آرشیو اخبار استخدام آموزش و پرورش ۹۸

استخدام آموزش و پرورش

آگهی استخدام هفتمین آزمون فراگیر دستگاههای اجرایی سال ۹۸

با توجه به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در اجرای ماده (۴۴ )قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۶) دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی منضم به بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۳/۹۷۵۷ مورخ ۱۳۹۳/۰۷/۱۹  سازمان مذکور (معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سابق) و به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دستگاههای اجرایی کشور، شرایط و ضوابط عمومی و تخصصی برای استخدام در هفتمین امتحان مشترک فراگیر به شرح زیر اعلام میگردد:

بخش اول: تعاریف

مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بکار رفته در این دفترچه به شرح ذیل است:

الف) دستگاه اجرایی

کلیه وزارتخانه ها، موسسات دولتی، موسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکتهای دولتی و کلیه دستگاههایی که شمول قانون بر آن ها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانکها و بیمه های دولتی، (کلیه دستگاههای موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) دستگاه اجرایی نامیده میشوند.

ب) ایثارگران

ب-۱ )ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵ )درصد شامل

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

ب-۲ )ایثارگران سهمیه پنج (۵ )درصد شامل

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

تذکر: مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از :
۱ .معاونت نیروی انسانی هر یک از ردههای نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
۲ .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
۳ .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران.

بخش دوم: شرایط عمومی داوطلبان

۱ .داشتن تابعیت ایران

۲ .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۳ .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۴ .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان

۵ .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند

۶ .عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

۷ .نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر

۸ .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح

۹ .داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و همچنین بازنشسته باشند

۱۰ .به استناد ماده (۹۴)قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاههای اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر، در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند.

تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون میباشد.

۱۱ .داشتن حداقل بیست (۲۰)سال تمام و حداکثر بیست و پنج (۲۵ )سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر سی سال (۳۰) برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر سی و پنج (۳۵ )سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل (۴۰ ) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل پنج (۴۵ )سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری.

تبصره ۱ : جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می باشند و سایر مشمولین سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در صورت ثبت نام در آزمون، ضمن رعایت تبصره ۲ همین ماده، مکلف به رعایت حداکثر سنهای اعلام شده در این دفترچه میباشند، در غیراین صورت از سایر فرایند استخدام حذف خواهند شد.

تبصره ۲:موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال
– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نمودهاند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها
– میزان مدت خدمت ضرورت
– داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تماموقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی، بانکها و شرکتهای تحت پوشش آنها، شرکتهای بیمه های دولتی، شهرداریها و موسسات و شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکتهای ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده میکنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تحت پوشش آنها از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲  به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.
تذکر (۱) : ملاک عمل در محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل و کارت پایان خدمت، آخرین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر(۱۳۹۸/۷/۱۲) میباشد. ملاک زمان فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه میباشد.
تذکر (۲) : ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام (۱۳۹۸/۷/۳ )میباشد.
تذکر (۳) : بر اساس ماده (۴۳ )قانون مدیریت خدمات کشوری به دستگاههای اجرایی اجازه داده شده است تا در صورتی که در قوانین و مقررات قبلی مورد عمل خود، شرایطی علاوه بر شرایط فوق الذکر را داشته باشند، به عنوان شرایط اختصاصی اعلام نمایند. شرایط اختصاصی هر یک از دستگاههای اجرایی در بخش مربوط به آن دستگاه ذکر شده است.

بخش سوم : مواد آزمون

الف) مواد آزمون عمومی

مواد آزمون عمومی برای تمامی مشاغل عبارتند از:

۱ .فنّاوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه ICDL)
۲ .ریاضی و آمار مقدماتی
۳ .زبان و ادبیات فارسی
۴ .معارف اسلامی
۵ .زبان انگلیسی عمومی
۶ .اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
۷ .هوش و توانمندیهای عمومی
تبصره: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

ب) مواد آزمون تخصصی

مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل در جدول شماره ۱ مشخص شده است.

تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینهای با ضریب یک (۱ )می باشند. ضمناً به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

سوالات استخدامی آموزش و پرورش

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟

بخش چهارم : امتیازات و سهمیه های قانونی

الف) سهمیه ایثارگران

بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب ایثارگران از محل سهمیه های استخدامی از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی، رقابت بین کلیه داوطلبان ایثارگر در هر یک از سهمیه های ۲۵ درصد و ۵ درصد (در هر یک از مجوزهای کلی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه اجرایی) بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر به میزان دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:
۱ .در فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می پذیرد.
۲ .با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر تایید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.
۳ .ایثارگران متقاضی بهرهمندی از سهمیه استخدامی حداقل ۲۵ درصد موضوع ماده (۲۱ (قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نموده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید گردد و در صورت عدم تایید بنیاد مذکور مجاز به انتخاب شغل محلهای مشخص شده برای سهمیه یاد شده نمیباشند.
۴ .مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، مجاز به بهره مندی از سهمیه استخدامی ۵ درصد سایر ایثارگران نمیباشند. به عبارت دیگر هر داوطلب ایثارگر میتواند در صورت مشمول بودن، صرفاً از یکی از سهمیه های مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه، استفاده نماید. بنابراین مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، جهت استفاده از سهمیه اختصاصی خود، صرفاً باید مشاغل مشخص شده برای آنان را در دفترچه انتخاب نمایند.
۵ .جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف میباشند.
۶ .کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران تا سقف سهمیه (۲۵ درصد) الزامی نمیباشد.
بدیهی است در صورتی که ایثارگران موضوع این سهمیه در شغل محلهای سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حد نصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامی است.
تبصره: بر اساس تبصره ۳ ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران، کلیه ایثارگران مشمول سهمیه ۲۵ درصد متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری بایستی حداقل هشتاد درصد (۸۰درصد) حدنصاب علمی آخرین نفر پذیرفته شده را کسب نمایند.
۷ .آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد آزمون استخدامی پذیرفته میشوند، میتوانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهرهمند گردند.
۸ .سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۵ درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۵ درصد را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.
۹ .کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه ۵ درصد ایثارگران تا سقف سهمیه (پنج درصد) الزامی نمیباشد.
بدیهی است در صورتی که ایثارگران موضوع این سهمیه در شغلمحلهای سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حد نصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامی است.
تبصره: بر اساس تبصره ۳ ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران، کلیه ایثارگران مشمول سهمیه ۵ درصد متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری بایستی حداقل هشتاد درصد (۸۰ درصد) حدنصاب علمی آخرین نفر پذیرفته شده را کسب نمایند.
۱۰ .استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی (۲۵ درصد و ۵ درصد) ایثارگران در صورت کسب حد نصاب آزمون از طریق رقابت با سایر داوطلبان آزاد در همان شغل محل صورت میپذیرد.

ب) سهمیه معلولین

جذب معلولین (با ارائه معرفی نامه از اداره کل بهزیستی استان) از محل سهمیه استخدامی (۳ درصد قانون جامع حمایت از معلولان) صرفاً از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر، کسب حد نصاب نمره لازم و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر (به میزان حداکثر دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی) و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:
۱ .سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه۳ درصد معلولین مورد تایید سازمان بهزیستی کشور در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است. داوطلبان معلول تایید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه معلولان را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.
۲ .معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام میشوند را داشته باشند.
۳ .بر اساس ماده(۵ )آیین نامه شماره ۸۸۳۸۴/۴۴۱۷۸ مورخ ۲۲/۰۴/۱۳۸۹وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، استخدام معلولان به شرط آنکه به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت آنان مانع از ماموریت کاری آنها نباشد، بلامانع میباشد.

ج) سایر امتیازات

بر اساس مصوبه شماره ۲۰۰/۱۳۷۳۶ مورخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۴ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، ۱۰ درصد به امتیاز مکتسبه حافظان قرآن دارای درجات (۱ تا ۳ )برای حافظین در مشاغل کارشناس امور فرهنگی، دبیر معارف اسلامی و مربی امور تربیتی مدارس لحاظ خواهد شد.
همچنین برای مشاغلی که شرایط احراز آنها دیپلم می باشد، درجه پنج حفظ قرآن به شرط دارا بودن گواهینامه پایان دوره اول متوسطه از لحاظ استخدامی همتراز دیپلم می باشد و امتیاز ذکر شده نیز به افراد واجد شرایط اعلام شده در متن آگهی استخدامی منتشره تخصیص خواهد یافت.

بخش پنجم : مراحل ثبت نام

داوطلب متقاضی استخدام در دستگاه های اجرایی باید در زمان ثبت نام در امتحان مشترک فراگیر، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.

الف) تهیه فایل عکس اسکن شده

داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
عکس ۴*۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ) فقط باید با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل۳۰۰*۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد. حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تذکر (۱) : اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نمی باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر (۲) : عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (۳) : درصورت ارسال عکس غیرمعتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در امتحان مشترک فراگیر از وی سلب می گردد.
لازم به ذکر است با توجه به مشکلات به وجود آمده در امتحانات مشترک فراگیر قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام می کنند رخ داده است، تاکید می گردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد، بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف داوطلب، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

ب) پرداخت وجه

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز چهارشنبه ۱۳۹۸/۷/۳ لغایت روز جمعه مورخ ۱۳۹۸/۷/۱۲انجام خواهد پذیرفت. مدت ثبت نام به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.
متقاضیان واجد شرایط باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و پس از پرداخت مبلغ (۴۵۰/۰۰۰) (چهارصد و پنجاه هزار) ریال به صورت الکترونیکی و با کارت های بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
موکداً تاکید میگردد مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام در امتحان مشترک فراگیر تمدید نمی گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند. متقاضیان شرکت در امتحان مشترک فراگیر باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد.

ج) تکمیل تقاضانامه ثبت نام

– در ردیفهای ۱ ،۲ و ۳ ،داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی (فامیلی)، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطورکامل وارد نماید (از بکاربردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود)

– در ردیف ۴ ،داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم می باشد از چپ به راست در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. ضمناً داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای ۶۶۷۲۹۵۹۳ تماس حاصل نمایند.

– در ردیف ۵ ،داوطلب باید برحسب اینکه زن یا مرد می باشد منحصراً مربع مربوط را علامت گذاری نماید.

در ردیف ۶ ،داوطلب باید ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و ازدرج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.

– در ردیف ۷ ،داوطلب باید تاریخ تولد خود را به صورت سال، ماه و روز درمحل مربوط درج نماید.

– در ردیف ۸ ،داوطلب باید بر حسب اینکه مجرد یا متاهل می باشد مربع مربوط را علامتگذاری نماید.

– در ردیف ۹ ،داوطلب باید کد استان و شهرستان محل تولد خود را با توجه به جدول شماره ۲ مندرج درصفحه ۲۹ مشخص و در این محل درج نماید.

– در ردیف ۱۰ ،داوطلب باید با علامتگذاری در یکی از مربع ها، دین خود را مشخص نماید.

– در ردیف ۱۱ ،داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را با علامتگذاری در مربع مربوطه مشخص نمایند.

– در ردیف ۱۲ ،داوطلبان چپ دست باید این مربع را علامتگذاری نمایند.

– در ردیف ۱۳ ،داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران وضعیت ایثارگری خود را بر اساس سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در این بند علامتگذاری نماید.
– در ردیف ۱۴ ،داوطلبان دارای سابقه غیر رسمی در دستگاههای اجرایی (جهت مقررات مربوط به حداکثر سن) می بایست موارد خواسته شده در این بند را با درج سابقه خدمت تکمیل نمایند.

-در ردیف ۱۵ ،داوطلب معلول باید نوع معلولیت خود را در یکی از مربع ها علامتگذاری نماید و فرم دریافتی از بهزیستی را حداکثر تا تاریخ ۹۸/۷/۱۴ به نشانی این سازمان (تهران صندوق پستی ۳۱۶۶-۳۱۵۳۵ ) ارسال نمایند.

– در ردیف ۱-۱۵ ،داوطلب معلول چنانچه نیازمند منشی می باشد باید این قسمت را علامتگذاری نماید.

– در ردیف ۱۶ ،مشمولان حافظان قرآن درجه ۱ تا ۵ این بند را علامتگذاری نمایند.

– در ردیف ۱۷ ،داوطلب باید آخرین مقطع تحصیلی خود را در این بند علامتگذاری نماید ( براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)

– در ردیف ۱۸ ،داوطلب باید عنوان رشته تحصیلی خود را مشخص و در این محل درج نماید.

– در ردیف ۱۹ ،داوطلب باید دانشگاه یا موسسه محل اخذ مدرک تحصیل خود را درج نماید.

– در ردیف ۲۰ ،داوطلب باید تاریخ فارغ التحصیلی آخرین مقطع تحصیلی خود را به سال و ماه و روز در این قسمت درج نماید.

– در ردیف ۲۱ ، داوطلب باید معدل آخرین مدرک تحصیلی خود را درج نماید.

– در ردیف ۲۲ ،داوطلب باید کد و نام استان و شهرستان محل اقامت خود را جهت تعیین حوزه امتحانی با توجه به جدول شماره ۲ مندرج در صفحه ۲۹ مشخص و در این محل درج نماید.همچنین آدرس دقیق پستی و کدپستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می باشد در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.

– در ردیف ۲۳ ،داوطلب باید کد پستی ده رقمی خود را درج نماید.

– در ردیف ۲۴ ،داوطلب شماره تلفن ثابت با کد شهر خود را در محل مربوط درج نماید.

– در ردیف ۲۵ ،داوطلب شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید.

– در ردیف ۲۶ ،داوطلب متقاضی میتواند آدرس پست الکترونیکی خود را درج نماید.

– در ردیف ۲۷ ،داوطلب میبایست آدرس محل سکونت خود را در این محل درج نماید.

– در ردیف ۲۸ ،داوطلب باید کد شغل محل انتخابی خود را که شامل نام دستگاه، شغل و محل مورد تقاضا است، در این قسمت مشخص نماید. (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)

تذکر مهم : داوطلبان باید در انتخاب کد شغل محل به نام شغل، محل خدمت، جنس و ظرفیت پذیرش، کد شرایط احراز توجه نمایند (لازم به توضیح است منظور از کد شرایط احراز تطابق رشته، گرایش و مقطع تحصیلی با شغل محل مورد تقاضا بر اساس جدول شماره ۱ مندرج در صفحات ۲۸-۱۴ میباشد)

د) زمان برگزاری هفتمین امتحان مشترک فراگیر و نحوه دریافت کارت شرکت در آن:

کارت شرکت در امتحان مذکور از روز دوشنبه ۱۳۹۸/۸/۲۷ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. هفتمین امتحان مشترک فراگیر در روز پنجشنبه ۱۳۹۸/۸/۳۰ در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی می باشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری امتحان مشترک فراگیر بر روی کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیر درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیر به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای امتحان مشترک فراگیر توسط دستگاه اجرایی مربوط مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بخش ششم : مراحل و نحوه اعلام نتیجه

بر اساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی منضم به بخشنامه شماره ۹۷۵۷/۹۳/۲۰۰ مورخ ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ و اصلاحیه آن به شماره ۱۱۷۲۶۶۰ مورخ ۱۳۹۳/۰۲/۲۶ سازمان اداری و استخدامی کشور، مرحله تعیین حد نصاب لازم و مرحله معرفی افراد جهت مصاحبه استخدامی به شرح زیر صورت میپذیرد :

الف) کسب حدنصاب

معرفی داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه استخدامی و سایر مراحل استخدام، منوط به کسب حد نصاب لازم در آزمون کتبی بوده و انتخاب افراد پذیرفتهشده بر اساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیههای قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، مطابق قواعد زیر می باشد:

پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطههای عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب امتحان، معادل پنجاه (۵۰ )درصد بالاترین نمره مکتسبه در آن امتحان مشترک فراگیر با ارزش وزنی چهل (۴۰ )درصد برای حیطه عمومی و شصت (۶۰) درصد برای حیطه تخصصی در هر شغل محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار میگیرد. در این مرحله امتیازات و سهمیههای قانونی ذکر شده در متن آگهی (به استثنای موارد ذکر شده در بندهای ۶ و ۹ سهمیه ایثارگران) اعمال نخواهد شد. پس از تعیین حدنصاب در امتحان مشترک فراگیر مراحل زیر انجام خواهد پذیرفت:

۱ )داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفاً کارنامه آزمون کتبی از طریق سامانه امتحانات جهت اطلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد بود.

۲) معرفی افراد در سقف چند برابر ظرفیت برای سایر مراحل استخدام در صورت کسب حد نصاب و اعمال امتیازات و سهمیه های قانونی ذکر شده در متن آگهی بر اساس نمره کل آنان به ترتیب نمرات فضلی آنان انجام خواهد شد.

تذکر: کسب حد نصاب نمره علمی لازم در امتحان مشترک فراگیر، هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمیکند و معرفی افراد به ترتیب نمره فضلی آنان، از میان داوطلبانی که حدنصاب لازم را کسب نمودهاند، صورت میپذیرد.

ب) انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حدنصاب علمی

انتخاب افراد چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین داوطلبانی که حد نصاب لازم را کسب نمودهاند، بر اساس نمره کل آنان و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیههای قانونی به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل و به ترتیب نمرات فضلی صورت میپذیرد.

تذکر مهم: نمره کل افراد در کارنامه اولیه صادرشده از سوی موسسه مجری، صرفاً بر اساس اطلاعات خوداظهاری داوطلب (امتیازات و سهمیه های قانونی) بوده و نتیجه نهایی نمرات آنها، پس از بررسی، انطباق و اعمال مستندات مربوط به امتیازات و سهمیه های قانونی و تایید آن توسط دستگاه اجرایی مربوطه، اعلام خواهد گردید.

ج) انتخاب و اعلام لیست دو یا سه برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه استخدامی از بین دارندگان حدنصاب آزمون علمی

انتخاب افراد دو یا سه (۲ یا ۳) برابر ظرفیت در هر شغل محل (در صورت وجود داوطلب واجد شرایط) جهت انجام مصاحبههای استخدامی صرفاً از بین دارندگان حدنصاب مرحله قبل که مدارک آنان بررسی و مورد تایید قرار گرفته است، بر اساس نمره کل آنان با وزن چهل (۴۰)درصد برای حیطه عمومی و شصت (۶۰ )درصد برای حیطه تخصصی نمرات این افراد و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی در هر یک از آزمونهای کتبی (عمومی و تخصصی)، به تعداد دو یا سه برابر ظرفیت در هر شغل محل صورت میپذیرد

د) معرفی به گزینش

۱ ) پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش بر اساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن هفتاد (۷۰ )درصد برای آزمونهای کتبی (عمومی و تخصصی) و سی (۳۰ )درصد برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش (نفر اصلی) خواهد بود.

۲ ) در صورت عدم برگزاری مصاحبه استخدامی، انتخاب نفر اصلی صرفاً بر اساس نمره کل اولیه آنان با وزن چهل (۴۰ )درصد برای حیطه عمومی و شصت (۶۰ )درصد برای حیطه تخصصی نمرات این افراد و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیههای قانونی برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل صورت میپذیرد.

بخش هفتم : تذکرات مهم

۱ . به منظور احراز مهارتهای پایه و عمومی فنّاوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره دو ماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری) پذیرفتهشدگان نهایی موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تایید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارتهای هفتگانه (ICDL ) صادره از مراکز و موسسات تایید صلاحیت شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور را ارائه نمایند. بدیهی است کسانی که فاقد گواهینامههای مذکور میباشند و یا گواهینامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمیباشد،دموظفند برای شرکت در آزمون تعیین سطح و دریافت گواهینامه مذکور به یکی از مراکز تعیین صلاحیت شده در بخش اعتبار سنجی موسسات آموزشی (با عنوان موسسات تعیین صلاحیت شده) که در درگاه الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور با آدرس https://www.aro.gov.ir  قابل مشاهده میباشد، مراجعه نمایند.

۲ . استخدام افراد با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، برای تمامی دستگاههای اجرایی به صورت پیمانی میباشد.

۳ . مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر، حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه نهایی باید به تایید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.

۴ . داوطلبان صرفاً در صورتی میتوانند در امتحانات مشترک فراگیر ثبت نام نمایند که مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) آنان مطابق با عناوین مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) مندرج در شرایط احراز مشاغل قید شده در آگهی استخدامی یکسان بوده و همچنین عنوان مدرک تحصیلی ثبت نامی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) داوطلب، عیناً در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه وی درج گردیده باشد.

تذکر (۱ ): در صورتی که برای برخی از رشته های تحصیلی در آگهی استخدامی منتشره، گرایش خاصی ذکر شده باشد، صرفاً فارغ التحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی می توانند در آزمون ثبت نام نمایند. اما در صورتی که هر یک از رشته های تحصیلی بدون ذکر گرایش و یا با عبارت «کلیه گرایشها» در آگهی درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایشهای آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، میتوانند در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند و در صورتی که یک رشته تحصیلی با عبارت «بدون گرایش» در دفترچه ثبت شده باشد، صرفاً آن رشته تحصیلی به صورت تنها و بدون گرایش مد نظر میباشد.

به طور مثال نام رشته های تحصیلی ذکر شده در بخش شرایط احراز شغلها، به سه صورت آمده است:

الف) با ذکر کلمه «گرایش» مثال: مهندسی عمران گرایش سازه، که منظور گرایش خاصی از یک رشته تحصیلی میباشد و شامل دیگر گرایشهای این رشته نمیشود.

ب) بدون ذکر کلمه «گرایش» و یا با ذکر عبارت «کلیه گرایش ها» مثال: مهندسی عمران و یا مهندسی عمران(کلیه گرایش ها) که همه گرایشهای این رشته تحصیلی را شامل میشود.

ج) با ذکر عنوان «بدون گرایش» مثال: مهندسی عمران(بدون گرایش) که صرفاً همین رشته تحصیلی بدون هیچگونه گرایشی را شامل میشود.

تذکر (۲) : از آن جایی که تایید شرایط احراز مشاغل، (از جمله مقاطع، رشته ها و گرایشهای مورد نظر برای هر یک از مشاغل، صرفاً از وظایف و اختیارات شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی میباشد، بنابراین ارائه هر گونه گواهی از مراجع مختلف، مبنی بر تطابق رشته ها و یا گرایشهای تحصیلی با رشته یا گرایشهای تحصیلی عنوان شده در آگهی استخدامی جهت ادامه فرایند استخدام موضوعیت نداشته و صرفاً عین عنوان رشته ها و یا گرایشهای تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی ملاک عمل میباشد. از اینرو داوطلبانی که در مرحله بررسی مدارک، از لحاظ شرایط احراز اعلام شده در آگهی استخدامی منتشره، غیر واجد شرایط تشخیص داده شوند از ادامه فرایند استخدام حذف و معرفی آنان در این مرحله، کان لم یکن تلقی گردیده و هیچگونه حق و امتیازی برای داوطلب ایجاد نکرده و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

  1. دارندگان مدارک تحصیلی پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلامشده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک تحصیلی معادل حق شرکت در امتحان مشترک فراگیر را ندارند.

۶ .افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده، برای شرکت در آزمون میبایست مدرک مقطع تحصیلی ذکر شده در آگهی را داشته باشند. بدیهی است صدور حکم کارگزینی پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی میباشد.

  1. داوطلبان استخدام میبایست سلامت جسمانی، روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند را داشته باشند. در صورت عدم تایید توانایی داوطلبان استخدام توسط دستگاه مربوطه در مرحله مصاحبه استخدامی و معاینه پزشکی، مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه میباشد.

۸.با توجه به اینکه، دستگاههای استخدام کننده مدارک متقاضیان معرفی شده چند برابر ظرفیت را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری، معلولیت و سابقه اشتغال غیررسمی در دستگاههای اجرایی (برای محاسبه حداکثر سن) و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، برای داوطلب حقی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از امتحان مشترک فراگیر (اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی، گزینش و حتی در صورت پذیرش نهایی)، داوطلب از ادامه فرآیند جذب و استخدام حذف شده و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

۹ .مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در مفاد آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی مدارک، مصاحبه و گزینش بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه در هر مرحله از جذب و استخدام محرز شود، داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی باشد، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر میشود.

شرایط اختصاصی دستگاه های اجرایی

 وزارت آموزش وپرورش

طی دوره یکساله مهارت آموزی توسط پذیرفته شدگان با رعایت شرایط و ضوابط ذیل:

– به استناد مجوزهای شماره ۱۵۱۶۱۰ مورخ ۱۳۹۸/۳/۲۷ و۱۶۰۴۹۱ مورخ ۱۳۹۸/۴/۱ سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش، ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی (این دوره شامل مجموعه ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی (نظری، مهارتی) است که برای دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش برابر آیین نامه خاص خود برگزار می شود)، در دانشگاه فرهنگیان (رشته های شغلی دبیر، آموزگار، مربی امورتربیتی، مشاور، مراقب سلامت) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (رشته شغلی هنرآموز) و موفقیت در آزمون جامع، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور میباشد.

-مهارت آموزانی که ازحضور در کلاس درس، امتحانات مواد درسی و یا آزمون جامع خودداری نمایند به عنوان انصراف از ادامه روند استخدام تلقی شده و مشمول پرداخت هزینه های دوره آموزشی و خسارتهای وارده خواهند بود.

– بخشی از هزینه های برگزاری دوره یکساله مهارتآموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفتهشدگان در طول برگزاری دوره یکساله مهارتآموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند، وزارت آموزش و پرورش میتواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه های مربوط اقدام نماید.

– شرایط، ضوابط و نحوه ثبتنام در دوره یکساله مهارت آموزی بعد از قبولی نهایی و تایید صلاحیتهای عمومی توسط گزینش، از سوی دانشگاههای مجری دوره یکساله مهارتآموزی (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) اعلام خواهد شد. رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره مزبور، الزامی میباشد. پذیرفتهشدگان نهایی رشتههای شغلی هنرآموز جهت اطلاع از نحوه ثبتنام و شرکت یکساله مهارت آموزی میباید از طریق پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی به نشانی www.srttu.edu و پذیرفته شدگان نهایی رشته های شغلی آموزگار، دبیر، مراقب سلامت، مشاور، مربی امور تربیتی نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان به نشانی www.ac.cfu.ir موضوع را پیگیری نمایند

– مدت دوره یکساله مهارت آموزی جزء سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفاً به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش و پرورش میباشد. گواهی پایان دوره مهارت آموزی دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی نمیباشد.

– محل مهارت آموزی دوره یکساله، براساس شغل محل پس از اعلام نتایج قطعی تعیین خواهد شد.

– تغییر محل مهارت آموزی، صرفاً در صورت وجود شغل، با رعایت جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

– مهارت آموزان در زمان ثبت نام در مراکز مجری دوره یکساله مهارتآموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روان خوانی قرآن کریم و مدرک ICDL میباشند در غیراینصورت باید تعهد نمایند که قبل از آزمون جامع دوره یکساله مهارت آموزی، مدارک مزبور را ارائه نمایند.

– دانشگاههای مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت آموزان ندارند در صورت تقاضای افراد و وجود امکانات، ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط امکانپذیر خواهد بود

-پذیرفته شدگان شغل محلهای آموزش وپرورش عشایری؛ بعد از گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون، جهت تعیین محل خدمت در اختیار اداره کل آموزش وپرورش استان مربوط قرار خواهند گرفت

تذکرات مهم:

-متقاضیان شرکت در مشاغل هنرآموز(استادکاری)، میباید دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم پیوسته بوده و یا در صورت دارا بودن مدرک تحصیلی فوق دیپلم ناپیوسته، باید مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان داشته باشند

– برخورداری از حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس شرایط احراز شغل در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان

–  تغییر منطقه محل خدمت تعیین شده در این دفترچه، بعد از قبولی نهایی و قبل از استخدام و اشتغال بکار، تحت هر شرایطی (تاهل، تجرد، تکفل، فوت والدین، تبعیت از همسر، همسر کارمند ارگان و یا نهاد خاص، استفاده سهمیه خاص و …) ممنوع بوده و بعد از اشتغال بکار نیز تابع ضوابط و مقررات نقل و انتقال فرهنگیان خواهد بود.

– پذیرفته شدگان نهایی آزمون مکلفند، قبل از شروع دوره یکساله مهارت آموزی، تعهد محضری رسمی مبنی بر ۱۰ سال خدمت (به شرط موفقیت در دوره و تمدید استخدام) در محل جغرافیایی قبول شده، به آموزش و پرورش بسپارند ( استخدام و اشتغال آنان منوط به سپردن تعهد محضری خواهد بود.)

– صدور احکام و ابلاغ اشتغال به کار معلمان جدیدالورود به آموزش وپرورش، مشروط به ادای سوگند معلمی و امضای سوگندنامه معلمی خواهد بود. متن امضا سوگندنامه در پرونده معلمان نگهداری میشود.

– فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و فارغالتحصیلان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که دارای تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش می باشند، حق ثبت نام در آزمون استخدامی را ندارند

– محل خدمت یک منطقه آموزشی است که حسب نیاز آموزش و پرورش جهت استخدام و اشتغال پذیرفته شدگان نهایی، در این آگهی مشخص شده است

– منطقه آموزشی/ شهرستان محل خدمت در پیماننامه براساس مفاد این دفترچه تعیین میگردد.

مواد امتحانی هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور

کد و نام استان، نام و کد شهرستان (محل تولد، محل صدور شناسنامه و اقامت)

فهرست شغل سازمانهای مورد تقاضا در هفتمین آزمون فراگیر

فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام


 برای دانلود فایل کامل دفترچه آزمون اینجا کلیک نمایید

 برای ثبت نام کلیک کنید

منابع مطالعاتی مفید برای استخدام آموزش و پرورش

سوالات استخدامی آموزش و پرورش

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟


خبر ۳۰ شهریور ۹۸ – اعلام فراخوان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مهر

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خصوصی‌سازی در این وزارتخانه صحت ندارد، گفت: فراخوان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مهر اعلام می‌شود.

موضوع خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش صحت ندارد؛ آموزش و پرورش امر حاکمیتی است و خصوصی‌سازی انجام نمی‌شود

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۷ تیر ۹۸: صدور ۴۳ هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: امسال ۴۳ هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش صادر کرده‌ایم که ۲۵ هزار نفر از این تعداد سهم دانشگاه فرهنگیان است و ۱۸ هزار نفر مابقی برای مشمولان ماده ۲۸ بوده است.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۷ تیر ۹۸: احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در شهریور ماه ۹۸

مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه مشخص نیست ولی احتمال دارد در شهریور امسال برگزار شود، گفت: علاوه بر سهمیه امسال، ۴ هزار «سهمیه باقی‌مانده از آزمون‌‌ قبلی» داریم.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۳ تیر ۹۸: برگزاری آزمون استخدامی آموزش ‌و پرورش در شهریور ماه

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری آزمون ماده ۲۸ برای استخدام ۱ هزار معلم خوزستانی در شهریورماه ۹۸، اختصاص ۱ هزار و ۸۴۰ سهمیه استخدامی دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری ۹۸ و پیگیری برای تصویب طرح استخدام سالیانه ۲ هزار معلم در خوزستان برای مدت ۵ سال توسط مجمع نمایندگان استان خبر داد.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۶ تیر ۹۸: احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش در مرداد ماه

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از صدور مجوز استخدام نیرو در آموزش و پرورش خبر داد و گفت که به احتمال زیاد آزمون جامع استخدامی دولت در مرداد ماه برگزار و حدود ۲۰ هزار نفر برای آموزش و پرورش پذیرفته خواهند شد.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۶ تیر ۹۸: استخدام ۱۲ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ و صدور مجوز جذب ۵ هزار نیروی خدماتی در آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش‌وپرورش درباره طرح معلم تمام‌وقت گفت: «این طرح از سال گذشته آغاز شد و اجرای آن در تابستان متوقف شد. این طرح در شهریور مجدداً آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۱۰۰ هزار نفر از همکاران در این طرح ثبت‌نام کنند. همچنین مجوز جذب ۵ هزار نفر نیروی خدماتی گرفته‌شده است که در تابستان فرآیند جذب این نیروها آغاز می‌شود و از اول مهر مشغول به کار می‌شوند.»

مهر امسال ۲۰ هزار معلم به آموزش و پرورش وارد می‌شوند

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۶ خرداد ۹۸: صدور مجوز استخدام ۲۵ هزار نفر برای آزمون استخدام آموزش و پرورش 

حسین خنیفر گفت: بر اساس آخرین مذاکرات صورت گرفته سازمان امور اداری و استخدامی با استخدام ۲۵ هزار نفری معلم از طریق کنکور و برای مهر سال ۹۸ موافقت خواهد کرد.

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره آخرین وضعیت مذاکرات با سازمان امور اداری و استخدامی برای جذب معلم گفت: بر اساس آخرین مذاکرات صورت گرفته سازمان امور اداری و استخدامی با استخدام ۲۵ هزار نفری معلم از طریق کنکور برای مهر سال ۹۸ موافقت خواهد کرد.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۲ خرداد ۹۸ – ارائه درخواست ۵۵ هزار مجوز استخدامی به سازمان امور استخدامی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش اعلام کرد : درخواست ۵۵ هزار مجوز استخدامی به سازمان امور استخدامی ارائه کرده‌ایم. در مجوزهای استخدامی، نیازهای میان‌مدت و بلندمدت را هدف قرار می ‌دهند و ما در راستای اهداف میان‌مدت درخواست استخدامی ارسال می ‌کنیم.

وی افزود : شمار فارغ‌ التحصیلانی که به ما می‌پیوندند، حق‌التدریس ‌ها، رسمی و پیمانی‌ها، سرباز معلم‌ها و خرید خدماتی‌ها نیز مشخص است و بر اساس سازوکارها به تفکیک هر استان جلساتی برگزار و موارد را مطرح می ‌کنیم که با بررسی ‌های انجام‌شده برای مهرماه ۹۸، ۱۸ هزار ورودی دانشجو معلم و ماده ۲۸ و ۳۵۰۰ سرباز معلم خواهیم داشت.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۷ خرداد ۹۸- ارسال آیین‌ نامه استخدام معلمان حق‌التدریس به هیئت دولت

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور می‌گوید این سازمان نظر خود را درباره آیین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس اعلام کرده و آیین‌نامه مذکور به هیئت دولت فرستاده خواهد شد.
جمشید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت درباره نظر سازمان اداری و استخدامی کشور نسبت به آیین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس گفت: وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل اجرایی قانون مجلس را تدوین کرده و به سازمان اداری و استخدامی برای اظهارنظر فرستاده بود که ما نیز بلافاصله نظر خود را در این خصوص عنوان کردیم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۳۱ اردیبهشت ۹۸ – آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش در سال ۹۸

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره سه ساله شدن دوره کارشناسی گفت: این اقدام به مجوز آموزش و پرورش و وزارت علوم نیاز دارد، منتظر مذاکره دو وزیر هستیم که بتوانیم برای دوره‌ای زمانی و برای حل مشکل کمبود نیرو، دوره کارشناسی را سه ساله برگزار کنیم تا دانشجویان زودتر فارغ التحصیل شده و وارد آموزش و پرورش بشوند.

مشاهده کامل خبر


خبر ۲۶ اردیبهشت ۹۸ – فراخوان استخدام ۵۵ هزار نفر به‌زودی اعلام می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت هفته معلم اعلام کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای ۵۵ هزار نفر بزودی منتشر می شود.

مشاهده کامل خبر


خبر ۱۱ اردیبهشت ۹۸ -جزئیات جذب نیرو در آموزش و پرورش

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی برگزاری آزمون استخدامی بیان کرد: نیاز‌های استخدامی براساس اهداف میان مدت و بلند مدت تعیین می‌کنیم و بر همین اساس  امسال درخواست ۵۵ هزار مجوز استخدام به سازمان امور اداری و استخدامی ارائه شد.

مشاهده کامل خبر


خبر ۹ اردیبهشت ۹۸ – درخواست صدور مجوز استخدام ۵۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: درخواست ۵۵ هزار استخدام در این وزارتخانه برای سال جاری به سازمان اداری و استخدامی ارسال شده که اکنون در مرحله پایانی بررسی و تصویب قرار دارد.

مشاهده کامل خبر


خبر ۱۹ فروردین ۹۸ – سرانجام آزمون استخدامی جدید و جذب نیرو در آموزش و پرورش

معاون توسعه، مدیرت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری برگزاری آزمون استخدامی از توافق اولیه برای جذب ۵۵ هزار نیرو جدید خبر داد.

مشاهده کامل خبر


خبر ۱۸ اسفند ۲۷ – صدور مجوز استخدام ۵۵ هزار نفر از طریق آزمون در آموزش و پرورش

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی آموزش و پرورش از ساماندهی نیرو‌های انسانی برای فعالیت در مهر ۹۸ تا پیش از پایان سال جاری خبر دارد.

مشاهده کامل خبر


خبر ۹ اسفند ۲۷ – برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اوایل سال ۹۸

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون انتخاب مدرس آموزش خانواده از میان فرهنگیان و اعضای هیات علمی رسمی و پیمانی خبر داد.

مشاهده کامل خبر


خبر ۷ بهمن ۹۷: درخواست استخدام ۵۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از درخواست برای جذب ۵۵ هزار نیروی جدید در این وزارتخانه خبر داد و گفت: موافقت کلی سازمان امور اداری و استخدامی را برای جذب نیروی جدید در آموزش و پرورش گرفتیم.

مشاهده کامل خبر


خبر ۱۶ دی ۹۷ – ارسال نامه با امضای وزیر آموزش و پرورش به سازمان اداری و استخدامی برای جذب نیرو

یارمحمد حسین‌بُر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره برنامه این وزارتخانه برای جذب نیروی انسانی جدید، اظهار کرد: آموزش و پرورش پس از بررسی‌ کارشناسی و در نظر گرفتن شاخص‌ها، برآورد نیروی انسانی مورد نیاز برای سال آینده را مشخص کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس مکاتبه‌ای با سازمان اداری و استخدامی انجام شده است تا مجوز استخدامی اخذ شود.

حسین‌بُر اضافه کرد: با امضای وزیر آموزش و پرورش، این نامه به سازمان اداری و استخدامی ارائه شده است و پیگیر نتیجه آن هستیم.

وی افزود: بر اساس ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش باید مجوزهای استخدامی را از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی جذب کند یعنی یا از طریق کنکور سراسری یا ماده ۲۸ به صورت آزمون استخدامی جذب نیرو انجام شود.


خبر ۲۲ آبان ۹۷: آغاز فعالیت سامانه تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش از فردا (منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

بطحایی با اشاره به آغاز تکلیف ظرفیت آزمن استخدامی آموزش و پرورش گفت: این طرح برای افرادی که حدنصاب لازم را داشته باشند، اجرایی است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امسال و بعد، اما و اگر‌های بسیار، وزارت آموزش و پرورش ظرفیت استخدامی حدود ۱۸ هزار نفر را برای پذیرش در مدارس اعلام کرد تا پس از گذران دوره یکساله مهارت آموزی از سال آینده وارد بازار کار شوند، اما به دلیل کمبود نیروی انسانی، آزمون مسیر نسبتا میانبری برای جبران این خلا مطرح می‌شود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۵ آبان ۹۷ – جزئیات ثبت‌نام مهارت‌آموزان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در دانشگاه شهیدرجایی

دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در دوره یک ساله مهارتی این دانشگاه را اعلام کرد.

در این اطلاعیه اعلام شده است که زمان ثبت‌نام الکترونیکی بعدا در سایت این دانشگاه اعلام می‌شود و در این مدت هم نیازی به پیگیری از طریق تلفن یا مراجعه حضوری وجود ندارد.

برای مشاهده مراحل آموزش براساس جدول زمانبندی اینجا کلیک کنید

مهارت‌آموزان باید بعد از ثبت‌نام الکترونیکی در سامانه گلستان دانشگاه شهیدرجایی، برای اطلاع از ادامه روند آموزش و دروس مجازی باید به سامانه آموزش الکترونیکی به نشانی lms.srttu.edu مراجعه کنند.

بخش نظری پودمان اول صرفا به صورت الکترونیکی است و نیاز به مراجعه حضوری به دانشگاه وجود ندارد. همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است که بارگذاری و آپلود مدارک موردنیاز هنگام ثبت‌نام الکترونیکی در سامانه گلستان تاکید شده است.

منبع : خبرگزاری پانا


خبر ۲ آبان ۹۷: اطلاعیه نتایج بررسی صلاحیت‌های عمومی (گزینش) و فرایند جذب پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات نتایج بررسی صلاحیت‌های عمومی (گزینش) و فرایند جذب پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی تیرماه سال ۱۳۹۷ وزارت آموزش‌وپرورش را اعلام کرد.

قبول شدگان آزمون می توانند از طریق اطلاعیه مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات مراحل کارها را انجام دهند. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به نام خدا

نتایج گزینش پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۷

اطلاعیه اعلام نتایج بررسی صلاحیت های عمومی(گزینش) و فرایند جذب پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی تیرماه سال ۱۳۹۷ آموزش و پرورش

بـا آرزوی موفقیت برای پذیرفته شدگان گرامی آزمون استخدامی وزارت آموزش وپرورش در پنجمین آزمون متمرکز دستگاهای اجرایی کشور تیرماه ۱۳۹۷ (موضوع مجوز شماره۱۶۶۷۲۰۷ مورخ ۱۰ بهمن ۹۶سازمان اداری واستخدامی کشور)، بدین‌وسیله اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون مزبور بعداز طی مراحل قانونی،اعلام می گردد مقتضی است اقدامات ذیل از سوی داوطلبان محترم انجام گردد.

*تأییدشدگان نهایی مکلفند به منظور انجام آزمایشات پاراکلینیکی بدو استخدام، سپردن تعهد خدمت محضری، گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی ونحوه جذب و بکارگیری به شرح ذیل در سه مرحله اقدام نمایند.

تذکر: عدم مراجعه فرد پذیرفته شده در مهلت مقرر برای پیگیری امور مربوط به انجام آزمایشات پزشکی ، تشکیل پرونده استخدامی، ثبت نام و شرکت در دوره ‌یکساله مهارت آموزی در دانشگاه‌ فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی، به منزله انصراف از استخدام در آموزش وپرورش تلقی شده و مسئولیت آن، صرفاً به عهده داوطلب خواهد بود.

مرحله اول : انجام آزمایشات پاراکلینیکی و تکمیل پرونده استخدامی

معرفی افراد جهت انجام آزمایشات پاراکلینیکی و تکمیل پرونده استخدامی حداکثر تا پنج(۵) روز پس از انتشار اسامی واجدین شرایط دراین اطلاعیه، توسط اداره کل آموزش و پرورش استان محل خدمت صورت می¬پذیرد، براین اساس پذیرفته شدگان نهایی پس از انتشار اسامی، با در دست داشتن اصل شناسنامه ،کارت ملی و کارنامه نهایی صادره از سامانه همگام، ضمن حضور در واحد امور اداری اداراه کل آموزش وپرورش استان‌ها، نسبت به اخذ معرفی نامه برای انجام آزمایشات پاراکلینیکی ، گواهی عدم سوءپیشینه ، سپردن تعهد خدمت محضری و… با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط در زمان مقرر اقدام نمایند.

تذکر مهم: ارائه تصویر برابر با اصل سند تعهدنامه محضری ( موضوع مجوز شماره۱۶۶۷۲۰۷ مورخ ۱۰ بهمن ۹۶سازمان اداری واستخدامی کشور) به دانشگاه/پردیس مجری دوره یکساله مهارت آموزی جهت ضبط در پرونده آموزشی الزامی می باشد.

مرحله دوم : دوره یکساله مهارت آموزی

به استناد مجوز شماره۱۶۶۷۲۰۷ مورخ ۱۰ بهمن ۹۶ سازمان اداری واستخدامی کشور و مفاد مندرج در آگهی استخدام پیمانی تیرماه سال۱۳۹۷آموزش وپرورش، پذیرفته شدگان استخدام مزبور در مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش، ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی در دانشگاههای وابسته به آموزش وپرورش (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی) می‌باشند.پذیرفته شدگان نهایی مکلفند به منظور ثبت نام و شرکت در دوره یکساله مهارت آموزی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی اقدام نمایند.

پذیرفته‌شدگان لازم است قبل از مراجعه حضوری به دانشگاه محل برگزاری دوره به منظور کسب اطلاع ازنحوه ثبت نام در دوره (زمان، مکان، مدارک مورد نیاز و نحوه مراجعه حضوری)، به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌های مزبور به شرح زیر مراجعه نمایند.

• پذیرفته شدگان رشته‌های شغلی هنر آموز و استادکار جهت اطلاع و ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی یک هفته بعد از انتشار اسامی به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی به نشانی https://www.sru.ac.ir مراجعه نمایند.

• پذیرفته شدگان سایررشته‌های‌شغلی (دبیر،آموزگار، مراقب سلامت ومربی امورتربیتی‌مدارس) براساس‌کارنامه نهایی صادره ازسامانه همگام جهت اطلاع از ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی یک هفته بعد از انتشار اسامی به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه فرهنگیان ‌به نشانیhttps://cfu.ac.ir مراجعه نمایند.

• ارائه کارنامه نتایج نهایی گزینش آزمون مزبور که از لینک اعلام نتایج آموزش وپرورش(سامانه همگام) قابل دریافت می‌باشد به دانشگاه/پردیس مجری دوره یکساله مهارت آموزی الزامی است.

• طبق مفاد بند (ج) قسمت شرایط وضوابط اختصاصی وزارت آموزش و پرورش مندرج درصفحه ۱۳دفترچه راهنمای ثبت نام پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور تیرماه سال ۱۳۹۷،پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع(اصلح)، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدام پیمانی، منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور می¬باشد.

توجه:آزمون جامع(اصلح) طبق شرایط وضوابط مربوط که از طریق دانشگاه مجری برگزاری دوره اعلام می‌گردد، انجام خواهد گرفت.

• رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه‌های مجری دوره یکساله مهارت آموزی،برای مهارت آموزان الزامی است.

• ثبت نام و شرکت در دوره یکساله مهارت آموزی در دانشگاه‌های وابسته صرفاً براساس فهرست موردتأیید مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وفناوری اطلاعات امکان پذیر خواهدبود.مجدداً تأکید می‌گردد که پذیرفته شدگان می بایست با در دست داشتن کارنامه نهایی که از سامانه همگام (لینک اعلام نتایج) قابل دریافت است به سایت دانشگاه مجری دوره مهارت آموزی مراجعه و نسبت به ثبت نام اینترنتی و حضوری اقدام نمایند.

تذکر:صدور هرگونه معرفی نامه برای پذیرفته شدگان توسط سایر واحدهای اداری (اعم از حوزه ستادی وزارت و اداره کل آموزش وپرورش استانها و ادارات ومناطق آموزشی) جهت ثبت نام در دانشگاه مجری دوره یکساله مهارت آموزی مجاز نمی باشد.

• شرکت در کلاس‌های دوره یکساله مهارت آموزی به صورت رایگان می باشد. چنانچه پذیرفته شدگان نهایی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند دو برابر هزینه‌های فرایند استخدام و برگزاری دوره مهارت آموزی به تشخیص آموزش وپرورش محاسبه و از داوطلب اخذ خواهدشد.

• طبق مفاد بند (ج) قسمت شرایط وضوابط اختصاصی وزارت آموزش و پرورش دفترچه راهنمای ثبت نام پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور تیرماه سال ۱۳۹۷، دانشگاه‌های مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت آموزان ندارد. در صورت تقاضای افراد و وجود امکانات، امکان ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط وجود دارد.

• مهارت آموزان در زمان ثبت نام در مراکز مجری دوره یکساله مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک مهارتهای هفتگانه (ICDL ) می¬باشند در غیر این صورت باید تعهد نمایند که قبل از آزمون جامع دوره یکساله مهارت آموزی، مدارک مزبور را ارائه نمایند.

• به منظوراحرازمهارتهای پایه وعمومی فنّاوری اطلاعات افراد واجدشرایط جهت استخدام درمشاغل تخصصی،کارشناسی وبالاتر(موضوع تبصره دوماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری) پذیرفته‌شدگان نهایی، مدارک مربوط به کسب مهارت‌های هفتگانه (ICDL) صادره ازمراکزومؤسسات تاییدصلاحیت‌شده توسط سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی کشور را ارائه نمایندکسانیکه فاقدگواهی‌نامه‌های مذکورمی‌باشند و یاگواهینامه آنان ازمراکزتعیین صلاحیت شده نمی‌باشند،موظفند دریکی ازمراکزتعیین شده که دربخش«اعتبارسنجی موسسات آموزشی» باعنوان «موسسات تعیین صلاحیت شده» سایت مرکزآموزش مدیریت دولتی باآدرسwww.smtc.ac.ir قابل مشاهده می‌باشد، پس ازشرکت درآزمون تعیین سطح،گواهی‌نامه مذکوررا در زمان مقرر ارائه نمایند.

* پذیرفته شدگان نهایی دقت نمایند که امورمرتبط با ثبت نام و شرکت دردوره یکساله مهارت آموزی را صرفاً ازطریق دانشگاه های مجری دوره پیگیری نمایند و در صورت بروز مشکل درثبت نام، فقط از دانشگاه مجری دوره موضوع را پیگیری نمایند.

مرحله سوم : نحوه جذب و بکارگیری

صدور ابلاغ تدریس و حکم استخدام پیمانی از ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۸ به بعد، درصورت احراز شرایط ذیل خواهدبود:

• شرکت در دوره مهارت آموزی ، موفقیت در آزمون جامع اصلح و ارائه اصل گواهی دوره یکساله مهارت آموزی،

• ارائه اصل گواهی مهارتهای هفتگانه(ICDL) صادره از مراکز وموسسات مورد تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور،

• ارائه اصل گواهی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برای داوطلبان دارای دین اسلام.

*داوطلبانی کـه اسامی آنـان بعنوان معرفی شده یک برابر ظرفیت آزمــون استخدامــی مذکـور قرار داشته، لیکن صلاحیت های عمومی آنان، مورد تأیید هسته‌های گزینش آموزش وپرورش قرار نگرفته است؛ ضروری است جهت تکمیل فرم درخواست تجدید نظر، به هسته گزینش آموزش وپرورش استان محل پذیرش خود مراجعه نمایند(مطابق ضوابط مربوط حداکثــر فرصت اعتراض قانونی به مـدت دو ماه از تـاریخ انتشار اسامی در این اطلاعیه می باشد) شایـان ذکـر است بــراسـاس ضوابط و مقررات مربوط، دریـافت و رسیدگی به اعتراض داوطلبان پس از انقضای مهلت اعلام شده، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهدبود.

*پذیرفته شدگان آزمون های استخدامی سنوات قبل که تأییدیه گزینش آنان از ۱۵ بهمن ۹۶به بعد، ازسوی دبیرخانه هیات مرکزی گزینش، صادره شده است. لیکن تاکنون دردوره مهارت آموزی ثبت نام نکرده اند براساس رشته شغلی به سایت دانشگاه مجری دوره‌های مزبور مراجعه نموده ونسبت به ثبت نام اقدام نمایند.اسامی اینگونه افراد ازطریق مرکزبرنامه‌ریزی منابع‌انسانی‌وفناوری‌اطلاعات به دانشگاه‌های فرهنگیان ودانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی، حداکثر تامورخ ۲۲ آبان ۹۷ ارسال خواهدشد.

*زمانبندی ثبت نام وفرایند شرکت در دوره یکساله مهارت آموزی:

• پذیرفته شدگان نهایی به منظور ثبت نام دردوره مهارت آموزی، بعد ازیک هفته از انتشار اسامی به سایت دانشگاه فرهنگیان‌ به نشانی https://cfu.ac.ir و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی https://www.sru.ac.ir مراجعه نمایند.

• کلاس‌های دوره مهارت آموزی در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از روز شنبه مورخ ۱۹ آبان ۹۷به بعد شروع خواهد شد. فلذا پذیرفته شدگان نهایی باید زمان دقیق شروع کلاس‌های دوره مهارت آموزی را از طریق دانشگاه‌های مزبور پیگیری نمایند.

• زمان برگزاری آزمون جامع(اصلح) بعد از کسب موفقیت در پودمان‌های آموزشی، در تابستان سال۱۳۹۸ خواهد بود براین اساس پذیرفته شدگان باید زمان دقیق برگزاری آزمون مزبور را از طریق سایت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی پیگیری نمایند.

جهت مشاهده اسامی اینجا کلیک نمایید


خبر ۳۱ شهریور ۹۷ – خبر احتمال برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در دی ماه

وزیر آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید، برنامه‌های این وزارتخانه را تشریح کرد و از فراخوان استخدام جدید در دی ماه خبر داد و گفت: آخرین آمار تعداد دانش‌آموزان تاکنون ۱۳ میلیون و ۷۷۸ هزار نفر است.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر  ۲۶ شهریور ۹۷ – اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان استخدام آموزش و پرورش

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درخصوص اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان وزارت مذکور در پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال ۱۳۹۷ برای سیر سایر مراحل استخدام پیمانی

باعنایت به برگزاری آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۷ وزارت آموزش و پرورش (موضوع مجوز شماره ۱۶۶۷۲۰۷ مورخ ۹۶/۱۱/۱۰ سازمان اداری و استخدامی کشور) درخصوص نتایج یک برابر ظرفیت آزمون مزبور اعلام می دارد؛ پذیرفته شدگان مکلفند به منظور طی سایر مراحل قبل از استخدام (بررسی صلاحیت های عمومی (گزینش)، گواهی عدم سوءپیشینه، آزمایشات و معاینات پزشکی، تشکیل پرونده استخدامی و آمادگی جهت شرکت در دوره مهارت آموزی) به شرح ذیل اقدام نمایند. ضمناً داوطلبانی که درخصوص نتایج نهایی آزمون سوالاتی دارند، می توانند ازطریق بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org اقدام نمایند.

۱- قبول شدگان یک برابر ظرفیت جهت پیگیری امور مربوط به استخدام خود به ادارات امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان مراجعه و راهنمایی لازم را دریافت نمایند.

۲- پذیرفته شدگان قبل از مراجعه به هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان محل استخدام سهمیه خدمتی اقدامات ذیل را به عمل آورند.

درصورت عدم تحویل فرم اطلاعات فردی و مدارک درخواست شده درمرحله مصاحبه استخدامی ضرورت دارد پس از چاپ فرم اطلاعات فردی از سایت دبیرخانه هیات مرکزی گزینش به نشانی: www.gozinesh.medu.ir، نسبت به تکمیل دقیق فرم و الصاق یک قطعه عکس به آن اقدام و به همراه تصویرکلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی (حداکثر به مدت ۴۸ ساعت از تاریخ انتشار اسامی)، به وسیله پست پیشتاز به آدرس هسته های گزینش استان محل خدمت خود، ارسال و یا به صورت حضوری تحویل نمایند. لازم می باشد درتکمیل فرم اطلاعات فردی دقت کافی معمول گردد. بدیهی است مسئولیت هرگونه نقص و نارسایی درتکمیل فرم به عهده فرد خواهد بود.

– عدم تکمیل فرم مربوط و یا عدم ارسال به موقع آن به هسته گزینش استان محل خدمت، به منزله انصراف از استخدام تلقی می گردد.

۳- معاینات پزشکی (تکمیلی) آزمایشات پاراکلینیکی و تشکیل پرونده استخدامی افراد واجد شرایط معرفی شده به اداره کل آموزش و پرورش استان محل خدمت همزمان با بررسی صلاحیت های عمومی صورت می پذیرد. براین اساس داوطلب واجد شرایط پس از انتشار اسامی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ضمن حضور در امور اداری ادارات کل آموزش و پرورش استان سهمیه خدمتی، نسبت به اخذ معرفی نامه جهت گواهی عدم سوءپیشینه و… به منظور تشکیل پرونده استخدامی با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط در زمان مقرر اقدام نمایند.

توضیح: چنانچه به هر دلیلی صلاحیت عمومی فرد پذیرفته شده مورد تایید قرار نگیرد انجام معاینات پزشکی و سوءپیشینه هیچگونه حقی برای استخدام فرد پذیرفته شده ایجاد نخواهد کرد.

۴- درصورت تایید صلاحیت های عمومی، انجام آزمایشات، معاینات پزشکی و … پذیرفته شدگان نهایی مکلفند به منظور شرکت در دوره یکساله مهارت آموزی به اطلاعیه ای که به همین منظور حداقل یک ماه پس از انتشار اسامی، در پورتال وزارت آموزش و پرورش به نشانی: www.medu.ir درج خواهد شد، مراجعه نمایند.

۵- براساس برنامه ریزی های انجام گرفته و زمان بعدی پیش بینی شده، مقرر است دوره یکساله مهارت آموزی پذیرفته شدگان آزمون مزبور یک هفته پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت های عمومی (گزینش) آغاز گردد. لذا شایسته است داوطلبان پذیرفته شده آمادگی های لازم جهت ثبت نام و حضور در دوره یاد شده را معمول نمایند.

 برای مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۴ شهریور ۹۷ – تهیه محتوای آموزشی متناسب با نیاز‌های محتوای آموزشی در اختیار معلمان مدارس کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت: از مهرماه سال جاری دو ساعت از برنامه درسی متناسب با نیاز‌های محتوای آموزشی در اختیار مدارس و معلمان گذاشته می‌شود.

تهیه محتوای آموزشی متناسب با نیاز‌های معلمان مدارس کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش امروز پنجشنبه ۲۲ شهریور در گردهمایی بزرگ فرهنگیان غرب مازندران گفت: از مهرماه سال جاری دو ساعت از برنامه درسی در اختیار مدارس و معلم گذاشته می‌شود و مدیران، شورای مدرسه و معلمان باید متناسب با نیاز‌های منطقه محتوای آموزشی تهیه کنند.

وی از اجرای چهار برنامه به صورت سراسری در مدارس خبر داد و افزود: سنجش صلاحیت‌ها و شایستگی مدیران مدارس و اعطای گواهینامه‌های رتبه‌های بالاتر، وسعت دامنه انتخاب مدیران، پایش و سنجش مدارس نسبت به موقعیت‌های قبلی در متغیر‌های گوناگون در بازه‌های زمانی سه ماهه و یکساله و تفویض اختیار به مدارس امسال اجرا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش دارای ظرفیت‌ها و استعداد‌های زیادی برای عبور از مشکلات پیچیده است، گفت: تازمانی که مدرسه و مدیریت آن در اولویت قرار نگیرد شاهد تحول نخواهیم بود، از این رو مدرسه محوری باید جایگاه خود را پیدا کند و این امر یکی از مهمترین سیاست‌های آموزش و پرورش است.

بطحایی افزود:متاسفانه دستاورد‌های کمی و کیفی، قطار آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در مسیر حرکت با موانع و پیچیدگی‌های مزمن مواجه است.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی شتاب کمی و کیفی آموزش و پرورش بیشتر شد و میزان دانش آموزان واجب التعلیم مقطع ابتدایی به مرز ۱۰۰ درصد رسیده است .

بطحایی افزود: بیش از دو سوم نیروی انسانی در آموزش و پرورش مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر دارند.

وزیر آموزش و پرورش معیشت معلمان، مشکلات فضای آموزشی، فضا‌های پرورشی و تربیت بدنی را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: حقوق و مزایای آموزش و پرورش شامل ۹۹ درصد بودجه‌های استانی است و این بخش از جمله دغدغه‌ها است.

متاسفانه ۳۰ درصد فضای آموزشی کشور غیر ایمن است و مدارسی بوده که برای دانش آموزان خطر آفرین است از ۱۰۰ هزار کلاس درس ۳۰ هزار کلاس غیر ایمن است.

همچنین نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با عنوان اینکه در حوزه آموزش و پرورش به انقلاب نیاز داریم گفت: نگاه به آموزش و پرورش باید مثبت‌تر از گذشته شود.

قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر، چالوس، کلاردشت درمجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ۱۴ میلیون و ۲۶ هزار نفر سال تحصیلی را آغاز می‌کنند ،گفت: یک میلیون نفر در امر تعلیم و تربیت فعالیت دارند و باید بپذیریم که آموزش و پرورش متفاوت از سایر بخش‌ها است.

وی افزود: اگر به معلم و آموزش و پرورش توجه شود در این بخش شاهد ورود پرونده‌های زیاد به محاکم قضایی نخواهیم نشد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس، کلاردشت درمجلس وضعیت معشیتی بازنشستگان فرهنگی را نامناسب دانست و گفت: تا زمانی که آموزش و پرورش را در اولویت توجه قرار نگیرد ، پیشرفتی در سند تحول آموزش و پرورش صورت نخواهد گرفت .

وی بابیان اینکه پارسال از مجموع بودجه ، ۱۲.۵ درصد به آموزش و پرورش تخصیص یافت ،گفت : از این میزان بیش از ۹۸ درصد صرفه بودجه جاری این وزارتخانه شده است.

احمدی میزان پاداش خدمت فرهنگیان و بازنشستگان را سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اگر قرار است مشکل کشور حل شود باید نگاه به آموزش و پرورش تغییر یابد.

وی به شعار سال جاری و حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: سمپوزیوم و کنفرانس برای کاربردی شدن این شعار نتیجه نمی‌دهد و باید یک درس اضافه در کتاب‌های دانش آموزان برای شعار سال در نظرگرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: با کمک وزارتخانه بیش از دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تجهیزات آموزشی برای سال تحصیلی جاری در مدارس استان تهیه شده است.

عسگری نیکزاد با اشاره به مانور بازگشایی مدارس در ۱۹ شهریورماه در استان، غنی سازی و کیفی سازی مدارس را مهمترین وظیفه در مدارس برشمرد و گفت: دانش آموزان، معلمان، فضا و مکان و اولیا از ارکان مهم در امر تعلیم و تربیت به شمار می‌رود.

وی رشد همه جانبه دانش آموزان شامل رشد عقلی و عاطفی و هنر مهارت را امری مهم است و افزود:معلمان از کارگزاران برنامه‌های درسی هستند و باید شرایطی فراهم شود تا معلمان شناخت لازم از دانش آموز داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران توانایی تبدیل دانش به عمل را امری مهم دانست و گفت: معلمان نسبت به بازآموزی معلومات تعهدات لازم داشته باشند و علاوه بر فضای فیزیکی باید فضای روانی مناسب برای دانش آموزان در مدارس فراهم شود.

وی دانایی، توانایی و خلاقیت برای مدیران مدارس را لازمه ی رسیدن به اهداف و برنامه‌های وزارت آموزش و پروش دانست.

مازندران ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که سال تحصیلی جاری را در چهار هزار مدرسه آغاز می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۱۹ شهریور ۹۷: اعلام نتایج نهایی استخدام آزاد وزارت آموزش و پرورش تا پایان هفته

مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش از اعلام نتایج آزمون استخدام آزاد(ماده۲۸) وزارت آموزش و پرورش تا پایان هفته جاری خبر داد.
یارمحمد حسین بر گفت: در آزمون استخدام آزاد سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۲۴۸۸۰ شرکت کننده در جلسه آزمون برای جذب در آموزش و پرورش به رقابت پرداختند که از این تعداد ۵۰۳۷۸ نفر موفق به احراز حدنصاب آزمون گردیدند و با توجه به ضوابط اجرایی آزمون و اعلام دو برابر ظرفیت رشته شغل مورد نیاز تعداد ۲۵۴۲۱ نفر به مرحله بررسی مدارک دعوت شدند.

حسین بر ادامه داد: در نهایت ۲۳۶۴۵ نفر واجد شرایط در مرحله مصاحبه حضور داشتند که اسامی پذیرفته شدگان نهایی تا پایان هفته جاری از طریق پرتال سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد


خبر ۴ شهریور ۹۷: اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام آموزش و پرورش در مهر ۹۷

نتایج نهایی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش، نیمه دوم مهر ماه اعلام می شود.
قنبرعلی خوش آینه معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: پذیرفته شدگان از آبان ماه در دانشگاه فرهنگیان مهارت های معلمی را فرا می گیرند.
در هفته های اخیری که گذشت مصاحبه حدود ۴۲۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه ها که تحت عنوان ماده ۲۸ در آزمون شرکت کرده اند برگزار شد.
از بین این افراد حدود ۲۷۰ نفر پذیرفته خواهند شد که نتایج نهایی آزمون در نیمه دوم مهر ماه اعلام خواهد شد.
پذیرفته شدگان از آبان ماه به مدت ۸ ماه مهارت پودمانی مهارت معملی را فرا خواهند گرفت.


خبر ۸ مرداد ۹۷ -اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص اعلام اسامی چند برابر ظرفیت پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۷ به منظور انجام سایر مراحل جذب و استخدام (انجام مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش)

بدین وسیله به اطلاع آن دسته از داوطلبانی که در پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشوردر تاریخ ۹۷/۰۴/۱۵ شرکت نموده‌اند می‌رساند که کارنامه نتایج داوطلبان در سایت سازمان‌سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار گرفته است. لذا داوطلبان هریک از دستگاههای اجرایی اجرایی (شامل: وزارت آموزش و پرورش، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان شیلات کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بیمه سلامت، سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان اوقاف و امور خیریه) می‌بایست با توجه به نتیجه مندرج درکارنامه و توضیحات ذیل این اطلاعیه اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که برای کلیه داوطلبان حاضر در جلسه حسب مورد براساس اولین انتخاب کارنامه آزمون صادر شده است و داوطلبان مقتضی است براساس موارد ذیل عمل نمایند:

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک کنید

برای مشاهده فایل اطلاعیه اسامی چند برابر ظرفیت پنجمین آزمون استخدام دستگاه‌های اجرایی اینجا کلیک نمایید


خبر ۳ مرداد ۹۷ – اطلاعیه آزمون استخدام پیمانی سال ۹۷ آموزش و پرورش

اداره امور اداری آموزش و پرورش استان، در خصوص آزمون استخدامی سال ۹۷ آموزش و پرورش اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، متن این اطلاعیه بدین شرح است:

به اطلاع داوطلبان آزمون استخدام پیمانی سال ۹۷ آموزش و پرورش می رساند جهت اطلاع از نتیجه آزمون از مورخ ۰۷/۰۵/۹۷ به سایت سازمان سنجش وآموزش کشور مراجعه نمایند. ضمناً مراحل تکمیل پرونده ومراجعه جهت انجام معاینه ومصاحبه طی اطلاعیه بعدی اعلام خواهد شد.


 خبر ۲۶تیر ۹۷ –اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, این آزمون ۱۵ تیر برگزار شد.
ششصد نفر از طریق آزمون جذب خواهند شد که اسامی دو برابر ظرفیت اعلام خواهد شد.
آنطور که مرکز برنامه‌ ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش اعلام کرده، مصاحبه و گزینش هم تا ۲۵ شهریور انجام می شود.


 خبر ۲۴ تیر – اعلام نتایج آزمون استخدامی در هفته اول مرداد

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طبق وعده سازمان سنجش نتایح آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا هفته اول مرداد اعلام می‌شود گفت: مصر هستیم تا شهریور گزینش را انجام دهیم و پذیرفته شدگان از مهر وارد دوره حرفه آموزی یکساله در دانشگاه فرهنگیان شوند.

اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی مبنی بر زمان اعلام نتایج، گزینش و برگزاری دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش که تیرماه امسال برگزار شد اظهار کرد: همکاران ما در سازمان سنجش به ما قول داده‌اند که نتایج مرحله اول و معرفی شدگان دو برابر ظرفیت را در هفته اول مرداد به ما اعلام کنند.

وی افزود: معتقدیم پذیرفته شدگان حتما یک سال دوره صلاحیت حرفه‌ای را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و این بر خلاف برخی تصورات بود که به ما علت کمبود نیرو با برگزاری دوره یک ماهه حرفه آموزی، پذیرفته شدگان را از مهر امسال روانه کلاس‌های درس می‌کنیم.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مصر هستیم طی دو ماهه مرداد و شهریور پذیرفته شدگان دور اول، مراحل مربوط به معاینه، مصاحبه و گزینش را طی کنند و از ابتدای مهر ماه به کلاس های دانشگاه فرهنگیان بروند و به مدت یکسال و تا مهر آینده دوره ببینند گفت: همکاران ما در سازمان سنجش هفته اول مرداد قول داده‌اند پذیرفته شدگان دو برابر ظرفیت مرحله اول را معرفی کنند و ما تا ۲۵ شهریور فرصت داریم مراحل مصاحبه و گزینش را انجام و لیست یک برابر ظرفیت را تحویل سازمان سنجش بدهیم تا پذیرفته شدگان نیمه دوم شهریور در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنند.

چهاربند در پاسخ به پرسش دیگری درباره مصوبه اخیر کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر بکارگیری و تعیین تکلیف حق التدریسی‌ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در دو مرحله عنوان کرد: هنوز پیش نویس طرح را ندیده‌ام. احتمالا این مصوبه هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

منبع : خبرگزاری ایسنا


خبر ۱۹ تیر ۹۷ – خبر زمان اعلام نتایج پنجمین آزمون فراگیر و آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، سهمیه این استان از پنجمین استخدامی فراگیر را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: نتایج آزمون کتبی استخدام، اواخر تیر یا اوایل مرداد اعلام می شود.

مجید یزدان پناه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از معرفی سه برابر ظرفیت پذیرفته شدگان در مرحله آزمون کتبی، مصاحبه آنها توسط آموزش و پرورش استان برگزار می شود.
وی گفت: بعد از انجام مصاحبه، گزینش نهایی صورت می‌گیرد سپس پذیرفته شدگان در دوره آموزش بدو خدمت شرکت می کنند تا برای آغاز سال تحصیلی مدارس در مهرماه آماده شوند.
یزدان پناه اظهار داشت: به دلیل تعداد کمتر معلمان ابتدایی، تغییر مقطع تعدادی زیادی از معلمان ابتدایی به سایر مقاطع و اضافه شدن کلاش ششم به مقطع ابتدایی، بیشترین نیروهای جذب شده برای خدمت در مقطع ابتدایی خواهند بود.
پنجمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی روز جمعه ۱۵ تیر برگزار شد که در آن ۱۸ هزار و ۲۰۷ نفر در کشور استخدام خواهند شد.
این آزمون برای جذب افراد واجد شرایط در ۹ دستگاه اجرایی شامل، وزارت آموزش و پرورش، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان شیلات کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بیمه سلامت، سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.
تاکنون سهم استخدامی استان کرمانشاه در سایر دستگاه های دولتی غیر از آموزش و پرورش اعلام نشده است.
استان کرمانشاه با جمعیت ۲ میلیون نفری، ۳۲۵ هزار دانش آموز، ۲۸ هزار فرهنگی و چهار هزار و ۶۰۰ مدرسه دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

در صورتی که تمایل دارید به محض اعلام نتایج خبردار شوید در کانال تلگرام استخدام عضو شوید.

خبر ۱۱ تیر ۹۷ – دریافت کارت شرکت در پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

ضمن آرزوی موفقیت «استخدام» برای کاربران شرکت کننده در پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۷ به اطلاع میرسانیم،لینک دریافت کارت آزمون فعال گردید.

 برای دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۹ اردیبهشت ۹۷ –  اطلاعیه آموزش و پرورش (مرکزی) در خصوص عبارت “ویژه آموزش و پرورش” در دفترچه راهنمای آزمون استخدام دستگاه های اجرایی

بدینوسیله به اطلاع داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش قید عبارت “ویژه آموزش و پرورش” که در ادامه محل خدمت آمده است هیچگونه محدودیتی برای ثبت نام هیچ یک از داوطلبان ایجاد نمی کند و موضوع برای تفکیک محل خدمت در مقایسه با سایر دستگاه ها می باشد.

لذا با توجه به سهمیه و فرصتی که برای داوطلبان در استان فراهم شده است توضیه می شود که علاقه مندان به امر تعلیم و تربیت ضمن ثبت نام با آمادگی لازم در آزمون (۹۷/۰۴/۱۵) شرکت نمایند.


شرایط پنجمین آزمون استخدامی فراگیر و آموزش و پرورش اعلام شد

به حول و قوه الهی در اجرای ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۶ ) دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه های اجرایی منضم به بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۳/۹۷۵۷ مورخ ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ سازمان اداری و استخدامی کشور (معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سابق) و به منظور تامین سرمایه انسانی متخصص و متعهد مورد نیاز در دستگاههای اجرایی کشور، (معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سابق) و به منظور تامین سرمایه انسانی متخصص و متعهد مورد نیاز در دستگاههای اجرایی کشور، شرایط و ضوابط عمومی و تخصصی برای استخدام در پنجمین امتحان مشترک فراگیر به شرح زیر اعلام میگردد

بخش اول : تعاریف

مفاهیم برخی از اصلاحات بکار رفته در این دفترچه به شرح زیر است:

الف) دستگاه اجرایی : کلیه وزارتخانه ها، موسسات دولتی، موسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکتهای دولتی و کلیه دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانکها و بیمه های دولتی، دستگاه اجرایی نامیده میشوند. (موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری)

ب) داوطلب بومی : افرادی که حداقل دارای یکی از ویژگی های زیر باشند، داوطلب بومی شهرستان یا استان تلقی می گردند،

۱- شهرستان یا استان محل تولد داوطلب یا همسر وی با شهرستان یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.

۲-همسر و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح (اعم از شاغل و یا بازنشسته) که شهرستان یا استان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی آنان با شهرستان یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام آنان یکی باشد.

۳-داوطلب حداقل چهار (۴) سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و یا دانشگاه ) را به صورت متوالی یا متناوب در شهرستان و یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام طی کرده باشد.

۴-داوطلب یا پدر، مادر و یا همسر وی، حداقل چهار (۴) سال سابقه پرداخت حق بیمه در شهرستان و یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام را داشته باشند. (پرداخت حق بیمه به مدت تعیین شده صرفاً توسط یکی از موارد مذکور قابل احتساب است.(

تذکر۱ : مبنای شهرستان و استان برای تعیین بومی بودن، تقسیمات کشوری در زمان ثبت نام می باشد.

تذکر۲ : داوطلب بومی باید بطور کامل حائز یکی از شرایط فوق باشد و نمی تواند همزمان از مجموع دو ویژگی استفاده نماید.

ج) سهمیه استخدامی ایثارگران : سهمیه استخدامی ایثارگران موضوع ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح ذیل :

ج- ۱) ایثارگران سهمیه ۲۵ درصد شامل :

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یکسال و بالای یکسال اسارت
خواهر و برادر شاهد

ج-۲ ) ایثارگران سهمیه ۵ درصد شامل :

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵ درصد)
فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت

تذکر) مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه :

۱-معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان خود

۲-معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی

۳-معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران

بخش دوم : شرایط عمومی داوطلبان

۱ -داشتن تابعیت ایران
۲ -اعتقاد به دین مبین اسالم یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۳ -التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۴ -انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان
۵ -داشتن سالمت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند.
۶ -عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
۷ -نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
۸ -عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذی صالح
۹ -به استناد قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، داوطلبان استخدام نباید جزو نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی باشند.
۱۰-به استناد ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پست های سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا می باشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر، در زمان معرفی به گزینش برای سیر مراحل استخدام، نباید جزو مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاه های اجرایی باشند.
۱۱ -داشتن حداکثر سی سال (۳۰) برای مدارک فوق دیپلم، حداکثر سی و پنج (۳۵)سال برای مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل (۴۰)سال برای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل و پنج (۴۵)سال برای مدارک دکتری.

تبصره : بر اساس قانون اصالح حداکثر سن داوطلبان مصوب مجلس شورای اسلامی موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذی ربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد :
– جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان ۲۵ درصد به باال و فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یک سال و بالاتر سابقه اسارت دارند و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه اختیاری در جبهه از شرط حداکثر سن مقرر معاف می باشند.
– افراد خانواده معظم شهدا (شامل پدر، مادر، خواهر و برادر) تا میزان ۵ سال.
– رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور داوطلبانه در جبهه.
– میزان مدت خدمت ضرورت
– داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی، بانکها و شرکتهای تحت پوشش آنها، شرکتهای بیمه های دولتی، شهرداریها و موسسات و شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکتهای ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آنها از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها.
تذکر۱ : ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل و کارت پایان خدمت، زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر (۱۵/۰۴/۱۳۹۷ ) می باشد.
تذکر۲ : بر اساس ماده (۴۳) قانون مدیریت خدمات کشوری به دستگاه های اجرایی اجازه داده شده است تا در صورتی که در قوانین و مقررات قبلی مورد عمل خود، شرایطی عالوه بر شرایط فوق الذکر را داشته باشند به عنوان شرایط اختصاصی خود اعالم نمایند. تذکرات و شرایط اختصاصی هر یک از دستگاه های اجرایی در بخش مربوط به آن دستگاه ذکر شده است.

الف) مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین میشود:
۱ -فنّاوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه ICDL)
۲ -ریاضی و آمار مقدماتی
۳ -زبان و ادبیات فارسی
۴ -معارف اسلامی
۵ -زبان انگلیسی عمومی
۶ -اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
۷ -هوش و توانمندیهای عمومی
تبصره : اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسالمی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسالمی معاف بوده و در این صورت
نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

ب) مواد آزمون تخصصی

مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل در جدول شماره ۱ مشخص شده است.
تذکر: کلیه دروس آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهارگزینه ای با ضریب یک (۱)طراحی خواهد شد . ضمنا به ازای هر سوال غلط، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

جدول شماره ۱ – کد و عناوین شغلی و مواد آزمون

بخش چهارم : امتیازات و سهمیه های قانونی

الف) امتیاز داوطلب بومی :

نمره داوطلبان بومی استان با ضریب یک و دو دهم (۱/۲) و بومی شهرستان با ضریب یک و چهار دهم (۱/۴) نمره مکتسبه در هر یک از آزمونهای کتبی(عمومی و تخصصی) و مصاحبه استخدامی در صورت کسب حد نصاب لازم در امتحان مشترک فراگیر، محاسبه می گردد.

تذکر۱ : با توجه به اینکه برخی از دستگاه های اجرایی به صورت ملی بوده و بجز تهران در سایر استان ها و شهرستان ها فاقد واحد استانی می باشند و تصمیمات آن ها در زمینه وظایف و فعالیت های مربوط به کل کشور می باشد، لذا جذب نیروی انسانی بومی برای این دستگاه ها و همچنین ستاد دستگاه های اجرایی (که وظایف و فعالیت های آنها نیز مربوط به کل کشور است) موضوعیت نداشته وکلیه داوطلبان چنین دستگاه هایی از هیچ گونه امتیاز بومی برخوردار نخواهند شد.

تذکر۲ : استخدام در شغل محل های ادارات کل استان ها که محل خدمت آن ها در مرکز استان قرار دارد، برای تمامی داوطلبان همان استان و شهرستان های آن استان، بومی استان محسوب گردیده و کلیه داوطلبان بومی اعم از بومی استان و شهرستان صرفاً از امتیاز یک استان و شهرستان های آن استان، بومی استان محسوب گردیده و کلیه داوطلبان بومی اعم از بومی استان و شهرستان صرفاً از امتیاز یک و دو دهم (۱/۲) برخوردار خواهند شد.

تذکر۳ : داوطلبان بومی الزماست در صورت قرار گرفتن در فهرست دارندگان حدنصاب امتحان مشترک فراگیر به میزان چند برابر ظرفیت که متعاقباً از سوی سازمان سنجش و یا دستگاه استخدام کننده اعلام خواهد شد، مدارک و مستندات بومی بودن خود را به همراه سایر مدارک مورد نیاز در زمان بررسی مدارک و مستندات به دستگاه اجرایی مربوطه ارایه نمایند و در غیر این صورت بومی تلقی نمیشوند.

ب) سهمیه ایثارگران :

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب ایثارگران از محل سهمیه های استخدامی صرفاً از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، رقابت بین کلیه داوطلبان ایثارگر هر یک از سهمیه های ۲۵ درصد و ۵ درصد (در هر یک از مجوزهای کلی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه اجرایی) بر اساس نمره مکتسبه امتحان مشترک فراگیر به میزان چند برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی و با رعایت ساز وکار ذیل صورت می پذیرد.

۱-مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران مجاز به بهره مندی از سهمیه استخدامی ۵ درصد سایر ایثارگران نمی باشند، به عبارت دیگر هر داوطلب ایثارگر می تواند در صورت مشمول بودن، صرفاً از یکی از سهمیه های مشخص شده، استفاده نماید. بدیهی است در این صورت مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، جهت استفاده از سهمیه اختصاصی خود، صرفاً باید مشاغل مشخص شده برای ایثارگران در دفترچه را انتخاب نمایند.

۲- کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران (به استثناء خواهر و برادر شهید)الزامی نبوده و در صورتی که در شرایط اختصاصی دستگاه های اجرایی شرط حداقل معدل ذکر شده باشد، این گروه از داوطلبان از شرط مذکور معاف می باشند.

تبصره : بر اساس تبصره ۳ ماده (۲۱) قانون جامع ایثارگران، کلیه مشمولان ایثارگر متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش باید حداقل هشتاد درصد (%۸۰) حدنصاب علمی آخرین نفر پذیرفته شده را کسب نمایند.

۳- -در فرایند جذب و استخدام مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، اولویت استخدام آنها مطابق ضوابط و مقررات جاری و باهماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت خواهد پذیرفت. اولویت استخدامی در بین این مشمولین به ترتیب با جانبازان، آزادگان، فرزندان شاهد، فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر (بر اساس درصد جانبازی) و فرزندان آزادگان با یک سال اسارت و بیشتر می باشد و در صورت عدم تکمیل سهمیه از بین ایثارگران فوق الذکر مانده سهمیه به سایر ایثارگران مشمول سهمیه یاد شده به ترتیب به همسر شهید، همسر جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسر آزادگان با یک سال اسارت و بیشتر، خواهر و برادر شهید تعلق می گیرد.

۴- مشمولین سهمیه استخدامی ۲۵ درصد ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از این سهمیه الزاما بایستی وضعیت شغلی آنان در سیستم سجایا (سیستم جامع اطالعات یکپارچه ایثارگران) بیکار ثبت شده باشد، بنابراین به تمامی ایثارگران خواهان بهره مندی از سهمیه استخدامی مذکور توصیه و تاکید می شود برای حصول اطمینان از امکان بهره مندی خود از طریق سایت ایثار و یا بنیاد شهید و امور ایثارگران محل پرونده خود نسبت به مشخص شدن وضعیت شغلی خود و در صورت لزوم اصلاح آن اقدام نمایند.

تذکر : چنانچه مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، وفق ضوابط جاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، در اولویت یا شمول سهمیه مذکور قرار نگیرند، صرفاً از معافیت شرط حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند خواهند گردید. و مجاز به انتخاب شغل محل های مشخص شده برای سهمیه ایثارگران نمی باشند. و در صورت انتخاب شغل محل های موصوف توسط داوطلبان یاد شده، انتخاب آن ها کان لم یکن تلقی شده و داوطلب حق هیچ گونه اعتراض نخواهد داشت.

۵- با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران شغل محل های مربوط به مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان جدا گردیده است و داوطلبان ایثارگر تایید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید مشاغل مشخص شده برای این سهمیه را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.

۶-ایثارگران مشمول سهمیه استخدامی ۵ درصد، جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته به خود، باید در زمان انتخاب شغل محل (از بین شغل محل های سهمیه آزاد)، شغل محل هایی را انتخاب نمایند که ظرفیت مورد نیاز آن شغل محل ها بیش از یک نفر باشد و همچنین جزو مشاغل مشخص شده برای سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران نباشد. بدیهی است استفاده از سهمیه ایثارگران ۵ درصد صرفاً در مشاغلی اعمال می گردد که ظرفیت پذیرش آن ها بیش از یک نفر باشد (در مشاغل با یک نفر ظرفیت، سهمیه مذکور لحاظ نشده و انتخاب افراد صرفاً بر اساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت).این سهمیه نیز قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه مذکور محفوظ خواهد ماند.

تذکر : کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه ۵ درصد ایثارگران (به استثناء رزمندگان) الزامی می باشد. ( استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی ایثارگران(۲۵ درصد و ۵ درصد)) از طریق رقابت با سایر داوطلبان آزاد صورت می پذیرد.

ج) سهمیه معلولین :

جذب معلولین عادی (با ارایه معرفی نامه از بهزیستی) از محل سهمیه استخدامی (۳ درصد قانون حمایت از حقوق معلولان) صرفاً از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر، کسب حد نصاب لازم رقابت بین کلیه داوطلبان معلول (در هر یک از مجوزهای کلی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه اجرایی) بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر و به میزان حداکثر دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی صورت می پذیرد.

تذکر۱ : معلولین مشمول سهمیه ۳ درصد جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته خود، باید در زمان انتخاب شغل محل، (از بین شغل محل های سهمیه آزاد) شغل محل هایی را انتخاب نمایند که تعداد مورد نیاز (ظرفیت) آن شغل محل ها بیش از یک نفر باشد.(در مشاغل با یک نفر ظرفیت، سهمیه مذکور لحاظ نشده و انتخاب افراد صرفاً بر اساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت). بدیهی است انتخاب افراد برتر جهت استفاده از سهمیه یاد شده از طریق رقابت بین جامعه معلولین صورت خواهد پذیرفت. سهمیه مذکور قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده ظرفیت این سهمیه نیز محفوظ خواهد ماند.

تذکر۲ : معلولین محترم باید توانایی لازم برای انجام شغلی که جهت آن استخدام می شوند را دارا باشند.

د) سایر امتیازات :

بر اساس مصوبه شماره ۲۰۰/۱۳۷۳۶ مورخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۴ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، امتیازات الزم برای حافظین قرآن دارای درجات (۱تا۵)موضوع مصوبه جلسه ۵۷۳ مورخ ۱۳۸۴/۰۹/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مشاغل مطرح شده اعمال خواهد شد.

داوطلب متقاضی استخدام در دستگاه های اجرایی باید در زمان ثبت نام در امتحان مشترک فراگیر، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.

مراحل ثبت نام :

الف) تهیه فایل عکس اسکن شده
داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خودرا با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید: عکس ۴*۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ) فقط باید با فرمت JPG باشد . اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰*۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۴۰۰ ۳۰۰ باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد. حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

تذکر(۱) : اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نمی باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.

تذکر(۲) : عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد

تذکر(۳) : درصورت ارسال عکس غیرمعتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در امتحان مشترک فراگیر از وی سلب می گردد.

لازم به ذکر است با توجه به مشکالت به وجود آمده در امتحانات مشترک فراگیر قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام می کنند رخ داده است، تاکید می گردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می دهید، علاوه بر کنترل اطالعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد . بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف داوطلب، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

ب) پرداخت وجه :

ثبت نام به صورت اینترنتی از روزیکشنبه ۲۳/۰۲/۱۳۹۷لغایت روز دوشنبه مورخ ۳۱/۰۲/۱۳۹۷ انجام خواهد پذیرفت.

متقاضیان واجد شرایط باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و پس ازپرداخت مبلغ ۳۶۰/۰۰۰ ریال به صورت الکترونیکی و با کارت های بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
موکداً تاکید می گردد مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام در امتحان مشترک فراگیر تمدید نمی گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند. متقاضیان شرکت در امتحان مشترک فراگیر باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد.

ج) تکمیل تقاضانامه ثبت نام :

– در ردیفهای ۱ ،۲ و ۳ ،داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی (فامیلی)، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطورکامل وارد نماید (از بکاربردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود)
– در ردیف ۴ ،داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم می باشد از چپ به راست در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید .ضمناً داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای ۶۶۷۲۹۵۹۳ تماس حاصل نمایند.
– در ردیف ۵ ،داوطلب باید برحسب اینکه زن یا مرد می باشد منحصراً مربع مربوط را علامتگذاری نماید.
– در ردیف ۶ ،داوطلب باید ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و ازدرج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.
– در ردیف ۷ ،داوطلب باید تاریخ تولد خود را به صورت سال، ماه و روز درمحل مربوط درج نماید.
– در ردیف ۸ ،داوطلب باید بر حسب اینکه مجرد یا متاهل می باشد مربع مربوط را علامتگذاری نماید.
– در ردیف ۹ ،داوطلب باید کد استان و شهرستان محل تولد خود را با توجه به جدول شماره ۲ مندرج درصفحه ۲۲ مشخص و در این محل درج نماید.
– در ردیف ۱۰ ،داوطلب باید با علامتگذاری در یکی از مربع ها، دین خود را مشخص نماید.
– در ردیف ۱۱ ،داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را با علامتگذاری در مربع مربوطه مشخص نمایند.
– در ردیف ۱۲ ،داوطلبان چپ دست باید این مربع را عالمتگذاری نمایند.
– در ردیف ۱۳ ،داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران وضعیت ایثارگری خود را بر اساس سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در این بند علامتتگذاری نماید.
– در ردیف ۱۴ ،داوطلبان دارای سابقه غیر رسمی در دستگاههای اجرایی (جهت مقررات مربوط به حداکثر سن) می بایست موارد خواسته شده در این بند را با درج سابقه خدمت تکمیل نمایند.

– در ردیف ۱۵ ،داوطلب معلول باید نوع معلولیت خود را در یکی از مربع ها علامتگذاری نماید و فرم دریافتی از بهزیستی را حداکثر تا تاریخ ۹۷/۰۳/۰۲ به نشانی این سازمان (تهران صندوق پستی ۳۱۶۶-۳۱۵۳۵ ) ارسال نمایند.
– در ردیف ۱-۱۵ ،داوطلب معلول چنانچه نیازمند منشی می باشد باید این قسمت را علامتگذاری نماید.
– در ردیف ۱۶ ،مشموالن حافظان قرآن درجه ۱ تا ۵ این بند را علامتگذاری نمایند.
– در ردیف ۱۷ ،داوطلب باید آخرین مقطع تحصیلی خود را در این بند علامتگذاری نماید( براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
– در ردیف ۱۸ ،داوطلب باید عنوان رشته تحصیلی خود را مشخص و در این محل درج نماید.
– در ردیف ۱۹ ،داوطلب باید دانشگاه یا موسسه محل اخذ مدرک تحصیل خود را درج نماید.
– در ردیف ۲۰ ،داوطلب باید تاریخ فارغ التحصیلی آخرین مقطع تحصیلی خود را به سال و ماه و روز در این قسمت درج نماید.
– در ردیف ۲۱ ، داوطلب باید معدل آخرین مدرک تحصیلی خود را درج نماید.
– در ردیف ۲۲ ،داوطلب باید کد و نام استان و شهرستان محل اقامت خود را جهت تعیین حوزه امتحانی با توجه به جدول شماره ۲ مندرج در صفحه ۲۲ مشخص و در این محل درج نماید .همچنین آدرس دقیق پستی و کدپستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می باشد در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.
– در ردیف ۲۳ ،داوطلب باید کد پستی ده رقمی خود را درج نماید.
– در ردیف ۲۴ ،داوطلب شماره تلفن ثابت با کد شهر خود را در محل مربوط درج نماید.
– در ردیف ۲۵ ،داوطلب شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید.
– در ردیف ۲۶ ،داوطلب متقاضی میتواند آدرس پست الکترونیکی خود را درج نماید.
– در ردیف ۲۷ ،داوطلب میبایست آدرس محل سکونت خود را در این محل درج نماید.
– در ردیف ۲۸ ،داوطلب باید کد شغل محل انتخابی خود را که شامل نام دستگاه، شغل و محل مورد تقاضا است و همچنین شرایط بومی و غیربومی بودن خود را در این قسمت مشخص نماید. (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
تذکر مهم: داوطلبان باید در انتخاب کد شغل محل به نام شغل، محل خدمت، جنس و ظرفیت پذیرش، کد شرایط احراز توجه نمایند (لازم به توضیح است منظور از کد شرایط احراز تطابق رشته و مقطع تحصیلی با شغل محل مورد تقاضا بر اساس جدول شماره ۱ مندرج در صفحات ۲۱-۱۵ می باشد)

د) زمان برگزاری پنجمین امتحان مشترک فراگیر و نحوه دریافت کارت شرکت در آن:

کارت شرکت در امتحان مذکور از تاریخ ۱۳۹۷/۰۴/۱۲ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. پنجمین امتحان مشترک فراگیر در روز جمعه ۱۳۹۷/۴/۱۵در تهران و با توجه به آمارشرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و مالک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی می باشدکه در تقاضا نامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری امتحان مشترک فراگیر بر روی کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیردرج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیر به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای امتحان مشترک فراگیر توسط دستگاه اجرایی مربوط مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بخش ششم : مراحل و نحوه اعلام نتیجه

براساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی منضم به بخشنامه شماره ۰۰/۹۳/۹۷۵۷ مورخ ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ و اصلاحیه آن به شماره ۱۱۷۲۶۶۰ مورخ ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ سازمان اداری و استخدامی کشور، مرحله تعیین حد نصاب علمی و مرحله معرفی افراد جهت مصاحبه استخدامی به شرح صورت می پذیرد:

الف) کسب حدنصاب علمی :

انتخاب داوطلبان استخدام جهت معرفی به مصاحبه استخدامی و سایر مراحل استخدام، کسب حدنصاب لازم در آزمون کتبی به عنوان شرط لازم (و نه کافی) در امتحان مشترک فراگیر بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر اساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیه های قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط، مطابق قواعد زیر می باشد:
– پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب امتحان مشترک
فراگیر، معادل پنجاه درصد (۵۰ درصد) بالاترین نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر با ارزش وزنی چهل درصد (۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی در هر شغل، محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار می گیرد. در تعیین حدنصاب، امتیازات و سهمیه های قانونی ذکر شده در متن آگهی اعمال نخواهد شد.

– پس از تعیین حدنصاب در هر امتحان مشترک فراگیر:

الف) داوطلبان فاقد حد نصاب، از سایر مراحل استخدامی حذف و صرفاً کارنامه آزمون کتبی از طریق سامانه امتحانات جهت اطلاع برای آنها، قابل مشاهده خواهد بود.
ب) معرفی افراد دارای حدنصاب در سقف چند برابر ظرفیت برای سایر مراحل استخدام، پس از اعمال امتیازات و سهمیه های قانونی ذکر شده در متن آگهی و براساس نمره کل آنان با وزن چهل درصد (۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی نمرات این افراد انجام خواهد شد.

تذکر: کسب حد نصاب نمره علمی در امتحانات مشترک فراگیر هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمی کند.

ب) انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حدنصاب علمی :

انتخاب افراد جهت بررسی مدارک صرفاً از بین دارندگان دارای حدنصاب، براساس نمره کل آنان با وزن چهل درصد (۴۰ درصد)برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی نمرات این افراد و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل صورت می پذیرد.

تذکر : نمره کل افراد در کارنامه اولیه صادر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، صرفاً بر اساس اطالعات خوداظهاری داوطلب بوده و نتیجه نهایی نمرات آنها، پس از بررسی، انطباق و اعمال مستندات مربوط به امتیازات و سهمیه های قانونی و تایید آن توسط دستگاه اجرایی مربوطه، اعلام خواهد گردید.

ج) انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه استخدامی از بین دارندگان حدنصاب آزمون علمی :

انتخاب افراد در سقف چند برابر ظرفیت در هر شغل محل (در صورت وجود داوطلب واجد شرایط) جهت انجام مصاحبه استخدامی صرفاً از بین دارندگان حدنصاب مرحله قبل که مدارک آنها بررسی و مورد تایید قرار گرفته است، بر اساس نمره کل آنان با وزن چهل درصد (۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی نمرات این افراد و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی در هر یک از آزمونهای کتبی(عمومی و تخصصی)، به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل صورت می پذیرد.

د) معرفی به گزینش(انتخاب یک برابر ظرفیت)

پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش، براساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن هفتاد درصد (۷۰ درصد) برای آزمونهای کتبی (عمومی و تخصصی)، و سی درصد(۳۰ درصد) برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی در هر یک از آزمونهای کتبی(عمومی و تخصصی) و مصاحبه استخدامی، به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش (نفر اصلی) خواهد بود. بدیهی است معرفی نفرات اصلی پس از طی مراحل قانونی، توسط سازمان سنجش آموزش کشور صورت خواهد پذیرفت.

در صورت عدم برگزاری مصاحبه استخدامی، انتخاب نفرات اصلی صرفاً بر اساس نمره کل آنان با وزن چهل درصد(۴۰ درصد)برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ درصد)برای حیطه تخصصی نمرات این افراد و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی در هر یک از آزمونهای کتبی(عمومی و تخصصی)، برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل صورت می پذیرد.

بخش هفتم: تذکرات مهم

۱- به منظور احراز مهارتهای پایه و عمومی فنّاوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر )موضوع تبصره دو ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری) پذیرفته شدگان نهایی موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تایید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارت های هفتگانه(ICDL )صادره از مراکز و مؤسسات تایید صلاحیت شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور را ارائه نمایند. بدیهی است کسانی که فاقد گواهینامه های مذکور می باشند و یا گواهی نامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمی باشند، موظفند در یکی از مراکز تعیین شده که در بخش اعتبار سنجی موسسات آموزشی با عنوان موسسات تعیین صلاحیت شده در درگاه الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور با آدرس www.aro.gov.ir قابل مشاهده می باشد، پس از شرکت در آزمون تعیین سطح، گواهینامه مذکور را در زمان مقرر ارایه نمایند.
۲-استخدام افراد (به جز مشمولین سهمیه های ایثارگران) با رعایت سایر قوانین و مقررات برای کلیه دستگاههای اجرایی به صورت پیمانی می باشد
۳-مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر، حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه باید به تأیید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
۴-داوطلبان صرفاً در صورتی می توانند در امتحانات مشترک فراگیر ثبت نام نمایند که دارای مدرک تحصیلی (رشته تحصیلی، گرایش و مقطع تحصیلی) مطابق با عنوان مدرک تحصیلی(رشته تحصیلی، گرایش و مقطع تحصیلی) مندرج در شرایط احراز مشاغل این آگهی باشند و عنوان مدرک تحصیلی(رشته تحصیلی، گرایش و مقطع تحصیلی) داوطلب باید در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه وی درج شده باشد. در غیر اینصورت در مرحله بررسی مدارک حذف خواهند شد.
۵-دارندگان مدارک تحصیلی پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک تحصیلی معادل حق شرکت در امتحان مشترک فراگیر را ندارند.
۶-افراد دارای مدارک بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده برای شرکت در آزمون می بایست مدرک مقطع تحصیلی ذکر شده در آگهی را داشته باشند. بدیهی است صدور حکم کارگزینی پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی می باشد.
۷-در صورت عدم تایید توانایی داوطلبان استخدام توسط دستگاه مربوطه در مرحله مصاحبه استخدامی و معاینه پزشکی، مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه می باشد.
۸- با توجه به اینکه ، دستگاه های استخدام کننده ، مدارک متقاضیان را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهد شد ، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی ، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم ، سن و به ویژه مدارک ایثارگری ، معلولین عادی ،بومی و سابقه اشتغال غیر رسمی در دستگاه های اجرایی (برای محاسبه حداکثر سن)، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی باشد. هیچگونه حقی و امتیازی برای متقاضی ایجاد نمیشود و در هر مرحله از امتحان مشترک فراگیر ، اعلام نتایج اولیه ، مصاحبه استخدامی و حتی در صورت پذیرش نهایی ، داوطلب از سایر فرایند جذب استخدام حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
۹ – مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی مدارک ، مصاحبه و گزینش بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل امتحان مشترک فراگیر ، مسابقه و جذب ، محرز شود داوطلب به اشتباه یه به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی ، حکم صادره لغو و بلااثر می شود
۱۰ – اسامی پذیرفته شدگان پس از تایید مراجع ذیصلاح از طریق درگاه دستگاه ها و سازمانهای مربوط و سامانه امتحانات یا مسابقات استخدامی توسط سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

تذکرات و شرایط اختصاصی استخدام در وزارت آموزش و پرورش :

وزارت آموزش و پرورش :

الف) تعاریف : مفاهیم برخی از اصطلاحات بکار رفته در این دفترچه استخدام به شرح ذیل می باشد:

دوره یکساله مهارت آموزی : این دوره شامل مجموعه ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی (نظری، مهارتی) است که برای دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش برابر آیین نامه خاص خود اجرا میشود.

محل خدمت : یک منطقه آموز شی است که حسب نیاز آموزش و پرورش جهت استخدام و اشتغال پذیرفته شدگان نهایی، در این آگهی مشخص شده است.

تذکر : منطقه / شهرستان محل خدمت در پیمان نامه براساس مفاد این دفترچه خواهد بود.

ب) امتیازات و سهمیه های قانونی

سهمیه های استخدامی استانهای ایلام، آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان و کرمان به نیروهای بومی هر یک از استان های مورد نظر اختصاص دارد. تبصره: در این استان ها در صورت کسب حد نصاب داوطلبان، افراد بومی شهرستان با ضریب ۴/۱ و داوطلبان سایر شهرهای استان با ضریب ۲/۱ در هر یک از آزمونهای کتبی(عمومی و تخصصی) و مصاحبه استخدامی، محاسبه خواهد شد.

ج) شرایط و ضوابط دوره یکساله مهارت آموزی

– به استناد مجوز شماره ۱۶۶۷۲۰۷ مورخ ۱۰/۱۱/۱۳۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان ا ستخدام پیمانی م شاغل آموز شی در آموزش و پرورش ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان )رشته های شغلی دبیر، آموزگار) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (رشته های شغلی هنرآموز و استادکار) میباشند

– کلیه پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور میباشد

– بخشی از هزینه های برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی (خدمات آموز شی و رفاهی) برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش میتواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه های مربوط اقدام نماید.

– شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی بعد از قبولی نهایی و تایید صلاحیت های عمومی توسط گزینش، از سوی دانشگاههای مجری دوره یکساله مهارت آموزی (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) اعلام خواهد شد. رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره مذکور، الزامی میباشد. پذیرفته شدگان نهایی رشته های شغلی هنر آموز و استادکار جهت اطلاع ازنحوه ثبت نام و شرکت یک ساله مهارت آموزی می باید از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به نشانی www.srttu.edu پیگیری نموده و پذیرفته شــدگان نهایی رشــته های شــغلی آموزگاردبیر نیز از طریق پایگاه اطلاع رســانی دانشــگاه فرهنگیان به نشانی www.cfu.ac.ir پیگیری نمایند؛

– مدت دوره یکسـاله مهارت آموزی جزء سـنوات خدمتی محسـوب نخواهد شـد و صـرفاً به عنوان شـرط اسـتخدام پیمانی در آموزش و پرورش میباشد. گواهی مذکور دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی نمیباشد.

-محل مهارت آموزی دوره یکساله، بر اساس شغل محل پس از اعلام نتایح قطعی تعیین خواهد شد.

– تغییر محل تحصیل با موافقت مبداء و مقصد و صرفا در صورت وجود ر شته شغلی با رعایت جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت

– مهارت آموزان در زمان ثبت نام در مراکز مجری دوره یکســـاله مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL میباشند در غیر صورت باید تعهد نمایند که قبل از آزمون جامع دوره یکساله مهارت آموزی مدارک مذکور را ارائه نمایند

– دانشگاههای مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه قبول شدگان آزمون ندارند. در صورت تقاضای افراد و وجود امکانات، امکان ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط وجود دارد

– سهمیه های مربوط به آموزش و پرورش عشایری بعد از موفقیت در آزمون و گذراندن دوره یک ساله دوره مهارت آموزی در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط خواهد بود.

د) شرایط پزشکی

بیماریهای چشم :

– (نداشتن دید کمتر از ۱۰/۱۰ در یک چشم، پس از ا صلاح با عینک و ندا شتن دید کمتر از ۱۰ + ۱۰/۱۶ در دو چشم، پس از اصلاح با عینک)

– هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هر دو چشم

– دوربینی غیرقابل درمان و نیستاگموس شدید هر دو چشم

– ضایعات وسیع، شدید و غیرقابل درمان در هر دو قرنیه

– کوررنگی (برای ر شته های آموزش ابتدایی و ر شته های هنر و ر شته هایی که شناخت رنگ و طیف نوری در آنها ضروری میبا شد، ممنوع است و در بقیه رشته ها بلامانع است)

– نابینایی در یک چشم

سایر موارد: ( بیماریهای که براساس تشخیص پزشک مانع انجام وظیفه حرفه ای باشد)

قدرت شنوایی: (کمی شنوایی داوطلب نباید بیش از ۴۰ دسی بل باشد داوطلب باید صدای نجوا را از فاصله ۶ متری به خوبی بشنود)

تذکرات مهم :

-نظر به اینکه محل خدمت مستخدمین پیمانی این آزمون در پیمان نامه قید می گردد چنانچه اداره کل آموزش و پرورش استان مورد تقا ضا داوطلب در زمان صدور حکم استخدام نیازی به ر شته/جنس پذیرفته شده در محل خدمت انتخابی در این دفترچه را نداشته باشد، اداره کل مربوط محل جدید خدمت فرد را بر اساس نیاز، از بین مناطق آموز شی مورد نیاز م شخص خواهد نمود و داوطلب ملزم ا ست در محل تعیین شده اشتغال به خدمت داشته باشد

– متقاضیان شرکت در م شاغل استادکاری، میباید دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم پیوسته بوده یا در صورت دارا بودن فوق دیپلم ناپیوسته، مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان داشته باشند

– برخورداری از حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس شرایط احراز شغل در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان

– گذراندن دوره یکساله مهارتآموزی و موفقیت در آزمون جامع براساس ضوابط مربوط

– تغییر منطقه محل خدمت تعیین شده در این دفترچه، بعد از قبولی نهایی و قبل از استخدام و اشتغال بکار، تحت هر شرایطی (تاهل، تجرد، تکفل، فوت والدین، تبعیت از هم سر، هم سر کارمند ارگان و یا نهاد خاص، ا ستفاده سهمیه خاص و …) ممنوع بوده و بعد از ا شتغال بکار نیز تابع ضوابط و مقررات نقل و انتقال فرهنگیان خواهد بود.

– پذیرفته شدگان نهایی آزمون ا ستخدامی مکلفند، قبل از شروع دوره یک ساله مهارت آموزی تعهد کتبی مبنی بر ۱۰ سال خدمت (به شرط موفقیت دردوره و تمدید ا ستخدام) در محل جغرافیایی مورد تقا ضا به آموزش و پرورش ب سپارند (ا ستخدام و ا شتغال آنان منوط به سپردن تعهد محضری خواهد بود

– رعایت کلیه شرایط اختصاصی مندرج در جداول رشتههای تحصیلی مجاز، الزامی است. فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، متعهدین خدمت دانشگاه فرهنگیان و فارغ التحصیلان متعهد خدمت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، حق ثبت نام در آزمون استخدامی را ندارند. عدم شرکت قبول شدگان نهایی آزمون استخدامی در دوره یک ساله مهارت آموزی به منزله انصراف از استخدام می باشد و داوطلب در این خصوص هیچ گونه حقی ندارد.

– رعایت کلیه شرایط اعلام شده در این دفترچه برای پذیرفته شدگان نهایی الزامی میباشد.

فهرست شغل محل های وزارت آموزش و پرورش


جدول شماره ۱ – کد و عناوین شغلی و مواد آزمون

برای مشاهده کد و عناوین شغلی و مواد آزمون اینجا کلیک کنید

جدول شماره ۲ – کد و نام استان، نام و کد شهرستان

برای مشاهده کد و نام استان، نام و کد شهرستان اینجا کلیک کنید

پیش نویس تقاضانامه ثبت نام پنجمین آزمون استخدامی متمرکز برای دستگاههای اجرایی کشور سال ۹۷

برای دانلود پیش نویس تقاضانامه اینجا کلیک کنید


برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده دفترچه آزمون اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دفترچه آزمون در سایت سازمان سنجش اینجا کلیک نمایید

بروزترین سوالات استخدامی آموزش و پرورش

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها