریس صادر شده است.
گزارش دانشگاه آزاد اسلامی و در بخش مربوط به تعداد اعضای هیات علمی مورد نیاز و افراد ثبت نام کرده آمار ذیل ارائه شده است: در گروه‌های غیر معارف اسلامی ۱۲۸۴ نفر مورد نیاز است که ۵۰۰۶ نفر ثبت نام کرده‌اند و در گروه معارف اسلامی هم ۴۳ نفر مورد نیاز است که ۲۴۴ نفر ثبت نام کرده‌اند و ۱۳۲۷ رشته توسط واحدها و مراکز آموزشی نیازمند جذب اعلام شده‌اند.


فرصت مجدد برای متقاضیان هیأت علمی که در دانشگاهها جذب نشدند

متقاضیان جذب هیات علمی که دارای شرایط لازم بوده ولی توسط دانشگاه ها پذیرش نشده اند درخواست خود را در فرم سایت دبیرخانه هیات عالی جذب ثبت کنند تا مجدد تقاضای آنها بررسی شود.

محمد علی کی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد:  متقاضیان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها که دارای مدرک دکتری بوده و همچنین در فراخوان های جذب هیات علمی وزارت علوم شرکت کرده و دارای مصوبات هیات عالی جذب از جمله سن، معدل و دانشگاه معتبر هستند ولی توسط دانشگاه ها جذب نشده اند، می توانند به سایت دبیرخانه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی مراجعه کرده و فرمی که در این سایت قرار داده شده را تکمیل کنند تا در خواست آنها بررسی شود.

وی ادامه داد: همچنین بورسیه هایی که ضوابط مصوب هیات عالی جذب را داشته یعنی در فراخوان جذب شرکت کرده، معدل لیسانس آنها مطابق فراخوان ۱۴ بوده، معدل کارشناسی ارشد آنها ۱۷ و مدرک دکتری آنها از دانشگاه معتبر بوده نیز می توانند به سایت دبیرخانه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی مراجعه کرده و فرمی که در این سایت قرار داده شده را تکمیل کنند تا در خواست آنها بررسی شود.

وی با بیان اینکه درخواست متقاضیانی که دارای شرایط اعلام شده نباشند بررسی نمی شود ادامه داد: این افراد در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند پس از بررسی براساس نیاز آمایش به دانشگاه ها معرفی می شوند.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: درصورتی که دانشگاه‌ها براساس نیاز آمایش درپذیرش این افراد مقاومت کنند در فراخوان شهریورماه سال جاری که پیش رو قرار دارد، اسم این دانشگاه ها از پذیرش نیرو حذف می شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر فراخوان های سال ۹۵ در دست اجرا است متقاضیان شامل افرادی می شوند که در فراخوان های قبل از شهریور ۹۵ شرکت کرده اند.

کی نژاد افزود: با توجه به اینکه مجلس اعتبار حذف شده دو سال قبل مربوط به جذب اعضای هیات علمی را احیا کرده  و دولت نیز برای آن ردیفی اختصاص داده دانشگاه ها نباید از نظر جذب مشکل داشته باشند.


۱۷ تیر ۹۶ – جذب ۵۸ هزار هیأت علمی در دانشگاه‌های کشور

خبرگزاری فارس : رئیس هیأت جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: طرح آمایش جذب هیأت علمی و نقشه جامع علمی کشور به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید و مسیر حرکت را برای ارتقای آموزش کلان کشور و جذب نیروهای توانمند در عرصه آموزش فراهم کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدعلی کی‌نژاد عصر امروز در همایش منطقه‌ای هیأت‌های اجرایی جذب استان‌های اردبیل، ارومیه، تبریز که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: طرح آمایش جذب هیأت علمی و نقشه جامع کشور به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید و مسیر حرکت را برای ارتقای آموزش کلان کشور و جذب نیروهای توانمند در عرصه آموزش را فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: با اقبال و اهمیتی که نظام جمهوری اسلامی ایران و متولیان فرهنگی و آموزشی کشور دارند و با رفع موانع پیش رو، صدور مجوز و تامین اعتبارات مورد نظر برای جذب هیأت علمی مورد نیاز گام‌های مهمی برداشته شده است و در آینده نزدیک این امر محقق می‌شود.
رئیس هیأت جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار ارزشمندی که توسط هیأت‌های جذب مراکز علمی و دانشگاهی صورت گرفته، بکارگیری و جذب ۵۸ هزار نفر از ۹۰ هزار نفر اعضای هیأت علمی موجود در کشور بود که در کل دنیا کم نظیر است و این اتفاق مبارک در جمهوری اسلامی ایران به همت متولیان امر انجام شده است.
کی‌نژاد افزود: بر اساس دستور رئیس جمهور تعاملات بین المللی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و این موضوع قبلا نیز در ستاد نقشه راه کشور به تصویب رسیده بود و این مصوبه می‌تواند راه را برای بهره‌گیری از توان و تعاملات بین‌المللی برای راه اندازی رشته‌های مورد نیاز و رفع نیاز‌های علمی کشور در راه‌اندازی رشته‌های جدید و بین رشته ای را فراهم آورد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: حضور ریاست عالی هیأت جذب شورای انقلاب فرهنگی کشور فرصت مغتنمی را به وجود آورده تا شرایط و وضعیت جذب نیروهای تخصصی و هیأت علمی و موانع به کارگیری نیروها و بستر لازم برای جذب اعضای هیأت علمی موثر در دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
قدرت اخوان‌اکبری افزود: باید تمامی شرایط مناسب برای تربیت فرزندان این مرز و بوم فراهم آید و تلاش دانشگاه‌ها برای ارتقای توان علمی پذیرفته شدگان متمرکز است که این شرایط صرفا با جذب اساتید توانمند و متعهد میسر خواهد شد.


۲ خرداد ۹۶ – جذب ۱۰۰ نفر هیئت علمی در دانشگاه محقق اردبیلی

خبرگزاری تسنیم : رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در سه سال گذشته ۱۰۰ نفر هیئت علمی در دانشگاه محقق اردبیلی جذب شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، گودرز صادقی بعد از ظهر امروز در مراسم جشن هفته خوابگاه‌ها در اردبیل اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توازن در کیفیت و کمیت آموزشی در دانشگاه محقق اردبیلی امری لازم و ضروری است و در این زمینه جذب هیئت‌های علمی می‌تواند نقش بسیار اساسی داشته باشد.
وی افزود: در سه سال گذشته ۱۰۰ نفر هیئت علمی در دانشگاه محقق اردبیلی جذب شده است و خوشبختانه این موضوع سبب شده که فعالیت‌های دانشجویان نسبت به گذشته بیشتر شود، چرا که گستردگی روابط بین دانشجویان و اساتید می‌تواند در رابطه با ارتقای سطح علمی دانشجویان بسیار موثر باشد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها در دانشگاه نیز گفت:با توجه به این که برطرف کردن مطالبات و خواسته‌های دانشجویان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که به دنبال آن هستیم، بنابراین افزایش تعداد خوابگاه‌ها و در اختیار قرار دادن استادسراها به دانشجویان هم‌اکنون در دستور کار قرار داده شده است که از این طریق شاهد جلب راضتی دانشجویان باشیم.
صادقی بیان کرد: موضوعی که دانشگاه‌ها هم‌اکنون به دنبال آن هستند علاوه بر تربیت نیروی کار کیفیت‌بخشی به بخش آموزش است که نیازمند ارائه راهکارهای اساسی است تا از این طریق بتوانیم زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرده و این معضل بزرگ را در استان به حداقل برسانیم.
عباس فنی اصل، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم تصریح کرد: متاسفانه هم‌اکنون با مشکلات مالی در دانشگاه روبرو هستیم که در این زمینه نیازمند همکاری و مشارکت مسئولان هستیم تا بتوانیم از این طریق تا حد امکان مشکلات و موانع را تا حد امکان برطرف کنیم.


۲۶ اردیبهشت ۹۶ – جذب دوهزار عضو هیأت علمی جدید علوم پزشکی تا پایان سال ۹۶

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دریافت مجوز برای پذیرش و جذب دو هزار عضو هیأت علمی جدید در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برای امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آنا از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر باقر لاریجانی ارتقای بدنه هیات علمی دانشگاه‌ها را یکی از الزامات تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اعلام کرد و گفت: «برای رفع بخشی از کمبودهای نظام سلامت در این زمینه، مجوز جذب ۲ هزار عضو هیات علمی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع شد. ارتقای سلامت مردم کشور مستلزم وجود نیروی انسانی متعهد و متخصص در کشور است و همچنین برای ارتقای نظام سلامت ضروری است تا روحیه کارآفرینی نیز در بین دانش‌آموختگان رشته‌های علوم پزشکی تقویت شود.»

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: «برکسی پوشیده نیست که اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با نقش کلیدی که در امر تعلیم و تربیت دانشجویان علوم پزشکی کشور دارند، می‌توانند اثرات بسزایی در ارتقای سلامت کشور در همه عرصه‌ها داشته باشند.»

او بدنه هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی را یکی از سرمایه‌های اصلی نظام سلامت دانست و گفت: «متناسب‌بودن نسبت استاد به دانشجو یکی از شاخص‌هایی است که در همه دنیا برای کارآمدی نظام‌های آموزشی رصد می‌شود و در حوزه آموزش نیز سعی شده است تا این نسبت به سوی استانداردهای جهانی حرکت کند. در سال ۹۵ بیش از ۱۲۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جذب شدند. اما علی‌رغم همه تلاش‌هایی که شده است، باز هم نسبت استاد به دانشجو در علوم پزشکی با حد مطلوب فاصله دارد و این امر در آموزش‌های بالینی که مسلتزم ملاحظات خاصی است، بیشتر مشهود است.»

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: «در برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی یکی از نکاتی که مورد توجه ویژه قرار گرفته است تامین زیرساخت‌های آموزش است، که به بحث تامین و توانمندسازی اعضای هیات علمی برای نظام آموزشی نیز توجه ویژه‌ای شده است.»

او افزود: «تدوین برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و چشم‌انداز تحول در حوزه آموزش، لزوم تقویت بدنه هیات علمی دانشگاه‌ها را حائز اهمیت دو چندان کرده است، چراکه امروز حضور فعال و مستمر اعضای هیات علمی برای اجرای بهینه طرح‌های گسترشی بسیار مهم است.»

لاریجانی گفت: «از ابتدای اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تلاش‌های زیادی برای ارتقای بدنه هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام شده است و باتوجه به وضعیت اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها و مطالعه ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان، نیاز حوزه سلامت به اعضای هیات علمی برآورد شد. با کمبود حدود ۱۰ هزار عضو هیات علمی در نظام سلامت مواجه هستیم. براساس رایزنی با نهادهای ذیربط و برای رفع این کمبودها مجوز جذب ۲۰۰۰ عضو هیات علمی برای سال جاری دریافت شده است.»

او افزود: «همزمان بررسی‌های کارشناسی نیز درباره نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی به جذب عضو هیات علمی به عمل آمد و بر این مبنا ۲۰۰۰ مجوز دریافت شده به صورت عادلانه و برمبنای نیاز بین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور توزیع شد.»


۱۸ اردیبهشت ۹۶ – جذب ۲ هزار عضو هیات علمی جدید در دانشگاه های علوم پزشکی 

خبرگزاری مهر : معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: به منظور رفع بخشی از کمبودهای نظام سلامت در این زمینه، مجوز جذب ۲ هزار عضو هیات علمی در بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور توزیع شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی با اعلام این خبر، ارتقای بدنه هیات علمی دانشگاهها را یکی از الزامات تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برشمرد.
وی گفت: ارتقای سلامت مردم کشور مستلزم وجود نیروی انسانی متعهد و متخصص در کشور است و همچنین برای ارتقای نظام سلامت ضروری است تا روحیه کارآفرینی نیز در بین دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی تقویت شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: برکسی پوشیده نیست که اعضای هیات علمی دانشگاهها با نقش کلیدی که در امر تعلیم و تربیت دانشجویان علوم پزشکی کشور دارند می توانند اثرات بسزایی در ارتقای سلامت کشور در تمامی عرصه ها داشته باشند.
وی بدنه هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی را یکی از سرمایه های اصلی نظام سلامت برشمرد و اظهار داشت: متناسب بودن نسبت استاد به دانشجو یکی از شاخص هایی است که در تمامی دنیا برای کارآمدی نظام های آموزشی رصد می شود و حوزه آموزش نیز سعی شده تا این نسبت به سمت استانداردهای جهانی حرکت کند.
لاریجانی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۲۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور جذب شدند. لیکن علیرغم همه تلاش هایی که شده باز هم نسبت استاد به دانشجو در علوم پزشکی با حد مطلوب فاصله دارد و این امر در آموزش های بالینی که مسلتزم ملاحظات خاصی است، بیشتر مشهود است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی یکی از نکاتی که مورد توجه ویژه قرار گرفته تامین زیرساخت های آموزش است، که به بحث تامین و توانمندسازی اعضای هیات علمی برای نظام آموزشی نیز توجه ویژه ای شده است.
وی تاکید کرد: تدوین برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و چشم انداز تحول در حوزه آموزش لزوم تقویت بدنه هیات علمی دانشگاهها را حائز اهمیت دو چندان کرده؛ چرا که امروز حضور فعال و مستمر اعضای هیات علمی جهت اجرای بهینه طرح های گسترشی بسیار مهم است.
لاریجانی گفت: از ابتدای اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تلاش های زیادی برای ارتقای بدنه هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور انجام و باتوجه به وضعیت اعضای هیات علمی در دانشگاهها و مطالعه ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان نیاز حوزه سلامت به اعضای هیات علمی برآورد شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه با کمبود حدود ۱۰ هزار عضو هیات علمی در نظام سلامت مواجه هستیم اظهار داشت: طبق رایزنی با نهادهای ذیربط و در راستای رفع این کمبودها مجوز جذب ۲۰۰۰ عضو هیات علمی برای سال جاری اخذ شد.
وی افزود: همزمان بررسی های کارشناسی نیز درخصوص نیاز دانشگاههای علوم پزشکی به جذب عضو هیات علمی به عمل آمد و بر این مبنا ۲۰۰۰ مجوز اخذ شده به صورت عادلانه و برمبنای نیاز بین دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور توزیع شد.


۲۶ فروردین ۹۶ – استخدام هیئت علمی در سازمان پژوهش

خبرگزاری مهر: معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تغییر کتاب‌های درسی پایه یازدهم خبر داد و گفت: تعداد ۲۰ عضو هیئت علمی جذب این سازمان می‌شوند.
حسین طلایی زواره در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در تلاشیم تا مجوز استخدام تعداد ۲۰ نفر را برای تکمیل کادر هیئت علمی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی  دریافت کنیم،  طی فراخوانی که  سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی  داد، تعداد ۲۴۷ نفر متقاضی ثبت نام شدند.
وی افزود: این کادر هیئت علمی در گروه های مختلف پژوهشی و درسی سازمان پژوهش و برنامه ریز ی آموزشی جذب خواهند شد.
معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در بخش دیگری از سخنان خود به چاپ و تغییرات کتب درسی اشاره کرد و گفت: چاپ کتاب های درسی از مهرماه سال ۹۵ آغاز شده است و امسال کتاب های درسی پایه یازدهم  در شاخه نظری و فنی و حرفه ای تغییر خواهند کرد و جدید التالیف می شوند.
طلایی زواره تصریح کرد: در گذشته تعداد محدودی از معلم ها درباره ی محتوای کتاب های درسی توضیح و نظر می دادند. اما سامانه ای اعتبار بخشی کتاب های درسی را به صورت سراسری  راه اندازی کردیم و  سرفصل محتوای آموزشی و بخش هایی از کتاب هایی که تولید می شود در سامانه قرار می گیرد، همکاران و معلمان با مراجعه به این سامانه نقطه نظرات را می دهند تا پیش از چاپ کتاب ها اعتبار بخشی آزمایشی شده باشند.


۲۱ فروردین ۹۶ – تمدید مهلت ثبت‌نام جذب هیات علمی در رشته‌های غیر پزشکی دانشگاه آزاد

خبرگزاری فارس: به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه آزاد، مهلت ثبت‌نام برای ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی در رشته‌های غیر پزشکی دانشگاه آزاد تا ۲۰ اردیبهشت ماه تمدید شد.
متقاضیان برای ثبت‌نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد باید به سامانه مرکز جذب این دانشگاه به نشانی http://jazb.iau.ir/ مراجعه کنند.
متقاضیان طی مدت ۱۰ روز پس از تکمیل ثبت نام خود در سامانه جذب هیات علمی دانشگاه آزاد باید برای تشکیل و تکمیل پرونده به دبیرخانه هیات اجرایی جذب استان مربوطه مراجعه کنند.
در صورتی که متقاضیان در زمان مشخص شده به دبیرخانه هیات اجرایی جذب مراجعه نکنند، بررسی فرآیند جذب متقاضی از دستور کار خارج می شود و متقاضی باید مجددا در فراخوان‌های بعدی شرکت کند.


۱۹ فروردین ۹۶ – فردا، آخرین مهلت ثبت نام جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، فردا ( ۲۰فروردین) ماه را آخرین مهلت ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، دکتر وحیدی مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از تمدید مهلت ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی در رشته های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تا تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۶ خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت انجام مراحل جذب براساس مهلت و برنامه ریزی انجام شده داوطلبان باید در مدت زمان مقرر به سامانه جذب هیات علمی به آدرس اینترنتی www. jazb.iau.ir مراجعه و پس از ثبت نام، کدرهگیری خود را دریافت کنند.
وی ادامه داد: در صورتی که متقاضیان در مهلت مقرر مراحل ثبت نام خود را تکمیل نکنند و موفق به دریافت کد رهگیری نشوند، درخواست آنان ناقص بوده و به هیچ وجه مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ثبت نام در فراخوان به منزله قبولی نیست، گفت: صرف ثبت نام در فراخوان هیچ حقی را برای متقاضی ایجاد نمی کند و عضویت در هیات علمی دانشگاه مستلزم تایید صلاحیت های علمی و عمومی در هیات اجرایی جذب استان و طی شدن فرآیند جذب هیات علمی خواهد بود.
وحیدی یادآور شد: متقاضیان پس از نهایی کردن ثبت نام و دریافت کدرهگیری، حداکثر ۱۰ روز فرصت دارند مدارک مورد نیاز و مستندات مربوطه را به دبیرخانه هیات اجرایی جذب استان تحویل دهند. عدم تحویل مدارک و مستندات در مدت زمان مقرر به منزله انصراف از ادامه بررسی پرونده و حذف از سامانه جذب خواهد بود.
مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به کلیه متقاضیان توصیه کرد شرایط و ضوابط ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه‌آزاد اسلامی را به دقت مطالعه و پس از حصول اطمینان از داشتن شرایط، نسبت به درج اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه‌آزاداسلامی، وی با اشاره به در دسترس بودن کلیه اعلام نیازهای واحدهای دانشگاهی در سامانه جذب هیات علمی گفت: مغایرت بین رشته تحصیلی متقاضی و اعلام نیاز واحدهای دانشگاهی به هیچ عنوان مورد تایید نخواهد بود. بنابراین لازم است متقاضیان پس از تطبیق دقیق رشته تخصصی خود با اعلام نیاز واحدهای دانشگاهی نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.


۲۱ اسفند ۹۵ – تمدید ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد تا ۲۰ فروردین

خبرگزاری مهر : مهلت ثبت نام برای فراخوان جذب هیات علمی در رشته های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تا تاریخ ۲۰ فروردین ۹۶ تمدید شد.
به گزارش خبرنگار مهر، متقاضیان برای فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد باید پس از مراجعه به سامانه جذب و ثبت نام در فراخوان طی مدت ۱۰ روز پس از ثبت نام برای تشکیل و تکمیل پرونده به دبیرخانه هیات‌ اجرایی جذب استان مربوط مراجعه کنند.
عدم مراجعه متقاضیان در زمان مشخص شده به دبیرخانه هیات اجرایی جذب، بررسی فرآیند جذب متقاضی از دستور کار خارج می شود و متقاضی باید مجددا در فراخوان‌های بعدی شرکت کند.
طبق اعلام مرکز جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد شرط سنی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد حداکثر ۳۵ سال، دانشجویان دکتری حداکثر ۴۰ سال و برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی حداکثر ۴۵ سال است.


۱۱ اسفند ۹۵ – ۱۳ اسفند؛ آخرین مهلت ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

بازارکار: فرصت ثبت‌نام در چهاردهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور روز جمعه ۱۳ اسفند تمام می‌شود.
ثبت‌نام برای شرکت در چهاردهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که از ۱۳ بهمن آغاز شده بود در روز جمعه ۱۳ اسفند تمام می‌شود.
با توجه به اعلام نشدن فرصت تمدید ثبت‌نام باید همه متقاضیان شرکت در این فراخوان تا تاریخ مذکور ثبت‌نام خود را در این فراخوان نهایی کنند.
همچنین امکان ویرایش اطلاعات کسانی که قبلا ثبت‌نام کرده‌اند تا تاریخ ۱۳ اسفند فراهم است.
ظرفیت جذب هیات علمی در چهاردهمین دوره فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۱۵۰۰ نفر است که ۸۰۰ نفر در بخش علوم بالینی و ۷۰۰ نفر نیز در بخش علوم پایه پذیرفته می‌شوند.


دعوت به همکاری مرکز امور هیئت علمی معاونت آموزشی وزارت بهداشت

با استعانت از درگاه خداوند متعال به اطلاع می رساند، هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی مرکز امور هیئت علمی معاونت آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی چهاردهمین فراخوان جذب و استخدام عضو هیات علمی پیمانی در رشته های علوم پایه و بالینی دانشگاهها / دانشکده‌های علوم پزشکی و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته را برگزار می‌نماید ثبت نام به صورت متمرکز و اینترنتی بوده و ملاک ثبت نام در فراخوان متقاضیان گرفتن کد رهگیری می‌باشد.

مهلت ثبت نام از تاریخ سیزده بهمن ۱۳۹۵ به مدت یک ماه می باشد.

شرایط عمومی

الف) اعتقاد به مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی

ب) تدین به یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی

ج) داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

د) عدم محکومیت به محرومیت از استخدام دولتی و سابقه محکومیت کیفری و جزائی

ه) عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روانگردان

و) انجام خدمت وظیفه عمومی، دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا داشتن معافیت قانونی و یا پایان دوره ضرورت نظام (ویژه آقایان)

ز) تایید صلاحیت های علمی و عمومی داوطلبان در هیات های اجرایی جذب دانشگاه ها و هیات مرکزی جذب وزارت متبوع طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی

شرایط اختصاصی

۱ – دارا بودن دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی (و یا گواهی دوره فلوشیپ) در رشته‌های بالینی و دانشنامه دکترای تخصصیPh.D) و یا مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پایه

۲ – حداکثر سن برای داوطلبین استخدام که مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند ۳۵ سال و برای دارندگان دانشنامه دکتری تخصصی (Ph.D) و دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی و یا دوره فلوشیپ ۴۵ سال است.

تبصره ۱: متقاضیانی که دارای سن بیشتر از ۳۵ سال برای کارشناسان ارشد و ۴۵ سال برای دارندگان دانشنامه تخصصی، فوق تخصصی(ویا فلوشیپ) و دکترای تخصصی (Ph.D)هستند در صورت دارا بودن سوابق آموزشی ، پژوهشی و مدیریتی با تائید هیات ممیزه مرکزی حداکثر تا ۵ سال به سقف سنی آنان افزوده خواهد شد . بنابر این دانشگاه ها می توانند مدارک این متقاضیان را بصورت مشروط بپذیرند.

تبصره ۲: ایثارگران شامل رزمندگان با بیش از ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه ، جانبازان بالای ۲۵ درصد، آزادگان بالای ۳ سال اسارت ، همسران و فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد ، همسران و فرزندان شهدا و آزادگان با بیش از ۳ سال اسارت مشمول محدودیت سنی نمی‌باشند.

تبصره۳: کارشناسان ارشدی که در استخدام دانشگاهها هستند تنها درصورت باقی‌ماندن حداقل ۱۵سال از سنوات خدمت می توانند در فراخوان جذب هیات علمی در مرتبه مربی شرکت نمایند.

۳- شرکت افراد مشغول به تحصیل در فراخوان ممنوع می‌باشد و این دسته از افراد می‌توانند پس از فراغت از تحصیل و اخذ مدرک دانشگاهی بالاتر و انجام یک سال از تعهدات در فراخوان‌های آتی شرکت نمایند.

تبصره: چنانچه متقاضیان در زمان انجام مراحل جذب در آزمونPh.D  یا فوق تخصص و یا فلوشیپ پذیرفته شوند نیز مشمول این بند بوده و پرونده آنها از دستور کار جذب خارج خواهد شد.

۴ – شرکت متعهدین خدمت به دانشگاهها بصورت آموزشی و پژوهشی، پس از گذراندن یکسال از خدمات از آخرین مقطع تحصیلی، در آزمون فراخوان همان دانشگاه بلامانع است. شرکت در فراخوان سایر دانشگاهها به غیر از دانشگاه محل تعهد یا خدمت با موافقت کتبی موسسه مبداء ممکن خواهد بود.

تبصره ۴-۱) کارشناسان ارشدی که بنا به نیاز دانشگاه بصورت کتبی، تعهدات خود را بصورت غیر هیئت علمی می‌گذرانند نیز پس از یکسال از انجام خدمات می‌توانند در فراخوان دانشگاه محل تعهد شرکت نمایند.

تبصره۴-۲) شرکت در فراخوان برای مشمولین قانون نحوه تامین هیات علمی، بعد از گذشت دوره ضرورت و تعهدات میسر می‌باشد.

تبصره ۴ -۳) متعهدین خدمت درمانی پس از یکسال از  انجام تعهدات در قالب درمانی تنها در صورت تائید کمیسیون مشترک درمان و آموزش وزارت متبوع به صورت مکتوب مبنی بر انجام مابقی تعهدات به صورت هیات علمی می‌توانند در فراخوان دانشگاه محل تعهد و در صورت موافقت کتبی دانشگاه مبدا در فراخوان سایر دانشگاهها شرکت نمایند.

تبصره ۴ -۴) دارندگان مدرک قبولی دانشنامه فوق تخصصی که تعهدات فوق تخصص را به صورت درمانی یا هیات علمی میگذرانند تنها می‌توانند در فراخوان دانشگاه محل تعهد خود شرکت نمایند. این متقاضیان پس از شروع تعهدات می‌توانند در فراخوان دانشگاه محل تعهد شرکت نموده و تنها در صورت باقی ماندن حداکثر ۶ ماه از تعهدات و با تایید کتبی دانشگاه مبداء در فراخوان سایر دانشگاهها نیز شرکت نمایند.

تبصره ۴-۵) دانش آموختگان دانشگاههای وزارت علوم در صورت داشتن تعهد به کشور در صورت تمایل به شرکت در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور نیز تابع این بند می‌باشند.

تبصره۴-۶) مستخدمین کشوری از انجام یکسال از تعهدات برای شرکت در فراخوان همان دانشگاه مستثنی هستند، مستخدمین رشته‌های بالینی جهت شرکت در فراخوان جذب هیئت علمی می‌بایست موافقت کمیسیون مشترک آموزش و درمان وزارت متبوع مبنی بر انجام تعهدات بصورت هیئت علمی را اخذ نمایند تا بتوانند در فراخوان دانشگاه محل خدمت شرکت نمایند و درصورت درخواست شرکت در فراخوان سایر دانشگاهها موافقت مکتوب دانشگاهی که مستخدم آن هستند ضروری است.

۵- عنوان رشته متقاضی می بایست با عنوان رشته درج شده در فراخوان دقیقا مطابقت داشته باشد و پذیرش مدارک مشابه ممنوع می‌باشد .

۶- بر اساس مصوبات هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، نخبگان می توانند جهت شرکت در فراخوان ۴ انتخاب داشته باشند که می بایست دو انتخاب آموزشی و دو انتخاب پژوهشی باشد. واجدین شرایط نخبگی با امتیاز ویژه در فرآیند پذیرش هیات علمی دانشگاهها دارای اولویت می‌باشند مشروط بر آنکه گواهی نخبگی را در زمان شرکت در فراخوان ارائه نمایند.

۷- ایثارگران موضوع بند (ز) ماده ۴۴ برنامه پنجم توسعه از اولویت جذب برخوردارند.

۸- در هر دانشگاه/ دانشکده در شرایط مساوی، اولویت استخدام با متقاضیان بومی می‌باشد.

۹- دارندگان مدرک کارشناسی ارشدیا سطح ۳ حوزوی در گروه معارف اسلامی تنها در صورت دارا بودن حداقل ۳ سال سابقه تدریس می توانند در فراخوان دانشگاههای علوم پزشکی کشور شرکت نمایند

۱۰- متقاضیانی که از طریق آموزش از راه دور (دوره های مجازی) و یا دوره‌ های غیرحضوری تحصیلات خود را به پایان رسانیده اند نمی توانند در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور شرکت نمایند.

۱۱- اعضای هیات علمی رسمی و پیمانی دانشگاههای وزارتین علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی در صورت استعفای پذیرفته شده می توانند در فراخوان دانشگاههای علوم پزشکی کشور شرکت نمایند.

تبصره: اعضای هیات علمی پیمانی دانشگاههای وزارتین علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی تنها در صورت گذراندن حداقل ۵ سال از خدمت خود در صورت تمایل می توانند در فراخوان دانشگاههای علوم پزشکی کشور شرکت نمایند. بدیهی است استخدام جدید آنان نیز به صورت پیمانی خواهد بود.

۱۲- متقاضیانی که بورسیه دانشگاه خاصی هستند تنها در صورت انتقال تعهدات بورس به دانشگاه دیگر می‌توانند در فراخوان آن دانشگاه شرکت نمایند، در غیر این صورت تنها می‌توانند در فراخوان دانشگاه محل تعهد بورسیه شرکت نمایند.

۱۳- متقاضیان دارنده مدرک تحصیلی بالاتر از رشته و مقطع اعلام شده در فراخوان ، حق شرکت در فراخوان اعلام شده در مقطع پایین تر را ندارند.

  • دانش‌آموختگان رشته‌های مامایی، بهداشت باروری و پرستاری تنها به صورت بالینی جذب دانشگاههای علوم پزشکی خواهند شد.
  • دانش آموختگان رشته های طب هوا فضا – طب ورزشی – طب کار و پزشکی اجتماعی پس از فراغت از تحصیل می‌توانند در فراخوان شرکت نمایند.
  • دانش آموختگان رشته پزشکی قانونی به شرط  ارایه عدم نیاز سازمان پزشکی قانونی می‌توانند در فراخوان شرکت نمایند.

چنانچه در هر یک از مراحل پذیرش یا پس از آن خلاف اطلاعات اعلام شده توسط متقاضی محرز شود، مراحل طی شده کان لم یکن تلقی شده و در صورت صدور حکم استخدامی حکم صادره لغو و بلا اثر می گردد .

شرکت در فراخوان دو دانشگاه مجاز خواهد بود، لیکن داوطلب فقط می تواند یکی از دانشگاهها را دانشگاه مادر (تهران– ایران- شهید بهشتی – شیراز- اصفهان – تبریز- مشهد – کرمان و اهواز ) انتخاب نماید.

تبصره: درصورت انتخاب دو دانشگاه اولویت با انتخاب اول خواهد بود .

تذکر بسیار مهم

استخدام اعضای هیات علمی دردانشگاهها:

۱- منوط به داشتن ردیف و مجوزهای استخدامی توسط دانشگاههای ذیربط خواهد بود.

۲- استخدام اعضای هیات علمی در مرتبه استادیار و بالاتر به صورت تمام وقت جغرافیایی و در مرتبه مربی به صورت تمام وقت می باشد.

جهت تکمیل فرم دعوت به همکاری اینجا کلیک کنید


۱۱ اسفند ۹۵ – اولویت فرزندان شاهد و ایثارگر برای جذب در هیات علمی دانشگاه آزاد 

خبرگزاری ایسنا : رییس دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار از اولویت فرزندان شاهد و ایثارگر برای جذب در هیات علمی این دانشگاه خبرداد.
به گزارش ایسنا، دکتر میرزاده در نخستین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار که به مناسبت سی امین سالگرد اجرای طرح شاهد با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، انصاری قائم مقام بنیاد شهید و جمعی از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه تهران برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی که از مهم‌ترین دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، بستری برای خدمتگزاری به خانواده شاهد و ایثارگر است، خدای را سپاسگزاریم.
دکتر میرزاده ضمن ارائه گزارشی از تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ۷۰درصد از جامعه شاهد و ایثارگر کل کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیلند و به عبارت دیگر حدود ۱۵ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را این عزیزان تشکیل می دهند.
وی افزود: تعداد کارکنان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی ٢هزار و ۵٢٩ نفر و تعداد اعضای هیات علمی شاهد و ایثارگر این دانشگاه ۵۴٧ نفر است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فرزندان شاهد و ایثارگر برای جذب هیات علمی در این دانشگاه در اولویت هستند،گفت: فرزندان خانواده شاهد و ایثارگر می توانند تا ۲۰ اسفندماه در سامانه جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کنند، همچنین علاقه مندان درصورتیکه تا این تاریخ نتوانستند ثبت نام بعمل آورند می توانند رزومه خود را به سازمان مرکزی معاون آموزشی دانشگاه ارسال کنند.
تدفین٢۴٠تن از شهدای گمنام در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی
دکتر میرزاده با بیان اینکه ٢۴٠تن از شهدای گمنام در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تدفین شده اند،گفت: تا کنون ۵۴ یادمان شهدا در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی احداث شده است که تا پایان سال آینده این تعداد به ٨٧بنا خواهد رسید.
وی به همکاری خوب میان دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از جامعه هدف الف که تعداد ١١٨هزار نفر را شامل میشود هیچگونه شهریه ای دریافت نمی کند و همچنین جامعه هدف ب که شامل١٠٠هزار نفر از خانواده شاهد و ایثارگر است از تخفیفات شهریه ویژه ای برخوردار هستند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به دیگر اقدامات و خدمات این دانشگاه به خانواده شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: ابلاغ بخشنامه تقویت بنیه علمی، بخشنامه جشنواره ورزشی، اعمال سهمیه جذب دانشجویان ممتاز و …از دیگر برنامه ها و خدمات این دانشگاه به دانشجویان شاهد و ایثارگر است.
دکتر میرزاده در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار فقید دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: آیت الله هاشمی توجه خاصی به خانواده شاهد و ایثارگر داشتند و بستری را برای خدمتگزاری به این عزیزان فراهم کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه این مراسم که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و بنیاد شهید و با حضور طباطبایی مدیر کل امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، لوح و هدایای به برترین های نخستین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار اهدا شد.


۳ اسفند ۹۵ – شرکت متقاضیان مشمول نظام وظیفه در فراخوان جذب هیات علمی 

خبرگزاری مهر : هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای استفاده از همه ظرفیت های علمی کشور، بر لزوم شرکت متقاضیان مشمول نظام وظیفه در فراخوان جذب هیات علمی تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۸۵ هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست  محمد علی کی نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
محمد علی کی نژاد گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در جلسات هیات اجرایی جذب از افرادی که حکم آنان تمدید شده و یا به عنوان عضو هیات اجرایی یا کارگروه بررسی صلاحیت عمومی از هیأت عالی حکم دریافت کرده‌اند، دعوت کنند.
سپس اعضای هیات عالی جذب با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های علمی کشور بر لزوم شرکت افرادی که خواهان گذارندن دوره سربازی خود به عنوان هیات علمی هستند، در فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تاکید کردند.
در ادامه جلسه، رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیحاتی پیرامون محدودیت ‌های موجود در این وزارتخانه در مسیر جذب راتبه (بورسیه) در مناطق محروم ارائه داد.
سپس اعضای هیات عالی جذب مقرر کردند، تعداد اعضای هیات اجرایی جذب دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به دلیل حجم بالای پرونده‌های متقاضیان جذب افزایش پیدا کند.
همچنین اعضای هیات عالی جذب مقرر کردند، در مواردی که معاون آموزشی دانشگاه نتواند در هیات اجرایی جذب دانشگاه یا مرکز آموزش عالی عضویت یابد؛ معاون پژوهشی آن دانشگاه یا مرکز آموزش عالی می تواند پس از تأیید هیات عالی جذب به عضویت هیات اجرایی جذب در آید.
در پایان جلسه صلاحیت اعضای هیات‌های اجرایی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی دانشگاه‌ صنعت نفت، دانشگاه‌ هنر اسلامی تبریز، دانشگاه‌ رازی، دانشگاه‌ صنعتی جندی شاپور، دانشگاه‌ صنعتی شاهرود، دانشگاه‌ صنعتی شیراز، دانشگاه‌ بجنورد، دانشگاه‌ شاهد، دانشگاه‌ کاشان، دانشگاه‌ یاسوج، دانشگاه‌ کوثر، دانشگاه‌ علوم پایه دامغان، دانشگاه‌ تربیت دبیر شهید رجائی و مجتمع آموزش عالی اسفراین توسط اعضای هیات عالی جذب تائید شد.
همچنین اعضای هیات‌های اجرایی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه پیام نور، مشترک پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و هوافضا، دانشگاه آزاد اسلامی همدان، گلستان، دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه علوم پزشکی شاهد، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهرم نیز توسط اعضای هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تأیید صلاحیت شدند.


۱۰ بهمن ۹۵ – آمادگی سازمان مدیریت برای صدور مجوز استخدام اعضای هیات علمی

خبرگزاری مهر : نماینده سازمان مدیریت، اعلام آمادگی این سازمان را برای صدور مجوز استخدام اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بر اساس مصوبات هیات عالی جذب و شورای عالی اداری اعلام کرد .
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۴۸ هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
در ابتدای این جلسه رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از وضعیت فراخوان، جذب و بازنشستگی اعضای هیات علمی در این وزارتخانه ارائه کرد.
سپس نماینده سازمان مدیریت، ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای صدور مجوز استخدام اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بر اساس مصوبات هیات عالی جذب و شورای عالی اداری گفت: این مجوزها در اسرع وقت صادر خواهد شد.
در ادامه جلسه، سعدان زکایی رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی با اشاره به عدم تخصیص ردیف استخدامی به این وزارتخانه، لزوم توجه به این موضوع برای حل مشکل افراد متقاضی را مورد تأکید قرار داد.
سپس معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ توضیحاتی پیرامون توافقات صورت گرفته میان این وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه پیرامون سند توسعه نیروی انسانی و حل مشکل استخدامی کارکنان غیر هیات علمی این وزارتخانه ارائه کرد.
در ادامه جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی؛ دکتر کی نژاد، ضمن تأکید بر حل مشکل تخصیص ردیف متمرکز استخدامی، نیاز به الگوی مدون در جذب نیروی انسانی با توجه به نوع دانشگاه و مرکز آموزشی و ضوابط آمایش آموزش عالی را مورد تأکید قرارداد.
سپس رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توضیحاتی پیرامون جایابی و جذب تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان راتبه (بورسیه) ارائه کرد.
در پایان جلسه تعدادی از اعضای هیات‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه‌های صنعت نفت، آیت ا… بروجردی، کشاورزی و منابع طبیعی ورامین، اراک، گیلان، علم و فناوری مازندران، علوم پزشکی شاهرود، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، فرهنگستان علوم، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، فرهنگستان هنر، فرهنگستان علوم پزشکی و موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی تأیید صلاحیت شدند


۹ بهمن ۹۵ – آیین نامه استخدام اعضای هیات علمی موسسات غیردولتی تدوین شد 

خبرگزاری مهر: مشاور وزیر علوم گفت: اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی، پیشنهادات خود درباره آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی این موسسات را به وزارت علوم ارایه داد.
عبدالرضا باقری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی و غیردولتی چون تابع ضوابط خود هستند، ضوابط و آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی موسسات دولتی را ندارند و مصوبه هیات امنا درباره آیین نامه استخدامی، به صورت یکنواخت برای این دانشگاه ها اعمال می شود.
وی افزود: اکنون اتحادیه دانشگاه های غیردولتی، آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی این موسسات و دانشگاه ها را به مرکز هیات امنا و هیات های ممیزه مرکزی وزارت علوم ارایه داده و با همکاری این اتحادیه، آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی ویژه این دانشگاه ها تنظیم شده و بررسی آن بزودی آغاز خواهد شد.
رییس مرکز هیات امنا و هیات های ممیزه مرکزی وزارت علوم افزود: این آیین نامه در اولین فرصت در دستور کار هیات امنای موسسات قرار خواهد گرفت.


۲۹ دی ۹۵ – آغاز ثبت‌نام امریه خدمت سربازی در مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم

خبرگزاری آنا: مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آغاز ثبت‌نام متقاضیان برای جذب در طرح امریه سربازی این مرکز خبر داد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناروی، در این طرح برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مورد نیاز مرکز جذب در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد برای انجام خدمت نظام‌وظیفه در مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به کار گرفته می‌شوند.
هدف از این طرح تامیین بخشی از نیاز‌های نیروی انسانی مرکز جذب اعضای هیات علمی است. متقاضیان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در سامانه ثبت‌نام متقاضیان امریه سربازی به آدرس http://lms.mjazb.ir/form/ ثبت‌نام کنند.
این طرح فقط مربوط به متقاضیان امریه سربازی است و متقاضیان هیات علمی طرح سربازی نمی‌توانند در آن ثبت‌نام کنند.

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید


۲۳ آذر ۹۵ – جذب هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد

خبرگزاری میزان : معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سامانه جذب هزار عضو هیئت علمی برای دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد از دو هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد.
سید علی ابطحی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید و بر مبنای آن، ارتقا آموزش پزشکی مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: پس از امضای این تفاهم نامه، تغییرات قابل توجهی در روند فعالیت های حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اعمال شد.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر رعایت تمام استانداردهای وزارت بهداشت در دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اظهارکرد: در تمام دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد، استانداردهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت رعایت شده و از این بابت با مشکل خاصی مواجه نیستیم.
ابطحی ادامه داد: وزارت بهداشت سیاست های مد نظر خود را به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ کرده و پس از آن، این سیاست ها از سوی دانشگاه به واحدهای مختلف ارجاع داده شده است.
وی با اشاره به تعداد اعضای هیئت های علمی علوم پزشکی دانشگاه آزاد تصریح کرد: تعداد اعضای هیئت های علمی علوم پزشکی دانشگاه آزاد هزار و ۱۰۰ نفر بود که به این تعداد ۵۰۰ عضو جدید نیز به تازگی اضافه شده است.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز به کار سامانه جذب هیئت های علمی علوم پزشکی دانشگاه آزاد خبرداد و خاطرنشان کرد: از دو هفته آینده، سامانه جذب هئیت علمی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد آغاز به کار خواهد کرد و مقرر شده هزار عضو هیئت علمی جدید طی سال آینده جذب شوند.
ابطحی با اشاره به فعالیت ۵۰ مرکز توسعه آموزش پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اذعان کرد: در حال حاضر ۵۰ مرکز را در واحدهایی که مجری علوم پزشکی بودند راه اندازی کرده ایم و این مراکز در افزایش توانمندسازی دانشجویان و اساتید دانشگاه ها نقش داشته اند.
وی با تاکید بر اینکه تمام رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مجوزهای وزارت بهداشت را دارند بیان کرد: تمام رشته های پزشکی دانشگاه آزاد مجوزهای وزارت بهداشت را دارند و اکنون هیچ رشته ای نداریم که بدون مجوز وزارت بهداشت در دانشگاه ها وجود داشته باشد.


۱۶ آذر ۹۵ – انتشار فراخوان جذب ۵۰۰ عضو هیات علمی پزشکی دانشگاه آزاد

خبرگزاری ایرنا: معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از فعال شدن سامانه پذیرش هیات علمی حوزه علوم پزشکی و انتشار فراخوان جذب ۵۰۰ عضو هیات علمی این دانشگاه در ماه آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر ‘سید علی ابطحی’ روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: درحالی که در طول ۳۰ سال گذشته، دانشگاه آزاد حدود هزار و ۱۰۰ عضو هیات علمی در رشته های علوم پزشکی داشته است، در دو سال اخیر، ۵۰۰ عضو هیات علمی جدید جذب کردیم و جذب ۵۰۰ عضو هیات علمی دیگر نیز از طریق فراخوان آتی صورت خواهد گرفت.
وی به تفاهم نامه منعقده میان وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم، دانشگاه آزاد باید برای ایجاد رشته های جدید علوم پزشکی، ۵۰ درصد اعضای هیات علمی مورد نیاز خود را از مجموعه دانشگاه آزاد و ۵۰ درصد دیگر را از استادان دانشگاه های علوم پزشکی دولتی به صورت حق التدریس تامین کند که این کار موجب تقویت آموزش پزشکی در دانشگاه آزاد خواهد شد.
ابطحی تصریح کرد: با توجه به اینکه جذب هیات علمی در برخی واحدهای دورافتاده دانشگاه آزاد، بسیار دشوار است و متقاضی برای آنها وجود ندارد، با استفاده از اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی می توان خلاها و کمبودهای موجود را از این طریق برطرف کرد.
وی آمار رشته های علوم پزشکی ایجادشده در دانشگاه آزاد طی سه سال اخیر را حدود ۱۰۰ رشته اعلام کرد و گفت: مدارک و مستندات لازم برای ایجاد ۲۰۰ رشته جدید در مقاطع و رشته های مختلف علوم پزشکی را به وزارت بهداشت ارسال کردیم که درصورت صدور مجوز و تایید نهایی این وزارتخانه، شاهد پذیرش دانشجو در این رشته ها از سال تحصیلی آینده (۹۷-۱۳۹۶) خواهیم بود.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد، ارتقای کیفیت را رویکرد این دانشگاه در توسعه رشته های پزشکی عنوان کرد و افزود: در همین راستا پذیرش دانشجوی رشته های علوم پزشکی از ۲۹ هزار نفر در سال ۱۳۹۲ را به ۹ هزار نفر در سال ۱۳۹۳ کاهش و گسترش دوره های کارشناسی ارشد و دکتری را به جای مقاطع کارشناسی در دستورکار خود قرار دادیم.
در زمان حاضر ۲۳ واحد علوم پزشکی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند که شامل ۱۵ دانشکده پزشکی، ۵ دانشکده دندانپزشکی و سه دانشکده داروسازی است.
آمار دانشجویان رشته ها و مقاطع مختلف علوم پزشکی دانشگاه آزاد حدود ۷۰ هزار نفر است و سالانه به طور میانگین، ۹ هزار نفر ورودی جدید به آمار موجود اضافه می شود.


۱۹ آبان ۹۵ – آغاز فراخوان جذب اعضای هیات‌علمی در آذرماه

بازارکار : در ادامه برگزاری جلسات شورای دانشگاه آزاد اسلامی دیروز نوبت به شورای دانشگاه استان خراسان رضوی رسید تا اهداف کلان و پیشبرد برنامه‌های این استان برنامه‌ریزی شود. در این جلسه ابتدا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی گزارشی از عملکرد این واحد ارائه داد و سپس معاونان دانشگاه آزاد اسلامی درباره عملکرد استان خراسان‌رضوی سخن گفتند. عباس شیخ‌الاسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی در این جلسه ضمن تشکر از برگزاری منظم جلسات شورای دانشگاه، به ارائه گزارشی از عملکرد این استان پرداخت و گفت: «حرکت به سمت نسل سوم دانشگاهی، تبدیل شدن به دانشگاهی سرآمد، روزآمد و کارآمد و تحقق آرمان‌های اقتصاد مقاومتی ازجمله اهداف و سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی است.» او همچنین از برگزاری هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی این استان خبر داد. شیخ الاسلامی افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی دارای ۱۶ واحد و مرکز، ۶۵هزار و ۹۰۴ دانشجو، ۱۰۸۵ رشته‌محل، سه مرکز رشد، سه پژوهشکده، دوهزار و ۲۱۶ مقاله‌ISI، یک طرح ارتباط با صنعت، ۲۰ شرکت دانش‌بنیان، ۲۷ طرح سرمایه‌گذاری و… است.» شیخ‌الاسلامی، بومی‌گزینی را یکی از مهم‌ترین اقدامات اخیر دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و گفت: «۹۰درصد دانشجویان استان خراسان رضوی بومی هستند که این امر موجب بالا رفتن سطح فرهیختگی استان و رفع نگرانی‌ها و دلواپسی خانواده‌ها می‌شود.» سلطانی: کارگاه‌های نیازمحور در خراسان رضوی تشکیل شود در ادامه این جلسه، ابوالحسن سلطانی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، ضمن قدردانی از حمید میرزاده گفت: «ایجاد کانون‌های فرهنگی، در اختیار قراردادن فرصت مناسب به تشکل‌ها، ساخت یادمان شهدا و… در استان خراسان رضوی قابل تقدیر است.» برگزاری مشاوره‌های دینی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جدی گرفتن بحث آزاداندیشی دینی، تشکیل کارگاه‌های نیازمحور و… ازجمله پیشنهادهای ابوالحسن سلطانی در این جلسه بود. در ادامه روسای شوراهای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی، اداری و مالی، برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان، پژوهش و فناوری، دانشجویی و فرهنگی، عمرانی، ورزشی، زنان فرهیخته و سازمان سما به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند. برابری تدریس موظفی اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دولتی، پرداخت ۷۵درصد حقوق مربوط به استاد راهنمای رساله‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری، تعیین و پرداخت حق مسئولیت مدیران گروه‌ها براساس تعداد دانشجو و… ازجمله موارد مطرح شده توسط روسای شوراهای مذکور بود. ارائه پیشنهادها توسط روسای واحدها در ادامه جلسه، روسای واحدهای گناباد، تربت‌جام و قوچان نیز به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که از آن جمله می‌توان به امکان استخدام اعضای هیات‌علمی موردنیاز از میان نیروهای مازاد سایر واحدها، امکان واگذاری ظرفیت مازاد خوابگاه‌های دانشجویی به صورت پانسیون، تجمیع مراکز و واحدهای کوچک، تاسیس صندوق پس‌انداز برای بازنشستگی اعضای هیات‌علمی و کارکنان، در اولویت قرار دادن واحدهای زیان‌ده در پرداخت مطالبات از بنیاد شهید و… اشاره کرد. طه هاشمی: تدوین شیوه‌نامه پژوهش‌های فرهنگی سید‌طه هاشمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از کاهش مدت زمان صدور دانشنامه‌های دانشجویی خبر داد و گفت: «خوشبختانه مدت زمان صدور دانشنامه‌های دانشجویی از دو ماه به ۴۵ روز کاهش یافته است و همچنین در آینده نزدیک به ۱۰ روز خواهد رسید.» معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «همچنین در راستای توجه به پژوهش‌های فرهنگی شیوه‌نامه‌ای در دست تدوین است.» رهنما: عدم‌پرداخت حق تخصص و حق مهارت به یک فرد همچنین فریدون رهنمای‌رودپشتی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی پس از شنیدن نظرات رئیس شورای تخصص متبوع خود گفت: «جایگزینی تعطیلی روزهای پنجشنبه، راه‌اندازی صندوق استانی، تبدیل به احسن کردن نیروی مازاد و… در دست بررسی است.» معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پرداخت حق فنی و حق تخصص گفت: «براساس بخشنامه ابلاغی‌ نمی‌توان حق مهارت و حق تخصص را به‌طور همزمان به فردی پرداخت کرد.» وحیدی: آغاز فراخوان جذب اعضای هیات‌علمی در اوایل آذر در ادامه جلسه علیرضا وحیدی، سرپرست مرکز امور هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «تمام استادان حق‌التدریس دانشگاه باید دارای کد شناسه باشند در غیر این‌ صورت از ترم بعد امکان تدریس نخواهند داشت.» او همچنین به آیین‌نامه‌های مربوط به مقاطع کارشناسی‌ارشد اشاره کرد و گفت: «آیین‌نامه‌های ابلاغی کارشناسی‌ارشد منطبق بر آیین‌نامه وزارت علوم است که بر این اساس دانشجو می‌تواند به همراه پایان‌نامه، حداکثر دو درس سه واحدی نیز دریافت کند.» وحیدی همچنین از آغاز فراخوان جذب اعضای هیات‌علمی در اوایل آذر خبر داد. یزدان‌پناه: راه‌اندازی انستیتو زبان سما قاسم یزدان‌پناه، معاون هماهنگی سازمان سما در این جلسه از راه‌اندازی انستیتو زبان سما خبر داد و گفت: «انستیتو زبان سما به تصویب شورای سازمان رسیده و شیوه‌نامه آن نیز ابلاغ شده که در همین راستا واحد نیشابور یکی از مراکز فعال با ۵۳۰ زبان‌آموز است.»


۲۵ مهر ۹۵ – وزیر بهداشت خواستار رفع مشکل استخدام اعضای هیات علمی شد

خبرگزاری مهر : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید مشکل کمبود ردیف استخدامی اعضای هیات علمی بر طرف شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۷۸ هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمد علی کی نژاد در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: باید مشکل کمبود ردیف استخدامی اعضای هیات علمی بر طرف شود.
وی افزود: ما پیشنهاد می کنیم اعضای هیات علمی که در مناطق کمتر برخوردار جذب شده‌اند، بتوانند پس از یک دوره معین، ادامه خدمت خود را در دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر انجام دهند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین درباره تعداد مواد آموزشی نیز گفت: در بخش بالینی باید در تعدادی از بیمارستان‌ها مواد آموزشی کاهش یابد و از نظر دریافت‌ها هم باید مشوق‌هایی در نظر گرفته شود.
سپس سید علی حسینی رئیس هیات مرکزی جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند جذب اعضای هیات علمی در این وزارتخانه گزارشی ارائه کرد.
وی گفت: تعداد کل هیات علمی جذب شده در وزارت بهداشت تا سال ۱۳۹۵ به ۱۶ هزار و ۸۶۳ نفر بالغ می شود؛ که بر اساس این آمار نسبت دانشجوی بالینی به هیات علمی بالینی ۱ به ۱۸ و در کل۱ به ۱۱ است.
رئیس هیات مرکزی جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در وزارت بهداشت به جذب ۱۰ هزار عضو هیات علمی دیگر نیاز است و برای رفع این نیاز ۶ هزار عضو هیات علمی در حال جذب هستند که ۵ هزار نفر از این تعداد بر اساس مجوزهای مربوط به سال های قبل در حال جذب هستند.
در ادامه جلسه، مقرر شد با تشکیل یک هیات ۵ نفره توسط هیات‌های مرکزی جذب این دو وزارتخانه، عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مورد نظارت و بررسی قرار گیرد و گزارش این بررسی‌ها به هیات عالی جذب ارائه شود.
در ادامه جلسه نیز اعضای هیات عالی جذب به منظور ساماندهی اعضای هیات علمی حق التدریس، که بعضا تعداد زیادی واحد درسی در یک دانشگاه را تدریس می‌کنند، بر لزوم تصویب یک مصوبه در این زمینه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کردند.
در پایان این جلسه، تعدادی از اعضای هیات‌های اجرایی و کارگروه صلاحیت عمومی دانشگاه‌های تربیت دبیر شهید رجائی، صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی همدان، علوم پایه دامغان، گنبد کاووس، علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، علوم بهزیستی و توان بخشی، جامعه المصطفی(ص) العالمیه و دانشگاه آزاد خوزستان تأیید صلاحیت شدند.


۱۹ مهر ۹۵ – جزئیات جذب هیات علمی جدید در دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از اعلام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی در بهمن ماه ۹۵ خبر داد و گفت: مجوز جذب یک هزار نفر در دانشگاه های علوم پزشکی اخذ شد.
دکتر سید علی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: فراخوان سراسری جذب هیات علمی وزارت بهداشت را در نیمه دوم بهمن ماه ۹۵ منتشر خواهیم کرد.
وی درباره میزان مجوز دریافتی برای جذب هیات علمی گفت: با صحبت هایی که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفته و پیش بینی های انجام شده، مجوز جذب یک هزار نفر را دریافت کردیم.
حسینی خاطرنشان کرد: البته این تعداد با توجه به نیاز وزارت بهداشت بسیار کم است اما با توجه به مشکلاتی که وجود دارد و ما نیز به آن واقف هستیم در حال حاضر بر روی این تعداد توافق کردیم و در حال پیگیری هستیم که با همان شرایط این تعداد را جذب کنیم.
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت یادآور شد: جزئیات فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی در دی ماه اعلام می شود اما سامانه ثبت نام متقاضیان از بهمن ماه فعال می شود و افراد می توانند در رشته های مختلف جذب دانشگاه ها شوند.


۲۳ شهریور ۹۵ – فراخوان جذب هیأت علمی شهریور ۹۵ وزارت علوم تمدید شد

داوطلبان تا ۲۸ شهریور ماه ۱۳۹۵ برای ثبت نام فرصت دارند

اولین فراخوان جذب هیأت علمی سال ۱۳۹۵ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا ۲۸ شهریور ماه تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار، مطابق برنامه زمانبندی اعلامی از سوی این وزارت، شانزدهمین فراخوان نیمه‌ متمرکز جذب اعضای هیأت علمی (پیمانی و طرح سربازی) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از ۱۳ شهریور ماه آغاز شده و داوطلبان تا ۲۲ شهریور برای ثبت نام و تعیین اولویت فرصت داشتند که این فرصت تا روز یکشنبه مورخ ۹۵/۰۶/۲۸ تمدید شده است و متقاضیان محترم می توانند تا تاریخ ذکر شده نسبت به ثبت نام و تعیین اولویت اقدام نمایند.

در ضمن با توجه به ثبت نیاز های جدید دانشگاه ها، متقاضیانی که ثبت نام خود را تکمیل کرده اند نیز می توانند با توجه به اعلام نیاز های جدید، درخواست خود را ویرایش نمایند. به درخواست های پس از فراخوان به هیچ عنوان پاسخ داده نخواهد شد.

مراکز آموزش عالی و موسساتی که تغییر در اعلام نیاز و یا اعلام نیاز جدید داشته اند به شرح زیر می باشد:

  • غیر انتفاعی پویندگان دانش
  • رازی
  • پژوهشکده تحقیقات راهبردی
  • گناباد
  • صنعتی شاهرود
  • غیر انتفاعی ایوانکی
  • علم و فناوری مازندران
  • علامه طباطبایی
  • ادیان و مذاهب
  • پیام نور
  • مذاهب اسلامی

برنامه زمانبندی شانزدهمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی (پیمانی و طرح سربازی) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مربوط به فراخوان شهریور ۱۳۹۵ مطابق جدول زیر خواهد بود:

ردیف

فرآیند

اقدامات

تاریخ شروع

تاریخ پایان

بازه زمانی مجاز

۱

اعلام نیاز

ثبت نیازها

۱۳۹۵/۰۵/۱۸

۱۳۹۵/۰۵/۲۵

۸ روز

۲

مرکز نظارت و ارزیابی

۱۳۹۵/۰۵/۲۶

۱۳۹۵/۰۶/۰۱

۷ روز

۳

تخصیص ظرفیت‌ها

۱۳۹۵/۰۶/۰۲

۱۳۹۵/۰۶/۰۹

۸ روز

۴

فراخوان

۱۳۹۵/۶/۱۳

۱۳۹۵/۶/۲۲

۱۰ روز

۵

پالایش اولیه

۱۳۹۵/۰۷/۰۱

۱۳۹۵/۰۷/۱۴

۱۴ روز

۶

فرآیند جذب دانشگاه

۱۳۹۵/۰۷/۱۵

۱۳۹۵/۰۸/۳۰

۲ ماه و نیم

۷

مرکز جذب (طرح در هیأت مرکزی)

پذیرش از ۱۳۹۵/۰۹/۰۱


۲۱ شهریور ۹۵ – فردا؛ آخرین مهلت شرکت در شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی

خبرگزاری دانشجو : ثبت نام در شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی (پیمانی و طرح سربازی) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور مربوط به فراخوان شهریور ۱۳۹۵دانشگاه‌ها از روز ۱۳ شهریورماه ۹۵ آغاز شده است.
متقاضیان واجد شرایط تا فردا دوشنبه ۲۲  شهریورماه، فرصت دارند، پس از بررسی و کسب اطمینان از شرایط اعلام شده در اعلام نیاز دانشگاه ها در فراخوان شهریور ۹۵، نسبت به تعیین اولویت اقدام کنند.
در حال حاضر فایل اعلام نیاز فراخوان شهریور۹۵ بر روی سایت مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم به نشانی http://www.mjazb.ir قرار دارد.
براساس زمانبندی اعلام شده از سوی مرکز جذب وزارت علوم، پالایش اولیه تقاضاها از اول مهر آغاز شده و تا ۱۴ مهرماه ادامه خواهد داشت و فرایند جذب توسط دانشگاه ها از ۱۵ مهر ماه آغاز شده و تا ۳۰ آبان ماه به مدت دو نیم ماه ادامه خواهد داشت.


ثبت‌نام در شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور آغاز شده و تا ۲۲ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پرشیا تلنت، ثبت‌نام در شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی (پیمانی و طرح سربازی) وزارت علوم مربوط به فراخوان شهریور ۱۳۹۵ از طریق سایت مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم آغاز شده است.

متقاضیان واجد شرایط تا ۲۲ شهریورماه به مدت ۱۰ روز فرصت دارند، پس از بررسی و کسب اطمینان از شرایط اعلام شده در اعلام نیاز دانشگاه ها در فراخوان شهریور ۹۵، نسبت به تعیین اولویت اقدام کنند.

دریافت فایل اعلام نیاز فراخوان شهریور ۹۵

سایت مرکز جذب هئیت علمی (سامانه نور رضوی) : www.mjazb.ir


۸ شهریور ۹۵ – حضور بیش از ۲۰ هزار نفر در صف استخدام هیئت علمی

خبرگزاری میزان: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران در حال حاضر رتبه نخست تولید علم را در میان کشورهای اسلامی دارد.
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمدفرهادی با اشاره به روند رو به رشد تولید علم در کشور بعد از انقلاب در برنامه تیترامشب گفت: بعد از انقلاب توجه ویژه ای به رشد آموزش عالی در کشور شد و حتی اولین دوره های دکتری درست در همان سالها شروع به جذب دانشجو کرد؛ تا جایی که توسعه آموزش عالی در کشور رشد ۲۵ برابر را تجربه می کند. این امر موجب شد تا رشد علمی کشور رشد فزاینده ای داشته باشد و متوسط رشد علمی کشور ۱۴ برابر دنیا شود، در حال حاضر رشد علمی کشور بالاست اما اگر محسوس نیست به دلیل جایگاه برتر علمی کشور در میان سایر کشورهای دنیاست.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه تصریح کرد: رتبه علمی کشور در جهان شانزدهم است و سهم ایران در تولید علم در جهان اسلام رتبه نخست است ، در سال۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد علمی کشور ۱۱.۵ درصد بود که پس از روسیه در جایگاه دوم قرار داشتیم، بنابراین رشد علمی در کشور همچنان رو به رشد است اما شتاب آن کاهش یافته که آن هم نیازمند تهیه تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی است، در حال حاضر ما پروژه بروزسازی تجهیزات آزمایشگاهی و تاسیس آزمایشگاه های مجهز در دانشگاه های کشور را دنبال می کنیم، تاسیس دوره های تحصیلی جدید در مقاطع ارشد و دکتری، اقدام دیگری است که در دولت یازدهم صورت گرفته است.
وی یادآور شد: از دیگر اقدامات صورت گرفته کارهای تیمی با سایر دانشگاه های دنیاست که از شاخصه های توسعه علمی در جهان است، ما ۱۴۱ پروژه علمی مشترک را با دانشگاه های معتبر دنیا داریم و ۱۴۰۰ نفر از استاتید دانشگاههای معبر دنیا برای این امر دست به دست هم داده اند و عملا با یکدیگر در این پروژهای علمی همکاری می کنند.
فرهادی افزود: در حال حاضر ۱۴ دانشگاه کشور جزو یکصد دانشگاه برتر دنیا است که تاپیش از این تنها ۵ دانشگاه ایران جزو این دانشگاه ها بوده اند.
وزیر علوم گفت: ما توسعه کمی دانشگاه ها را در برنامه بلند مدت آموزشی کشور نداریم بجز در برخی از رشته و مقاطع تحصیلات تکمیلی، ۵۰۰ برنامه های تحصیلی با کمک ۵۰۰ استاد دانشگاه بازنگری شده و حتی این برنامه های تحصیلی هم از حالت تئوری به حالت کارورزی و عملی تغییر ماهیت داده اند.
وی تاکید کرد: سطح بندی دانشگاه ها و نظام یکپارچه جذب دانشجو از ماموریتهای اصلی ما است، دانشگاه های کشور به ۱۰ منطقه تقسیم شده اند و در کنار آن پارکهای فناوری را هم داریم تا کیفیت آموزش ارتقا پیدا کند، تعداد شرکتهای دانش بنیان از ۲۲ به ۹۴۶ عدد ارتقا پیدا کرده و ۷۰ درصد از صاحبان آنها فارغ از التحصیلان دانشگاهی هستند.
وزیر علوم  ادامه داد: شرکتهای دانش نبیان برای ۱۵ سال معاف از مالیات هستند و این شرکتها می توانند از صندوقهایی که در این پارکها فعال هستند وامهایی با بهره پایین دریافت کنند.
فرهادی اظهار کرد: فارغ التحصیلان ایرانی از دانشگاه های معتبر می توانند از طریق بنیان نخبگان به دانشگاه های داخلی معرفی شده وحتی حقوق هم دریافت می کنند تا در طی یکسال مراحل جذبشان به سرعت صورت بگیرد، این طرح سه ماه گذشته هیئت دولت است تا این نخبگان در مراحل اداری توقف نداشته باشند.
وی  ادامه داد: بورسیه های تحصیلی ما به شدت کاهش یافته اما مراتبی را در نظر گرفته ایم تا متقاضیان بورسیه، بخشی از دوره های تحصیلی دکتری خود را در خارج از کشور بگذرانند و بعد بتوانند به عنوان پژوهشگر در کشور به کار و فعالیت بپردازند.
فرهادی تصریح کرد: هیئت علمی پروسه خاص خودش را دارد و در حال حاضر بیست و چند هزار نفر در صف استخدام هستند و اینکه گفته می شود جذب هیئت علمی متوقف شده است را رد می کنم، به ازای هر ۲۷ دانشجو یک استاد داریم که در برنامه ششم توسعه قرار است این عدد به ۲۲ نفر کاهش می یابد. ما حدود ۶ سال گذشته ۳۰ هزار نفر را به عنوان هیت علمی جذب کرده ایم اگرچه کم بوده و باید ارتقا پیدا کند تا برای هر ۱۸ دانشجو یک استاد داشته باشیم.
وزیر علوم گفت: دانشگاه ها باید از روند آموزش محوری به پژوهش محوری تغییر مسیر دهند تا بتوانند خود کسب درآمد کنند.
وی افزود: دانشگاه فنی حرفه ای و کارودانش از جمله دانشگاه هایی هستند که بر اساس کار و حرفه تالیف شده اند و باید فارغ التحصیلانشان هم اصلاحا آچار به دست و حرفه ای باشند، دانشگاه های کارآفرین دانشگاه های نسل سومی ما هستند که فارغ التحصیلان این دانشگاه ها باید در کنار آموزش تئوری، حرفه ای هم یاد بگیرند تا آموزشهایشان کاربردی شود.


۶ شهریور ۹۵ – فراخوان جذب اعضای هیأت علمی شهریورماه۹۵ دانشگاه گناباد

مجتمع آموزش عالی گناباد به منظور تکمیل کادر اعضای هیأت علمی در رشته‎های مختلف، از طریق سامانه جذب وزارت علوم اقدام به جذب اعضای هیأت علمی بصورت پیمانی و طرح سربازی می‌نماید.مجتمع آموزش عالی گناباد در جهت ادامه روند رشد و توسعه خود و به منظور تکمیل کادر اعضای هیأت علمی در رشته‎های مختلف، از طریق سامانه جذب وزارت علوم اقدام به جذب اعضای هیأت علمی بصورت پیمانی و طرح سربازی می‌نماید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر متقاضیان می‌توانند به سایت مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم به آدرس http://www.mjazb.ir/detail/News/220 مراجعه نمایند

برنامه زمانبندی
شانزدهمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی (پیمانی و طرح سربازی)
دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور
مربوط به فراخوان شهریور ۱۳۹۵

ردیف فرآیند اقدامات تاریخ شروع تاریخ پایان بازه زمانی مجاز
۱ اعلام نیاز ثبت نیازها ۱۳۹۵/۰۵/۱۸ ۱۳۹۵/۰۵/۲۵ ۸ روز
۲ مرکز نظارت و ارزیابی ۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ۱۳۹۵/۰۶/۰۱ ۷ روز
۳ تخصیص ظرفیت‌ها ۱۳۹۵/۰۶/۰۲ ۱۳۹۵/۰۶/۰۹ ۸ روز
۴ فراخوان ۱۳۹۵/۶/۱۳ ۱۳۹۵/۶/۲۲ ۱۰ روز
۵ پالایش اولیه ۱۳۹۵/۰۷/۰۱ ۱۳۹۵/۰۷/۱۴ ۱۴ روز
۶ فرآیند جذب دانشگاه ۱۳۹۵/۰۷/۱۵ ۱۳۹۵/۰۸/۳۰ ۲ ماه و نیم
۷ مرکز جذب (طرح در هیأت مرکزی) پذیرش از ۱۳۹۵/۰۹/۰۱

۶ شهریور ۹۵ – مقرر شده ۲۰هزار عضو هیات علمی به مجموعه دانشگاه آزاد اضافه شوند

خبرگزاری برنا : به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر میرزاده در ابتدای این نشست با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی با بدنه دانشگاه اعم از استاد، دانشجو و کارمند ارتباط دارند ، افزود: بر همین اساس می‌توانند مشاورانی امین برای مسئول دانشگاه باشند و بیشترین خروجی و بازخورد از نظرات تشکل‌ها به وجود می‌آید.
میرزاده با تشکر از حجت الاسلام نمازی مدیرکل تشکل‌های دانشجویی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری منظم این جلسات، گفت: من به عنوان رئیس دانشگاه از اطلاعات و نظرات شما در تهیه برنامه‌ها، بخشنامه‌ها، آیین نامه‌ها و موضع گیری‌های علمی، فرهنگی و سیاسی دانشگاه استفاده می‌کنم.
وی در پاسخ به مطالبات دبیران تشکل‌ها گفت: مدیرکل تشکل‌ها با همکاری اداره دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری جلسه مشترکی راه‌های جذب اعضای فعال تشکل‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی را مورد بررسی قرار دهند.
روسای واحدها باید فضای نقد و آزاداندیشی را فراهم کنند
دکتر میرزاده با تأکید بر اینکه براساس بخشنامه ۱۶ آذر ۹۳ روسای واحدها باید از تشکل‌های دانشجویی و اتحادیه‌های اول، دوم، سوم و چهارم حمایت کنند، تصریح کرد: یکی از شاخص‌های ادامه همکاری با روسای واحدها، حمایت از تشکل‌های دانشجویی در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است. روسای واحدها باید به عنوان دستورالعمل و چارچوب برنامه دانشگاه، از تمامی تشکل‌های دانشجویی حمایت کنند و فضای نقد و آزاداندیشی را فراهم کنند، همان گونه که مقام معظم رهبری نیز بارها به این مسئله تأکید کرده‌اند.
وی افزود: روسای واحدها از نقد تشکل‌ها هراسی نداشته باشند، مشکلات آنها را رفع کنند و تشکل‌ها را مشاوران خود بدانند.
آینده‌پژوهی برای توسعه مدیریت و شناسایی و تربیت مدیرها در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی است
دکتر میرزاده با بیان اینکه آینده‌پژوهی برای توسعه مدیریت و شناسایی و تربیت مدیران در دانشگاه آزاد اسلامی در دستورکار معاونت برنامه‌ریزی قرار گرفته است، گفت: طبق نظر آیت الله هاشمی رفسنجانی باید برای تربیت مدیران آینده کشور از طریق ساز و کارها با برنامه ریزی جدی صورت گیرد و این مساله در دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت پیگیری می شود.
فعالیت ۷۸۲ نفر از بانوان در سطوح مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر شورای بانوان فرهیخته در ۲۸ استان تشکیل شده، اظهار داشت: جای بسی خرسندی است که ۷۸۲ نفر از بانوان از سطح رئیس واحد گرفته تا مدیر گروه در دوره مدیریت جدید در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند. همچنین ۷هزار استاد و بیش از ۴۰درصد از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و تعداد زیادی از کارکنان را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: در همین زمینه مشارکت و استفاده از ظرفیت بالای بانوان در سطوح مختلف مدیریتی با ریاست خانم دکتر طباطبایی بر شورای راهبردی بانوان فرهیخته در دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال می‌شود.
میرزاده در پاسخ یکی از مطالبات تشکل‌های دانشجویی درخصوص حمایت حقوقی از تشکل ها اظهار داشت: هرجا که تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیاز به حمایت حقوقی داشتند، اداره کل حقوقی دانشگاه مسئله را پیگیری کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این نشست، بر تشکیل شورای استانی دبیران تشکل‌ها تأکید کرد و گفت: برای تعمیق اثربخشی تشکل‌های دانشجویی باید انتخابات این تشکل‌ها را با جدیت برگزار کرد.
دکتر میرزاده پرداخت وام، تخفیف‌های دانشجویی، مشارکت تشکل‌ها در ارزیابی و… را از جمله امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی برای تشکل‌های دانشجویی دانست.
میرزاده با بیان اینکه جذب هیات علمی باسواد جزو برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار داشت: در چارچوب اساسنامه و بخشنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به تدریج اساتید هیات علمی تمام‌وقت جایگزین حق‌التدریسی‌ها می‌شوند و از اعضای تشکل‌ها می‌خواهم در صورت مشاهده تخلفی در زمینه هیات علمی، با دلیل و مدرک گزارش داده تا از خسارت به آینده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه مقرر شده ۲۰هزار عضو هیات علمی به مجموعه دانشگاه اضافه شوند، گفت: تا امروز ۸هزار نفر استخدام شده اند و تا پایان سال ۹۶ نیز تعداد مورد نیاز جذب خواهند شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین پس از شنیدن صحبت‌های نماینده دانشجویان اهل سنت دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: معنای وحدت همین است که در منطقه ای که پر از آتش و خون است، امنیت کشور ما بسیار بالاست و این امر نتیجه وحدت اسلامی است.
دکتر میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ نفر از روسای واحدهای مناطق سنی‌نشین اهل تسنن هستند، گفت: ما تمام خواهران و برادران اهل سنت را خواهران و برادران خود می‌دانیم و هیچ تفاوتی برای مسائل آنها اعم از استاد، دانشجو و کارمند قائل نیستیم. یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه وحدت شیعه و سنی، جایزه وحدت شیخ محمود شلتوت و آیت الله بروجردی است که در سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود.
وی پس از صحبت‌های نماینده بانوان دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویی مخصوص بانوان در دستورکار دانشگاه است که به زودی پیگیری می‌شود.
باید در دانشگاه آزاد از هر گونه بدحجابی جلوگیری شود
دکتر میرزاده همچنین با تاکید بر اینکه علم و ایمان به صورت توام موجب رفعت انسان می شود، به صدور بخشنامه حجاب اشاره کرد و گفت: با اجرای برنامه های فرهنگی باید در دانشگاه آزاد از هر گونه بدحجابی جلوگیری شود و دانشجویان خود باید رعایت شئونات دانشگاه که یک محیط مقدس علمی است را مد نظر قرار دهند.
تشکل ها در چارچوب قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کنید
وی خطاب به تشکل‌های دانشجویی گفت: در چارچوب قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کنید و هرجا که ظرفیت و شرایط مهیا بود، تشکل‌ها می‌توانند به مدیریت دانشگاه کمک کنند. ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.
دکتر میرزاده در پایان این جلسه خاطرنشان کرد: مطالبات، درخواست‌ها و بحث‌های این جلسه طی یک هفته بررسی شده و در صورت لزوم تبدیل به آیین نامه و بخشنامه خواهد شد.
ارائه گزارش نشست دو روزه تشکل های دانشجویی توسط حجت‌الاسلام نمازی
حجت الاسلام نمازی مدیرکل تشکل‌های سیاسی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه گزارشی از نشست دو روزه تشکل‌های دانشجویی ارائه داد و گفت: در این نشست، دبیران تشکل‌ها در ۵ کمیسیون شرکت کردند و مسائل کمیسیون‌ها در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان می‌شود.
وی افزود: کارگاه سواد رسانه ای و کارگاه مقررات و حقوق تشکل‌ها نیز در این نشست دو روزه برگزار می‌شود.
نمازی از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر تلاش صمیمانه و حمایت از تشکل‌ها تشکر و قدردانی کرد.
مطالبات دبیران تشکل‌های دانشجویی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی
در این نشست صمیمی، ۴ نفر از اتحادیه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، ۵ نفر از کارگروه‌های کمیسیون نشست تشکل‌ها، یک دانشجوی نماینده اهل تسنن دانشگاه و یک دانشجو به عنوان نماینده بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی، به ارائه درخواست‌ها و مطالبات خود از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند.
از جمله این مطالبات می‌توان به ایجاد فضایی در بدنه دانشگاه برای جذب فعالین تشکل‌های دانشجویی، انتخاب نمایندگان هیات نظارت از فعالین تشکل‌ها، تدریس مسئولان بلندپایه دانشگاه در واحدها برای حفظ ارتباط دوسویه، مشاوره حقوقی به تشکل‌های دانشجویی، استفاده از پتانسیل فعالان سیاسی تشکل‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی، رفع نگاه تبعیض‌آمیز بین تشکل‌های دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی، تدوین چارچوب فعالیت‌های مجاز تشکل‌ها، ایجاد ارتباط مستمر بین تشکل‌های دانشجویی، تأسیس باشگاه فعالان دانشجویی، ایجاد سیستم جامع اطلاع‌رسانی برای تشکل‌های دانشجویی، عدم ورود نهادهای خارج از دانشگاه به فعالیت تشکل‌های دانشجویی، تشکیل شورای استانی تشکل‌های دانشجویی در تمامی استان‌ها، تخصیص یارانه تشکل‌ها به استان‌ها، افزایش بودجه تشکل‌های دانشجویی، برگزاری بانشاط انتخابات تشکل‌ها، در نظر گرفتن تخفیف شهریه‌های اعضای تشکل‌های دانشجویی، آموزش تشکیلات و مسائل عقیدتی به تشکل‌های دانشجویی و… اشاره کرد.
همچنین الزام روسای واحدها به تهیه و ارائه گزارش عملکرد درخصوص تشکل‌ها، پیش بینی ردیف بودجه فرهنگی جهت مصارف تشکل‌ها دیگر مطالبات تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بود.
لازم به ذکر است دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اکثریت درخواست‌های دبیران تشکل‌های دانشجویی که به طور حضوری و در کنار رئیس دانشگاه خواسته های خود را مطرح کردند موافقت کرد و مقرر شد این مطالبات بررسی شده و به زودی به حالت اجرایی و عملیاتی درآید.


۱۸ مرداد ۹۵ – جزئیات جذب هیات علمی در دانشگاه پیام نور

خبرگزاری ایسنا: رئیس دبیرخانه هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور جزئیات عملکرد این هیات از آغاز تابستان تا نیمه مردادماه را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، دکتر کردمیرزا بااشاره به جزئیات عملکرد هیات اجرایی جذب دانشگاه پیام نور از آغاز تابستان تا نیمه مردادماه گفت: در این مدت ۴۵ روز، پرونده تبدیل وضعیت ۱۷۰ نفر بررسی و در نهایت با تبدیل وضعیت ۲۵ عضو هیات علمی از پیمانی به رسمی آزمایشی، ۳ عضو هیات علمی از پیمانی به رسمی قطعی به استناد بند ز ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و ۱۰ عضو از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی موافقت شد.
رئیس دبیرخانه هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه با فوریت ویژه، بخش عمده ای از پرونده های اعضای هیات علمی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و پیمانی مشروط بوده اند، نیز بررسی شده است، گفت: با تلاش مستمر هیات اجرایی جذب، در حداقل زمان ممکن، وضعیت کلیه این افراد به لحاظ علمی و عمومی مورد ارزیابی قرار گرفته و درخصوص آنها نیز تصمیمات مقتضی اخذ خواهد شد.
وی درخصوص پرونده اعضای هیات علمی پیمانی مشروط نیز گفت: پرونده حدود ۴۳۰ عضو علمی پیمانی مشروط نیز بررسی و به لحاظ لزوم تعیین حد نصاب های علمی، ازطریق هماهنگی و تشکیل جلسه با بخش های تخصصی دانشگاه مقرر شد طی ماه جاری مصاحبه ای با افراد مذکور صورت گرفته که گزارشات مربوط در جلسات آتی هیات اجرایی جذب ارائه می‌شود.
دکتر کردمیرزا ضمن تاکید بر لزوم عدم مراجعه حضوری مکرر اعضای هیات علمی گفت: حضور هر روزه اعضای هیات علمی موجب تراکم و ازدحام در دبیرخانه جذب و کاهش بهره وری کارکنان خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، وی از کلیه اعضای هیات علمی خواست با مراجعه به پورتال هیات اجرایی جذب و دسترسی به شماره تلفن کارشناسان به تفکیک استانهای تابعه اطلاعات لازم را کسب نموده و یا صرفا در روزهای سه شنبه به صورت حضوری به دبیرخانه هیات اجرایی جذب مراجعه نمایند.


۱۳ مرداد ۹۵ – آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی ابلاغ شد

خبرگزاری ایسنا: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ابلاغ آیین‌نامه ارتقاء اعضای هیات علمی در روز گذشته به دانشگاه‌ها خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیین‌نامه ارتقاء اعضای هیات علمی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید و روز گذشته به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.
وی با بیان اینکه آیین‌نامه جدید تفاوت‌های بسیار زیادی با آیین‌نامه قبلی دارد، توضیح داد: در آیین‌نامه جدید صرفاً مقاله باعث ارتقاء نمی‌شود و اعضای هیات علمی برای ارتقاء باید کار علمی انجام دهند و مقاله ارائه کنند. چنانچه مقاله‌های آنها در نشریات معتبر منتشر شود به آنها دو برابر امتیاز داده می‌شود. همچنین انجام کارهای فناوری و تولیدی، تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، انجام کارهای گروهی و حل مشکلات کشور دارای امتیاز است.


۱۰ مرداد ۹۵ – جذب ۵ هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه آزاد تا پایان سال جاری

خبرگزاری پانا: سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص تحقق هدف دانشگاه آزاد در جذب ۲۵ هزار عضو هیأت علمی تا پایان سال ۹۵ گفت: برای سال جاری جذب ۵ هزار عضو هیأت علمی جدید در دستور کار قرار دارد.
مجتبی علوی فاضل در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به تعداد اعضای هیأت علمی در دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد بیش از ۳۰ هزار نفر بوده که در برنامه دانشگاه قرار است تعداد استادیاران افزایش یابد.
سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: فرایند جذب اساتید از طریق جذب اعضای هیأت علمی جدید با مدرک دکتری انجام می شود که در این مسیر فارغ التحصیلان دوره های دکتری و اعصای هیأت علمی که مشغول به تحصیل هستند و ارتقا می یابند، جذب خواهند شد.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه فرایند جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد ادامه دارد، گفت: در سال گذشته جذب بیش از ۴ هزار نفر در سال گذشته محقق شده که برای سال جاری نیز جذب ۵ هزار عضو هیأت علمی جدید در دستور کار قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال ۹۵ به هدفی که از پیش تعیین شده، دست پیدا کنیم.
علوی فاضل به اعتبارات لازم برای جذب اعضای هیأت علمی جدید اشاره کرد و گفت: بودجه جذب اعضای هیأت علمی جدید دیده شده، فرخوان جذب هم انجام شده ضمن اینکه رئیس دانشگاه آزاد بر روی موضوع جذب اعضای هیأت علمی تأکید جدی دارد که امیدواریم در افق کوتاه مدت به این مهم برسیم.
به گزارش پانا، دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت حمیدمیرزاده رئیس فعلی این دانشگاه تعهد کرده سالانه ۵ هزار عضو هیأت علمی جدید را با مدرک دکتری جذب کرده به طوری که تا پایان سال جاری ۲۵ هزار عضو هیأت علمی جدید در این دانشگاه جذب شوند.


۱۹ تیر ۹۵ – فعالیت هزار و ۶۵۰ هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

باشگاه خبرنگاران جوان: رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به فعالیت هزار و ۶۵۰ هیات علمی در این دانشگاه خواستار اعتماد و توجه بیشتر به دانشگاه ها برای عملکرد بهتر آنها شد.
علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران ؛درباره وضعیت هیات علمی این دانشگاه اظهار کرد: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه هزار و ۶۵۰ نفر هستند که تا به امروز این رقم کاهش نداشته و شاخص دانشجو به استاد در دانشگاه با وجود ۱۳ هزار دانشجو تقریباً ۹ بوده که این رقم مطابق با استاندارد بین المللی است.
وی با بیان اینکه این رقم در مقاطع تحصیلی پایین خوب است اما در مقاطع تحصیلات تکمیلی باید بهبود پیدا کند،گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته در بازه زمانی پنج ساله باید در حدود ۲۰۰ استاد به هیات علمی دانشگاه افزوده شود.
جعفریان با اشاره به اشتغال حدود ۹۰۰ نفر از اعضای هیات علمی در بخش بالینی و درمانی بیمارستان های این دانشگاه علاوه بر فعالیت های آموزشی بیان کرد: حجم درمانی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران با وجود چهارهزار تخت با ضریب اشغال ۹۰ درصد بسیار بالا است که به طور مرتب خدمات درمانی ارائه می کنند و به دلیل اینکه در کنار این خدمات آموزش نیز به دانشجویان داده می شود، باید توجه ویژه به این بخش داشته باشیم که در عین حال در بقیه دانشکده ها سعی در رفع کمبودها با مساعدت های وزارت بهداشت داریم.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در سال گذشته از بین هزار مجوز صادر شده برای این وزارتخانه برای کل دانشگاه علوم پزشکی تهران در تمامی رشته ها تنها ۴۴ مجوز هیات علمی صادر کرده، تصریح کرد: این تعداد بسیار ناچیز است و تاثیری در بهبود وضعیت هیات علمی دانشگاه ندارد که وزارت بهداشت با این محدودیت به دلیل صدور مجوز از سوی سازمان مدیریت مواجه است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با توجه به اینکه دانشگاه های کشور در علوم مختلف و پزشکی توانایی های خود از نظر علمی در منطقه و جهان با تربیت افراد توانمند نشان داده اند و حوزه علوم پزشکی بهترین درمان ها را در کشور ارائه می کند، اگر خواستار فعالیت دانشگاه ها در کشور هستیم باید به دانشگاه ها اعتماد کنند و اجازه فعالیت به آنها بدهند محدودیت ها را از بین ببرند شرایط را برای آنها فراهم کنند تا بتوان عملکرد بهتری از آنها  شاهد بود.


۱۳ تیر ۹۵ – فرصتی دیگر برای تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی پیمانی مشروط پیام نور

خبرگزاری ایرنا: معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از تمدید فرصتی دیگر برای تبدیل وضعیت و ارتقای اعضای هیات علمی پیمانی مشروط خبر داد و گفت: دانشگاه از این افراد که در راستای ارتقای کارنامه پژوهشی و تکمیل و تسریع در فرآیند دانش آموختگی خود اهتمام می ورزند، حمایت می کند.
به گزارش روز شنبه ایرنا، ابوالفضل فراهانی با عنوان اینکه یکی از شاخص های رشد کیفی دانشگاه، جذب عضو هیات علمی با رتبه علمی بالاتر و دانش آموختگانی است که از دانشگاه های معتبر فارغ التحصیل شده اند، اظهار کرد: جذب دانش آموختگان با سطح تحصیلات دکترا با توجه به این شاخص و از اواخر سال ۹۲ در دستور کار قرار گرفت و دانشگاه ترمیم هرم هیات علمی را جزو برنامه های مهم خود قرار داد.
وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور به لحاظ رشد کمی در وضعیت قابل قبولی است و در راستای اجرای برنامه های رشد کیفی گام برمی دارد، افزود: آن دسته از افرادی که طی سال های ۸۵ – ۹۲ با وضعیت پیمانی مشروط به عنوان عضو علمی جذب شده اند و سطح تحصیلات آنها فوق لیسانس است، می توانند در تبدیل وضعیت خود به پیمانی قطعی بسیار نقش آفرین باشند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با اعلام اینکه هیات امنای دانشگاه در مسیر کیفی سازی با تمدید فرصت، امکان شناسایی آن دسته از اعضای علمی که می توانند به عنوان عضو علمی در این دانشگاه ادامه خدمت دهند را فراهم آورده، یادآور شد: دانشگاه پیام نور اراده مسلّمی بر تبدیل وضعیت کسانی خواهد داشت که دانش آموخته مقطع دکترا از دانشگاه های معتبر هستند و در این مسیر از دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد که با اهتمام خود در مقاطع بالاتر پذیرفته شده اند، حمایت خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، فراهانی تاکید کرد: انتظار بر این است که اعضای علمی پیمانی مشروط از فرصت های داده شده توسط هیات امنا در جهت تکمیل کارنامه پژوهشی و تکمیل و تسریع در فرآیند دانش آموختگی خود در مقطع دکترا، استفاده کامل را ببرند.
وی افزود: یکی از دغدغه های مهم این معاونت این است که افرادی که به عنوان عضو علمی در وضعیت پیمانی مشروط در سنوات گذشته استخدام شده اند و از معیارهای علمی قابل قبول برخوردار بوده اند و یا طی سنوات گذشته به این معیارها دست یافته اند، بتوانند به عنوان عضو علمی پیمانی قطعی همکاری خود را ادامه دهند.


۹ تیر ۹۵ – فراخوان جذب هیأت علمی آموزشی در دانشکده پرستاری و مامایی شیراز

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس: دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) دانشگاه علوم پزشکی شیراز از میان واجدین شرایط با مدرک دکترای پرستاری جهت همکاری به صورت هیأت علمی آموزشی ضریب کا یا قراردادی در تمام گرایشها (ترجیحاً داخلی- جراحی) دعوت به عمل می آورد.

متقاضیان محترم، تقاضای کتبی خود را به همراه شرح فعالیت های آموزشی و پژوهشی به آدرس اینترنتی ذیل ایمیل نمایند.

برای مشاهده اطلاعیه در سایت دانشگاه علوم پزشکی فارس اینجا کلیک کنید

آدرس ایمیل: [email protected]

۶ تیر ۹۵ – لزوم ترزیق ۸ هزار هیات علمی به دانشگاه‌های پزشکی

باشگاه خبرنگاران جوان: معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از لزوم تزریق حداکثر هشت هزار هیات علمی به دانشگاه‌های پزشکی خبر داد و آن را راهی برای ارتقای کیفیت آموزش عالی دانست.
محمد باقر لاریجانی معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛
درباره جذب اعضای هیات علمی گفت: مسئله تامین هیات علمی دانشگاه‌ها چه علمی، آموزشی و پژوهشی  و چه هیات‌های دیگری که در قسمت‌های مختلف کار می کنند، موضوعی مورد توجه در دانشگاه‌های ما است.
وی رسالت دانشگاه‌ها در پزشکی را آموزش، پژوهش و ارائه خدمات دانست و افزود: سالانه حدود هزار و۵۰۰ تا سه هزار متخصص، فوق تخصص و فلوشیپ در کشور فارغ‌التحصیل می شوند که تعدادی برای رفع نیازهای درمانی و ارائه خدمات و حدود ۱۰ درصد آنها در قسمت آموزش متمرکز هستند.
لاریجانی اظهار داشت: هرچند که به نسبت افزایش تعداد دانشجویان، تعداد اعضای هیات علمی باید ارتقا یابد اما متاسفانه به علت محدودیت‌های اعتباری و ردیف بودجه در جذب اعضای هیات علمی با چالش مواجه هستیم و توجه به آن بخصوص در تحصیلات تکمیلی و فلوشیپ اهمیت بالایی دارد.
وی با بیان اینکه دربرخی دانشگاه‌ها ۷۰درصد آموزش‌ مربوط به تحصیلات تکمیلی است، افزود: این مسئله بر لزوم افزایش اعضای هیات علمی تاکید می کند.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در مقایسه دانشگاه‌های ایران با ۲۰۰ دانشگاه دنیا و اعضای هیات علمی آنها مطرح کرد: برای حوزه پزشکی هفت الی هشت هزار هیات علمی را باید در یک بازه زمانی به دانشگاه‌های خود تزریق کنیم، هرچند که ممکن است با توجه به منابع دراختیار دانشگاه‌ها جذب اعضای هیات علمی به این آسانی نباشد.
وی بیان کرد: حیف است دانش‌آموخته‌های برجسته در آموزش و پژوهش را داشته باشیم و نتوانیم در ارائه خدمات، بسترسازی مناسبی را برای آنها ایجاد کنیم.
لاریجانی با بیان اینکه گسترش اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها می تواند یکی از اقدامات مفید برای سال جاری باشد، یادآور شد: امیدواریم با حمایت‌های سازمان برنامه و شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها بتوانند از استعدادهای برجشته کشور بعنوان اعضای هیات علمی استفاده کنند چرا که این کار به شدت در کیفیت آموزش عالی نقش دارد.


۳۱ خرداد ۹۵ – فراخوان جذب هیات علمی در مرکز تحقیقات طب سنتی شیراز

خبرگزاری صداو سیما: به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : با توجه به اهداف مراکز تحقیقات مبنی برگسترش فعالیت های تحقیقاتی بر اساس مصوبه کمیته ۷ نفره جذب هیات علمی مراکز تحقیقاتی دانشگاه این مرکزهیات علمی پژوهشی در رشته آموزشی دکترای تخصصی ( Ph.D ) داروسازی سنتی جذب می کند.
داوطلبان می توانند درخواست کتبی، رزومه ( CV ) به همراه مستندات مربوطه و حداقل دو توصیه نامه علمی راتا ۹تیر به آدرس شیراز- خیابان زند – جنب داروخانه هلال احمر – ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز – طبقه هفتم – معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه – امور آموزشی و هیات علمی مراکز تحقیقاتی دانشگاه – صندوق پستی : ۱۹۷۸-۷۱۳۴۵ ارسال کنند.


۲۲ خرداد ۹۵ – لزوم تسهیل فرآیند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان: رییس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: مراحل جذب فرایند هیات علمی را باید کمی آسانتر کرد تا شاگرد اول های دانشگاه ها بتوانند جذب شوند.
محمد علی برخورداری رییس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جذب هیات علمی از فارغ التحصیلان دانشگاه اظهار داشت: جذب هیات علمی خارج از اختیار دانشگاه است یعنی منحصراً فرایند جذب استادان از طریق فراخوان وزارت علوم صورت می گیرد و افراد متقاضی پس از طی مراحل ثبت نام مورد بررسی گروه جذب قرار می گیرند.
رییس دانشگاه علم و صنعت ایران درباره آسان سازی فرایند جذب هیات علمی عنوان کرد: بهتر است فرایند پذیرش استادان را کمی آسانتر کرد، پیشنهاد ما جذب شاگرد اول های هر رشته برای هیات علمی است.
برخورداری افزود: در قدیم به شاگرد اول ها اجازه تدریس می دادند، اکنون بهترین استادان حاضر کشور همان افرادی هستند، که در این دانشگاه درس خوانده و پس از اخذ بورسیه هم اکنون به عنوان استاد در دانشگاه حضور دارند.
وی با بیان اینکه اشتغال زایی در حوزه وظایف دانشگاه نیست، گفت: دانشجویان فنی و مهندسی نسبت به دانشجویان سایر رشته‌ها شانس اشتغال بیشتری دارند.
رییس دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه وضعیت اشتغال دانشجویان این دانشگاه مطلوب است، اذعان داشت: دانشجویان باید با کار و شرایط آن آشنایی داشته باشند تا بتوانند به راحتی جذب بازار کار شوند.
برخورداری یادآور شد: توسعه مراکز رشد با هدف توسعه علم و فناوری از اولئیت های دانشگاه در سال جاری است.


۱۹ خرداد ۹۵ – اعلام مهلت ویرایش و تعیین اولویت های جذب هیأت علمی

خبرگزاری مهر: متقاضیانی که در فراخوان جذب اعضای هیأت علمی (راتبه ) اردیبهشت ۹۵ شرکت کرده اند تا ۲۱ خرداد جهت ویرایش و ثبت نهایی در سامانه جذب مهلت دارند.
به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم اعلام کرد: آن دسته از متقاضیانی که تا پایان زمان مجاز، نسبت به شرکت در فراخوان اردیبهشت ۹۵ (راتبه) اقدام کرده اند، می توانند حداکثر تا پایان روز جمعه مورخ ۲۱ خرداد ۹۵ نسبت به ویرایش، انتخاب نهایی و تعیین اولویت های خود اقدام کنند.
انتظار می رود در زمان تعیین اولویت و یا ویرایش اطلاعات به فایل راهنمای استفاده از سامانه و همچنین سوالات متداول توجه ویژه ای شود.


۱۱ خرداد ۹۵ – جزئیات تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور

خبرگزاری مهر: رئیس دبیرخانه هیات اجرایی جذب دانشگاه پیام نور جزئیات تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی در دبیرخانه هیات اجرایی جذب را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی طالشی با اشاره به تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی در دبیرخانه هیات اجرایی جذب دانشگاه پیام نور گفت: در آخرین جلسه هیات اجرایی جذب با تبدیل وضعیت استخدامی ۱۱ عضو علمی از قراردادی به پیمانی و ۲ عضو علمی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی موافقت شد


۸ خرداد ۹۵ – ثبت نام نقل و انتقال اساتید دانشگاه آزاد تا ۲۰ خرداد ادامه دارد

خبرگزاری مهر : مهلت ثبت نام برای نقل و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد از یکم خردادماه آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه در سامانه معاونت آموزشی این دانشگاه ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، روند ثبت نام و بررسی متقاضیان برای ماموریت و نقل و انتقال اعضای هیات علمی از طریق سایت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد به نشانی http://amoozesh.iau.ir صورت می‌پذیرد.
بررسی درخواست انتقال و ماموریت متقاضی در واحد مبدا از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه انجام می شود و بررسی درخواست انتقال و ماموریت متقاضیان در هیات اجرایی جذب استان مبدا نیز ۲۸ خرداد تا ۳ تیرماه صورت می گیرد.
همچنین زمان بررسی درخواست انتقال و ماموریت متقاضی در واحد مقصد نیز ۴ تا ۱۰ تیرماه انجام خواهد شد.
زمان درخواست انتقال و ماموریت متقاضی در هیات اجرایی جذب استان مقصد نیز ۱۱ تا ۱۷ تیرماه بررسی می شود.
بررسی درخواست انتقال و ماموریت متقاضی در سازمان مرکزی نیز ۱۸ تیرماه تا ۵ مردادماه صورت خواهد گرفت.


۴ خرداد ۹۵ – تشریح وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور

خبرگزاری مهر: رئیس دبیرخانه هیات اجرایی جذب دانشگاه پیام نور، تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی این دانشگاه را در سال ۹۴ و اوایل سال جاری تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر طالشی گفت: هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور در سال ۹۴، بر اساس فرایند اجرایی تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی، با تبدیل وضعیت ۸۴ نفر از همکاران علمی از قراردادی به پیمانی، ۹۷ نفر از پیمانی به رسمی آزمایشی، ۵۲ نفر از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی و ۱۶ نفر از همکاران علمی مشمول «بند ز» از وضعیت پیمانی به رسمی قطعی موافقت کرد.
رئیس دبیرخانه هیات اجرایی جذب دانشگاه پیام نور با اشاره به گزارش سال جاری افزود: در سال جاری نیز، تا پایان اردیبهشت ماه، با تبدیل وضعیت ۱۴ نفر از همکاران علمی به پیمانی، تبدیل وضعیت استخدامی ۲۴ نفر از پیمانی به رسمی آزمایشی، ۱۲ نفر از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی و ۲ نفر از همکاران علمی قراردادی و پیمانی به رسمی قطعی (مشمول بند ز ماده ۴۴) موافقت شده است.


۳۰ اردیبهشت ۹۵ – بیش از ۹۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه شریف عضو هیأت علمی هستند

خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به تحولات عظیم این دانشگاه گفت: بیش از ۹۰ درصد فارغ التحصیلان دکترای دانشگاه شریف مشغول بکار بوده و عضو هیئت علمی نیز هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم پنجاهمین سالگرد این دانشگاه که عصر امروز در محل این دانشگاه برگزار شد عنوان کرد: دانشگاه شریف در سال ۴۵ توسط مرحوم مجتهدی که فردی منضبط و مدیری لایق بود تاسیس شد.
وی با بیان اینکه این دانشگاه برای تربیت متخصصانی از همان سال آغاز بکار کرد، گفت: دکتر امین بعد از دکتر مجتهدی مسئولیت دانشگاه شریف را بر عهده گرفت و تحولاتی همچون تدوین آئین نامه برای ارتقاء اساتید را بوجود آورد.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه اکنون این دانشگاه دارای ۱۳ دانشکده است، تصریح کرد: از این تعداد، ۹ دانشکده مهندسی و ۴ دانشکده علوم پایه هستند.
وی با بیان اینکه در دهه ۶۰ دانشکده دکترای دانشگاه شریف ایجاد شد، ادامه داد: اکنون ۱۲ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که نیمی از آنها در حال تحصیل تحصیلات تکمیلی هستند.
فتوحی گفت: در طی نیم قرن فعالیت، این دانشگاه ۴۸ هزار فارغ التحصیل تحویل کشور داده و نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشته است.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: این دانشگاه تاکنون ۲۸ هزار فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی، ۱۸ هزار فارغ التحصیل در مقطع ارشد و ۱۴۰۰ فارغ التحصیل در مقطع دکترا تحویل کشور داده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد برترین های کشور دانشگاه شریف را انتخاب می کنند، گفت: بیش از ۹۰ درصد دارندگان مدال طلای المپیادهای مختلف در دانشگاه شریف هستند همچنین بیش از ۹۰ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقطع دکترا مشغول به کار هستند.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه اکنون عضو هیئت علمی هستند و این نشان دهنده این است که دانشگاه صنعتی شریف منشاء تحولات اساسی در آموزش عالی بوده است.


۲۷ اردیبهشت ۹۵ – آغاز ثبت نام متقاضیان بورسیه جذب هیات علمی از امروز

خبرگزاری مهر: ثبت نام متقاضیان (دانشجویان دکتری) بورسیه جذب هیات علمی دانشگاه های کشور براساس تقویم زمان‌بندی مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم از امروز ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، فرایند پانزدهمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی (بورس) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور مربوط به فراخوان اردیبهشت ۱۳۹۵ از ۱۵ اردیبهشت ماه با ثبت نیاز،  توسط دانشگاه ها آغاز شد.
بررسی نیازها توسط مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم و تخصیص ظرفیت ها براساس تقویم اعلام شده از سوی مرکز جذب وزارت علوم تا ۲۶ اردیبهشت ادامه داشت.
برهمین اساس از امروز ۲۷ اردیبهشت ماه فراخوان متقاضیان (دانشجویان دکتری) بورسیه جذب هیأت علمی دانشگاه‌های کشور آغاز شده و تا ۱۵ خرداد ۹۵ ادامه خواهد داشت.
متقاضیان بورسیه جذب هیات علمی دانشگاه های کشور می توانند از امروز براساس جدول نهایی اعلام نیاز دانشگاه‌ها که نهایی شده به سامانه مرکز جذب مراجعه کرده و اولویت های خود را از روی اعلام نیاز دانشگاه ها انتخاب کنند.
پالایش اولیه متقاضیان از ۱۶ الی ۲۱ خرداد به مدت ۶ روز انجام گرفته و و فرایند جذب در دانشگاه ها از ۲۲ خرداد ۹۵ به مدت ۲ ماه آغاز می شود.
مجتبی صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فراخوان بوورس اردیبهشت ماه ۹۵ گفت: فراخوان بورس اردیبهشت مربوط به بورس داخل است.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها نیازهای خود به مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم اعلام می کنند، بعد از اعلام نیاز توسط دانشگاه‌ها، اداره کل بورس سازمان امور دانشجویان و مرکز نظارت آموزش عالی براساس سیاست حداقلی، نیازهای اعلام شده را بررسی و بعد از طی فرایندی، آنها را منطبق با قوانین، مقررات و نیازهای موجود، اصلاح کرده و نیازهای اصلی را مشخص می کند.
رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: سپس نیازهای واقعی برروی سایت مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم قرار می گیرد و سپس متقاضیان می توانند در زمانی که اعلام شده برای ثبت نام در فراخوان بورسیه اردیبهشت ۹۵ به سایت مرکز جذب اعضای هیات علمی مراجعه کنند.
وی با اشاره به ظرفیت بورس داخل گفت: به دلیل وجود فارغ التحصیلان  دکتری ما به بورس داخل نیاز زیادی نداریم و این نیاز بیشتر در دانشگاه هایی وجود دارد که در مناطق خیلی دور مستقر هستند. بنابراین ظرفیت زیادی دراین بخش پیش بینی نشده است.


۲۶ اردیبهشت ۹۵ – گسترش رشته محل‌های دانشگاه آزاد در صورت تامین اعضای هیات علمی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد جذب اعضای هیات علمی را از اولویت‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: گسترش رشته محل‌های دانشگاه آزاد منوط به تامین اعضای هیات علمی کافی است.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، سیزدهمین جلسه هیات امنای استان مازندران به ریاست حمید میرزاده و با حضور اعضا در واحد ساری برگزار شد.
میرزاده در ابتدای این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد مسعود حضرت مهدی (عج) و گرامیداشت یاد ۱۳ شهید مدافع حرم استان مازندان، گفت: سفر به ساری، شروع خوبی داشت و در منزل شهید محمد بلباسی با خانواده صبور و پرصلابت این شهید بزرگوار مدافع حرم دیدار کردیم.
رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به تعداد بالای دانشگاه‌ها و مراکز علمی غیرانتقاعی در استان گفت: دانشگاه آزاد علاوه بر مشکل کاهش جمعیت و متعاقباً کاهش دانشجو، با مشکل دیگری به نام رقیبان پرشمار مواجه است.
وی افزود: دانشگاه آزاد برای بقا و ادامه اثربخشی خود، چاره‌ای جز انجام فعالیت‌های دانش بنیان ندارد. علاوه بر اینکه این امر برای دانشگاه ضروری به نظر می‌رسد، دستور اکید مقام معظم رهبری نیز هست که به کرات به اثربخشی علم، ضرورت تبدیل علم به ثروت و سند علم و فناوری تأکید فرموده‌اند.
میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد از فرآیندهای سازمان یافته‌تر و آسان‌تری برخوردار است، اظهار داشت: از این رو از دانشگاه آزاد انتظار می‌رود در زمینه فعالیت‌های دانش بنیان اثربخشی بیشتری داشته باشد.
وی به دستور جلسات امروز هیات امنای استان مازندران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اغلب دستور جلسات مربوط به طرح‌های اقتصادی بود که ما را از وابستگی به شهریه رها می‌کنند. البته ضروری است که همه واحدهای استان و دیگر واحدهای سراسر کشور نیز این رویه را پیش گیرند.
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه هنوز تعداد واحدهای زیان‌ده این استان زیاد است، تأکید کرد: واحدهای زیان ده ایجاب می‌کنند که در کنار آموزش و پژوهش، به امور دانش بنیان و تبدیل علم به ثروت نیز بپردازیم. مدیریت واحدهایی که در آینده نزدیک وارد این عرصه نشوند، دچار مشکل خواهند شد. به این معنی که ادامه همکاری با روسای واحدها منوط به گسترش فعالیت‌های دانش بنیان است.
میرزاده با یادآوری شعار سال ۹۵ «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، از روسای واحدها خواست با توجه به اقلیم، جغرافیا، توانایی ها و نیازهای واحدهای متبوع خود، وارد این عرصه شوند.
رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی گفت: علاوه بر انجام امور دانش بنیان، واحدها باید در جذب کمک‌های خیرین و طرح‌های ماندگار فرهنگی نیز فعالیت داشته باشند.
میرزاده به توضیحات معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: جذب اعضای هیات علمی از اولویت‌های دانشگاه آزاد است. اگر خواهان رشد دانشگاه و اثربخشی بیشتر آن در تحصیلات تکمیلی کشور باشیم، باید براساس مصوبات دانشگاه و با رعایت استانداردهای آموزش عالی، نسبت به برنامه ریزی و جذب اعضای جدید هیات علمی اقدام شود.
وی افزود: اهمیت جذب هیات علمی جدید از آن رو است که دانشگاه آزاد برای گسترش رشته محل ها، نیاز به تأمین استاد و هیات علمی کافی دارد.


۲۵ اردیبهشت ۹۵ – زمان ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه غیرانتفاعی اعلام شد

باشگاه خبرنگاران جوان: رییس دانشگاه غیرانتفاعی و موسسه غیر دولتی گفت:‌ جذب هیئت علمی در این دانشگاه از طریق پورتال وزارت علوم و آزمون کتبی صورت می‌گیرد.
علی آهون منش رییس دانشگاه غیر انتفاعی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به جذب هئیت علمی در این دانشگاه گفت: جذب هیئت علمی در این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های دولتی تفاوت عمده‌ای دارد این دانشگاه در سال دو بار هیئت علمی جذب می‌کند.
وی ادامه داد:‌ داوطلبان جذب در هیئت علمی دانشگاه غیر انتفاعی باید در پورتال وزارت علوم ثبت نام اولیه خود را انجام دهند تا اسامی آنها در لیست دانشگاه‌های غیر انتفاعی برای جذب قرار گیرد.
رییس دانشگاه غیر انتفاعی در خصوص زمان باز شدن پورتال ثبت نام هیئت علمی گفت: داوطلبان در ماه‌های خرداد و شهریور هرسال می‌توانند جهت عضویت در هیئت علمی دانشگاه غیر انتفاعی درپورتال وزارت علوم ثبت نام کنند.
آهون‌منش تاکید کرد: جذب هیئت علمی در دانشگاه های غیر انتفاعی متفاوت بوده و این استخدام بستگی به تعداد نفرات عضویت در رشته مورد نظر دارد.
وی یادآور شد: یکی از شرایط لازم جهت جذب هیئت علمی دارا بودن دو استاد یار در هر رشته است و این جز قوانین ابلاغی وزارت علوم به دانشگاه‌های غیر انتفاعی و موسسات غیر دولتی است.
آهون منش گفت: در صورت کسب حد نصاب‌های لازم به وسیله داوطلبان جذب هیئت علمی با برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه داوطلب مورد نظر به استخدام دانشگاه غیر انتفاعی در می آید.


۱۱ اردیبهشت ۹۵ – توافق وزارت علوم و دانشگاه آزاد در زمینه جذب هیات علمی

خبرگزاری مهر : معاون آموزشی دانشگاه آزاد از ایجاد توافق نامه‌ای میان این دانشگاه و وزارت علوم خبر داد و گفت: در این توافق نامه نحوه به کارگیری اعضای هیات علمی مشخص شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد حسین زاده لطفی در اجلاس شورای آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد استان یزد در خصوص متمرکز بودن مصاحبه دکتری تخصصی گفت: دانشجویان پذیرفته شده در مقطع دکتری دانشگاه آزاد برای اینکه در محل‌های متعددی امکان پذیرش خواهند داشت عملاً امکان مراجعه شخص به واحدهای این دانشگاه نیست.
وی افزود: اما با اعتقاد به ظرفیت بالای واحدهای دانشگاهی باور داریم که می‌توان بعضی از واحدهای دانشگاهی را قطب مصاحبه رشته‌های خاص کرد و یا حداقل مصاحبه واحدهای دانشگاهی را به مرکز استان واگذار کنیم که نتیجه آن هفته آینده ابلاغ خواهد شد.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد درخصوص پذیرفته شدگان با حق مرتبه مربی نیز گفت: موفق شدیم موافقت ریاست دانشگاه را در صورتی که مربی ۶۰درصد نمره آخرین فرد قبول شده را اخذ کند، نسبت به پذیرش آنان اقدام کنیم.
حسین زاده لطفی درباره تصویب رشته‌های موجود در دفترچه آزمون و حفظ این رشته‌ها افزود: رشته‌های دانشگاهی باید حداقل‌هایی داشته باشند و امیدوارم واحد‌ها با تلاش بیشتر نسبت به تعهدات خود عمل کنند و در ممیزی امسال ملاک تخصیص دانشجو به واحدهای دانشگاه همین انجام تعهدات در جذب هیأت علمی و تصویب رشته‌های موجود است.
وی با توجه به توافق نامه سال نود و چهار میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد اظهار داشت: برای اولین بار در طول حیات این دانشگاه با تلاش و کوشش رئیس دانشگاه و همکاری خوب وزارت علوم موافقت شده ۳ عضو مدعو در دانشگاه یک عضو تمام وقت تلقی شده و نیز حضور دو هیأت علمی نیمه وقت یک عضو هیأت علمی تمام وقت محسوب شود.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: افزون بر این واحدهای دانشگاه آزاد از شعاع ۱۵۰ کیلومتری می‌توانند با جذب هیأت علمی و نیز در دو رشته بهره گیری از نام و مدارک استاد نسبت به تصویب رشته اقدام کنند و با موافقت ریاست دانشگاه و بدون طی شدن فرآیند جذب با نظر مساعد ریاست دانشگاه استان می‌توانند با عقد قرارداد یکساله عضو نیمه وقت هیأت علمی به کار گیرند.
حسین زاده لطفی افزود: همه این عوامل باید برای حفظ رشته محل‌های موجود در دفترچه به کار بسته شود تا واحدی با تعلل رشته محلی را از دست ندهد.


۱۱ اردیبهشت ۹۵ – فعالیت ۷۵ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های کشور

خبرگزاری ایسنا: رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور گفت: در حال حاضر ۷۵ هزار نفر، عضو هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، دکترمحمدعلی کی‌نژاد در همایش منطقه‌ای هیات‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های لرستان و خوزستان، در این رابطه اظهار کرد: در کمتر از ۶ سال گذشته و به شکلی بی‌سابقه ۳۶ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور جذب شده‌اند که این خود کار بی‌نظیری است.
وی اظهار کرد: همایش منطقه‌ای هیات‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها هرساله به منظور بهبود و ارتقاء قوانین جذب، مطابق نقشه جامع علمی کشور و براساس نیاز دانشگاه‌ها و لحاظ کردن بحث آمایش و ساماندهی رشته‌های تحصیلی ۷ تا ۸ بار برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، دبیر هیئت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز در این همایش در سخنانی گفت: در حال حاضر فرصت‌های نابرابر در توزیع نیروی انسانی، میان دانشگاه‌های مناطق برخوردار و کمتر توسعه یافته شکاف ایجاد کرده است.
علیرضا وحیدی تاکید کرد: دانشگاه‌های کمتر برخوردار به میدان آزمون و خطا در پروسه جذب برای مناطق برخوردار تبدیل می‌شوند و از این‌رو ضروری است سیاست‌های تامین و توزیع نیروی انسانی تقویت و اصلاح شود.


۱ اردیبهشت ۹۵ – کمبود مجوز های استخدامی هیات علمی در دانشگاه ها دولتی

باشگاه خبرنگاران جوان: کم بودن مجوزهای استخدامی هیات علمی در دانشگاه ها یکی از مشکلات دانشگاه های دولتی است.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ رئیس دانشگاه سمنان در نشست با روسای دانشگاههای استان که با حضور وزیر علوم و تحقیقات برگزار شد، وجود حدود ۱۰۰ هزار دانشجو در استان سمنان را پتانسیل خوبی برای آموزش عالی کشور دانست و گفت : یک سوم از این تعداد دانشجو مربوط به دانشگاههای دولتی است .
دکتر عباس هنر بخش رئوف به معرفی این دانشگاه پرداخت و گفت : دانشگاه سمنان دارای حدود ۱۶ هزار دانشجو ، ۲۲ دانشکده ، پارک علم و فناوری، پردیس های مختلف ، ۳۵۰ عضو هیات علمی و ۲۵۰ رشته گرایش است که به عنوان دانشگاه مادر استان فعالیت می کند .
وی محور فعالیت های این دانشگاه را توسعه کیفی و تربیت دانشجویانی مطابق با نیاز بازار کار عنوان و خواستار دیده شدن دانشگاههای خارج از تهران در تفاهم نامه های منعقد شده با خارج از کشور برای تبادل اطلاعات علمی شد .
رئیس دانشگاه سمنان کم بودن مجوزهای استخدامی هیات علمی  در دانشگاهها را از جمله مشکلات دانشگاههای دولتی عنوان کرد.
هنر بخش  گفت : با توجه به اینکه سالهاست تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه سمنان نوسازی نشده و به گونه ای مستهلک شده اند خواستار نوسازی این تجهیزات شد .


۱ اردیبهشت ۹۵ – ارائه طرح افزایش حقوق اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌ها به مجلس

خبرگزاری فارس : وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه طرح افزایش حقوق اعضای هیأت‌علمی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۸ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت دارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد فرهادی عصر امروز در جلسه‌ای با دانشگاهیان استان در دانشگاه سمنان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۸ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت دارد که البته تعداد آنها رو به افزایش است.
وی با بیان اینکه از سال ۷۸ تا به حال بودجه‌ای برای تجهیزات دانشگاه‌ها اختصاص نیافته است، افزود: به همین منظور در برنامه ششم توسعه، سهم اعتبارات تأمین تجهیزات دانشگاه‌ها به سه تا چهار درصد می‌رسد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به طرح آمایش آموزش عالی اشاره کرد و گفت: در این زمینه ساماندهی و اصلاحاتی صورت می‌گیرد و مراکز مورد نیاز تأسیس و برخی مراکز نیز با یکدیگر ادغام می‌شوند.
این مسئول همچنین با اشاره به مشکلات اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها افزود: در حال حاضر اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌ها به ویژه اعضای استخدام شده از سال ۱۳۸۴ به قبل مشکلات بسیار زیادی دارند که باید تدابیری برای رفع این مشکلات اندیشیده شود.
وی بیان کرد: میزان حقوق پایه اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌ها باید اصلاح شود که البته تاکنون این اقدام دو بار انجام‌ شده است و اقدامات بعدی نیز انجام می‌شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در سال جاری باید اقداماتی برای اصلاح حقوق پایه اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌ها انجام شود که البته کار مطالعاتی آن انجام شده است و طرح علمی برای ارائه به مجلس آماده می‌شود.
فرهادی از ارائه طرح افزایش حقوق اعضای هیأت‌علمی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این طرح در زمان مناسب و پس از آماده‌سازی به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.
وی همچنین به مشکلات ثبت اختراع در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، این اقدام را انجام می‌دهد و همچنین صندوق حمایت از مخترعان از این افراد حمایت می‌کند.
این مسئول تبیین کرد: قانون جامع صنعتی و فکری برای حمایت از مخترعان تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.
فرهادی از اجرای طرح جذب نخبگان در کشور خبر داد و گفت: هر ساله ۱۰۰ نفر از نخبگان کشوری دانش‌آموخته از دانشگاه‌های برتر دنیا می‌توانند جذب دانشگاه‌های کشور شوند و به مدت یک سال حقوق آن‌ها را بنیاد نخبگان پرداخت می‌کند تا روند جذب آن‌ها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به انجام برسد.


۱ اردیبهشت ۹۵ – ۱۰۰ نفر جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد بوشهر می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: در سال جاری برای رعایت استانداردهای آموزش عالی و ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی ۱۰۰ نفر عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، یوسف قیصری ظهر امروز در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر که در خورموج تشکیل شد اظهار داشت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده وظیفه همگانی است که این شعار را نصب‌العین قرار دهیم و در راستای تحقق آن در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و برون‌رفت از تکیه به شهریه دانشجویان، گام برداریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: یکی از اهداف دانشگاه آزاد خدمت به‌نظام و جامعه در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی، اقتصاد مقاومتی و ابتکار و نوآوری است.
وی ادامه داد: باید بیش‌ازپیش به ارتباط بین صنایع نفت، گاز، پتروشیمی با دانشگاه توجه و از دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده بهینه کرد.
قیصری تکریم خانواده‌های معظم شاهد به‌خصوص شهدای مدافع حرم را مورد تأکید قرارداد و خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های اساسی و مهم دانشگاه آزاد اسلامی تکریم خانواده معظم شهدا، دانشجویان و ارباب‌رجوع است که باید مدنظر تمامی کارکنان و هیئت‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر قرار گیرد و در چارچوب قانون و مقررات آموزشی به دانشجویان که ولی‌نعمتان دانشگاه هستند و رزق و روزی دانشگاه از دانشجویان است عمل کنند.
وی اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی در دانشگاه آزاد استان را مورد تأکید قرارداد و اضافه کرد: سالن دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد بوشهر با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان بودجه فرهنگی احداث شد و واحدهای دانشگاهی می‌توانند از مکان‌هایی که در اختیار دارند با هزینه‌های فرهنگی در قالب طرح ماندگار احداث کنند.
قیصری از راه‌اندازی شورای استانی زبان فارسی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: برای حفظ و گسترش زبان فارسی شورای استانی با استفاده از اساتید ادبیات فارسی تشکیل  و راه‌اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزش اخلاق حرفه‌ای بر اساس بخشنامه  معاونت دانشجویی فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی استان تشکیل و نمایشگاه و بازارچه‌های عرضه محصولات علمی، فنی و هنری دانشجویان تأسیس و راه‌اندازی می‌شود.
قیصری یادآور شد: انتخاب دانشجو نمونه بر اساس بخشنامه انجام  و تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه علوم انسانی درزمینهٔ هنر و ورزش تشکیل می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: در سال جاری برای رعایت استانداردهای آموزش عالی و ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی ۱۰۰ نفر عضو هیئت‌علمی جذب دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر می‌شوند.


۳۰ فروردین ۹۵ – جذب بیش از ۲۰۰ عضو هیات علمی جدید در واحد علوم تحقیقات

خبرگزاری ایلنا: ساسان بابایی جذب اعضای هیات علمی جدید در این واحد را یکی از مهمترین برنامه های این واحد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۱۵۰ عضو هیات علمی جدید در واحد علوم و تحقیقات با هدف تقویت کادر هیات علمی و بهبود نسبت استاد به دانشجو جذب شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۹۶ عضو هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت و بیش از ۴۰ هزار دانشجو در واحد علوم و تحقیقات فعالیت می کنند، افزود: براساس استاندارد وزارت علوم و اهداف این دانشگاه باید به ازای ۳۰ تا ۳۵ دانشجو یک عضو هیات علمی در دانشگاه فعالیت کند.
معاون آموزشی واحد علوم تحقیقات تصریح کرد: در حال حاضر شاخص نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به ۴۰ است که براساس پیش بینی های صورت گرفته در برنامه ۵ ساله دانشگاه باید به استانداردهای دانشگاهی دست یابیم.
بابایی ادامه داد: در طول ترم های تحصیلی با توجه به تخصص ها و مهارت های مورد نیاز از اساتید مدعو برای تدریس در واحد علوم و تحقیقات بهره گرفته می شود  و براین اساس حدود هزار استاد برجسته و پیشکسوت به صورت مدعو در هر ترم برای تدریس دروس تخصصی به ویژه در مقطع دکتری تخصصی با این واحد دانشگاهی همکاری می کنند.
وی با اشاره به افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی دانشجو در سال تحصیلی جدید گفت: در نیمسال تحصیلی گذشته نزدیک به ۵ هزار دانش آموخته از واحد علوم و تحقیقات داشته ایم.
معاون آموزشی واحد علوم و تحقیقات به تحصیل حدود ۱۷۰ دانشجوی دکتری پژوهش محور در این واحد اشاره کرد و گفت: سال گذشته با بهره برداری از بلوک ۲ آموزشی در حدود ۸۰ کلاس آموزشی به فضای تحصیلی این دانشگاه افزوده شد.
بابایی از آماده سازی بلوک یک آموزشی واحد علوم و تحقیقات و امکان بهره برداری آن در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵ خبر داد و اظهار داشت: یکی از اقدامات در دست اجرا برای سال جاری ساماندهی فضاهای آموزشی و تجهیز و نظارت بیشتر بر این فضاها است تا بتوان از ظرفیت کامل کلاس های آموزشی استفاده کرد.
وی عنوان کرد: همچنین برای رفاه حال دانشجویان با رفع مشکلات نرم افزاری سعی بر این است تا فرآیند مراحل آموزشی دانشجو به طور کامل به صورت الکترونیکی صورت گیرد.
معاون آموزشی واحد علوم و تحقیقات از ارتقاء ۳۸ عضو هیات علمی این واحد دانشگاهی در سال گذشته خبر داد و گفت: مصمم هستیم با جلسات منظم و دقیق بیش از پیش روند ارتقاء اساتید در این واحد دانشگاهی تسریع شود.
بابایی با بیان اینکه  ۱۱۳ رشته و گرایش جدید در واحد علوم و تحقیقات در سال ۹۴ راه اندازی شده است، تصریح کرد: راه اندازی رشته های جدید و بین رشته ای از اهداف این واحد دانشگاهی بوده و با همکاری اعضای هیات علمی در این واحد دانشگاهی سعی می شود رشته های میان رشته ای جدید و مورد نیاز کشور بررسی و پس از تهیه سرفصل با هماهنگی سازمان مرکزی و پس از تصویب وزارت علوم نسبت به راه اندازی آنها در واحد علوم و تحقیقات اقدام شود.


۲۹ فروردین ۹۵ – اجرای ۱۸ برنامه در مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم

خبرگزاری آنا: رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم از ۱۸ برنامه جدید مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در راستای اقتصاد مقاومتی خبر داد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا رضوان‌طلب گفت: «شارژ اطلاعات اعضای هیئت علمی در نرم‌افزار سامانه مرکز جذب، برگزاری فراخوان بورسیه در اردیبهشت و فراخوان عضویت هیئت علمی (طرح سربازی و پیمانی) در شهریور و بهمن، برگزاری گردهمایی مسولان دفاتر تحقیق استانی به صورت حضوری و سه نوبت به صورت ویدئو کنفرانس، اعزام پانزده هیات بازرسی برای بررسی عملکرد هیئت‌های اجرائی جذب دانشگاه‌ها و دفاتر استانی، برگزاری ۱۰ کارگاه آموزشی کارشناسان، دبیران و اعضای هیئت‌های اجرائی جذب، برگزاری آزمون ارزیابی آشنایی کارگزاران جذب اعضای هیئت علمی با مقررات جذب وتبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی از جمله این برنامه‌ها است.»
او انتشار کتاب “مجموعه قوانین و مقررات جذب اعضای هیئت علمی”، فعال‌سازی بخش حقوقی معاونت ارزشیابی مرکز جذب، تقویت بخش پاسخگویی و ایجاد شیفت دوم کارشناسان پاسخگو، تبدیل همکاران پروژه‌ای و حجمی به کارشناسان و کارمندان پیمانی و رسمی، ارزیابی عملکرد کارشناسان، محققان دفاتر تحقیق استانی و هیئت‌های اجرائی جذب و تعیین رتبه و امتیازات مکتوب هرکدام، تقلیل میانگین دوره رسیدگی به پرونده ها در مرکز جذب از میانگین ۲۸ روز به ۲۵ روز، برگزاری جلسات مدوام کارآموزی و ارتقای سطح توانمندی همکاران مرکز جذب به صورت هفتگی را از دیگر برنامه های این مرکز اعلام کرد.
او افزود: «همیچنین برنامه‌هایی نظیر طراحی و ایجاد نظام آماری و گزارشات نظارتی مورد نیاز در مرکز جذب در قالب فاز آتی توسعه سامانه نور رضوی، افزایش سطح هوشمندی سامانه، توسعه خدمات الکترونیکی مرکز جذب اعضای هیئت علمی با هدف کاهش هزینه و افزایش کیفیت این خدمات و شفافیت در عملکرد و استاندارد سازی فرایندها از طریق بهره‌برداری نهایی و اجرائی شدن کامل سامانه نور رضوی در همه فرایندهای جدید طراحی شده جذب اعضای هیئت علمینیز در دستور کار مرکز جذب که در راستای اقتصاد مقاومتی است قرار دارد.»
حجت‌الاسلام رضوان طلب درباره چگونگی نحوه جذب اعضای هیئت علمی در سال ۹۵ گفت: «طبق روال معمول سه فراخوان بورس (با تعداد بسیار محدود)، فراخوان اردیبهشت و دو فراخوان عضویت هئیت علمی در شهریور و بهمن طبق جدول سال‌های گذشته برگزار می‌شود.»


۲۹ فروردین ۹۵ – تعیین تکلیف پرونده استخدام هیات علمی فراخوان جذب ۹۴

به اطلاع آن دسته از متقاضیان استخدام هیات علمی که در فراخوان جذب ۹۴۱ ثبت نام نموده و مدارک استخدامی خود را به واحد دانشگاهی ذیربط تحویل داده اند، لیکن تاکنون پاسخی مبنی بر موافقت یا مخالفت با استخدام شان دریافت ننموده اند می رساند این گونه متقاضیان می توانند جهت تعیین تکلیف پرونده استخدامی خود حداکثر تا تاریخ ۹۵/۰۲/۳۱ به دبیرخانه هیات اجرایی جذب استان مربوط مراجعه نمایند در غیر این صورت پرونده استخدامی آن ها مختومه اعلام خواهد شد. و درخصوص آن دسته از متقاضیان استخدام هیات علمی که در فراخوان های جذب ۹۳۲ و ماقبل ثبت نام نموده و مدارک استخدامی خود را به واحد دانشگاهی ذیربط تحویل داده و تاکنون پاسخی مبنی بر موافقت یا مخالفت با استخدام شان دریافت ننموده اند اعلام می دارد این گونه متقاضیان می توانند جهت پیگیری پرونده استخدامی خود حداکثر تا تاریخ ۹۵/۰۲/۳۱ به دبیرخانه هیات اجرایی جذب استان مربوط یا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی “اداره کل امور هیات علمی” مراجعه نمایند در غیر این صورت پرونده استخدامی آن ها مختومه اعلام خواهد شد.

برای مشاهده اطلاعیه در سایت مرکز امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اینجا کلیک کنید


خبر ۱۷ فروردین ۹۵ : جذب ۳۰۰ عضو جدید هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی  (منبع : خبرگزاری آنا)

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی عنوان کرد که حدود ۱۰۰ عضو هیات علمی در فراخوان‌هایی که دو سال گذشته انجام شد، جذب این دانشگاه شدند و آمادگی داریم ۳۰۰ نفر دیگر را در فراخوان‌های بعدی جذب کنیم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۱۵ فروردین ۹۵ : جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد استان ایلام (منبع : خبرگزاری آنا)

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: «میهمانسرای دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهران به‌منظور اسکان زائران اربعین حسینی (ع) که مورد تاکید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده بوده تا پیش از اربعین سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.»

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۹ فروردین ۹۵ : جذب هیأت علمی در دستور کار دانشگاه آزاد (منبع : خبرگزاری ایسنا)

روسای واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها، جذب و اصلاح هرم هیأت علمی به منظور ارتقای سطح خدمات آموزشی و پژوهشی، تأمین منابع غیر‌شهریه‌ای و روی آوردن به اقتصاد دانش بنیان را از جمله راهبردهای حل چالش‌های دانشگاه آزاد اسلامی دانستند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها